Taistelukoirat

Jos edes viitsisit katsoa ylempänä olevaa linkkiä ennen kuin pasteet näitä?

ja vielä kerran kun se tuntuu olevan niin vaikeeta:
http://www.dogs-names.net/dangerous-dog-breeds.html

Varmaan on kiltti mutta kyllä noi tilastot kertovat karua faktaa?

Jos edes viitsisit tajuta, mille postauksellesi tuo rotumääritelmä oli vastine, ennen kuin innostut? Onko pipo tiukalla, onko paha rotikka kiusannut sinua?

Ja mitä "näitä" oikein tarkoitat? Käsittääkseni postasin vain yhden kappaleen Suomen kennelliiton rotumääritelmän otetta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ja mitä "näitä" oikein tarkoitat? Käsittääkseni postasin vain yhden kappaleen Suomen kennelliiton rotumääritelmän otetta.

Sitä vaan että varmasti rotikka on rauhallinen ja bla bla bla. MUTTA ei se sitä faktaa kumoa että ne tappaa/on tappanut melkein eniten ihmisiä jos verrataan koiraroduittain.

Ja ei ole rotikka kiusannut, mutta yhden ikävän tapauksen olen nähnyt. Lapsiperheellinen nainen oli kävellyttämässä uros rotikkaansa samalla kun työnsi lastenrattaitaan. Yht äkkiä tää rotikka sinkoituu kahden pikkukoiran kimppuun + niiden omistajan. Rotikan omistaja vain kirjaimellisesti raahautuu perässä. Me tultiin sitten apuun ja lopulta parilla puremalla selvisi koirat + omistaja. Tällä rotikan omistajalla ei ollu mitään kontrollia tilanteessa. Mun mielestä tollasta koiraa ei vaan ole mitään järkeä pitää lapsiperheissä.

Mun mielestä tollasta koiraa ei vaan ole mitään järkeä pitää lapsiperheissä.

No tossahan se just on, kun rotikka ei ole sellainen rotu joka soveltuisi kaikille. Mun mielestä rotikka on yks parhaimmista perhekoirista, oikeassa perheessä ja oikeissä käsissä.

Esim. tossa kun tuli juttua, että rotikka oli hyökännyt jonkun pikkukoiran ja omistajan päälle, niin se vaan kertoo sitä ettei se koira ollut ollenkaan omistajan hallinnassa.

Tossa nyt on tullut niin idioottimaisia juttuja vaikkapa koira-asiantuntija Kermiitiltä, ettei tosikaan... Kannattaisi Kermiitinkin muistaa, että se rottweilerkin on tosi mukava rotu, jos se on oikeissa käsissä. Alkaa tuntumaan, ettei Kermiitille uskaltaisi antaa edes villakoiraa, kun on noin asiantuntija. :)

Ja kun ehdoteltiin koirakieltoa, niin mieluiten omistajille jokin pakollinen koira-ajokortti, kun mitään rotukieltoja. Kun se nyt edelleenkään on harvemmin koiranvika, jos jotain sattuu.

Ja ei ole rotikka kiusannut, mutta yhden ikävän tapauksen olen nähnyt. Lapsiperheellinen nainen oli kävellyttämässä uros rotikkaansa samalla kun työnsi lastenrattaitaan. Yht äkkiä tää rotikka sinkoituu kahden pikkukoiran kimppuun + niiden omistajan. Rotikan omistaja vain kirjaimellisesti raahautuu perässä. Me tultiin sitten apuun ja lopulta parilla puremalla selvisi koirat + omistaja. Tällä rotikan omistajalla ei ollu mitään kontrollia tilanteessa. Mun mielestä tollasta koiraa ei vaan ole mitään järkeä pitää lapsiperheissä.

Olen kanssasi samaa mieltä sillä korjauksella, että minkään rotuista vahvaa koiraa ei ole järkeä pitää perheessä, jossa jollain ulkoiluttajalla ei ole voimia/kykyä pitää koiraa hallinnassaan.

Vuosia sitten meidän bullmastiffien kimppuun kävi rotikka ja dopperi, koska nämä riistäytyivät naisulkoiluttajaltaan hallinnasta nähdessään meidän koirat. Vaimo ja minä saimme pidettyä omat koiramme hallinnassa, joten ainoaksi damageksi jäi narttudopperin puraisu meidän nartun vatsaan. Urosrotikka ei oikeastaan edes kauheasti yrittänyt ruveta otteluun meidän uroksen kanssa. Ei vaan viitsinyt päästää omia koiria tappelemaan, koska silloin olisi tullut ruumiita.

Mahtaakohan noiden koirien miespuolinen omistaja muuten lukea pakkista ja tunnistaa itsensä, oli muistaakseni aika raamikas kaveri :D

No tossahan se just on, kun rotikka ei ole sellainen rotu joka soveltuisi kaikille. Mun mielestä rotikka on yks parhaimmista perhekoirista, oikeassa perheessä ja oikeissä käsissä.

Esim. tossa kun tuli juttua, että rotikka oli hyökännyt jonkun pikkukoiran ja omistajan päälle, niin se vaan kertoo sitä ettei se koira ollut ollenkaan omistajan hallinnassa.

Tossa nyt on tullut niin idioottimaisia juttuja vaikkapa koira-asiantuntija Kermiitiltä, ettei tosikaan... Kannattaisi Kermiitinkin muistaa, että se rottweilerkin on tosi mukava rotu, jos se on oikeissa käsissä. Alkaa tuntumaan, ettei Kermiitille uskaltaisi antaa edes villakoiraa, kun on noin asiantuntija. :)

Ja kun ehdoteltiin koirakieltoa, niin mieluiten omistajille jokin pakollinen koira-ajokortti, kun mitään rotukieltoja. Kun se nyt edelleenkään on harvemmin koiranvika, jos jotain sattuu.

Huh, onneksi täällä joku ymmärtää koirien päälle. Alusta asti oon yrittäny sanoa, että veikaaan 90% tapauksista olevan omistajan tai purettavan vika (yleensä omistajan). Rotikkahan on loistava koira ja perheelleen todella lojaali, joten jos koiran oikein kouluttaa pidän sitä ainakin yhtä varmana koirana kun purutilastojen top 3 koirarotuja (colliet, noutajat).

Rotikan saa ojennukseen painimalla. Kävin vähän aikaa sitten morjestamassa taas tuttujen parivuotista rotikkaa, joka on aika villi kun näkee uusia kasvoja. Mutta kun huoneeseen tulee samaan aikaan perheen isäntä niin rotikan temppuilut loppu samantien. Syynä siihen, että isäntä joutu komentamaan rotikkaa pentuna aika kovakourasesti, jotta sai näytettyä kuka talossa määrä --> niskasta kiinni ja koira lattialle selälteen + tuima katse ja muutama ärräpää. Tuolloin koira oli "vain" n. 30kg joten temppu onnistu. Nyt elopainoa on se lähemmäs 50kg nii voi olla, että sama temppu ei enään onnistu, mutta onneksi ei ole tarvettakaan sillä koira rauhottuu kun näkee isännän.

Koira ei siis vikise kun isäntä tulee huoneeseen, vaan rauhottuu. Eli siis ei pelkää vaan kunnioittaa. Ja tuohonhan pitäisi ilmeisesti pyrkiä koirien kanssa, molemmin puoliseen kunnoitukseen.

Huh, onneksi täällä joku ymmärtää koirien päälle. Alusta asti oon yrittäny sanoa, että veikaaan 90% tapauksista olevan omistajan tai purettavan vika (yleensä omistajan).

Sä et taida asioiden pointtia sitten yhtään. Ainakaan mun. Siis kuvitteletko ihan oikeesti että jotku pikkukakarat tajuavat koiran koulutuksesta mitään, puhumattakaan mitä saa ja ei saa tehdä. Mun mielestä se on hiton riskialtista pitää tuollaista koiraa lasten lähellä vaikka olisikin syy sitten toisessa osapuolessa. Se ei auta enään puolustukseksi kun pikku-mikon naamasta on jo purtu puolet pois koska mikko vähän kiusasi. Tällöin tarvii itse omistajan katsoa peiliin ja kysyä kannattiko ottaa noin vahvaa ja isoa koiraan taloon.

Fakta on että pikkukoirat ja muut ovat enemmän temperamenttisiä ja puree varmasti enemmän, mutta kun tollane esim. rotikka suuttuu niin seuraukset ei ole enään välttämättä pelkkiä avohaavoja.

Tuolla listassa oli selvästi kerrottu että oliko nyt 20v aikana rotikka on jenkeissä tappanut toiseksi eniten ihmisiä ja pitbull selvästi eniten.

Huh, onneksi täällä joku ymmärtää koirien päälle. Alusta asti oon yrittäny sanoa, että veikaaan 90% tapauksista olevan omistajan tai purettavan vika (yleensä omistajan). Rotikkahan on loistava koira ja perheelleen todella lojaali, joten jos koiran oikein kouluttaa pidän sitä ainakin yhtä varmana koirana kun purutilastojen top 3 koirarotuja (colliet, noutajat).

Sä et taida asioiden pointtia sitten yhtään. Ainakaan mun. Siis kuvitteletko ihan oikeesti että jotku pikkukakarat tajuavat koiran koulutuksesta mitään, puhumattakaan mitä saa ja ei saa tehdä. Mun mielestä se on hiton riskialtista pitää tuollaista koiraa lasten lähellä vaikka olisikin syy sitten toisessa osapuolessa. Se ei auta enään puolustukseksi kun pikku-mikon naamasta on jo purtu puolet pois koska mikko vähän kiusasi. Tällöin tarvii itse omistajan katsoa peiliin ja kysyä kannattiko ottaa noin vahvaa ja isoa koiraan taloon.

Fakta on että pikkukoirat ja muut ovat enemmän temperamenttisiä ja puree varmasti enemmän, mutta kun tollane esim. rotikka suuttuu niin seuraukset ei ole enään välttämättä pelkkiä avohaavoja.

Tuolla listassa oli selvästi kerrottu että oliko nyt 20v aikana rotikka on jenkeissä tappanut toiseksi eniten ihmisiä ja pitbull selvästi eniten.

:rolleyes:

Jos olisit lukenut mun tekstin niin...

:wall:

Sitä vaan että varmasti rotikka on rauhallinen ja bla bla bla. MUTTA ei se sitä faktaa kumoa että ne tappaa/on tappanut melkein eniten ihmisiä jos verrataan koiraroduittain.

Tuo sinun linkki vaan oli sellainen perus sensaatiohakuinen paskasivu. Esimerkkinä tuo legenda pitin lukkiutuvista leuoista.. Muuten nuo "tappoluvut" voi olla oikeita, ei siinä mitään.

:curs: Justiinsa tästä kirjoitin pari sivua sitten. Onneksi meillä ei ole noin pitkälle mennyt, mutta läheltä on pitänyt. Puolison takia tuollaiset pelottaa, koska koira nyt saattaisi hyvinkin pitää puolensa rotikan kanssa, mutta siihen kun menee mamma hädissään väliin, niin ei hyvää seuraa.

Jos olisi tolkku mukana noissa koiravalinnoissa, niin vältyttäisiin monelta pahalta. Staffit, amstaffit ja pitit ovat mitä mainioimpia koiria fikusjen ja tavan ihmisten käsissä. Itse en osaisi kuvitella muuta koiraa itselleni. Mikä muu rotu sopisi paremmin aktiiviselle ihmiselle, joka tykkää rymytä koiran kanssa. Plussia on äärimmäinen ihmisrakkaus, jaksaa liikua ja hillua lopttomiin, viihtyy sisätiloissa ja pienissäkin asunnoissa. Itseasiassa mitä pienempi kämppä, sitä parempi, koska saa olla siinä ihmisten lähellä koko ajan. Metsäreissuilla voi olla huolettomasti, koska metsästysvaistoa ei ole lainkaan. Eli ei lähde hajujen perään. Listaa voisi jatkaa vaikka miten..

Huonojakin puolia tietysti löytyy. Vieraiden koirien kanssa pitää olla tarkkana. Jos mähinää syntyy, niin jälki voi olla pahaa. Sitten on nämä pässit, jotka hommaavat jonkin edellämainittuja rotuja edustavan koiran munanjatkeeksi ja pahimmillaan kasvattavat koiran tahallaan kieroon.

Edellämainittujen rotujen lisäksi bokseri voisi olla sopiva rotu meidän perheeseen..

Sen verran pitää pittiä puolustaa, että käsitääkseni jenkeissä luetaan piteiksi hirveä kirjo kaikenlaisia rotu-coctaileja. Toisekseen kun miettii, että millaisella jengillä nykyään noita pittejä on, niin en ihmettele yhtään noita kuolemantapausten määriä. Onhan siinä koirassa kauhea määrä voimaa ja potentiaalia pahaan jälkeen. Äärimmäisen läheisyyden kipeästä koirasta saadaan varmasti häiriintynyt välinpitämättömällä ja julmalla kasvatuksella.

Ennenhän pitti oli jenkeissä varsinainen sankarikoira ja sitä suosi ns tavan ihmiset, kun nykyään niitä on kaikenmaailman wannabe-50centeillä takapihat täynnä pienessä kopissa sekoamassa.

Suhteutettuna lemmikkikoirien määrään noita kuolemantapauksia on aivan älyttömän olemattomasti verrattuna nyt vaikkapa autoiluun tai ihan kotona sattuneisiin tapaturmiin. Varmaan jenkeissäkin kuolee enemmän ihmisiä omalta katolta pudotessa kuin oman koiran puremaan. Ei noita tilastoja voi tulkita kuin siten että jos haluaa olla ehdottoman (mahdollisimman) varma ettei oma koira tapa niin sitten ei ota sellaista rotua jonka edustaja on joskus jossain tappanut jonkun. Toisaalta sen kaltaiset ihmiset eivät voisi ajaa muulla kuin sen merkkisellä autolla jonka kyydissä kukaan ei ole koskaan kuollut. Montakos kertaa Suomessa on koira tappanut omistajansa?:rolleyes:

Sen verran pitää pittiä puolustaa, että käsitääkseni jenkeissä luetaan piteiksi hirveä kirjo kaikenlaisia rotu-coctaileja. Toisekseen kun miettii, että millaisella jengillä nykyään noita pittejä on, niin en ihmettele yhtään noita kuolemantapausten määriä. Onhan siinä koirassa kauhea määrä voimaa ja potentiaalia pahaan jälkeen. Äärimmäisen läheisyyden kipeästä koirasta saadaan varmasti häiriintynyt välinpitämättömällä ja julmalla kasvatuksella.

Ennenhän pitti oli jenkeissä varsinainen sankarikoira ja sitä suosi ns tavan ihmiset, kun nykyään niitä on kaikenmaailman wannabe-50centeillä takapihat täynnä pienessä kopissa sekoamassa.

juuh totta, siellä tais olla kohta jossa oli sekarotuiset myös. Komeen näköinen koirahan tuo.

Suhteutettuna lemmikkikoirien määrään noita kuolemantapauksia on aivan älyttömän olemattomasti verrattuna nyt vaikkapa autoiluun tai ihan kotona sattuneisiin tapaturmiin. Varmaan jenkeissäkin kuolee enemmän ihmisiä omalta katolta pudotessa kuin oman koiran puremaan. Ei noita tilastoja voi tulkita kuin siten että jos haluaa olla ehdottoman (mahdollisimman) varma ettei oma koira tapa niin sitten ei ota sellaista rotua jonka edustaja on joskus jossain tappanut jonkun. Toisaalta sen kaltaiset ihmiset eivät voisi ajaa muulla kuin sen merkkisellä autolla jonka kyydissä kukaan ei ole koskaan kuollut. Montakos kertaa Suomessa on koira tappanut omistajansa?:rolleyes:

Hyvä pointti, on varmaan tuhansia yleisempiäkin tapoja kuolla. Mutta tämän threadin keskustelunaihe nyt oli tämä?

Omistajan tappmisesta en tiedä mutta onko sillä jotain merkitystä?

Huhupuheitten mukaan kyseessä oli koirien keskinäinen "tutustuminen" jossa toinen koira alkoi rähistä, ottivat hiukan yhteen jolloin toisen omistaja napautti rotikkaa kädellä. Ilmeisesti rotikka vastasi tähän näykäten. Ei vakavia vammoja kenellekkään. Rotikkakin oli kuulemma karannut omistajaltaan eli ei kulkenut vapaana. Sattuuhan nuita, nyt vaan mustamaalataan rotikoita. Iltalehti roks..

Viimeksi muokattu:
Merkillepantavaa on, että "tappajakoira" termin otti ensimmäisenä Suomessa käyttöön Iltalehti 1990-luvulla aivan oma-aloitteisesti ja jo heti seuraavassa jutussa Iltalehti siteerasi "...yleisesti tappajakoirina tunnetut...".

http://www.sathy.fi/mediamyytti.htm

Itse en juurikaan luota iltasanomiin/iltalehteen/7päivää/oho tyyppisiin kohusitä ja kohutätä tietolähteisiin. Netinkin kanssa saa olla tarkkana, minkä kaikki varmaankin tietävät.

Vakavia onnettomuuksia kuten sattunut kuoleman tapaus uutisoidaan yleisesti ja ne ovat ikäviä. Sitten on nämä paskalehdet jotka tekevät sensaatio uutisia kaiken maailaman koiran näykkäsyistä, jotka ovat hyvä lisä ja jatke vakaville onnettomuuksille. Lehti myy, mammat päivittelee ja ajattelevaa ihmistä V*tuttaa.

Jep jep, jotkut asiat kiertää nopeemmin mitä lehdet kertoo. Ihan asiaan liittyviltä henkilöiltä tuo tieto on lähtösin, mutta kyllähän sen taitaa voida lukeakki jo iltasanomista :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom