Taistelukoirat

Heh, mä puolestani ottaisin Malinoisin heti kun tuo mies tuolla vaan antaisi luvan.
Käyttökoiraa parempaa en keksi. Noh, ehkä tuossa yhdessä hurtassa on tekemistä tarpeeksi :rolleyes:

Ei siinä koirassa mitään vikaa ole; komeitahan nuo :) Olen vain ajatellut että malinois ei olisi mulle sopiva rotu.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
samaa mieltä..
Vaikka jotkut koirarodut ovat saaneet taistelukoiran maineen niin silti nämä edustajat eivät ole taistelukoiria ellei niitä vartavasten siihen kouluta.Harmittaa vain kun tietämättömät ihmiset jauhaa niiden vaarallisuudesta, tai no kyllä ne sitten on vaarallisia jos ne on väärissä käsissä.
Itse olen harkinnut bullterrierin hankkimista ja ei ne aggressiivisia tappajakoiria ole :rolleyes: ihania sohvaperunoita.
Ainut koira mitä en menis hankkimaan on Malinois, luulenpa että sen puruvoimat hakkaa monet koirat mennen tullen. Mulla on ollut myös dobermanni ja vaikka silläkin rodulla on maine mikä on, nii voin nauraa päin naamaa niillekkin väitteille. Ja loppujen lopuksi sanon vielä sen että vaikka koirat ei enää ole susia niin silti ne on sieltä lähtöisin. Niillä on samat vietit ja koirat ovat laumaeläimiä

http://www.youtube.com/watch?v=MZm037jPNgc

Belgianpaimenkoira Malinoisilla on aika alhainen puruvoima verrattuna moneen muuhun käyttökoirarotuun. Selviää tuosta videosta.

Mitään tappajakoirarotua ei tosiaan ole olemassakaan. Taistelukoirana käytetyille roduille taasen selvä yhteinen piirre mielestäni on se, etteivät ne yleensä tule toimeen vieraiden, varsinkaan samaa sukupuolta olevien koirien kanssa. Tämä pätee myös noihin bullterriereihin eli koira-aggressiivisuudesta voidaan puhua. Mulla on itsellä "maailman kiltein" American Bulldog uros kohta 8kk joka pienestä pitäen on tullut muiden koirien kanssa juttuun, mikäli toinen osapuoli suvaitsee sen, ettei tuo alistu. Nyt sitten kun alkoi kassit turpoamaan ja kinttu nousta niin ei selvästikään suvaitse enää muiden uroiden seuraa vaan kiertää kaukaa ja jos toinen alkaa rähistä niin menis innolla pöllyttämään. Ei siis leikitetä sitä enää edes tuttujen urosten kanssa. Nartuista tykkää kovasti kunhan ne ei komenna. Piirre jonka tiesin jo pentua hankkiessa eikä se mielestäni ole virhe rodussa. Kaikkien rotujen ei tarvitse olla luonteeltaan labbiksia.

http://www.youtube.com/watch?v=MZm037jPNgc

Taistelukoirana käytetyille roduille taasen selvä yhteinen piirre mielestäni on se, etteivät ne yleensä tule toimeen vieraiden, varsinkaan samaa sukupuolta olevien koirien kanssa. QUOTE]

Tottumiskysymys..
Eläähän Cesar Millan 40 koiran laumassa johtajana, mihin kuuluu pittejä,rotikoita yms
kasvattaja jolta bullterrieriä olen (maybee) hankkimassa oli viimeksi 3 saman katon alla (2U+1N) ja sanoi laittavansa lisää.luulisin että hällä on 4-5tällä hetkellä ja hyvin tulee juttuun muidenkin koirien kanssa.
Mutt asen tiedän että bullin ulkoinen olemus "ärsyttää"monia muiden rodun edustajia.

Puruvoima ei ole kovin tärkeä tekijä käyttökoiraa hankkiessa. Malinois on koulutettavissa oleva isäntäuskollinen koira. Muina hyvinä puolina nopeus ja äänettömyys(hyvän genetiikan omaavalla koiralla). Nämä varmaan on syitä, minkä takia lähes kaikki varteenotettavat erikoisjoukot maailmalla käyttävät hyökkäys koirinaan malinoissia.

Malinoiksessa mua kiehtoo nimenomaan koulutettavuus ja uskollisuus. Komeitahan nuo ovat myös, mutta se ei ole itselle tärkeää. Monipuoliset käyttö- ja harrastemahdollisuudet sai mut alun alkaen kiinnostumaan ko rodusta.

Tässähän on kohta pakko muuttaa isompaan asuntoon kun iskee koirakuume :hyper:

Onko mun koira taistelukoira kun kerran ottaessani kääpiöpinseriltäni luuta pois se rupes taistelemaan siitä ihan tosissan! Murisi hurjasti (hyvä ettei vaimo käynny videokameraa hakemassa, oli niin söpö) yritti muka purra, korvat luimussa ja katse seinillä.

No, en mä siltä muuten sitä luuta ois ottanu, mutta kun se on niin pieni että sillä menee pakki sekaisin jos se syö liikaa kerrallaan.

Kyllä mä luulen että se taistelukoira on. :)

Onko mun koira taistelukoira kun kerran ottaessani kääpiöpinseriltäni luuta pois se rupes taistelemaan siitä ihan tosissan! Murisi hurjasti (hyvä ettei vaimo käynny videokameraa hakemassa, oli niin söpö) yritti muka purra, korvat luimussa ja katse seinillä.

No, en mä siltä muuten sitä luuta ois ottanu, mutta kun se on niin pieni että sillä menee pakki sekaisin jos se syö liikaa kerrallaan.

Kyllä mä luulen että se taistelukoira on. :)

On se pakko olla...:D (päivän repeilyt sai postauksesi aikaan)

Tottumiskysymys..
Eläähän Cesar Millan 40 koiran laumassa johtajana, mihin kuuluu pittejä,rotikoita yms
kasvattaja jolta bullterrieriä olen (maybee) hankkimassa oli viimeksi 3 saman katon alla (2U+1N) ja sanoi laittavansa lisää.luulisin että hällä on 4-5tällä hetkellä ja hyvin tulee juttuun muidenkin koirien kanssa.
Mutt asen tiedän että bullin ulkoinen olemus "ärsyttää"monia muiden rodun edustajia.

Se onkin sitten eri juttu onko ihan joka jannusta johtajaksi tuollaiselle laumalle tai vähän pienemmällekään. Joistain kun ei ole yhdellekään koiralle.

Bullterrieri kasvattajia en hirveästi tunne, mutta aika moni staffi,amstaffi,pitti,ab,dogo yms. kasvattaja ei suosittele samaan talouteen otettavaksi samaa sukupuolta olevaa kahta koiraa, vaikka toinen koiruus olisi jopa toisen rotuinen. Jos ei siis ole tilaa eristää koiria toisistaan. Myöskin monen edellämainitun rodun kuvauksissa kasvattajat kuvaavat koirien olevan ihmisystävällisiä mutta tulevan harvemmin juttuun vieraiden koirien kanssa.

Mä olen miettinyt tuolle meidän ukolle jossain vaiheessa kaveriksi kääpiöbullterrieri narttua mutta likkakaveri ei taida suostua kun ei pidä rotua kovin "kauniina". Minusta ovat upeita koiria.

Puruvoima ei ole kovin tärkeä tekijä käyttökoiraa hankkiessa. Malinois on koulutettavissa oleva isäntäuskollinen koira. Muina hyvinä puolina nopeus ja äänettömyys(hyvän genetiikan omaavalla koiralla). Nämä varmaan on syitä, minkä takia lähes kaikki varteenotettavat erikoisjoukot maailmalla käyttävät hyökkäys koirinaan malinoissia.
Mietin vaan, että mitä sillä puruvoimalla tosiaan tekee jos koiralla ei ole luonnetta purra (siis lähinnä ihmistä)? Sen takia suomessakin poliisi käyttää yllä mainittua rotua sakemannien lisäks. Dobberit ja rotikat kusee alleen tositilanteessa.

Tai siis jos ei halua luonnevikaista koiraa omistaa, sellaisenhan toki saa puremaan mitä vaan...

2611252.jpg

2611261.jpg

E:kuvat from iphone
2611273.jpg

Oma taistelu muppettini <3
E: onmuuten purru kerran mua ja sekin oli vaan toivoton näykkäisy:)

Onko muuten totta et rottweilerillä on koirista suurin puruvoima? Näin olen saanut ymmärtää eräästä youtube-videosta? Kuuluko se noihin suojelukoiriin? Meillä on tommone 11kk vanha uros kotona, brutaalit leikit sil ainakin on::D:

Onko muuten totta et rottweilerillä on koirista suurin puruvoima? Näin olen saanut ymmärtää eräästä youtube-videosta?

Rottweilerilla on hyvä puruvoima, mutta vahvimmasta päästä se ei ole. En tiedä, onko näistä mitään yhtä varmaa tilastoa edes tehty, mutta kärjessä on taatusti ainakin bullterrieri ja pittbullterrieri! Tää on aika selvää niille, ketkä omistaa / tuntee ko. rodut :D

:offtopic:
Tuli mieleen, kun mun yhdellä tutulla oli bullterrieri.. kerran se taivutti koivun rungon alas ja sen bulli tarras puun latvasta kiinni. Kaveri päästi irti ---> doinnng ja koira roikkuu tyynesti ylhäällä latvassa. Jonku vartin se siinä roikku, ennenku otettiin pois. Ois varmaan ollut kauemminkin. Mutta tää nyt ei niinkään liittynyt puruVOIMAAN, vaan siihen, että ko. rodulla on sen malliset leuat, että kun se lyö ne lukkoon niin ne kanssa pysyy.

Edit. Äsken googlatessa selvisi, että susikoirat taitaa mennä myös aika kärkeen.

Mietin vaan, että mitä sillä puruvoimalla tosiaan tekee jos koiralla ei ole luonnetta purra (siis lähinnä ihmistä)? Sen takia suomessakin poliisi käyttää yllä mainittua rotua sakemannien lisäks. Dobberit ja rotikat kusee alleen tositilanteessa.

paskapuhetta. ota selvää asioista. hyvistä linjoista oleva rotikka tai dopperi toimii oikein hyvin eikä tod kuse alleen... ja huonoista linjoista löytyy sit pakittajia joka rodusta.

Youtubessa oli se pätkä (jonka joku joskus linkitti?) jossa eri rotujen puruvoimaa testattiin anturilla. Taisi siitä porukasta bullmastiffi viedä voiton? Löytääkö joku?

paskapuhetta. ota selvää asioista. hyvistä linjoista oleva rotikka tai dopperi toimii oikein hyvin eikä tod kuse alleen... ja huonoista linjoista löytyy sit pakittajia joka rodusta.
Miks ne ei sit sovellu poliisitehtäviin? Näin olen kuullut koirapoliisilta...

Se onkin sitten eri juttu onko ihan joka jannusta johtajaksi tuollaiselle laumalle tai vähän pienemmällekään. Joistain kun ei ole yhdellekään koiralle.

Bullterrieri kasvattajia en hirveästi tunne, mutta aika moni staffi,amstaffi,pitti,ab,dogo yms. kasvattaja ei suosittele samaan talouteen otettavaksi samaa sukupuolta olevaa kahta koiraa, vaikka toinen koiruus olisi jopa toisen rotuinen. Jos ei siis ole tilaa eristää koiria toisistaan. Myöskin monen edellämainitun rodun kuvauksissa kasvattajat kuvaavat koirien olevan ihmisystävällisiä mutta tulevan harvemmin juttuun vieraiden koirien kanssa.

Mä olen miettinyt tuolle meidän ukolle jossain vaiheessa kaveriksi kääpiöbullterrieri narttua mutta likkakaveri ei taida suostua kun ei pidä rotua kovin "kauniina". Minusta ovat upeita koiria.

Jokainen tietty omalla vastuulla hankkii edellä mainuttaja rotuja sen verran ku pystyy aisoissa pitämään, mut ei mahdotonta :) En minäkään kahta enempää ottais, mulle riittää yksi.Ite ajattelin silloin edesmenneelleni uros-dobberille kaveria, tosin narttua. Uros ei käyny mielessäkään koska tällä rodulla kans Big No samalle sukupuolelle.Ehkä nartut ennemminki keskenään sopii mut uroksien kanssa ongelmia voi tulla.

Mä pidän bulleista kun ne on niin rumankauniita :) semmosia muumeja, semmosen kyllä tulevaisuudessa laitan, kun on aikaa. En vaan tiedä laitanko minin vai normin, normi viehättää ehkä enemmän.

on poliisikoiranakin tainut joskus olla jokunen dobberi ja rotikka,mutta ei niistä yksikään ole hyvä ollut. Tämän johdosta niiden hankkimisesta on ilmeisesti luovuttu. Poliisikoiralle tärkeitä ominaisuuksia noiden em. rohkeuden ym. lisäksi on myös kuinka koira liikkuu erilaisilla alustoilla(liukkaalla,korkeissa paikoissa, ritilä portaikossa ym.)ja sen lisäksi vielä pystyy toimimaan niillä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom