Taljapunnerrus seisten

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
45
Topikin tarkoituksena kartoittaa pakkotoistolaisten mielipiteitä ja kokemuksia taljapunnerruksesta, yhdestä ojentajien perusliikkeestä.

Eli puhutaan siis seisten kahdellä kädellä edestä tehtävästä taljapunnerruksesta, ei muista taljassa tehtävistä punnerrusliikkeistä esim niskan takaa seisten tai maaten tai muista taljaojentajasovelluksista joita on vaikka kuinka paljon ja monet niistä ovat todella hyviä liikkeitä.

Millaisia kokemuksia teillä on siis eri liikkeistä ja eri asennoista, millä on saanut parhaan tuntuman (ja kasvun?) ja pumpin, onko joillakin liikkeillä tullut rannekipuja tms?

Taljapunnerrusta seisten kun voi tehdä todella monella tapaa, esim:

A. myötäote:
1. pystyssä normaalilevyinen ote
2. pystyssä leveä ote
3. pystyssä kapea ote
4. lievässä etunojassa äskeisillä otteilla
5. lievässä etunojassa kyynärpäät sivulle sojottaen äskeisillä otteilla

B. vastaote:
-äskeiset lukuunottamatta kohtaa 5

C. v-kahva (=vastaote)
1. kyynärpäät kyljissä
2. kyynärpäät sivulle sojottaen

D. kahdella irtokahvalla (=vastaote)
1. kyynärpäät kyljissä

E. köydellä (hyvin pieni etunoja)
1. kyynärpäät kyljissä

Tässäkin on siis jo 21 eri tapaa tehdä taljapunnerrusta, jos joku ei ole kaikkia kokeillut niin kokeilkaa. Onko joillakin vielä muita tekniikoita tiedossa? Liikkeet ovat loppujen lopuksi jopa hyvin erilaisia joten samasta liikkeestä ei ole kyse, ja usein taljapunnerrus mielletään vain tuoksi A1-liikkeeksi.

Nuo kyynärpäät sivulle sojottaen-liikkeet tuntuvat itsestäni todella tehokkailta, joskin ranteissa joskus tuntuu liikkeen aikana vähän oudolta ja siksi en ole pitkää pätkää uskaltanut niin ikinä tehdä. Rannekipuja minulla ei ole ollut, onko jollekin tullut noin kyynärpäät sivulle tehtäessä rannekipuja?

Ja kuinka ylös tykkäätte päästää tangon/tms, kyynärvarsiolkavarsi 90 astetta vai niin pitkälle kun vain venyy kunhan kyynärpäät eivät liiku eteenpäin?

Tolla saa kyllä mukavan pumpin ja lempiliike on noista toi A4 kapealla kahvalla. Yleensä 90 asteen kulmaan saakka.

Tällä liikkeellä sain kerran selästä jonkun lihaksen venäytettyä siten, että käytiin hoidossakin jonkun aikaa. Sen jälkeen oli vähän aikaa kammoa tehdä tätä kun tuli jotenkin väärin jännitettyä selkää/hartioita kun punnersi isoilla painoilla.

Jee. A4 kapealla.

Vastaotteella tehdessä en saa niin kovaa loppurutista, kuin myötäotteella. Kuitenkin vaihtelun vuoksi kiva tehdä joskus.:piis:

Jos haluaa aivan sairaansupermegahypersupistuksen niin mun suositelma on yhdellä kädellä kyynärpää kiinni kyljessä:thumbs: Pitää vaan muistaa käyttää tarpeeks pieniä painoja.

Tota narupunnerrusta olis kiva kokeilla,:kuola: mutta ku salilla ei ole. :down:

Yli 10 sarjoissa käsi niin pitkäks, kuin venyy mutta jos tulee väännettyä jotain kutosia ni sillo yleensä vaan 90 asteen kulmaan.

Oon tehnyt kyseistä liikettä melko paljon, eli oikeastaan jokaisessa ojentaja-treenissä. Suoritustekniikoista olen kokeillut montaa ainakin kerran, mutta enemmän olen käyttänyt tekniikoita A3, A5, C1 ja E1.

A3: Hyvä tuntuma itse ojentajaan, pumppi välillä jopa liian suuri. Liike jolla saan ojentajat aina kipeäksi.

A5: Melkein yhtä hyvä pumpin ja tuntuman suhteen kuin A3. Tässä voi käyttää kuitenkin hieman isompia painoja, joskin ehkä tästäkin syystä liike sattuu välillä kyynärpäihin. Joskus jopa tuntui kuin kyynärpää olisi muljahtanut pois paikoiltaan hetkeksi liikkeen yläasennossa. Se olikin viimeinen kerta kun käytin tätä suoritustekniikkaa.

C1: Melko lailla sama kuin A3, mutta tuntuma ojentajaan hieman erilainen johtuen tietenkin käsien erilaisesta asennosta. Hyvää vaihtelua.

E1: Tuntuu täysin eri liikkeltä verrattuna erilaisilla kahvoilla tehtyihin. Tuntuma ehkä paras, mutta pumppi ei aivan A3 tasoa. Tämä liike on ehdottomasti yksi suosikeistani, vaikea sanoa miksi.. ehkä sen "erilaisuuden" takia.

Kaikki liikkeet teen melko suurella liikeradalla, eli niin että yläasennossa kyynärpäät liikkuvat hieman eteen ja mahdollisesti irtoavat kyljistä. Ala-asennossa hurja puristus ojentajilla. Tämmöisiä kokemuksia..

A5 on aivan päällikkö, vaikka siinä ei isoja painoja liikutellakaan.Tuntuma on ainaki mun kohdalla paras kaikista.Teppeiltä oon ton tyylin kopsannu :kippis1:.

A3:a 90-asteeseen tulee tehtyä. Hyvin on aina ojentajat treenattu, kun viimeisenä viimeistelynä tämän liikkeen teen..

Köydelläkin tein yhdessä vaiheessa, mutta sillä en saa tehtyä niin loppuun asti liikettä kuin tagolla, koska joutuu keskittymään myös köyden puristamiseen ja ranteen kiertymisen estoon.

Mä teen yleensä pitkiä sarjoja A3:sta ojentajatreenin päätteeksi. Lyhyet sarjat ei oikeen tunnu missään, mutta pitkillä ja puhtailla saan ojentajat setsuurille moneksi päiväksi. Muita liikkeitä tulee vaihdeltua melkein joka treeniin, mutta tosta en luovu.

A3 ja A4 täällä suosituimmat. Päästän tangon melko ylös, eli pitkää liikerataa tuossa haen, mutta ne kyynärpäät siellä kyljissä kiinni. Kyynärpäät sivulle osoittaen tuo liike ei oikein tuntunut hyvälle, varsinkaan ranteissa, joten se ei ollut mieleinen.

Minä teen A3 ja A4 tyyleillä. Yleensä viimeisen sarjan pienemmällä painolla ja pystymmässä. Kyynärpäät pysyy kyljissä, en levitä sivuille päin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ite en oo tehnyt hetkeen kun ranskiksia ja dippejä. Salilla kun ei ole sellasta köydenpätkää, omaa laiskuutta tietysti. Joskus muualla olen tuota köydenpätkää kokeillut ja se on ehdottomasti paras (siis allekirjoittaneelle) ojeantajaliiike taljassa, saa ranteet olla just oikees asennos.

Meikäläinen saa parhaan tuntuman C4:lla ja köydellä. Vaihtoehtona voi tehdä ojentajia myös selkä pakkaan päin pystyasennossa tai sitten kumarassa. Antaa hiukan erilaisen tuntuman ainakin mulla.

A4 normilevyisellä otteella sopii minulle. Joskus tulee puristettua viimeisetkin mehut ojentajista E2-tyylillä, vielä kun lopussa rutistaa narun päitä erilleen toisistaan ja pitää huippusupistuksen vähän aikaa niin tulee äitiä ikävä.

Kyynerpäät sivulle-tyylillä tulee ranteet kipeiksi jos tangolla vääntää -> pidän kyynerpäät kyljissä. Outo homma sinänsä koska muissa liikkeissä eivät ranteet valita, jopa penkkipunnerrus todella kapealla (etusormien väliä ~5cm) otteellakin onnistuu, vaikka se jos mikä aiheuttaa rannekipua valtaosalla punttikansasta.

Yleisimmin A4 kapealla otteella. Kyynärpäät ei sojota sivulle mutteivät ole ihan liimattunakaan kylkiin.

Pumppipäivinä ehdottomasti E2 - köydellä kyynärpäät sivulle, köyden päät erilleen supistusvaiheessa. Painot pienenee tässä liikkeessä mulla kolmasosaan A4:sta.

Joskus B - vastaote viimeisenä liikkeenä mehut pois. Lievä etunoja.

Normaalisti (A4) lasken kädet ylhäällä niin että 90 astetta menee rikki muttei juuri enempää. Köysivariaatiolla ja vastaotteella päästän joskus ylemmäksikin.

Muistuttaisin, että vielä kahvoissakin on eroa. Miun salilla on sellainen mutkakahva, jolla olen taljapunnerrukseni tehnyt. Sieltä löytyy myös loivasti taipunut kahva. Mutta lomillani käyn eräällä salilla, jossa joudun punnertamaan suoralla kahvalla. Kaikissa on tuntuma erilainen.

A1:stä käytän ylivoimaisesti eniten.
E1:stä ja E2:sta joskus vaihtelun vuoksi.

Peräänkuuluttaisin sellaista kahvaa, jossa ote on neutraali (kämmenet toisiaan vasten). Otteen leveys voisi olla säädettävissä. Olen nähnyt jossakin suunnilleen tällaisen "tangon" hauiskääntöä varten. Vai onko joku valmistaja jo kehitellyt tällaisen kahvan ja onko joku nähnyt tällaista missään?

Oma suosikkini on ehdottomasti E1 (narulla, kyynerpäät kyljissä). Liike toimii useimmiten viimeistelyliikkeenä, ja sopii siihen loistavasti, koska siitä saa näppärän yksintehdyn "pudotussarjan". Aloittaa puhtailla liikkeillä, köyden päät kylkien viereen kiskoen. Kun köyden päitä ei saa enää levitettyä, niin pitää rystyset vastakkain. Kun tätäkään ei enää jaksa, niin levittää kyynerpäät reilusti, niin jaksaa vielä muutaman (näin ainakin mulla).

Kyynerpäitä en tykkää päästää kovinkaan koukkuun, vaan hyvin lyhyttä liikerataa teen. Näin saan parhaan tuntuman, ja tuntuu lihakseen jotain kasvaneen lisää.

Hyvin vähän tosin :itku:

A4 on mulla suosituin ja pudotussarjoilla ojentajareenin lopussa saan älyttömän mahtavan pumpin...ei saa parempaa mitenkään esim. ranskalaisella...

On tullu kokeiltua eri otteita, kahvoja ja köysiä, mutta toi suora tanko, normaalilevyinen ote ja pieni etukeno on paras ja sen tangon päästän niin ylös kun pystyn ilman että kyynärpäät liikkuu...joskus tulee jätettyä siihen 90 asteen kulmaankin!!

Hyvä liike kaikin puolin :thumbs:

Sekä A4 että E2 ovat käytössä. Tuossa E2:essa kyynärpäät sojottavat hieman sivulle.

Itte oon huomannu parhaaksi kahvaksi sellasen mutkatangon, joka on tarkotettu hauiskääntöön.Siitä saa just passelin levysen otteen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom