Taistelusukeltaja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja henkkas
  • Aloitettu Aloitettu
Joo ite asun pääkaupunkiseudulla matkaa tulis 250 kilsaa eikä oo autoa (tällä hetkel). Jos pikkasen lähemmäs pääsis ni ainakin minä olisin varamsti mukana. Mulla olisi nyt lokakuus testit ja tollanen kurssi auttais varmasti tosi paljon.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko kukaan muuten sattumoisin tehny serverii mirc tms. taistelusukeltajaks pyrkiville. Jos ei nii pistetäänkö kasaan?

Joo ite asun pääkaupunkiseudulla matkaa tulis 250 kilsaa eikä oo autoa (tällä hetkel). Jos pikkasen lähemmäs pääsis ni ainakin minä olisin varamsti mukana. Mulla olisi nyt lokakuus testit ja tollanen kurssi auttais varmasti tosi paljon.

Helsingistä tänne ajelee puolisentoista tuntia :rolleyes: mutta ei muuta kun porukkaa kasaamaan ja viestiä tännepäin niin järjestellään jotain sinnepäin ;)

Morjensta!
Kiinostais tietää, notta saako sukellustesteissä ylihengittää, esim pituussukelluksessa? Ja yleensäkki ottaen jos joku tietää sukista et harrastetaanko siel sitä ollenkaa?

Oot vissiin Pyho menossa kans lokakuun testeihin? Mites oot reenaillut ja millasella taustalla muuten lähet leikkiin mukahan. Muuteskin ois siistii tietää et ketä kaikkii täält lokakuus testattavaksi ois menossa? Ja miten reenailette?:david:

Oulusta päin ollaan tulossa testeihin.
En treenaile minkään erityisen ohjelman mukaan; periaatteena on että pyrin joka päivä vähintään yhesti treenaamaan jotain (juoksu/uinti/sukellus/lihaskunto).
Taustasta sen verran, että uimaan opettelin lukioon mennessäni eli allaslajeissa on ollu aika kovasti tekemistä ja on vieläki. Mutta muuten oon harrastanu kaikenlaista liikuntaa penskasta asti. Nykyään harrastuksiin kuuluu uppopallo, skeittaus, juoksu ja salilla yritän käyä välillä jumppaamassa.

Ensimmäinen postaus pakkotoistoon. Mäkin olen ajatellut meneväni noihin testeihin. Mulla on jo jonkun aikaa ollut heikko näkö toisessa silmässä ja luulin että se on alle 1.0 mutta kävin pitkästä aikaa näöntarkastuksessa ja nyt oli 1.25 heikommassa silmässä. Eli nyt on reeni motivaatio katossa.
Luulisin että cooperi menee 2800-3000m ja lihaskunnosta pitäisi saada suht hyvät pisteen, uintia olen ruvennu reenaamaan nyt vähän enemmän noita testejä varten.

Sanokaapa viisaammat kestääkö kauan oppia uimaan noilla räpylöillä ja snorkkelilla ja paljonko se suunnilleen nopeutti sitä uintii? Se sanottiin muistaakseni aikasemmin tääl blocil mutten jaksa kaivaa esii :P. Paljon muuten uitte sen 1000 metrii ilman niitä?

Mua kiinnostais et minkälaisella tyylillä/tekniikalla jengi on uinut tota 1000m perusväline uintia. Saako sen uida testeissa omavalintaisella tyylillä vai onko siellä jotkut rajat uintityylin suhteen?

Aika hiljasta on keskustelu täällä.
Mitenkäs teillä on reenit menny? Kävin juoksemassa 10km pitkästä aikaa meni 50.23min, mutta eiköhän se aika tosta vielä vähene.

Minä olen hakemassa ljk:hon, mutta kysymykseeni löytyy varmasti täältä paremmat vastaajat. Elikkä osaisitteko te kertoa jotain helppoa tapaa tasata korvan painetta, koska tuolla ljk:n testeissähän pitää käydä 4m syvyydessä. Tähän mennessä olen yrittänyt puhaltaa korviin, mutta minulla, kun on sen verta tiukat röörit, ettei onnistu.

No en kyllä tiedä mitään muuta tapaa kuin sen perinteisen mutta sen voin kertoa että alaspäin sukeltaminen helpottuu jos teet sen viistosti. Eli siis sen sijaan että menisit suoraan alaspäin niin sukellat n. 45 asteen kulmassa. Mulla menee aina korvat lukkoon jos sukellan suoraan alaspäin mutta tolla tavalla ei oo mitään ongelmaa.

Itse tapaan paineen tasata joko nielaisemalla tai perinteisesti puhaltamalla nenästä kiinni pitäen. :)

En. Onnistuu ihan ilmankin sellaista. Ongelmana on, ainakin itselläni, että kun kerran nielaisee nii toisen kerran heti perään on jotenkin hankalaa nielaista.

Hakemukset lähetetty upinniemeen, nyt vaan jännätään käykö kutsu vai ei. Samassa koitan treenailla uintia, joka siis varmasti heikoin osa-alueeni 5krt viikossa, ja repun(+15kgkäsipaino) kanssa juoksennella 3-4krt viikossa. Salin oon jättänyt oikeestaan kokonaan pois, koska lihaskunnosta pitäisi saada helposti hyvät pisteet. Millaisella uintitaustalla täällä porukka on tulossa testeihin. Itse en mikn kovin hyvä uimari ole vaikka uiminen mielestäni kivaa onkin. Onko porukalla täällä siis heittää jotain hyviä treenivinkkejä noiden allaslajien petraamiseen, kohentamista uskon erityisesti olevan tekniikan puolella, koska aerobinen kuntoni pitäisi olla riittävä. Tsemppiä nyt kaikille treeneihin. Koitetaan nyt vähän aktivoida tätä keskustelua, pysyy motivaizzoni paremmin korkialla kun saa vertaistukea.

Minä olen hakemassa ljk:hon, mutta kysymykseeni löytyy varmasti täältä paremmat vastaajat. Elikkä osaisitteko te kertoa jotain helppoa tapaa tasata korvan painetta, koska tuolla ljk:n testeissähän pitää käydä 4m syvyydessä. Tähän mennessä olen yrittänyt puhaltaa korviin, mutta minulla, kun on sen verta tiukat röörit, ettei onnistu.
Ei siinä kerkee mitään paineita tasailemaan. Vauhdilla alas ja nopeemmin ylös.
Siellä pohjassa ei ole tarkoitus kovin pitkään olla.

Omat treenisuunnitelmat hyvin samanlaiset kuin jekkukoiralla eli allaslajeja pitää treenata, koska ei löydy kilpauinti taustaa niin ei ole tuo uinti se vahvin osa-alue.

Ja tietääkö kukaan kuinka laajalla alueella ne levyt/kiekot tms. ovat niissä 4m ja 6m etsinnöissä?

Tsemppiä vaan kaikille treeneihin! Ja jos Oulusta päin on porukkaa niin vois käyä porukalla treenamassa joskus, joten ilmotelkaahan itsestänne, jos teitä täältä päin löytyy.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom