Taistelusukeltaja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja henkkas
  • Aloitettu Aloitettu
asun Porista n. 80km päässä, mutta minulla asuu sukua siellä mm. uintia harrastava serkkuni joten on tullut muutaman kerran uitua siellä päin.

Ahaa just just. Taidan sitte serkkus tunteakkin :)

Perhana kun ei oo voinu viikonlopun jälkeen juosta lainkaan, hierojalla tuli penikka pirun kipeeksi. Ohan tässä vielä aikaa sitä kuntouttaa, mut ei tee hyvää tauko. Nyt vaan altaassa kaiket päivät...

Mites teillä menee? Alkaako olee jo suht kondiksessaa vai tuntuuko tulevan kiire? :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ahaa just just. Taidan sitte serkkus tunteakkin :)

Perhana kun ei oo voinu viikonlopun jälkeen juosta lainkaan, hierojalla tuli penikka pirun kipeeksi. Ohan tässä vielä aikaa sitä kuntouttaa, mut ei tee hyvää tauko. Nyt vaan altaassa kaiket päivät...

Mites teillä menee? Alkaako olee jo suht kondiksessaa vai tuntuuko tulevan kiire? :D

En usko että tunnet serkkuni sillä hän on minua 3v nuorempi :D

Kunto tuntuu olevan jo hyvä ja testilajit menee tosi hyvin, silti jotenkin ei tahdon uskoa että tuonne pääsis, kurssille pääsy tuntuu jotenkin liian hienolta :D Nyt pitäs vaan leuat saada kuntoon ja tehdä vielä muutama sukellus 4m altaassa ja sitten pitäs olla kaikki kunnossa. Kova treeni kuitenkin jatkuu!:puntti:

Ittellä treeni vaan vähenee :D sain viikon antibiootti kuurin ja nyt on sitten urheilukielto eikä syviin altaisiin pääse tuon remontin vuoksi. Silti luottavaisin mielin menen siinä suhteessa että uskon pääseväni kaikki lajit läpi :D Maanantaina kävin 9km juoksemassa tuon 10kg kanssa ja pääsin alle 5 pisteen vauhtiin vaikka juoksemisessakin oli parin viikon tauko :D Ja leuatkin alkaa sujua

Mulla on jURZ vähän samallainen fiilis, vaikka tuntuu että pisteitä taitaa tulla riittävästi niin silti tuntuu kurssi tosi kaukaselta :D Liian hienoa ois tosiaan. Mut toivottavasti nyt kaikki menee nappiin. Ja on se hyvä että Kulho nyt sairastat ettei sitten 5vk päästä :D Ite pelkään sitä just, hirvee flunssa just ennen ja sitte saiskin 2 vuotta odottaa... Pitkä aika :D

Tässä on kyllä kipukynnyskin noussu aika hyvin, juostessa ne pikku säryt on vähän laantunut kun miettii että jos nyt mukamas särkee niin mitäs sitte kurssilla :D

Jos Tichy eksyy vielä lukemaan, niin paljonko sai leuanvedossa käyttää jalkoja? Ohjeissa sanotaan että heiluriliikettä ei saa olla, mutta lasketaanko polvien nosto ylösvedossa kielletyksi? Tai tietäisköhän muut?

Tuli mieleen Apnoe- kokeesta. Kun minuutti on ohi tuleeko jokin pilliin vihellys tai jotain vai pidätetäänkö hengitystä vain niin kauan kuin pystytään?

Mitkä fiilikset, 17 päivää aikaa? :)

Alkaa jo vähän jännittää :D Voin kyllä jo nyt sanoa että testejä edeltävänä päivänä ei uni taida tulla.

Pieni kysymys tähän väliin: Kannattaako tuossa poiminnassa puhaltaa nenän kauttaa koko sukelluksen ajan, koska tuntuu että nenään menee vettä, vai auttaako tähän mielummin esim. pään asennon muuttaminen?

Muuten kyllä itseluottavainen olo, ei nyt tule mieleen mihin lajiin koko homma kaatuisi, lähinnä mietin riittäävätkö yhteispisteen jatkoon (pitäisi riittää halposti, mutta vaikea arvioida miten päivän aikana väsyy)

Tietääkö kukaan soitetaanko sieltä vai tuleeko kutsu vain kirjenä? Ja mitä ajattelitte pakata evääksi ja miten aiotteko tankata edeltävinä päivinä?

Paljon kysymyksiä, toivotaan että herättää keskustelua :D

Hyviä puheenaiheita. Alkaa juu vähän jo hermostuttaa, ja kun on vielä vähän vaivaakin, niin jo painaa päätä... Jalat särkee joka paikasta, vaikka taukoo on pitäny jo 2 viikkoa. Uinnilla nyt vaan yrittäny pitää kuntoa. Jos johonkin kaatuu, niin se on sitten se 15km. Mut kai siitäkin nyt pitäis ainakin se 1p ottaa :D
Ite puhallan oikeestaan kokoajan nenästä kun sukellan, jos kerkeää niin tasaa siinä samalla paineet. Kasvot pidän kokoajan kohti pohjaa. Se 65sek on kyllä aika kova suoritus!
Valintakoekutsuista en kyllä tiiä.. Kaipa se jossain muodossa sieltä tulee lähiaikoina, toissapäivänähän loppu ilmottautuminenkin. Evääks meinaan ottaa reilusti gainomaxia vaan, ja varmaan jotain snickersejä ja banaania :D jos sieltä pääsafkat saa niin eiköhän noilla pärjää. Kunhan saa palauteltua aina rasituksesta. Edellispäivän tankkaukseen en koskaan oo keskittyny vaikka kilpaa oon uinukin, pitäsköhän nyt :o

Hyviä puheenaiheita. Alkaa juu vähän jo hermostuttaa, ja kun on vielä vähän vaivaakin, niin jo painaa päätä... Jalat särkee joka paikasta, vaikka taukoo on pitäny jo 2 viikkoa. Uinnilla nyt vaan yrittäny pitää kuntoa. Jos johonkin kaatuu, niin se on sitten se 15km. Mut kai siitäkin nyt pitäis ainakin se 1p ottaa :D
Ite puhallan oikeestaan kokoajan nenästä kun sukellan, jos kerkeää niin tasaa siinä samalla paineet. Kasvot pidän kokoajan kohti pohjaa. Se 65sek on kyllä aika kova suoritus!
Valintakoekutsuista en kyllä tiiä.. Kaipa se jossain muodossa sieltä tulee lähiaikoina, toissapäivänähän loppu ilmottautuminenkin. Evääks meinaan ottaa reilusti gainomaxia vaan, ja varmaan jotain snickersejä ja banaania :D jos sieltä pääsafkat saa niin eiköhän noilla pärjää. Kunhan saa palauteltua aina rasituksesta. Edellispäivän tankkaukseen en koskaan oo keskittyny vaikka kilpaa oon uinukin, pitäsköhän nyt :o

Itse en pelkää kyllä tuota 15km juoksua etenkään jos siellä on oikeasti vain yksi ylämäki, niinkuin joku täällä sanoi.

Ite aijon ainakin tankata varmaan viikon verran ennen testejä :D Ja tosiaan testipäivistä ei ole tietoa mutta veikkaan että ne sijoittuu tuolle 8-9.10 viikonlopulle. Tuon viikon kestäneen antibioottikuurin jälkeen kävin sen 15km juoksemassa painoilla ja meni aikaan 1:29:59 eli juuri sopivasti siihen 3 pisteeseen :D Muuten treeni on vähentynyt jo laiskotteluksi kun vielä jonkinlaista flunssaa on. En tässä aijo kyllä paljoa treenata kunhan vain pientä säätöa ja kunnon ylläpitämistä. Varmaan juuri viikkoa ennen aion kokeilla nuo kaikki testit samana päivänä niin saa sen tyhjentävän harjoituksen samalla ja vähän tunnustelua siihen miltä se päivä sitten tuntuu ja miten se vaikuttaa uintiin illalla :) Muuten olen laskeskellut että 34 pojoa pitäis tulla jos kaikki menee niin kuin pitää.

Ite aijon ainakin tankata varmaan viikon verran ennen testejä :D Ja tosiaan testipäivistä ei ole tietoa mutta veikkaan että ne sijoittuu tuolle 8-9.10 viikonlopulle. Tuon viikon kestäneen antibioottikuurin jälkeen kävin sen 15km juoksemassa painoilla ja meni aikaan 1:29:59 eli juuri sopivasti siihen 3 pisteeseen :D Muuten treeni on vähentynyt jo laiskotteluksi kun vielä jonkinlaista flunssaa on. En tässä aijo kyllä paljoa treenata kunhan vain pientä säätöa ja kunnon ylläpitämistä. Varmaan juuri viikkoa ennen aion kokeilla nuo kaikki testit samana päivänä niin saa sen tyhjentävän harjoituksen samalla ja vähän tunnustelua siihen miltä se päivä sitten tuntuu ja miten se vaikuttaa uintiin illalla :) Muuten olen laskeskellut että 34 pojoa pitäis tulla jos kaikki menee niin kuin pitää.

En suosittele että alat viimeisellä viikolla tekemään mitään tuollaista! Luulisin että tuollaisesta koitoksesta kestää palautuminen täyteen kuntoon yli viikon, maratonistakin palautumiseen voi mennä helposti yli viikko. Itse olen laskeskellut että 38 pistettä voisi tulla, kun arvioin kuntosalin ja juoksun hieman alakanttiin, tuosta on onneksi varaa pudota vielä monta pistettä ja silti jatkossa mukana :)

Hyvin muuten juoksit kulho, itse en ole vielä koko matkaa, enkä tiedä juoksenko ollenkaan. Pisin matka mitä olen repun kanssa juossut on 10km ja se meni 5p vauhtia mäkisessä maastossa, joten kyllä tuon juoksun pitäisi mennä (toivotaan :D )

En suosittele että alat viimeisellä viikolla tekemään mitään tuollaista! Luulisin että tuollaisesta koitoksesta kestää palautuminen täyteen kuntoon yli viikon, maratonistakin palautumiseen voi mennä helposti yli viikko. Itse olen laskeskellut että 38 pistettä voisi tulla, kun arvioin kuntosalin ja juoksun hieman alakanttiin, tuosta on onneksi varaa pudota vielä monta pistettä ja silti jatkossa mukana :)

Hyvin muuten juoksit kulho, itse en ole vielä koko matkaa, enkä tiedä juoksenko ollenkaan. Pisin matka mitä olen repun kanssa juossut on 10km ja se meni 5p vauhtia mäkisessä maastossa, joten kyllä tuon juoksun pitäisi mennä (toivotaan :D )

No tuo 15km ei ole läheskään maratoni :D eikä nuo uinnit sun muut ole niin rankkoja että niistä ei palautuisi. Olen puolikasta maratonia käynyt juoksemassa ja palautuminen kestää sen 2 päivää. Ajallisesti kun miettii niin koko päivän aikana urheillaan noin 2 tuntia jos juoksua 1t 45min. Siis itselläni ei ole ainakaan mitään palautumis onjelmia.

Joo ja tuosta juoksusta sen verran että itekkin juoksin sen ensinmäisen 10km 5 pisteen vauhtia mutta sitten vähän hyyty :D Mutta olen tyytyväinen jos sen 2 pistettä saan. Tosin juokseminen on varmaan helpompaa kun joku muu juoksee vierellä ja pitää tasaista vauhtia. Joo ja kerran vielä aijon juosta ton 15km mutta en enempää koska aika ikävää se oli :

No tuo 15km ei ole läheskään maratoni :D eikä nuo uinnit sun muut ole niin rankkoja että niistä ei palautuisi. Olen puolikasta maratonia käynyt juoksemassa ja palautuminen kestää sen 2 päivää. Ajallisesti kun miettii niin koko päivän aikana urheillaan noin 2 tuntia jos juoksua 1t 45min. Siis itselläni ei ole ainakaan mitään palautumis onjelmia.

Joo ja tuosta juoksusta sen verran että itekkin juoksin sen ensinmäisen 10km 5 pisteen vauhtia mutta sitten vähän hyyty :D Mutta olen tyytyväinen jos sen 2 pistettä saan. Tosin juokseminen on varmaan helpompaa kun joku muu juoksee vierellä ja pitää tasaista vauhtia. Joo ja kerran vielä aijon juosta ton 15km mutta en enempää koska aika ikävää se oli :

Enpäs tullut ajatelleeksikaan että itse suoritteet kestävät vain noin vähän aikaa. Itselläni vain meni maratonista palautumiseen n. viikko vaikka jouduinkin jättämään kesken vähän yli 30km jälkeen, toisaalta keskeytyskin tapahtui "loukkaantuimsen" takia niin ehkä sekin hidasti palautumista.

Huhhuh, huolestuttaa vaan enemmän ja enemmän ton 15km puolesta kun teen juttuja kuuntelee :D Melkosta tahtia kyl juoksette painonkin kanssa... Mulla penikka kyllä niin kipee tällä hetkellä että taitaa tavote 15:sta olla se 1p. Allaslajeilla sitte paikkailee. Kun noin pirun kovaa juoksette niin miten teillä menee noi punttilajit tällä hetkellä? Vattat, leuat ja penkki?

Millä vaatetuksella muuten juoksette ton 15km? Trikoot ja juoksutakki aluspaidalla? Nyt kun kelit kylmenee niin pakko ostaa joku kunnon kerrasto. Perus t-paita aluspaitana kastuu heti ja tulee kylmä.

Mulle ilmotettiin sähköpostissa testipäviksi 4.-7.11. En tiedä sitte onko se tiistai semmonen saapumispäivä ja keskiviikkona vasta alotellaan..

Huhhuh, huolestuttaa vaan enemmän ja enemmän ton 15km puolesta kun teen juttuja kuuntelee :D Melkosta tahtia kyl juoksette painonkin kanssa... Mulla penikka kyllä niin kipee tällä hetkellä että taitaa tavote 15:sta olla se 1p. Allaslajeilla sitte paikkailee. Kun noin pirun kovaa juoksette niin miten teillä menee noi punttilajit tällä hetkellä? Vattat, leuat ja penkki?

Millä vaatetuksella muuten juoksette ton 15km? Trikoot ja juoksutakki aluspaidalla? Nyt kun kelit kylmenee niin pakko ostaa joku kunnon kerrasto. Perus t-paita aluspaitana kastuu heti ja tulee kylmä.

Mulle ilmotettiin sähköpostissa testipäviksi 4.-7.11. En tiedä sitte onko se tiistai semmonen saapumispäivä ja keskiviikkona vasta alotellaan..

Penkki ja vatsat pitäs mennä täysillä, mutta kun pisteitäni olen laskeskellut niin olen varmuuden vuoksi laskenut että saan niistä vain 4p. Leuat taas menevät surkeasti 1p ois tavote, mutta olen varautunut kanssa hylättyyn :D Roikunta menee kyllä mutta olen niin huono vetämään leukoja että saan niitä just ja just sen 10.

Vaatetuksesta senverran että itsekkin pitäisi mennä ostamaan uusia vaatteita. Takki voisi olla myös ihan hyvin koska silloin reppu ei pääse hankaamaan selkää niin pahasti, mutta toisalta ainakin itse hikoan kauheasti kun juoksen repun kanssa. Miten muuten tuossa miesten maailma jutussa kun katsoin kuvia ja luin tekstiä, niin nuo vissiin juoksivat reppujuoksun sisäradalla, olikohan se vain poikkeus vai radallako se nykyään juostaan? Kyllä minulle ainakin kelpaisi juosta se matka tasaisella ja pehmeällä radalla :D

Taisi olla poikkeus tuo sisäradalla juoksu. Itellä fyysiset testit menee niin että vatsoista pitäis tulla 3p penkistä 2p ja leuoista se 1p jos jaksan vain roikkua kun juuri ja juuri saan sen 1.5min täyteen.

Milloin sait ton viestin sähköpostiin? Itelle ei ole tullut mitään vielä ja eikös ne testit ole yleensä lokakuun alussa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom