Taistelukoirat

Mielenkiintosia nuo Susi1:n linkit. Koiratappelut on kyllä raakoja ja verisiä, siltikin niin mielenkiintoisia. Olivat ne sitten oikein tai väärin.

Näyttääkö tää kaveri siltä, että sen mielestä on kivaa kun vielä tänäpäivänäkin liian monen mielestä koiratappelut ovat mielenkiintoisia?

Liitteet

• dogfight.jpg
    dogfight.jpg
    63,3 KB · Katsottu: 915
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Toki koirat kokeilevat paikkaansa. Mun mielestä paras rankaisukeino silloin ja yleensäkin on eristäminen ja/tai huomiotta jättäminen. Susilauman jäsenellehän hylkääminen on pahinta mitä sille voi tapahtua. :itku:

VuhVuh!

Tuossa puhut kyllä asiaa!! Huomiotta jättäminen on hiiiidasta, muttä aivan varmasti tuottaa tuloksia. Meidän neiti yrittää nykyään haukkumalla saada huomiota.Heti kun tyttö alkaa haukkumalla kärttämään huomiota käännetään katse siitä pois ja jos se ei toimi niin sitten selkä kanssa. Aikaa se on vienyt, mutta haukkuminen on vähentynyt puoleen ja se kestääkin lyhyemmän aikaa... Yli hyvään suuntaan menossa :rock: Helpoin tapahan tuossa olisi kieltää ja jos ei usko niin ottaa kiinni.. meillä koitettiin se ekana ja sitten viisaammilta mentiin kysymään neuvoa ja saatiin tämä huomiottajättäminen neuvoksi ja hyvin on toiminut.
Saanko kysyä Trainee, että kuinka pitkäkestoinen kokemus sulla koirista on :) Minulla tässä tulee itseasiassa tänään huimat 5 viikkoa täyteen :lol2: Kyllähän sitä koirakirjoista yritin opiskella kaiken tarvittavan ja auttanutkin se on, mutta teoria on vain teoriaa.. Ensimmäiseksi koiraksi meillä on kyllä suuuret haaveet (ehkä liiankin :lol2: ) Näyttely koiraksi meinattiin toi meidän tyttö(Nasu muuten nimeltään) ja sitten oli BH josta sitten ZTP ja IPO1 :whip:

Itse asiassa meidän espanjalainen on uros 4 vuotta vanha, säkä 86cm, painoa n.85kg.. jos paremmin tuntisit kyseisiä koiria tietäisit että harvoin espanjaliainen ylittää yli 90cm rajan.. Ja vielä harvemmin saavuttaa 120kg:n painon..
Ja noi sun kaukkaria koskevat tiedot on otettu vanhasta rotumääritelmästä..
Kaukkarin keskimitta on jotain 80cm paikkeilla.. Oma urokseni on täsmälleen espanjalaiseni kanssa samankokoinen. Espanjalainen toki on ehkä muutaman kilon painavampi. Kaukkarilla ei myöskään ole painossa eikä säkä korkeudessa ylärajaa.. Eli todella suuriakin yksilöitä löytyy..

Ymmärrän vallan mainiosti, sen että täällä jotku kellä on joku koira mitä on ennen pidetty ns. kinginä, potee nyt jonkin näköistä alemmuus-komplektia, kun on huomannut, ettei se oma koira olekkaan enää se kaikkien pelkäämä kingi... Ja sen johdosta tuntuvat puhuvan täyttä p#skaa, vaikkei tunnu asioista mitään tietävän..

En muuten ole amis, enkä mikään teini.. Ja sattumoisin minulla on tästä rodusta se reilun 10 vuoden kokemus.. Espanjalaisesta tosin vasta 4 vuotta..

Näin vinkkinä käyppäs sivulla 15 katsomassa linkki kaukkareista.. se ensimmäinen video ja siitä n. 1min ja 50s. kohdalla oleva kaukkari niin näet minkä kokoisia kaukkaritkin voivat olla..

Sitä paitsi koirien välisissä nahinoissa kaukkarin ja espanjalaisen välillä ei ole ratkaisevassa asemassa koko, vaan luonne ja nopeus..

Mutta sillä ei lopulta minulle ole niin suurta merkitystä, en kasvata kyseisiä koiria niiden taistelu-taitojen tai ns.kovuuden takia...

Edellisessä viestissäni se loppu-lause oli tarkoitettu vitsiksi.. Toisilla tietenkin voi olla huumorin tajukin menetetty egon mukana.. EN TODELLAKAAN KETÄÄN TIETEN TAHTOEN, JOTKA OVAT REHELLISELLÄ ASIALLA, LASKISI KOIRIENI HAMPAISIIN... VÄHÄN HUUMORIA HYVÄT IHMISET..:rock:

Sori kaveri,mutta minulla ei ole koiraa,joten mulle on ihan sama vaikka koirasi tappaa 300 leijonaa kerralla ja syö norsuja aamupalaksi se ei mun uniani pois vie. Ja mitä sanoit että jokin rotu on kingi niin en usko,että sellaista on. Aina tulee jostain rodusta koira joka pistää lihoiksi toisen. Eiköhän noissa tappeluissa myös koiran kokemus ratkaise. 100 matsia ottanut rotikka todennäköisesti voittaa ekaa matsia ottavaa kaukkarin tai bullmastiffin.
Mitä tiedän espanjalaisista niin eräs tuttuni omistaa kyseisen koiran ja tämä uros on tällä hetkellä 2,5-vuotias ja painoa on kertynyt vasta 87kg ja säkää oli n.85cm. Ja myös sen verran tiedän rodusta,että 95-100 kiloa ei tälle koiralle ole mikään ihme(120kg mainitessani laitoin mielestäni lauseeseen JOPA sanan).
Mitä siihen tulee,että koirasi hyökkää ihmisen kimppuun joka on kutsumatta tullut pihallesi niin tiedät varmana,että vastuu on sinun. Tietty jos se henkilö on tv-lupa tarkastaja...... :rolleyes:

Ja niin kuin aiemmin mainitsin eivät koirani ole taistelu-ominaisuuksiensa tai kovuutensa takia meillä.
Saati sitten sen takia että ne ketään raatelisivat. Täytyy toivoa ettei sellaista tilannetta koskaan tulekkaan.

Toisaalta eihän kukaan täysijärkinen ihminen mene aidatulle pihalle jossa on varoitus kyltit ja isot koirat makoilemassa.
Itse olen ajatellut ottaa koiran,koska olen elänyt lapsena saman katon alla erillaisten koirien kanssa ja kokemukset ovat olleet hyviä. Täällä laitakaupungilla kulkee välillä kaikenlaisia hörhöjä ja narkkeja. Avokki ei uskalla lähteä lenkille jos on hämärää ja ei pidä yksin nukkumisesta. En näe esteitä koiran ottamiselle,koska takapihalle saisi ihan kivan aitauksen tehtyä.

Ei muuta kuin sopivaa rotua etsimään.. Itse olen ollut omiin koiriini erittäin tyytyväinen. Kaukkarissa miellyttää sen lojaalisuus ja älykkyys. espanjalaisessa taas sen tasapainoisuus. Keskenään ovat erityyppisiä koiria, mutta myös yhtäläisyyksiä löytyy.. Jos miinus puolia pitää kaukkarista mainita, niin karvanlähtö on niin isosta koirasta melkoinen ja kun se karva on vielä pitkää.. Karvanlähtö aikaan välillä on koko piha ihan karvan peitossa. Toisaalta ne taas viihtyy kovillakin pakkasilla ulkona niin hyvin, että välillä tuntuu, että mitä kovemmat pakkaset,niin sitä vaikeampi on sisälle saada..
Espanjalaisesta taas niitä miinuspuolia ei oikeastaan sillä lailla ole(minun mielestä), no ehkä vähän aktiivisempi saisi olla.. Ainakin tuo meidän uros toisinaan vaikuttaa melkeinpä laiskalta..

Näyttääkö tää kaveri siltä, että sen mielestä on kivaa kun vielä tänäpäivänäkin liian monen mielestä koiratappelut ovat mielenkiintoisia?

Se ny vaan on ihmisen luonne. Ihmiset kokee eri asioita mielenkiintoisiksi. Mun mielestä mielenkiintoisia asioita on niin ihmisten, kuin eläinten yhteenottaminen.

Se ny vaan on ihmisen luonne. Ihmiset kokee eri asioita mielenkiintoisiksi. Mun mielestä mielenkiintoisia asioita on niin ihmisten, kuin eläinten yhteenottaminen.

Niin on se ihmeellistä, että ihmiset hakkaa verissäpäin toisiaan häkissä ja sitten kun tilalle pistetään koirat niin se on sitten niin kauheata.

Niin on se ihmeellistä, että ihmiset hakkaa verissäpäin toisiaan häkissä ja sitten kun tilalle pistetään koirat niin se on sitten niin kauheata.

Johtuiskohan siitä että ihmisellä on vapaa tahto, koiralla ei...harva ihminen sinne häkkiin menee ilman omaa suostumusta, koiran taas on aika vaikea kertoa kiinnostaako sitä tapella vai ei. :rolleyes:

Enpä tiedä mitä ihmeellistä siinä on. Koirilta ei kysytä. Ihmiset on siellä kehässä täysin vapaaehtoisesti. Ainakin mun silmillä tossa on pieni ero.

Kieltämättä on kyllä ihan mielenkiintosta tietää mikä on maailman kovin superhurtta.

Edit:
Leskentekijä kerkes eka.

Johtuiskohan siitä että ihmisellä on vapaa tahto, koiralla ei...harva ihminen sinne häkkiin menee ilman omaa suostumusta, koiran taas on aika vaikea kertoa kiinnostaako sitä tapella vai ei. :rolleyes:

Mutta ei kai ne tappelis jos niitä ei kiinnostais. Mä veikkaan, että ne on opetettu siihen ja silloin se "kuuluu" niiden normaaliin elämään, kyllähän noi koirat näyttää tuolla kadullakin ihan omasta tahdostaan hyökkäilevän toisten koirien kimppuun eli ei ne nyt ihan välttämättä ole pakotettuja siihen.

Edit: Ottaen huomioon vielä, että koiria on kuitenkin paljon vähemmän kuin ihmisiä ja kuinka useasti ne kuitenkin toisilleen ärhentelee ja vertaa sitä ihmisten toisilleen ärhentelyyn niin voisi melkein sanoa, että tuo "tappeleminen" on koirille luontaisempaa kuin ihmisille. Siis tarkoitan, että jos tuolla kadulla kävelisi koirien sijasta ihmisiä niin veikkaisin, että siellä ois aika monta koira"tappelua" käynnissä.

Mutta ei kai ne tappelis jos niitä ei kiinnostais. Mä veikkaan, että ne on opetettu siihen ja silloin se "kuuluu" niiden normaaliin elämään, kyllähän noi koirat näyttää tuolla kadullakin ihan omasta tahdostaan hyökkäilevän toisten koirien kimppuun eli ei ne nyt ihan välttämättä ole pakotettuja siihen.

Ootko sä tosissasi? Onks ne koirat kysynyt niitten isännältä/emännältä, et hei voitsä opettaa mut tappelee ku haluisin tapella muitten koirien kanssa? Tuskin. Ei tappeleminen kuulu terveen koiran perusluonteeseen. Joitain rotuja on siihen suuntaan jalostettu ihmisen toimesta, mutta siinäkään ei ole koirilta paljon kyselty.

Edit; Ja uskoisin että koirat ei ainakaan tappele omaksi ilokseen vaan aina löytyy jokin muu syy miks koirat ottaa myllyä.

Ootko sä tosissasi? Onks ne koirat kysynyt niitten isännältä/emännältä, et hei voitsä opettaa mut tappelee ku haluisin tapella muitten koirien kanssa? Tuskin. Ei tappeleminen kuulu terveen koiran perusluonteeseen. Joitain rotuja on siihen suuntaan jalostettu ihmisen toimesta, mutta siinäkään ei ole koirilta paljon kyselty.

Edit; Ja uskoisin että koirat ei ainakaan tappele omaksi ilokseen vaan aina löytyy jokin muu syy miks koirat ottaa myllyä.

Mikäs siinä nyt sit on niin pahaa, että jos ne ottaa myllyä ja ihmiset katsoo sitä.

Kun sanot, ettei tappeleminen kuulu terveen koiran perusluonteeseen niin eikös nämä koirat ole jalostettu sellaisiksi kuin ne on. Onko niiltä kysytty, että haluaako ne vartioida joitain lampaita ja tapella susia vastaan. Samallaillahan tuo susia vastaan tappeleminen on tuomittavaa kuin toisia koiria vastaankin, tai no tuomittavempaa kun sudella ilmeisesti on vähän paremma lähtökohdat.

Mikäs siinä nyt sit on niin pahaa, että jos ne ottaa myllyä ja ihmiset katsoo sitä.

Kun sanot, ettei tappeleminen kuulu terveen koiran perusluonteeseen niin eikös nämä koirat ole jalostettu sellaisiksi kuin ne on. Onko niiltä kysytty, että haluaako ne vartioida joitain lampaita ja tapella susia vastaan. Samallaillahan tuo susia vastaan tappeleminen on tuomittavaa kuin toisia koiria vastaankin, tai no tuomittavempaa kun sudella ilmeisesti on vähän paremma lähtökohdat.

Ainakin mitä mä olen koiratappeluja nähnyt kadulla ja koirapuistoissa, useimmiten jompi kumpi osapuoli on ollut hyvinkin paljon innokkaampi matsaamaan kuin toinen. Eli silloin se ei ole molemmille mieluisaa puuhaa. Voisi puhua päälle karkauksesta ihan niinkuin tapahtuu ihmistenkin keskuudessa. Ja se ei ole mun mielestä oikein. Se että koiria on jalostettu tappelemaan keskenään, on mun mielestä tyhmää. Työkoirat on eri asia. IMO.

Mutta ei kai ne tappelis jos niitä ei kiinnostais.

Voi kun tekis mieli heittää sut kehään tyypin kans joka haluais ihan välttämättä tappaa sut. Ei tapella, vaan tappaa. (Ois kiva tietää, muuttuisko sun asenne sen jälkeen.)

Ihania kommentteja selvästi ihmiseltä, joka ei tunne koiria alkuunkaan. Koirat ei halua tapella tappelemisen ilosta. Ne tappelee (esim. lenkillä ärhentelevät koirat) puolustaakseen itseään ja omistajaansa, reviiriään, tuntiessaan olonsa uhatuksi, ollessaan epävarmoja ja sitten se pieni osa ihan vain siksi, että päässä napsahtaa ja piuhat katkeaa. Tappeleminen ei ole koiralle koskaan missään mielessä mukavaa. Siihen sattuu (vaikkei se siinä tilassa kipua juuri tunnekaan, jälkeenpäin kylläkin) ja se taistelee henkensä puolesta.

On hiukan eri asia kuin se että ihmiset moksii toisiaan tai painivat kehässä tuomarin silmän alla. Sitten kun törmäät kapakkareissulla tyyppiin, joka käy puukko kourassa sun päälle ja vannoo tappavansa sut, niin mieti sitten uudestaan kuinka nautinnollinen tilanne oli. Mä tulen katsomaan vierestä, kun sä taistelet henkesi edestä ja naureskelen, että voi kun tämä on WTA:lle niin lajityypillistä toimintaa :rolleyes:

WTA, lähdetään joku kerta kehään kokeilemaan vähän lajillemme tyypillistä toimintaa. Testataan vähän sitä sun perusluonnetta.

Ainakin mitä mä olen koiratappeluja nähnyt kadulla ja koirapuistoissa, useimmiten jompi kumpi osapuoli on ollut hyvinkin paljon innokkaampi matsaamaan kuin toinen. Eli silloin se ei ole molemmille mieluisaa puuhaa. Voisi puhua päälle karkauksesta ihan niinkuin tapahtuu ihmistenkin keskuudessa. Ja se ei ole mun mielestä oikein. Se että koiria on jalostettu tappelemaan keskenään, on mun mielestä tyhmää. Työkoirat on eri asia. IMO.

Mä veikkaisin, että ne valitsee noihin koiratappeluihin mielellään niitä jotka ovat niitä hyökkääviä osapuolia.

Mutta ei kai ne tappelis jos niitä ei kiinnostais.

Ihan oikeat "taistelukoirat" ärsytetään, provosoidaan ja koulutetaan aggressiivisiksi toisia koiria kohtaan, ja tappeluiden häviäjät usein tapetaan arvottomana tai jätetään heitteille. Mikäli koiralta ei löydy tahtoa taistella, se tapetaan tai hylätään, sillä siitä ei ole omistajalle rahallista hyötyä. Harvoin ihmisetkään kuitenkaan kehässä purevat toisiaan verille, yrittävät tappaa toisensa jne. Jälkeenpäin ihmiset pääsevät vammoineen lääkärille kun koirat jäävät useimmiten omistajan tai jonkun vastaavan ammattitaidottoman ihmisen kokoonkursittavaksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom