Takakyykky penkille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja P.L
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL

P.L

Eli kyseessä takakyykky siten, että takapuoli koskettaa joka toistossa penkkiä. Onko mitään haittoja tai hyötyjä tehdä aina kyykkyä tällä tavalla? Saan jotenkin paljon paremman tuntuman sarjoihin tällä tavalla tehdessä.:david:

Hyötynä ainakin turvallisuus...Eli jos treenaa yksin,on turvallisempaa kyykätä penkille.Ei vain kannata kun hipaista penkkiä.
Ainut ongelma yleensä on se ettei penkki ole tarpeeksi matala,kyykky jää näin vajaaksi.Pitäisi löytää niin matala penkki että reidet menee alle lattilinjan.
Olen itsekin tehnyt kyykkyä näin jos treenaan yksikseen.On helpompi tehdä kovat sarjat kun olo on turvallinen.

Itse teen tällä tavalla kyykyn ja näin tiedän etten tingi syvyydestä viimeisissäkään toistoissa. Varo pompauttamista penkiltä silti että polvesi säästyvät.

Noh, turvallinen ja turvallinen liike..Jos teette tavallisena kyykkynä penkille, niin katsokaa nyt sitten että ette istu siihen penkille liian lujaa, se on äkkiä selkä mutkalla sitten. Ja box-kyykkyhän on sitten asia aivan erikseen, joka tehdään penkkiä isommalle lootalle, että saadaan istuttua reilusti taakse. Tavalliset kyykyt olisi hyvä mielestäni tehdä ilman mitään penkkejä, vaikka power-rackissa jos sellainen salilta löytyy..

Vaarallista jos salilla on muita. Paikallisella "salilla" pojat nykäsi penkin yheltä alta ja se sitte oli kaatunu perseelleen:(

Mielestäni erittäin hyvä liike. Jännä siinä mielessä että aluksi kuin aloin tekemään sitä smithissä niin raudat olivat suhteellisen pienet vaikka liike jäi hiukan lyhyemmäksi kuin pohjasta ottaen. Tämä siksi että joutui jarruttamaan siihen kohtaan kun polvet on ehkä kauimpana kehosta. Nyttemmin romut ovat jonkin verran korkeammat kuin normikyykyssä, mutta aluksi toi jarruttaminen itselle "pahaan" kohtaa nappaili reisiin aika mukavasti. Kivaa vaihtelua se ainakin on.

Mua ainanki häiritsee se töppäys kesken kun perse osuu penkkiin. Aika vaikea ajoittaa nousuvaihetta hipasuun, jos ei kyykkää tosi hitaasti.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Ei se hipaisu ole vaikeaa...Kyykystä tulee vain hieman rankempi kun joutuu laskemaan lopun hitaasti.Muutaman toiston jälkeen jo tietää mihin laskea ja homma helpottuu...
Istuminen saattaapi rasittaa alaselkää aika kovasti,ainakin jos vauhdilla pyllähtää.Itse en ainakaan uskalla kun kevyesti koskettaa penkkiä.Hyvin on toiminut.Vielä kun olis korkeus säädettävä penkki:)Sais eri syvyyksille kyykättyä turvallisesti:)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom