Taistelukoirat

Kultainen noutaja ei kuitenkaan syö ohi juoksevaa lenkkeilijää vaikka sen kasvatus olisi ollutkin vähän vähemmän johdon mukainen. Ja se johtuu siitä, että sen rotu on sen luontoinen. Huonosti kasvatettu kultainen noutaja tulee ja syö suoraan ruokapöydästa ja juoksee tervehtimään vieraita ihmisiä kielloista huolimatta ja karkaa jonkun lenkkeilijän mukaan mutta ei syö niitä.
Ainoat lenkkeilijän kimppuun käyneet koirat, jotka itse henkilökohtaisesti tiedän on KAIKKI ollut kultaisianoutajia - KAIKKI. Ja tämä on tapahtunut kolme kertaa ja kyseessä on aina ollut eri koira. Yksikään näistä tapauksien uhreista ei kuitenkaan tehnyt mitään ilmoitusta, vaikka pohkeissa oli mukavat hampaan jäljet.

1195345-kansi_iso.gif

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kultainen noutaja ei kuitenkaan syö ohi juoksevaa lenkkeilijää vaikka sen kasvatus olisi ollutkin vähän vähemmän johdon mukainen. Ja se johtuu siitä, että sen rotu on sen luontoinen. Huonosti kasvatettu kultainen noutaja tulee ja syö suoraan ruokapöydästa ja juoksee tervehtimään vieraita ihmisiä kielloista huolimatta ja karkaa jonkun lenkkeilijän mukaan mutta ei syö niitä.

Pitbulleista ei varmaan tarvitse samaa vertausta tehdä. Nämä tiastelukoirat ovat vaarallisia lemmikkejä ja niitä tulisi käyttää vain ammattilais käytössä kuten esim eskimot käyttää vetokoiria. Lemmikeiksi noita ei pitäisi ottaa lainkaan.

Itsekkin ihmettelin tätä Kermiitin viestiä. Tuntuu ettet taida tietää puhumastasi koirarodusta yhtään mitään :david:

Pakko laittaa että:wanha: :)

Juuri tästä uutisesta tämä taas lähti liikkeelle muutama sivu sitten..

pelkäsinkin että ois vanha kun katoin vaan yhen sivun taaksepäin ennen tuon pistämistä :D

Ja selvennyksenä vielä, että itse en usko, että kultainennoutaja on sen huonompi koirarotu kuin muutkaan, mutta omistajat ovat monesti juuri henkisiltä ominaisuuksiltaan Kermiitin tasolla, jolloin niitä ongelmia syntyy.

Avokille olen ehdotellut Amstaffia, ja tänään taas puhelimessa juteltiin asiasta... Kaikentietävä sisko oli kertonut asiantuntevasti miten pahoja kaikki taistelukoirat ovat. Jos sellainen säikähtää ja nappaa kiinni niin se vain puree leuat kiinni niin kauan kun siinä välissä jotain on...

Voiskos joku kertoa oikeasti miten asia on, jotta voin välittää terveiset eteen päin... En haluaisi hienon koiran hommaamista perua jonkun helvetin paskamielipiteen takia...

Onkohan sattumaa että heillä ei koskaan ole koiraa ollut? Itselläni, tai siis porukoilla pari isoa jässikkää ollut ja muutenkin eri koirien kanssa aina hyvin toimeen tullut joten ei pelkoa tai ennakkoluuloja...

Onkohan sattumaa että heillä ei koskaan ole koiraa ollut? Itselläni, tai siis porukoilla pari isoa jässikkää ollut ja muutenkin eri koirien kanssa aina hyvin toimeen tullut joten ei pelkoa tai ennakkoluuloja...

Oletko varma että avokkisikin tulisi koiran kanssa toimeen ja osaisi tätä kouluttaa? Älä ota vittuiluna, kunhan mietin ääneen...

Uskon kyllä että tulisi toimeen sen kanssa. Itse uskon/kokemuksesta tiedän että saan koiran koulutettua...

Mutta tuossa on kyllä pointtia. Mites iso ongelma tuo toisen, lauman 2.jäsenen kokemattomuus voi olla? Mites olette ratkaisseet ongelmat? Rupeaako koira haastamaan 2. paikkaa, vai yrittääkö vaain johtajaksi?

Tape80, oletteko ottaneet selvää rodusta, esim. kuinka haastava ja aikaa vaativa rotu on kyseessä? Tätäkään viestiä en pahalla, mutta moni saattaa harkita tätäkin rotua ensimmäisenä, pelkästään sen takia että koira on komeannäköinen yms..

Mitä olen amstaffien kasvattajilta kuullut ja niiden kanssa puhunut, on kyseinen rotu todella vilkas ja sille on löydyttävä aikaa runsaasti. Varsinki alkuaikoina.

Oliskohan vika kuitenkin Suomen leväperäisessä koirakurissa ja omistajien fanaattisessa "ei meidän musti" asenteessa. Suomessa näkee usein tilanteen, jossa koira vie omistajaa eikä päinvastoin.
Kyllä tää on ihan yleismaailmallinen juttu. "Ei meidän musti" on kuultu varmasti jokaisella kielellä mitä maa päällä kantaa.

Kyllä mä oon aika varma, että mun mielestä ainakin olisi enemmän perseestä, jos rottweiler tai pitbull minua purisi, kuin jos maltankoira tai toyvillakoira tekisi saman. Vituttaisi se näykkäisy ja siitä mahdollisesti aiheutuva naarmu...
Kyllä se vituttaa koiran kokoon katsomatta. Mua on isot ja pienet koirat purreet (töissä paikassa jossa joutuu käsittelemään millon minkäkin näköistä vuffea) ja kyl ne pienetki piiperöt saa muutakin aikaan kuin vain naarmuja.

Kultainen noutaja ei kuitenkaan syö ohi juoksevaa lenkkeilijää vaikka sen kasvatus olisi ollutkin vähän vähemmän johdon mukainen. Ja se johtuu siitä, että sen rotu on sen luontoinen...
En oo pitkään aikaan yhtä hauskaa uskomusta kuullut, mutta mikäs siinä. Jatka harhakuvitelmia :)

Mites iso ongelma tuo toisen, lauman 2.jäsenen kokemattomuus voi olla? Mites olette ratkaisseet ongelmat? Rupeaako koira haastamaan 2. paikkaa, vai yrittääkö vaain johtajaksi?
Se vaan pitää saada sovittua sen toisenkin osapuolen kanssa et se piettää kuria pystyssä, eikä ala liikaa pehmoileen. Sitten kun koira tietää paikkansa laumassa, niin sen jälkeen ei pitäs enää paljoo tulla ongelmia.

En jaksanut lukea koko ketjua läpi, mutta yksi juttu tuli kuitenkin mieleen...

Aina silloin tällöin nousee esiin sellainen ongelma, että joku tietty, aikaisemmin rauhallisena pidetty rotu, alkaa muodostua "vaaralliseksi".

Tuossa on ongelmana aika usein se, että ko. rotu on saavuttanut ison suosion ja kysyntä on kova. Se sitten vaikuttaa niin, että pentuja tuotetaan "liikaa" ja siinä jalostuksen laatu kärsii, josta seurauksena luonnevikaa jne... Tuo ongelma on ollut esim. parissa ylemmässä postauksessa mainittujen kultaisten noutajien kohdalla.

Toinen iso ongelma on se, että koiriin tottumattomat ja niistä liian vähän tietävät ihmiset ottavat koiran.
Jos koiran hankkii niin pitäisi ainakin ko. rodusta selvittää kaikki mahdollinen kasvatukseen liittyvä jo etukäteen, että välttäisi suurimmat virheet koiran kasvuvaiheessa.

Jos koira pilataan vääränlaisella kasvatuksella, niin sitä on sitten todella vaikea, joskus jopa mahdoton korjata aikuisella koiralla.

Mikään rotu ei ole ihmisille vaarallinen, jos koira on oikein koulutettu (ja päästään terve).

http://www.youtube.com/watch?v=odi0XlI-4_g

tuossa vähän erilainen video noista "taistelukoirista".

onhan se tosiasia, että jotkut rodut ovat ääritilanteissa vaarallisempia kuin toiset rodut mutta koiran kasvatuksella se suurin merkitys noissa asioissa aina on. Yhdellä tuttuvallani meni naama operoitavaksi kun tuttu dalmatialaisuros kävi varoittamatta päälle. ylähampaat upposi kaverin silmien alle ja alahampaat leukaluun alle. Kannattaa myös muistaa että jossain tapauksissa myöskin koiralla oleva sairaus esim. aivokasvain saattaa muuttaa kiltinkin koiran luonnetta ja käytöstä. Ihmiset kilahtelevat ja tappavat toisiaan, miksi koirat tai muut eläimet olisivat sen erilaisempia.

Itselläni on harkinnassa ottaa syksyllä tuollainen staffordshirenbullterrieri mikäli pentueita suomenmaalle kesänaikana syntyy( jos joku kyseisen rodun kasvattaja lukee ketjua ja pentuja tulossa niin ilmoittelehan asiasta minulle). Koiriin ja niiden koulutukseen aikalailla aikoinaan perehtyneenä ja yhden suht dominoivan rodun yksilön kanssa kymmenisen vuotta temmellettyäni tiedän koiran pääsevän hyvään kotiin :)

Forssan "pitbull" ei ole pitbull

Forssassa viime viikonloppuna miestä purrut koira ei ole medioiden kirjoituksista huolimatta pitbull. Kysymyksessä on sekarotuinen koira, joka omistajan mukaan muistuttaa pitbullia. Kysymyksessä ei siis missään tapauksessa ole amerikanpitbullterrieri.

Forssan rikosylikonstaapeli Haavisto toteaa, että eräät maat ovat rajoittaneet pitbull-koirarodun omistamista ja julkisilla paikoilla pitämistä sen aggressiivisuuden takia, mikä ei pidä paikkansa. Kyseisissä maissa on rajoitettu koko joukko muita koirarotuja. Turha yrittää edes fokusoida tätä Forssan tapausta hyväkäytöksiseen pitbulliin. Tämäntyyppistä rotuhysteriaa ei Suomeen ole tarpeen lietsoa, sillä kuten yllä jo todettiin, ei tässäkään tapauksessa kyse ole edes pitbullista. "

(yllä oleva teksti kopioitu www.sathy.fi)

Itselläni on harkinnassa ottaa syksyllä tuollainen staffordshirenbullterrieri mikäli pentueita suomenmaalle kesänaikana syntyy( jos joku kyseisen rodun kasvattaja lukee ketjua ja pentuja tulossa niin ilmoittelehan asiasta minulle). Koiriin ja niiden koulutukseen aikalailla aikoinaan perehtyneenä ja yhden suht dominoivan rodun yksilön kanssa kymmenisen vuotta temmellettyäni tiedän koiran pääsevän hyvään kotiin :)

:hyper: Mä ainakin varaan heti oikeuden sun koissun pentukuviin. Olen tuommoisesta koirasta haaveillut vaikka miten kauan. Rotikasta on kokemusta myös sen 10 vuotta, joten luottaisin itseeni staffin kasvattajana. Leeli jos toteutat tuon suunnitelman niin sitten heti :kuvia: ja paljon!

http://www.youtube.com/watch?v=odi0XlI-4_g

tuossa vähän erilainen video noista "taistelukoirista".

Lykkyä koiran hankintaan! Meille tulee toinen "tappaja" 1,5 viikon päästä. Pentueita on suunnitteilla kuulemma kesäksi tai ainakin ensi syksylle, mikäli astutukset ovat onnistuneet/onnistuvat. Mutta hankalaa se pennun hommaaminen on. Monet eivät ilmoita pentueista lainkaan, sillä kyselyiden määrä on niin älytöntä pennuista.

Olin tuossa just koirapuistossa ja siellä oli oman koiran lisäksi 2 staffia ja 1 amstaffi (sama omistaja). Koiramme leikkivät keskenään nätisti, koska ovat keskenään hyviä tuttuja. Hetken päästä puistoon tuli näitten staffien naapurikoira, jolloin amstaffi hyökkäsi suoraan tämän "naapurin" kimppuun ja siinä oli valmis koiratappelu.. Staffien omistaja ryntäsi väliin, muttei saanut irrotettua koiria kun vasta about minuutin kuluttua.. Hän sai itseensä muutamia puremia. Toisen koiran omistaja oli nuori tyttö, joka ei pystynyt tekemään tilanteessa mitään.

Itse olisin mennyt apuun myös (varovasti) mutta jouduin pitämään omaa koiraa kiinni puiston sisäpuolella (siis tämä tappelu tapahtuu portin ulkopuolella), koska portti on niin heikko että, jos lotta siihen hyppää, niin se aukeaa ja sitten on kaikki koirat tappelussa.

Tästä heräsi kysymys, että onko ollenkaan viisasta sivullisena puuttua tilanteeseen, vai onko siinä oma terveys pahasti uhattuna? Tilanne näytti pahalta ja teki mieli osallistua siihen.

Tuli todella paha olo koko tilanteesta....:(

Täytyy kysyä seuraavan kerran että miten koirille/omistajalle kävi.. Perseestä koko homma!

Tilanne yleensä näyttää ja kuulostaa pahemmalta, kuin mitä se todellisuudessa on. Väliinmenon kanssa pitää olla tarkkana. Yleensä jos koirat tosissaan tappelevat, niitä puremia tulee aina myös "erotuomareille". Mutta tarviiko tätä hommaa oikeasti koko ajan lietsoa näiden tiettyjen rotujen osalta? Pitää varmaan itse mennä tarkkailemaan pariksi päivää koirapuistoon, mitkä rodut siellä tappelee ja miksi? Saa sitten hieman perspektiiviä tähänkin asiaan enemmän.

En oo pitkään aikaan yhtä hauskaa uskomusta kuullut, mutta mikäs siinä. Jatka harhakuvitelmia :)

Kyllähän tuo väittämä pitää melko hyvin paikkaansa jos sitä ei sen kummemmin ajattele, kultaiselle noutajalle ei ole rodunomaista käydä agressiivisesti kiinni ohikulkijaan vahvemman hermorakenteen sekä luottavaisemman luonteen takia.
Eläinlääketieteelliset seikat saattavat saada asian eri valoon , mutta loppujen lopuksi se vika löytyy noissa purutapauksissa sieltä liinan yläpäästä ja on juontanut juurensa ihan pentuajasta asti.

Miun mielestä staffien ja vastaavien kanssa ei huoli mennä koirapuistoon pentuajan jälkeen ollenkaan. Meiän staffi leikki pentuna eri koirien kanssa puistossa ja viihtyi oikein hyvin. Dobermannit oli parhaita leikkikavereita pienelle "tykinkuulalle" koska ne pysyivät vauhdissa mukana eivätkä hätkähtäneet vauhdikasta menoa. Sitten kun dobberit kyllästyivät meidän koiran sekoiluun, niin ottivat sitä niskasta otteen ja painoivat maahan.

No se oli lystiä pentuaikana ja hyvää tutustumista muihin koiriin, mutta enää ei mennä puistoon. Viimeinen kerta oli se, kun joku äijä päästi koiransa isoon puistoon samoin tein vapaaksi. Koirat olivat sitten nenät vastakkain ja staffilla häntä vispasi. Toinen koira (molemmat uroksia, mutta toisen rotua en muista. Aikuinen ja staffiamme isompi koira kuitenkin) erehtyi ärisemään mein staffille ja soppa oli valmis. Seuraavassa kuvassa tämä ärisijä juoksi sitten staffia pakoon ympäri puistoa ja lopulta hyppäsi omistajansa syliin. Onneksi ehti karkuun..

Tiedän, että staffi voi tehdä pahaa jälkeä muille koirille, jos menee mähinäksi ja siksi se ei enää puistoissa käy. Kotona voi sitten leikiä muiden koirien kanssa ja maalla kissojen, joita se tosin pelkää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom