Talon rakentaminen/rakennuttaminen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Samo
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Teen valaistuksen ohjaukset pienlogiikalla ja nyt tarttis löytää pienjännitepainikeet. Onko olemassa hienoja pienjännitepainikkeita? Ainoastaan Elkon Plus-sarja miellyttää silmää, mutta kuulin että sarjaa ollaan lopettamassa ja sitä ei kannattaisi enää hankkia.
Onko muita vaihtoehtoja kuin Exxact, Artic ja Jussi?

Sama vika, suorakaiteen muotonen ja 4 kulmaa. Meillä on nyt 12. Pelkkiä perkeleen rännien syöksyjä on 8. :)

Mä oon ollu aikanaan tekemässä taloa, jossa oli 18 kulmaa ja 7 eri kattolapetta. Sillon päätin että mun tölliin tulee 4 kulmaa ja 1 kattolape. Seuraavaan taloon teen 3+1 ;)

Muurauskelkka helpottaa kyllä elämää. Sopivasti hulluna tapauksena askartelin kelkan itse, kun sokkelia alettiin aikoinaan kasaamaan.

Mä hommasin jopa kaksi erlaista kelkkaa kun muurasin runkoa, mutta molemmat jäi lopulta käyttämättä. Mä en yksinkertaisesti vaan päässyt noiden kanssa sinuiksi kun se kura joko tuli läpi joka raosta tai sitten ei mistään helvetin raosta. Todella tarkkaa että kura on just sopivan notkeeta että tulee sopivasti ulos. Kauhan kanssa ainakin ite sain nopeemmin valmista.

Me päätettiin jo talon suunnittelemista aloitettaessa että kulmia tulee vain 4 ja normaali harjakatto, kaikkein helpoin ja energiataloudellisin.

Meillä tulee autotalli muurattavista eristeharkoista niin kyllä siinä muurauskelkka on ihan ehdoton, eikä maksakkaan kuin muutaman kympin

Me päätettiin jo talon suunnittelemista aloitettaessa että kulmia tulee vain 4 ja normaali harjakatto, kaikkein helpoin ja energiataloudellisin.

Meillä tulee autotalli muurattavista eristeharkoista niin kyllä siinä muurauskelkka on ihan ehdoton, eikä maksakkaan kuin muutaman kympin

Mulla olis parikin kelkkaa joutilaana jos kiinnostaa ostaa pois? Päijät-Hämeessä sijaitsee, tee tarjous jos kiinnostaa.
Yksi tällanen säädettävä 200-420 Weber ja toinen tällanen Näsin

Tarviiko kukaan kipsilevyjä? Mulla ois sitä vihertävää jotain kosteudenketävää levyä rapiat 10 kpl. Vähän kärsineitä jo, siksi ne saakin esim. kaljalaatikkoa tai vinkkulehmää vastaan. Jos kukaan ei hae pois, niin joudun kuskaan ne kaatarille. Hyvin käyvät jonkun tallin tai vastaavan tekoon. Jyväskylässä Puuppolassa ovat. Toki voin ne jonnekin tuoda kärrylläkin, mutta siitä joutuu sitten muutaman euron ottaan vaivanpalkkaa.

No ei oo kyllä helppo pohja sullakaan, kulmia tuntus riittävän :D

Seuraavassa talossa mulla on 4 kulmaa. Nyt taitaa olla 13 tai jotain semmosta.

No ei oo joo, alunperin ihmettelin että mikä niissä kulmissa nyt maksaa muka niin ja niin paljon mut nyt tiedän. Mutta en kadu ainakaan vielä. Mehän oltaisiin tehty alunperin neljän kulman talo kahteen kerrokseen mut kaupunki torppasi sen, talo olisi ollut liian korkea jne. Lopunperin tuo l-mallin talo oli ainoa ratkaisu millä saatiin riittävät tilat ja mun mielestä jokainen kulma tuossa talossa on ihan perusteltu.

On kyllä jo moneen kertaan puhuttu että jos talossa olisi ne neljä kulmaa niin sokkelikin olisi jo muurattu, nyt odotellaan vielä anturan valua.

Ja sitten varoitus kaikille rakentajille/remontoijille: kiertäkää kaukaa nettikauppa www.rakennustukku24.fi

Täyttä kusetusta koko firma, tavarat eivät tule ja rahoja ei saa takaisin. Yrityksestä on tehty useita valituksia Euroopan kuluttajakeskukseen. Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta työkaveri tilasi tuotteita sieltä ja osa kamoista tuli, mutta suurin osa ei ja rahat jäi sinne. Kukaan ei enää vastaa firmassa puheluihin/sähköposteihin, joten saas nähdä kuin käy!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ja sitten varoitus kaikille rakentajille/remontoijille: kiertäkää kaukaa nettikauppa www.rakennustukku24.fi

Täyttä kusetusta koko firma, tavarat eivät tule ja rahoja ei saa takaisin. Yrityksestä on tehty useita valituksia Euroopan kuluttajakeskukseen. Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta työkaveri tilasi tuotteita sieltä ja osa kamoista tuli, mutta suurin osa ei ja rahat jäi sinne. Kukaan ei enää vastaa firmassa puheluihin/sähköposteihin, joten saas nähdä kuin käy!

Käyttääkö joku muutenkaan nuita nettikauppoja? Mitä itse olen sieltä katsonut hintoja niin jokainen kerta paikallinen k-rauta / putkiliike / sähköliike on ollut halvempi

Ööö. Kyl toi Byggmax nettikauppa sisältää oikeasti ihan relevantteja hintoja. helvetin helppo kun teet tilauksen kotonta sohvalla ja päivän kuluttua on auto pihassa ja purkaa kuorman. Tietty jos tykkää kiertää niitä paikallisii rautakauppoja ja saa sen gyprocin 5 senttii halvemmalla ni mikäs siinä. Ja kyllä yllätyin itsekin noista hinnoista. Pistäneet ihan oikeasti hinnat sopivalle tasolle ja hitto saa laskulla tilattua kamat suoraan kotiin. Harmi ettei sisällä vielä ihan hirveää arsenaalia tuotteita, mutta peruskama näyttää löytyvän.

Ei kai ne niitä ilmaiseksi tuo kotiin? Kyllä meilläkin saa kuljetuksen paikallisista rautakaupoista mutta kyllä se maksaa. Hakemalla itse saa tavaran yleensä itse ja säästää vielä rahtikulut.

Ymmärrän kyllä että jotkut korpikuusenkannonalla asuvat tilaa noista nettirautakaupoista mutta itse olen saanut aina tavarat halvemmalla paikallisesta rautakaupasta. Taloon.com:in rahtikulutkin on aika kovat. Mutta hyvä tuolta taloon.com:ista on katsella referenssihintoja tuotteille.

Ilmainen kotiinkuljetus lienee tietyn euromäärän jälkeen. Näin se yleensä on nettikaupassa. Rautakaupassa kyllä joutunut maksamaan aina rahtejakin. Tosin Oro on siitä ollut reilu, että jos vaikka kolme saman tien varrella tai muuten lähekkäin ottaa samaan aikaan, niin jakavat rahdit. Eipä ole onnistunut K-Raudan tai Terran kanssa.

Tommoset kaiteet tekasin etukuistille ja autokatokseen sitten vähän korkeampana. Kuistilla 92cm korkea ja autokatoksessa joku 155cm korkea.

katso liitettä 85063

Pohjamaalissa vasta, maalaillaan sitten kerralla noita kaikkia valkeita osia. Portaat ja asfaltin kun saa niin semmoiset porraskaiteet tulee tuosta alas samaan tyyliin. Olihan tossa taas koko päivä väkertämistä. Joku 9h tais mennä.

Kuinka leveät nuo tolpat on? Paksuus siis... mietin että teksi kaks sivua 4" paneelista ja kaks sivua 5"...

Kuinka leveät nuo tolpat on? Paksuus siis... mietin että teksi kaks sivua 4" paneelista ja kaks sivua 5"...

Eiköhän tuolla ole alla 115x115 pilarit.

Yleisimmät vaihtoehdot http://www.puukeskus.fi/tuotteet/puutavara/sahatavara
KOODI LIIMAPUUPILARIT KOKO HINTA YKS
059779 LIIMAPUUPILARI 90x90x3000 9,15 JM
058922 LIIMAPUUPILARI 115x115x3000 14,70 JM
075157 LIIMAPUUPILARI 140x140x6000 22,45 JM

- - - Updated - - -

Ilmainen kotiinkuljetus lienee tietyn euromäärän jälkeen. Näin se yleensä on nettikaupassa. Rautakaupassa kyllä joutunut maksamaan aina rahtejakin. Tosin Oro on siitä ollut reilu, että jos vaikka kolme saman tien varrella tai muuten lähekkäin ottaa samaan aikaan, niin jakavat rahdit. Eipä ole onnistunut K-Raudan tai Terran kanssa.

Tästä tulikin mieleen, että olisko kolme satsia tullut rautakaupasta kuljetuksella ja loput on haettu ite. Perustustarvikkeet, styroksit ja kahitiilet. Takka tuli suoraan tehtaalta.

Eiköhän tuolla ole alla 115x115 pilarit.

Yleisimmät vaihtoehdot http://www.puukeskus.fi/tuotteet/puutavara/sahatavara
KOODI LIIMAPUUPILARIT KOKO HINTA YKS
059779 LIIMAPUUPILARI 90x90x3000 9,15 JM
058922 LIIMAPUUPILARI 115x115x3000 14,70 JM
075157 LIIMAPUUPILARI 140x140x6000 22,45 JM

- - - Updated - - -

Joo, jotain ohkasta riukua ne on siellä pohjalla. 145mm paneelilla sitten paksunnettu niin paksuksi kuin siitä saa pontit pois sahaamalla. Oisko jotain 25cm paksut noi tolpat.

No aattelinkin, että ei ihan 95 leveää paneelia ole. Taidan itsekin vähän muuttaa suunnitelmia, kun mulla on talon nurkissakin jo 145 tai 17x leveää pari kappaletta vierekkäin aina yhdellä seinällä.

Jahas...

Sähkärit olivat ehtineet putkittamaan talon sähköistä yli 60% taipuisalla putkella vaikka nimenomaan painotin, että sähköt tulee putkittaa kovalla JM 20 putkella niin pitkälle kuin mahdollista.
No onneksi lupasivat tulla vastaan hinnassa...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom