Taitaa teidän espanjalainen olla narttu tai keskenkasvuinen. Koska kaukari on yleensä 70-90kiloinen(säkä 65-75cm) ja espanjalainen 90-110(säkä 85-95cm) kiloinen,jopa 120 kiloinen.
Toiseksi kukaan kasvattaja ei sano,että saa tulla kokeilee ja kukaan järkevä ihminen ei anna koiransa tapella tai jopa kuolla sen seurauksena.
Itse asiassa meidän espanjalainen on uros 4 vuotta vanha, säkä 86cm, painoa n.85kg.. jos paremmin tuntisit kyseisiä koiria tietäisit että harvoin espanjaliainen ylittää yli 90cm rajan.. Ja vielä harvemmin saavuttaa 120kg:n painon..
Ja noi sun kaukkaria koskevat tiedot on otettu vanhasta rotumääritelmästä..
Kaukkarin keskimitta on jotain 80cm paikkeilla.. Oma urokseni on täsmälleen espanjalaiseni kanssa samankokoinen. Espanjalainen toki on ehkä muutaman kilon painavampi. Kaukkarilla ei myöskään ole painossa eikä säkä korkeudessa ylärajaa.. Eli todella suuriakin yksilöitä löytyy..
Ymmärrän vallan mainiosti, sen että täällä jotku kellä on joku koira mitä on ennen pidetty ns. kinginä, potee nyt jonkin näköistä alemmuus-komplektia, kun on huomannut, ettei se oma koira olekkaan enää se kaikkien pelkäämä kingi... Ja sen johdosta tuntuvat puhuvan täyttä p#skaa, vaikkei tunnu asioista mitään tietävän..
En muuten ole amis, enkä mikään teini.. Ja sattumoisin minulla on tästä rodusta se reilun 10 vuoden kokemus.. Espanjalaisesta tosin vasta 4 vuotta..
Näin vinkkinä käyppäs sivulla 15 katsomassa linkki kaukkareista.. se ensimmäinen video ja siitä n. 1min ja 50s. kohdalla oleva kaukkari niin näet minkä kokoisia kaukkaritkin voivat olla..
Sitä paitsi koirien välisissä nahinoissa kaukkarin ja espanjalaisen välillä ei ole ratkaisevassa asemassa koko, vaan luonne ja nopeus..
Mutta sillä ei lopulta minulle ole niin suurta merkitystä, en kasvata kyseisiä koiria niiden taistelu-taitojen tai ns.kovuuden takia...
Edellisessä viestissäni se loppu-lause oli tarkoitettu vitsiksi.. Toisilla tietenkin voi olla huumorin tajukin menetetty egon mukana.. EN TODELLAKAAN KETÄÄN TIETEN TAHTOEN, JOTKA OVAT REHELLISELLÄ ASIALLA, LASKISI KOIRIENI HAMPAISIIN... VÄHÄN HUUMORIA HYVÄT IHMISET..