Vittu mä maksan tuon(kin) ja otan taas muutaman satasen takkiin. Rakentaminen on, sopimuksista huolimatta, avointen shekkien kirjoittelua. Jos alan johonkin pykäliin viittaamaan, niin urakoitsija lopettaa työt siihen.
Miksei asiakas ole saatana ikinä oikeassa? Pätee ihan kaikkeen. Sanot saatana jotain kallista tilausta tehdessä, että kuskin on sitten soitettava ennen kuin tavaran toimittaa, sillä ko tavaran pitää olla just siinä kohtaa mihin sen haluan. Arvatkaa soittaako ja onko tavara oikeassa kohdassa loppu viimein? Arvatkaa tuleeko kuski siirtämään ne hiiapilla kun soitan perään? Ei. Uhkaa vaan että hän ei ainakaan tuo enää mitään tästä lähtien. Sitten saatana itse kannat rikkinäisellä selällä 30 teräsverkkoa pois kaivurin tieltä. Haistakaa rakennusalan yrittäjät vittu!
edit: tämä olisi kyllä kuulunut jo siihen toiseen alan thrediin. Taisi olla hupen aloittama.
Lisätään vielä, että kuski toi villoja. Piti olla 2 pkt 150mm. No niitä oli vain 1. Kuskin ratkaisu asiaan oli, että ottaisin yhden ylimääräisen 100mm, kun hänellä sellainen paketti sattui olemaan mukana. En viitsi enää kiroilla enempää, mutta voi *****!
Itse en kyllä putkimiesten enkä muidenkaan yritysten kohdalla törmännyt tuollaiseen vastuuvakuutukseen. Ne oli varmaan jo valmiiksi ympätty suolaisiin hintoihin. Teräsverkot olisi kannattanut nostaa sillä kaivurilla pois tieltä niin ei olisi tarvinut selkää kiusata.
Mua on kanssa ihmetyttänyt tuo, että rakennuttaja maksaa kaikki virheet. Jos saa viallisen tuotteen niin itehän se pitää kiikuttaa takaisin rautakauppaan ja hyvä jos saa uuden tilalle vaikka pitäisi saatana korvata menetetty vapaa-aika, matkakulut ja muut henkiset vauriot. Monesti kaupat ja yhteydenpito sujuu hyvin mutta kun rahat on maksettu niin palvelu loppuu siihen paikkaan. Ja auta armias jos pitää tehdä reklamaatio niin sitten menee hankalaksi vaikka asia olisi ihan selvä.
Oman projektin vituiks meni jutuista saisi helposti kirjan on niitä sen verran tapahtunut matkan varrella.
Seuraavan talon rakennus on paljon helpompaa. Tarttee vaan vaatia kaikki paperilla ja kirjata niihin mahdolliset sanktiot kne.