Taistelusukeltaja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja henkkas
  • Aloitettu Aloitettu
Tietääkö kukaan mistä löytyisi keskustelua ton apnoe kokeen tuloksen parantamiseen liittyen? Eli siis hengenpidätys.

Vai osaako joku tässä kertoa miten tota hengenpidätystä voi harjotella?

hengenpidätystä on helppo ja turvallinen harjotella ihan vaikka tässä samalla pakkotoistoa lukien tai sohvalla maaten. parashan se varmasti on siellä veden alla reenailla mutta onnistuu näinkin.

esimerkiksi:
1:00 min apnoe

1:30 min palautusta

1:30 apnoe

2 min palautusta

2:00 min apnoe

2:30 min palautusta
3 min apnoe

tai tuohon tyyliin, tietenkin omien rajojen mukaan. Toinen setti on tietenki tuollanen apnoe-kävely. esim 40 askelta rauhallisesti hengittäen ja 20askelta hengitystä pidättäen. toistoo toistoo ja pidätä sitä hengitystä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
taistelusukeltajajat siviilissä

Tietääkö joku voiko ton taistelusukeltajat siviilissä kattoo suoraan netissä jossain?

Lokakuun testeihin olisi tarkotus mennä, kun ei tuo raivaaja linja "niin paljoa kiinostaisi" .. Toki pitää katsoa miten koulun kanssa teen..

Tietääkö kukaan muuten minkälainen on taistelusukeltajan lomapuku? :david:

Tuli sellanen kauhea ajatus mieleen että ei se kai vaan oo se normi seilori puku.. :D

Tietääkö kukaan muuten minkälainen on taistelusukeltajan lomapuku? :david:

Tuli sellanen kauhea ajatus mieleen että ei se kai vaan oo se normi seilori puku.. :D
Uskomatonta et joku jaksaa miettii tollast. Se miten sä pukeudut lomille tulee olemaan sun pienin murhees jos sinne asti pääset.

Huoh.... :rolleyes:

No kai se vaan pitää kestää.

Onko muuten rannikkojalkaväellä kanssa se sama puku?
Rannikkojoukoilla on normi kurkkusalaatti ja laivastojoukoilla, joihin sukeltajat kuuluvat, seiloripuku.

Veikkaan kans, et jos lomapuku määrittelee pientäkään osaa palveluspaikan valinnassa, on sukkiin ihan turha yrittää.

Uskomatonta et joku jaksaa miettii tollast. Se miten sä pukeudut lomille tulee olemaan sun pienin murhees jos sinne asti pääset.

Munqi tuntuu käyvän jokaisen aselajin läpi tällä foorumilla, nyt on näemmä sukeltajat menossa. Jos se lomapuku hävettää niin ne siivet rinnassa saattavat vähän laskea sitä punotusta.

No mistäs helvetistä toi nyt tuli? :rolleyes:

Se että kysyy ei tarkota että se olisi jotenkin tärkeä asia. Olin vaan utelias. Ei tarvi jokaisen tilaisuuden tullen alkaa aukomaan vaikka oottekin kaikki supersotilaita itse.

Ja mitä tohon marlin kommenttiin tulee: en tajua mikä sun pointti on. Joo pyrin raja/laskuvarjojääkäriksi - erinäisistä syistä johtuen en päässyt ja nyt tähtään vielä korkeammalle. Onko tässä jotain häpeällistä?

Kertokaapas taistelusukeltajiksi meinaavat mitä mieltä olette: Pyöritän vesiliikunta firmaa joka vetää uimakouluja myös aikuisille. Mulle on tässä tullut pari kyselyä uinti ja sukellustekniikan opettamisesta henkilöiltä jotka aikovat pyrkiä taistelusukeltajiksi.

Ajattelin jos järjestäisi ihan varsinaisen kurssin jossa käytäisiin läpi kroolin tekniikkaa ja sitten sukellustekniikkaa (paikallisen sukellusseuran kanssa yhteistyössä), kurssilta saisi sitten eväät itsenäiseen tekniikka- ja (uinti)kuntoharjoitteluun tai toki jatko-opetusta olisi tarjolla.

Jos teidän asuinpaikallanne olisi tällainen kurssi niin tulisitteko? Kurssi olisi esim. 8 krt ja 70e, sisältäen uimahallimaksut eli kokonaishinta.
Ja toisekseen, mistä kannattaisi kurssille tulijoita etsiä, missä mainostaa? Missä n.17-20v armeijaan menevät sällit liikkuu?

Hyvä idea nimenomaan vaparin ja sukellustekniikan opettaminen, niillä pääsee aika pitkälle allaskaudella! Suosittelen Mimuli, että otat yhteyttä Upinniemeen ja puhut jonkun sukeltajakurssin kouluttajan kanssa. He antavat vinkkejä pääsykokeisiin meneville, ja yksi vinkki voisi olla juuri tuo kurssi.

Itse en olisi tullut ennen kurssia, koska olen uimari, mutta varmasti 80% omasta kurssilaisistamme olisi hyötynyt tosta, jos olisi ennen kurssia käynyt.

terveiset Sukkk82:sta! :)

Täytyy ottaa yhteyttä sinne Upinniemeen kun hieman asiaa ideoidaan pidemmälle. Mulla muutama tuttu onkin siellä töissä. Mahdollisia on tietty myös joskus viikonloppu (la-su) kurssit joka mahdollistaisi useamman osallistumisen vähän kauempaakin kuin vain lähiseudulta jos kurssi on iltaisin.

Jos muuten tarttet jonkun kurssin käyneen sitten paikalle (jos et siis jo itse tunne heitä), niin voisin tulla mukaan kouluttajaksi. Kesällä pelkkää gradun kirjoittelua, samoin kuin syksyllä, niin aikaa olisi vaikka mihin töihin. Jos tarvis niin viestiä vaino.nurmi@tse.fi

Käytännössä mun firma toimii Kouvolassa mutta jos tarpeeksi kiinnostuneita on muuallakin niin voi onnistua viikonloppukurssina.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom