Taistelusukeltaja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja henkkas
  • Aloitettu Aloitettu
Osaako joku vastata että kuinka suuri tuo tajunnan menetyksen riski kesken sukelluksen on? onko mahdollista että heittää veivit veden alla jos sukeltelee rauhallisesti mutta ei tappiin asti eli vaikka jotain 25m sarjoja jos maksimit on siellä noin 30-35m. Meinaan vaan että kaveria uimahalliin ei löydy ja uintia ja sukellusta pitäis reenailla mahdollista kurssille pyrkimistä varten ja ihan muutenkin koska on mukavaa hommaa:) Eli siis onko turvallista sukeltaa yksin uimahalli olosuhteissa? jos kuitenkin tietää omat rajansa eikä yritä ns. ennätyksiä
Kyllä siinä taju voi lähteä, itsellä inttiaikana enemmän sukellellessa kerran melkein kävi niin. Vähän enemmän kun sukeltelee, niin sitä hapenpuutetta alkaa kestämään paremmin ja lopulta se ei edes tunnu kovin pahalta vetää itseään niin rajoille, että tajunta alkaa hämärtyä. Itse yritin sukeltaa 50 metriä, mitä en aikaisemmin ollut onnistunut sukeltamaan ja jossain 40 metrin jälkeen alkoi silmissä sumenemaan. No äkkiä pintaan vaan, mutta olin vähän syvemmällä mitä kuvittelin. Onnistuin kuitenkin pääsemään pintaan tajuissani ja siinä sitten räpiköitiin ja haukottiin henkeä jonkin aikaa.

Eli ei kannata vetää ihan tappiin asti, ellei ole kaveri mukana katsomassa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pistäkää nyt uudet kurssilaiset tänne ensimmäisiä fiiliksiä sitten kun kurssi alkaa.Särkilahti junior täällä tuskailee silmälaseineen :D

Noniin, onnea nyt kurssi 84:lle jotka perjantaina kotiutuivat! Kateellisena voitte sitten parin kuukauden päästä ajatella kurssi 85 vesileikkejä siellä upinniemen uima-altaassa :)

onkos teillä kenelläkään ketä Sukk:n ootte läpäisseet ollut siitepölyallergiaa. itselläni on, mutta jostain syystä se on jäänyt merkkaamatta armeijan papereihin, vaikka ite sen kyl sillo ennen kutsuntoja merkkasin. Lääkehoitoa(yksi pilleri päivittäin) se kyl tarvii, mut Sukkiin niin paljon haluaisin. oi voi ! tässähän on alkanut toivo jo ihan heräilemään. aattelin onko sitä mahdollista salata? sit milloin ne hakupaperit sais postittaa aikaisintaan ja milloin tulee sit vastaus?

itsellä oli kans kovat allergiat mm:kesäheinille eli koko kesä menee lääkkeissä että nenä pysyy auki ja korvat (huom sukellukset) mutta itse en asiasta ainakaan ääneen puhunut ja nappia jauhoin minkä kerkesin niin läpi mentiin. Sitä kannattaa vähän itse miettiä mitkä asiat nostaa pöydälle ja mitkä ei jos kurssille oikeasti haluaa.

hyvä kuulla. juu en aattelutkaan siitä mitään kenellekkään sanoa, mut aattelin et ku siel ollaan tiiviisti yhdessä ja jatkuvan tarkkailun alaisena niin onko mahdollista syödä mömmöt salassa muilta. ja millastahan sanktioo olis luvassa jos kiinni jäis. täytyy ruveta heti HUOMENNA[ ; )] treenaamaankin sit täyspäiväsesti testeihin ! riskejä on otettava

Onhan rajavartiolaitoksellakin valmiusyksikkö.

Ai on vai? :D En mä vaan tienny.

Voiskohan kukaan valaista näiden yksikköjen toimintaa/linkittää jotain lukupakettia. Arvostaisin sitä suuresti.

edit: yks kysymys vielä: raivaajasukeltajakurssit ja taistelusukeltajakurssithan vuorottelee siten että joka toinen vuosi on raivaaja ja joka toinen taistelu. Mikä kurssi alkaa 2010 tammikuussa/mikä alkoi 2009?

edit: yks kysymys vielä: raivaajasukeltajakurssit ja taistelusukeltajakurssithan vuorottelee siten että joka toinen vuosi on raivaaja ja joka toinen taistelu. Mikä kurssi alkaa 2010 tammikuussa/mikä alkoi 2009?
Löytyy ku hiukan selailee tän keskustelun edellisiä sivuja. 2009 tammikuussa alkoi raivaajasukeltaja-kurssi. 2010 tammikuussa alkaa näillä näkymin taistelusukeltaja-kurssi

Terve. Luskelin vähän taistelusukeltajien sivuja, koska pieni kiinnostus heräsi koulutukseen. No, itselläni on vähän vaikeuksia kuulla korkeita ääniä kuten heinäsirkan sirinää ja tuolla sivuilla lukee, että pitäisi olla normaali kuuloaisti. :( Taitaa jäädä haaveeksi tämäkin vai onko se suuri este? Lähetin pari viikkoa sitten sähköpostia ja kysyin tätä asiaa, mutta en saanut vastausta. Jos joku tietäis niin ois kiva, jos jakaisit tiedon kanssani, kiitos. :P

Mites värinäkö. Onko este. Itsellä joskus ala-asteella todettu puna-vihervärisokeus. Jos on niin pystyykö näkötestissä kusettamaan jotenkin?

Ja sitten tyhmä kysymys. Pärjääkö tuolla vähän painavampi ja isompi kaveri? lihasmassaa siis tarkoitan. Vai pitääkö olla hoikassa kondiksessa että selviää noista kurssin haasteista?

No jos kusettamaan joutuu alkaa, niin ehkä silloin on väärä paikka hakea.

Kyllä saa aika :david: olla kuka käy kusettamaan testeissä, HÄPEÄ!
No mitäs vittua sä nyt tulit siihen riehumaan. Häpeä itse.

Oi anteeksi jos olin ajattelematon:) kyllähän se nyt vituttaa kun kaikkiin näihin puolustus voimien erikoisjoukkoihin vaaditaan se normaali värinäkö..

No mitäs vittua sä nyt tulit siihen riehumaan. Häpeä itse.

Oi anteeksi jos olin ajattelematon:) kyllähän se nyt vituttaa kun kaikkiin näihin puolustus voimien erikoisjoukkoihin vaaditaan se normaali värinäkö..
Kenties siihen on pätevä syy miksi sen värinäön pitää olla kohdallaan?

Tietääkö kukaan mistä löytyisi keskustelua ton apnoe kokeen tuloksen parantamiseen liittyen? Eli siis hengenpidätys.

Vai osaako joku tässä kertoa miten tota hengenpidätystä voi harjotella?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom