Taistelusukeltaja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja henkkas
  • Aloitettu Aloitettu
Saako hyperventiloida ennen pidättämistä?

Saa, ei sitä kukaan allaskaudellakaan estä ja kannattaakin, niin on paljon mukavampi sukeltaa.
Kunhan tietää rajansa milloin tulla ylös, muuten herää altaan reunalta hapelta. ;)
Siitä tosin ei aina kouluttajat tykkää, eikä altaaseen saa oksentaa vaikka se allasvesi hyvää onkin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kysyisin tosta lääkärintodistuksesta kun siinä puhutaan jotain erillisestä liitteesta (jossa kysytään laboratoriotutkimuksista ja audiometritutkimuksista) mutta en löydä mistään tätä erillistä liitettä. Eli mistä moisen löytää? :jahas:

pitääkö siel olla joku spessu lääkärintodistus? meinaa mulla on vaa joku ihan mil.fi sivulta repästä läkärin lausunto lappu jonka vein lekuriin ja sit se tarkasti sen mukaisesti.

pitääkö siel olla joku spessu lääkärintodistus? meinaa mulla on vaa joku ihan mil.fi sivulta repästä läkärin lausunto lappu jonka vein lekuriin ja sit se tarkasti sen mukaisesti.

Siitä just puhun. Jos katot sen lomakkeen oikeeta laitaa niin siellä on sellanen iso valkonen ruutu. Jonka yläpuolella sanotaan "Lisäselvitykset (mm. laboratoriotutkimukset, audiometritutkimukset, muut), katso erillinen liite"

Eli mitä tää nyt tahtoo sanoo?

Sä et oo siis tehny mitään laboratorio tai audiometritutkimuksia? Ootko lähettäny hakemuksen jo? Tai peräti soittanu ja tarkistanu et on kunnossa? ;o

Pistätkö sen vastauksen tänne vai pitääkö ite soittaa? :rolleyes:

Edit: Osaako joku selittää minkä takia hakulomakkeessa lukee että viimenen hakupäivä on 31.7 mutta sukeltajakoulun sivuilla sanotaan 14.9? (ja lomakkeitakin on näköjään kaksi, toisessa on 14.9 ja toisessa 31.7). Ja kumpi näistä nyt sitten on oikea?

Ihan vain vanhemman kokemuksella. Tällaisissa asioissa ei kannata tehdä muuta kuin ottaa puhelin käteen, kirjata ylös puhelun aika, vastapäisessä puhelimessa puhuvan upseerin nimi ja arvo ja vastaus. Nettipalstaa uskokoon kuka haluaa, mutta jos asia on tärkeä, tällaiset varmistukset on parasta tehdä itse ja varmistaa, että saadusta neuvosta jää jonkinlainen rekisterimerkintä ainakin itselle - ja parhaimmassa tapauksessa esim. sähköpostivarmennus sieltä puolustusvoiman suunnalta sille suulliselle vastaukselle myös.

soitin sinne ja siellä sanottiin että ei tarvii mitään laboratorio kokeita tai muutakaan ihmeellistä. Itse laitoin sen lääkärintarkastus lomakkeen minkä löysin mil.fi sivulta.

Mites muiden reenit mennyt? Mä en oo treenannut viimeiseen kuukauteen ollenkaan ja alkaa pikkuhiljaa olee mielessä pieni luovutus. En tiedä miksi näin, sillä treenailin aktiivisesti ennen kuin edes päätin hakea sukeltajaksi mut nyt en oo mitään tehnyt. Kertokaapahan muut vähän fiiliksiä, jos ne nostais mun omiani vaiks. Alkais kyl tulee aikalailla kiire ku enää alle pari kk aikaa : (

Itselläni on ollut lepoviikko menossa ja olen ottanut todella kevyesti koko viikon. Huomenna taas alkaa viikko juoksulla ja uinnilla. Alkaa uinti sujumaan omasta mielestä melko hyvin. Syvyys-sukelluksia pitäisi päästä reenaamaan enemmän. Repun kanssa en ole vielä juossut johtuen polvi vaivoista, jotka vaivasi noin kuukausi sitten. Muuten tuntuu että reenit menisi hyvin eteenpäin ja uskon että kehitystä tulee tässä parin kuukauden aikana vielä melko hyvin. Millonkohan ne kutsut testeihin tulee.

Kaverin puolesta kyselyä:
1) Penkkipunnerrusta tehtäessä täytyykö raudan osua rintaan asti? (testeissä siis)
2) Laudan kanssa potkiessa altaassa saako kääntyessä käsi irrota laudalta?

viel semmosta että miten toi käännös tapahtuu sitten ilman että irroittaa kädet laudasta?? onko kenelläkään viisaammalla mitään vinkkiä?

viel semmosta että miten toi käännös tapahtuu sitten ilman että irroittaa kädet laudasta?? onko kenelläkään viisaammalla mitään vinkkiä?

käännös vaan on tehtävä kädet kiinni laudassa. jos käsi irtoaa laudasta tulee hylätty suoritus. uit vaan ihan seinään kiinni ja potkaiset vauhtia takaisin päin. eikai toi nyt noin vaikeeta voi olla?

onko pituussukelluksessa jotain rajoituksia esimerkiksi potkujen määrään/liikerataan, vai voiko siellä molskia vaikka miten päin, kunhan pää pysyy pinnan alla?

onko pituussukelluksessa jotain rajoituksia esimerkiksi potkujen määrään/liikerataan, vai voiko siellä molskia vaikka miten päin, kunhan pää pysyy pinnan alla?
mitä nyt mä oon ymmärtäny ni ei sais kävellä käsillään pohjaa pitkin. Muuten kyllä aivan sama miten sukellat, kuhan vain sukellat siinä altaassa etkä sen ulkopuolella. Ja pitkälle menee, muttei yli 50 metriä.

Onko Jyväskylästä hakemassa kukaan? Jos löytyy, niin voisi ihan porukalla lähteä reenaamaan, pysyy motivaatiokin korkeammalla kun syntyy pientä kilpailua :)

Suositut

Back
Ylös Bottom