Talon rakentaminen/rakennuttaminen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Samo
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kellään tietoa että saako Dewaltin kääntöpöytäsirkeleihin mitään tukia sivuille jos vaikka pitkää kakkosnelosta sahaa poikki jne.? Itse en löytänyt netistä, varmaan tässä 2-3 kuukauden päästä uusi sirkelin osto mutta innostuin nyt jo kattelee.

Saa ja käyhän nuot yleensä keskenäänkin eri merkkisiin pöytiin. Meillä töissä on sellainen DeWaltin oma pöytä joka on jo itsessään leveä, taitaa olla 2,5 metriä ja siitä aukeaa vielä lisäksi ne tuet tai siis on vähänkuin teleskooppimalliset. Eli pystyy kyllä katkoon itsekin isoja lankkuja. En mä muista sen tyyppiä, pitää huomenna yrittäää muistaa kattoa.

Saa ja käyhän nuot yleensä keskenäänkin eri merkkisiin pöytiin.

Siis tarkoitatko että on sellaisia pöytiä missä jiirin pystyy kääntämään ihan perus sirkeliksi mutta kumminkin samalla pöydällä missä on sivuilla ne tuet, vaikka sitten teleskooppimalliset jne.?

Kävin tilaas Thermisolin lattia- ja routaeristeitä tontille. 2950€! Voi v***u mitä touhua. No kyllä tuossa onkin joku 800m2 EPSiä, mutta silti. Aika kallista styroksi.

No ihan halvalla pääsit;) Mulla menee melkein tonni enemmän ja styroxneliöitäkin on karvan yli tonni. Oli kyllä pieni shokki mullekin toi hinta, jotenkin ajattelin että eihän toi styroksinpaska paljoa maksa mutta sehän olikin samanhintaista kuin kaikki muutkin rakennustarvikkeet eli ihan v**un kallista!

- - - Updated - - -

Saa ja käyhän nuot yleensä keskenäänkin eri merkkisiin pöytiin. Meillä töissä on sellainen DeWaltin oma pöytä joka on jo itsessään leveä, taitaa olla 2,5 metriä ja siitä aukeaa vielä lisäksi ne tuet tai siis on vähänkuin teleskooppimalliset. Eli pystyy kyllä katkoon itsekin isoja lankkuja. En mä muista sen tyyppiä, pitää huomenna yrittäää muistaa kattoa.

Mulla on myös tuollainen DeWaltin pöytä, perusleveys oli jotain 1,7m ja ne teleskoopit levitettynä leveyttä oli liki 4m. Eri hyvä peli. Mallinumero tais olla 7023, kirjaimia en muista. Pari sataa maksoin tuosta.

Ostat kalliin jiiri sirkkelin pöydällä ja vähän edullisemman halkaisu sirkkelin.

Jos meinaa talon rakentaa tai tehdä laajan remontin niin tämä on hyvä combo. Halkaisu sirkkeliksi kannattaa ostaa joku kohtalainen. Vituttaa kun itellä on molemmat paskoja. Ja talo on jo lähes valmis niin ei viitsisi enää mahottomia panostaa.

No ihan halvalla pääsit;) Mulla menee melkein tonni enemmän ja styroxneliöitäkin on karvan yli tonni. Oli kyllä pieni shokki mullekin toi hinta, jotenkin ajattelin että eihän toi styroksinpaska paljoa maksa mutta sehän olikin samanhintaista kuin kaikki muutkin rakennustarvikkeet eli ihan v**un kallista!

- - - Updated - - -

Rakennesuunnittelija oli laittanut kuviinsa joka paikkaan Finnfoamia. Siis sokkelin pystyeriste, alimman laatan alle, lattiavalun alle, kylmään varastoon laatan alle. Ihan samalla mentaliteetilla oli tuonkin suunnitellut kuin koko perustuksen muutenkin. Eli että ei varmasti tulee vastuukysymyksiä tai moitittavaa kestävyyden kanssa, kun on koko Suomen rauta ja betoni just minun perustuksissa. Soitin sille, että miks just Finnfoamia, että mä laitan EPSiä, varmaan kolme kertaa halvempaa.

Mulla on myös tuollainen DeWaltin pöytä, perusleveys oli jotain 1,7m ja ne teleskoopit levitettynä leveyttä oli liki 4m. Eri hyvä peli. Mallinumero tais olla 7023, kirjaimia en muista. Pari sataa maksoin tuosta.

DE7024 lukee tuossa meillä. Tuon leveys avaamatta 2 metriä, en mitannut paljonko on avattuna, varmaan tuon neljä suurinpiirtein.

Saa siis tuohon sellaisenkin kaapparin jossa pieni pöytä halkaisuja varten. Joku yhdistelmäsahan muoto sekin, mutta kaapparimallinen. Melkein parasta mennä ihan johonkin isompaan rautakauppaan ihmetteleen noita.

- - - Updated - - -

Rakennesuunnittelija oli laittanut kuviinsa joka paikkaan Finnfoamia. Siis sokkelin pystyeriste, alimman laatan alle, lattiavalun alle, kylmään varastoon laatan alle. Ihan samalla mentaliteetilla oli tuonkin suunnitellut kuin koko perustuksen muutenkin. Eli että ei varmasti tulee vastuukysymyksiä tai moitittavaa kestävyyden kanssa, kun on koko Suomen rauta ja betoni just minun perustuksissa. Soitin sille, että miks just Finnfoamia, että mä laitan EPSiä, varmaan kolme kertaa halvempaa.

No, en mä noissa säästäis. Niitä on aika vaikea lähteä uusimaan.
http://rakennusmaailma.fi/artikkelit/routaeristeissa-liikaa-laatupoikkeamia

Tonni sinne tänne, rakentajalla kyllä pitäs olla (vielä tossa vaiheessa) rahaa. Itsekin pistin Finnfoamit. (en kyllä pistäis enää).

Idiootti kun olin, otin noi eristeet yli kuukauden liian aikaisin. Jouduin sitten kantamaan ne tontin toiseen reunaan. 5h meni ja jotain ehkä 11km tuli käveltyä.

P1020359.jpg

Jopas oksettaa katsella näitä vanhoja kuvia:
P1020360.jpg

Nyt kun katselen tota pohjan muotoa ja kulmien määrää, viheltäisin pelin poikki jo tossa vaiheessa ja vähentäisin kulmia, uudet anturat jne vaan. Siinä se mun maalaisidylli ja yksityinen soratie puiden reunustamana tontille kaukana muista ;)

Ostat kalliin jiiri sirkkelin pöydällä ja vähän edullisemman halkaisu sirkkelin.
Meinaan on se vaan koko liki paska vehje mun mielestä toi kääntyvä laitos. :)
Mutta tietysti riippuen sun käyttötarkoituksesta.
Juurikin näin! Satunnaiskäytössä kääntöpöytäsirkeli on varmasti ihan jees, mutta jos hommaa on yhtään enemmän, niin sitten erilliset vehkeet. Kääntöpöytäsirkelin kaapparipuoli on loppupeleissä melko kömpelö verrattuna laadukkaaseen kaappariin ja sirkelipuoli on hitusen pieni verrattuna oikeaan halkaisusirkeliin.

Elämänlaatu parani oleellisesti, kun hommasin omaan Dewaltin kaappariin Dewaltin pöydän. Pöytä menee helposti verrattain pieneen nippuun ja on taas helposti varastoinnin jälkeen avattavissa uudelleen käyttöön. Siinä oli erittäin hyvin sijoitetut 200 euroa (nuo pöydät olivat 199 euroa vuonna 2008).

Huppe, no mulla tulee kaksi valua. Pohjalaatan (15cm) alle tulee 100mm EPSiä ja sen päällekin 100mm ja sitten sen päälle vielä 8,5cm lattiavalu. Eli valmis lattiapinta on aika kaukana ja monen valun takana ennen sisätäyttöjä. Toki touhutonnin voi laittaa sinne tänne, mutta jos Finnfoamia laittais joka paikkaan, niin olisi jo aika monta tonnia lisää rahanmenoa.

Laitan Finnfoamia vain autokatoksen soran alle. Kestää sitten paremmin autojen painon.

Huppe, no mulla tulee kaksi valua. Pohjalaatan (15cm) alle tulee 100mm EPSiä ja sen päällekin 100mm ja sitten sen päälle vielä 8,5cm lattiavalu. Eli valmis lattiapinta on aika kaukana ja monen valun takana ennen sisätäyttöjä. Toki touhutonnin voi laittaa sinne tänne, mutta jos Finnfoamia laittais joka paikkaan, niin olisi jo aika monta tonnia lisää rahanmenoa.

Laitan Finnfoamia vain autokatoksen soran alle. Kestää sitten paremmin autojen painon.

Joo, tahdoin vain sanoa että hukkaan munkin rahat tonne talon alle meni, mutta onpahan hyvä eriste.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Juurikin näin! Satunnaiskäytössä kääntöpöytäsirkeli on varmasti ihan jees, mutta jos hommaa on yhtään enemmän, niin sitten erilliset vehkeet. Kääntöpöytäsirkelin kaapparipuoli on loppupeleissä melko kömpelö verrattuna laadukkaaseen kaappariin ja sirkelipuoli on hitusen pieni verrattuna oikeaan halkaisusirkeliin.

Elämänlaatu parani oleellisesti, kun hommasin omaan Dewaltin kaappariin Dewaltin pöydän. Pöytä menee helposti verrattain pieneen nippuun ja on taas helposti varastoinnin jälkeen avattavissa uudelleen käyttöön. Siinä oli erittäin hyvin sijoitetut 200 euroa (nuo pöydät olivat 199 euroa vuonna 2008).

Juuri näin. Minä ostin sen Bochin setin heti raksan alussa, ei ole tarvinnut katua. Pöytä saisi olla leveämpi, mutta muuten kyllä loistava peli.

Mä maksoin vuokraa sirkkeleistä kirvesmiehille about sen mitä ne vehkeet maksoi. Sitten kun ukot lähti, ostin (tismalleen) samanlaiset vehkeet itselle. How retard is that?

Mä maksoin vuokraa sirkkeleistä kirvesmiehille about sen mitä ne vehkeet maksoi. Sitten kun ukot lähti, ostin (tismalleen) samanlaiset vehkeet itselle. How retard is that?

Mistä sitä kaikesta tietää tai osaa ennakoida...

Itsekin ostin vasta nyt halkaisusirkkelin, tosin sellainen Hong-Kongin satasen vehje. Syystä että se on pieni ja kätevä satunnaisissa halkaisuissa. Joku iso voimavirtapeli vaatii oman autotallin että sen saa varastoitua. :D

Mä ostin itselleni jo ennen projektin alkua DeWaltin DW712 jiirisirkkelin ja siihen tuo DeWaltin pöytä. Sitte ostin Ryobin halkaisusirkkelin, ihan näppäränkokoinen vehje, seisoo omilla jaloillaan mutta ei vie paljoa tilaa. Tuo sirkkeli sai kehuja jossain TM Rakennusmaailman testissä. Koko hoito maksoi yhteensä 890e. Jiirisirkkeliä pöytineen käytin anturamuottien teossa ja on kyllä jämptin tuntuinen peli. Pöytäsirkkeliä en ole vielä kokeillut mutta eiköhän se asiansa aja.

Mitäs äijän mäyrät suosittelisi käsisirkkeileitä?
Akku vai johdollinen.
Käyttötarkotus olisi tavallaan kaikki rakennustyöt, levytyksestä loveuksiin.
Suositelkaas ja kertokaa omista sirkkeleistänne plussia ja miinuksia!

...Sitte ostin Ryobin halkaisusirkkelin, ihan näppäränkokoinen vehje, seisoo omilla jaloillaan mutta ei vie paljoa tilaa. Tuo sirkkeli sai kehuja jossain TM Rakennusmaailman testissä. Koko hoito maksoi yhteensä 890e. Jiirisirkkeliä pöytineen käytin anturamuottien teossa ja on kyllä jämptin tuntuinen peli. Pöytäsirkkeliä en ole vielä kokeillut mutta eiköhän se asiansa aja.

Mä ostin kanssa tuon talonrakennuksen loppuvaiheissa luettuani TM rakennusmaailman testin missä Ryobia kehuttiin. Mun mielestä laite on täyspaska. Halkaisuvaste on kiinni vain toisesta päästä joten pitkien kappaleiden halkaisun kanssa saa olla tarkkana että saa suoran. Sitten se urassa kulkeva vaste on sillain pikkasen väljä eli jiirit ei tule ihan millintarkasti. Kone pitää ihan kauheeta ääntä (varsinkin käynnistyessään). Muovirunko on ihan paska. Muovinen teränsuojus on ihan perseestä. Terän kallistus ei tahdo pysyä nollassa. Ja tuntuu ettei nollassakaan tulee suoraa. Jalkojen pohjaan tulevat kumitussut ei pysy paikoillaan, pitäisi varmaan liimata. Laitteen harvat metalliosat olivat pintaruosteessa kun koneen otti paketista. Ainoat plussat tulee siitä, että koneen mahtuu just ja just heittämään ovesta sisään tekniseen tilaan säilöön. Joka kerta kun laitetta käytän niin kiroan, että tuli säästettyä väärässä paikassa. Mielessä on käynyt, että heivaisi ton mäkeen ja hankkisi tilalle Boschin PTS 10:n pöydällä.
http://www.bosch-do-it.fi/boptocs2-.../96513/PTS+10+T/11511/3165140375368/index.htm

Mitäs äijän mäyrät suosittelisi käsisirkkeileitä?
Akku vai johdollinen.
Käyttötarkotus olisi tavallaan kaikki rakennustyöt, levytyksestä loveuksiin.
Suositelkaas ja kertokaa omista sirkkeleistänne plussia ja miinuksia!

Ei ollut itellä käsisirkkeliä laisinkaan mutta kaverin ollessa jeesaamassa lainasin muutamaan otteeseen Makitan 18v akuilla toimivaa käsisirkkeliä ja kyllä meinas housut kastua joka kerta. Oli meinaan näppärä peli.

Akku vai johdollinen.
Oon sen verran vanhan liiton mies, että työkalut johdollisina (poislukien akkuväännin). Jopa paineilmanaulaimen otan mieluummin letkullisena kuin omilla kaasupanoksilla.

Oon sen verran vanhan liiton mies, että työkalut johdollisina (poislukien akkuväännin). Jopa paineilmanaulaimen otan mieluummin letkullisena kuin omilla kaasupanoksilla.

Sama vika. Johdollisena kaikki mitä ei käytetä säännöllisesti. Akut kuitenkin menee vuosien aikana huonoksi ja jos ei käytä jatkuvasti, niin akkukone voi olla tyhjänä.

Ei nuo kaasupyssyt oikeen tunnu kunnon pakkasissa toimivankaan...

ja jos ei käytä jatkuvasti, niin akkukone voi olla tyhjänä.
Ja jos käyttää jatkuvasti, niin akkukone voi tyhjentyä... :D

Verkkovirta on jokseensakkin aika varma yhteistyökumppani työkalujen seurana. Eipä siinä, kyllähän se komiata olisi, että ei tarvitsisi johtoja viritellä jne, mutta mutta.

Minkäs verran kaasupyssyjen kaasupanokset maksavat? Tuleeko niistä selvästi ylimääräinen kuluerä verrattuna kompuran perässä olevaan pyssyyn?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom