Taistelusukeltaja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja henkkas
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
pönttö tuotti vähän ongelmii mut käytiin torstai illalla vielä sukeltelemassa pöntössä aika pitkään

Siis pääsikö sinne testailee etukäteen? On vähän jännittäny että minkälaista siellä pöntössä on.

Meinaan siis hakea tuonne ensi vuonna. Reppujuoksua oon vetäny jonkin aikaa ja lisään painoja vähitellen. Treenaan myös omaa lajia melkein päivittäin, mut allasharjoittelua en ole oikeastaan vielä alottanu. Pienempänä uin kyllä kilpaa mutta siitä on aikaa. Vuodessa kyllä luulis ehtivän...

Oliskohan pk-seudulla kiinnostuneita treeniseuraksi vaikka Mäkelänrinteeseen, jos on ensi vuonna menossa tonne testeihin? Sais enemmän irti ja helpompia ajanotot sekä tietysti "kannustus" :whip:

ei pönttöön päässyt etukäteen, vaan sut kutsutaan sillaseen huoneeseen yksitellen misä pönttö on ja siitä sitten sukellus. kun testit oli ohi ja jäin viel muutamaks yöks sinne niin päästiin sit uusiks treenailee pöntöön, ja paljon helpompaahan se oli jälkikäteen.. testeissä se pönttö on viel kaiken lisäks aivan helvetin pimee yms...

Jos hakee sukeltajaksi nyt syksyllä, niin alkaako intti seuraavana tammikuuna 2010?
Itellä ois tarkotus mennä 2012 tonne, niin pitääkö hakee 2011 syksyllä vai 2010 syksyllä?

Kurssille haetaan kurssia edeltävän vuoden syksynä. Eli jos oot menossa sisään vuonna 2012, ni 2011 syksynä sulla ois pääsykokeet. Ihan vaan pienenä vinkkinä: kannattaa alottaa pienimuotoinen harjoittelu jo nyt, esim. 1-2 krt/viikko uintia, apnoekävelyä, lenkkeilyä ja lihaskunnon kehittämistä. Jos on harrastaa jotain urheilua aktiivisesti - joka on todennäköistä - niin noista muista treeneistä voi tinkiä sen verran.

Jees :) Oon tässä jo vuoden verran käyny uimasilla ja salilla puolitoista. Mut lähtö kunto oli aika hanurista. Nyt alkaa uinti / sukellus olla jo aika hyvin räpylässä. pitäs vaa yleiskuntoa kohottaa viel. Coopperis menee ehkä joku 2700-2800. Leukoja ja penkkiä pitäs reenata viel kans.

Sit vaan aamusin tai hyppytunneilla lenkkeilemään lähimmälle pururadalle. Ja sit vetäset 3 x maksimi leukoja, ni eiköhän ne ala olla jo aika hanskassa. Roikkumista kannattaa kans reenata. Tosi moni veti täydet leuat, mut putos kuitenki 5 sek ennen loppua. Kannattaa pistää se tanko kunnolla sinne kämmenen sisään, ettei roiku pelkillä sormivoimilla. Sit kannattaa kans vaihtaa ote myötäotteeseen (jos vetä vastaotteella), ku on vetäny tarpeeks leukoja, niin ettei tuu liikaa painoa hauiksille. Monet tekee kans niin, et ne venaa eka 30-45 sekkaa ennen ku lähtee vetämään.

Pakkohan tänne on tulla kyselemään vaikkakin threadi onkin Taistelusukeltaja... Että sattuukohan täällä olemaan ketään pyrkijöitä tuonne tulevalle 2011 raivaajasukeltaja kurssille?

Mä koitin tonne päästä, ja en päässy, jos joku ny syksyn testeis muistaa ni mä oon se onneton joka tuupertu cooperis tienpiertaneesee lopus ja sit viel kävi läääkintämieski kattomas kunnon =D Oli vähä tillin tallin sillo, mutta vaikka sillo meni plörinäks en meinaa luovuttaa. Tähä sit liittyy yks huhu jonka oon kuullu, jos joku vois ehkä varmistaa sen todenmukaisuuden. Kuulemma p-kauden lopussa pidetään ylimääräset valintakokeet, joilla koitetaan paikata kurssilta pudonneiden lukumäärää ennen allaskautta, pitääkö paikkaansa?
Oon nyt puskenu itteäni täydel teholla tämä tähtäimessä, tai vähintääki LJK tähtäimes, jos nimittäin tulis mahkut, ku öbikseen kuiteski menos ny tammikuus, ni meinasin viel yrittää päästä kurssille tätä takaovee käyttäen. Ja onnea niille jotka sinne pääsi ny suoraan, koitan vielä päästä mukaan joukkoon, mutta jää nähtäväks miten käy.

Osaisko viisaammat antaa neuvoja seuraavaan ongelmaan: Kämmenet hikoilee kovasti kun rupeaa reenaamaan.

Eihän siitä muuten haittaa ole, mutta SUKin testeissä on tuo tangossa roikkuminen ja leukojen veto. Se ei ole ilman magnesiumia onnistunut montaa kertaa.

Jos joku testeissä olleista viitsisi kertoa että onko tanko tavallinen metallitanko, vai onko siinä jotain pehmustetta, erkkaria tms. ympärillä?

Muutenkin jos vinkkejä löytyy tähän asiaan niin otetaan mielusti vastaan.

Ihan perus rautatankohan se on, että eipä siinä oikee muu auta ku puristusvoimaa reenata :/ Kunnolla vaan ku asettelet kädet siihen tankoon ennen ku alat tekemää nii kyllä siinä pitäis pysyä.

Mite oot pekko treenaillut nyt? Ootko juossut saappaat jalassa niin kuin kirjeessä käskettiin. Ite oon juossut kipeen paljon, uinut ja saleillut. Sukelluksia tarvis treenailla lisää mut pelkää vaan et nukahtaa sinne pohjaan : s

Tietääkö kukaa noista mahdollisista p-kaude jälkee pidettävist valintakokeist yhtää mittää? Ois niiku viimene oljenkorsi päästä tän vuode kurssille, mut tiedot siit o vähä vajaavaiset..

Mites muute jekku, sanottiiko et monta otettii sisää?

17 varusmiestä oli kokeet ihan loppuun saakka ja heistä tien kolme jotka eivät päässeet. Noista myöhäisemmistä valintakokeista, niin kysyin nummelalta niistä kun ajattelin et oisin itsekin mennyt sinne ko noi ekat valintakokeet meni mun osalt aika huonosti. Niin se jäbä sanoi että sellaset järjestetään neljälle rauhanturvaajalle, jotka hakee sopimussotilaiksi mutta varusmiesten osalta valinnat ois jo tehty. Mut et todella häviä mitään jos meilaat sinne ja kysyt slmepa@mil.fi

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom