Taistelukoirat

Tekis kyllä mieli hommata koira kun mahdollisuus olisi, mikä on sellainen rotu jolla ei ole pahempia perinnöllisiä sairauksia kuten jollain rotikalla? Kuitenkin ihan oikea koira olisi kiva eikä mikään sylikoira.

Ei kannata hankkia koiraa, jos perusteena on "ihan oikea koira olisi kiva".

Miksi ajattelit koiranhankintaa? Mitä ajattelit sen kanssa harrastaa? Montako päivää viikossa olet valmis antamaan sen koulutukseen? Jos vastauksesi viimeiseen on pari, niin unohda "rotikantapaiset" koirat.
Ensimmäiseksi koiraksi suuri palveluskoira on aina huono vaihtoehto.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No meinasin, että oikean koiran kanssa voisi käydä lenkillä ihan kunnolla, ettei sitä tarvi kantaa puolta matkaa. Mutta ei kai se sitten mun homma tuo koirajuttu olekaan kun kerran kuulustelut tuli heti. Hoitakoot ne koirailut sitten ne jotka osaavat.

Miksi ajattelit koiranhankintaa? Mitä ajattelit sen kanssa harrastaa? Montako päivää viikossa olet valmis antamaan sen koulutukseen? Jos vastauksesi viimeiseen on pari, niin unohda "rotikantapaiset" koirat.

Asia ei tietysti mulle kuulu, mut vähän tulee sellanen kuva että sä olet ainut hemmo tällä foorumilla joka koirista jotain tietää...:rolleyes:

Edit; mun mielestä esim. Jesuiitan postissa ei ollut mitään kummallista ja eiköhän hänkin koiran kanssa pärjäisi.

:thumbs:

Hyvä teksti! Ja koirasi kuva pisti hymyilyttämään :) Tulee mieleen oma staffimme, josta tuo näyttää olevan suurennos. Saman värinen ja myöskin hyvällä tavalla harmittoman "pöljän" näköinen ;) Mahtaa olla melkoista menoa kun tuo koirasi saa kunnon vauhkokohtauksen, joka taitaa olla melko tyypillistä näille koiruuksille..? Vai onko se bullmastiffin tapaan hiukan hiilitympi käytökseltään? (Selvennykseksi tuosta "vauhkokohtauksesta" muille, että ei meinaa mitään raivokohtausta vaan leikkimistä.)

Niin, miksi hommata taistelukoira? Kuten Tromm kirjoitti, niin tuo nimitys on aika kehno. Mutta asiaan, eli nämä "tappelukoirat" ovat erittäin ihmisrakkaita ja luotettavia (tietysti pitää kouluttaa, kuten kaikki muutkin koirat). Lisäksi ne viihtyvät myös pienessä asunnossa mainiosti.

täältä löytyy tiikeriraitanen amstaffi :)

Asia ei tietysti mulle kuulu, mut vähän tulee sellanen kuva että sä olet ainut hemmo tällä foorumilla joka koirista jotain tietää...:rolleyes:

Edit; mun mielestä esim. Jesuiitan postissa ei ollut mitään kummallista ja eiköhän hänkin koiran kanssa pärjäisi.

jep, kyllä varmasti koiran kanssa tulee pärjäämään. kannattaa se rotu valita sitten sen perusteella myös kuinka paljon on valmis uhraamaa koiralle aikaa, ja paljon sitä jaksaa lenkittää, ettei koira rieku sitten sisällä ja pura energioitaa kun omistaja ei lenkitytä tarpeeksi.

Näitä löytyy aina! Ei ole mitään uutta tuollaisissa kommenteissa. Minä tiedän ja osaan. Muut ei. Ja kaikilla muilla on aivan väärät motiivit koiran hankkimisen eivätkä he ymmärrä, että kuinka suuri vastuu se on :D

Viisastelua tai ei. Oon nähny paljon huonojen koiranomistajien saamaa jälkeä, joten pakosti näkemys on subjektiivinen. Ovat varmasti jotkut muutkin nähneet, ja he tietävät koirista varmaankin enemmän, mutta koirien ja niiden maineen parantamiseksi joissakin piireissä varoittelut, vaikkakin joskus liioitellut, eivät mielestäni ole turhaa. Ei siltikään, vaikka joku niistä nokkiinsa ottaisi.

Asiayhteys oli mielestäni kumma; Jesuiitta kyselee rotuvinkkejä taistelukoirat-tredissä.

Ja Jesuiitta! Vaikken sanojani syö, niin älä menetä kiinnostustasi koiriin, vaan ota asioista selvää oikeilta tahoilta; koirat.comissa pääsee alkuun ja seuraavasta linkistä saat tietoa eri rotujen terveystilanteesta;

http://jalostus.kennelliitto.fi/frmTerveystilastot.aspx?R=122

Sitten kun sinulla on selvillä, mikä rotu kiinnostaa eniten, otat ja soitat kasvattajille ja kerrot tilanteesi. Heiltä saa sen viimeisimmän ja parhaimman tiedon. Tosin sieltä saattaa tulla myös jos jonkinasteista viisastelua.

Ps: yritä joskus hommata itsesi luolapyyntiiin saksan mettäterrin tai jackrussellin ohjaajan kera. Tuut huomaamaan että siinä vaiheessa kun rotikat ja dobberit hyytyy, alkaa nuo piskuiset koirulit vasta lämmetä.

Tekis kyllä mieli hommata koira kun mahdollisuus olisi, mikä on sellainen rotu jolla ei ole pahempia perinnöllisiä sairauksia kuten jollain rotikalla? Kuitenkin ihan oikea koira olisi kiva eikä mikään sylikoira.

Tutuilla on amerikan bulldoggi ja sen kanssa ei kuulemma oot tarvinnu laukata lääkärissä, mutta tuo ko. rotu tarvii kyllä aika vankan ja perusteellisen paneutumisen siihen rotuun, sekä kouluttamiseen.

Muutenhan nuo kaikki ennen jotka näyttivät ISOILTA koirilta ovat nykyään niin pienen kokoisia :) ...vertailukohde muuttuu :)

Kaukkari koira tappeluissa..

Kyllä muuten on kaukkari joka on suhteessa koira tappeluita eniten voittanut.. Ei vain ole tappeluissa saavuttanut semmoista mainetta, mitä esim. rotikka ta pitti.. Koska on vähemmän tappeluissa käytetty..
Tässä nyt olisi kuitenkin pari linkkiä.. Ei muuten pärjää rotikka tai pitti..

http://72.14.221.104/search?q=cache...ka&hl=fi&gl=fi&ct=clnk&cd=19&client=firefox-a

http://209.85.129.104/search?q=cach...ght&hl=fi&gl=fi&ct=clnk&cd=1&client=firefox-a

Vaikka koira joidenkin mielestä näyttää nallukalta, niin menee kyllä vertauksessaan pahasti metsän puolelle.. Luonnetta nimittäin löytyy enemmän kuin miltään muulta koiralta.. Taistelutilanteissa kaukkari menee myös transsi-tilaan, jolloin se ei tunne kipua ja koira taistelee omaan tai toisen kuolemaan saakka.

Tuo Kaukasian paimenkoira on kuulemma melkoinen vastus sudellekin, joita vastaan nuita on käytetty turvana. Tutulla on tuollainen perheessä vieraita pelottelemassa ja minä olen kyllä sitä mieltä, että ei tuommoset kaupunkilemmikeiksi ainenkaan kuulu. Välitä koirista kyllä juuri muutenkaan...

Kyllä muuten on kaukkari joka on suhteessa koira tappeluita eniten voittanut.. Ei vain ole tappeluissa saavuttanut semmoista mainetta, mitä esim. rotikka ta pitti.. Koska on vähemmän tappeluissa käytetty..
Tässä nyt olisi kuitenkin pari linkkiä.. Ei muuten pärjää rotikka tai pitti..

http://72.14.221.104/search?q=cache...ka&hl=fi&gl=fi&ct=clnk&cd=19&client=firefox-a

http://209.85.129.104/search?q=cach...ght&hl=fi&gl=fi&ct=clnk&cd=1&client=firefox-a

Vaikka koira joidenkin mielestä näyttää nallukalta, niin menee kyllä vertauksessaan pahasti metsän puolelle.. Luonnetta nimittäin löytyy enemmän kuin miltään muulta koiralta.. Taistelutilanteissa kaukkari menee myös transsi-tilaan, jolloin se ei tunne kipua ja koira taistelee omaan tai toisen kuolemaan saakka.
http://dog-training.bluehost.cz/degeneration/graphics/vidfight15.jpg
Siin on joku valopää laittanu kaks saman kokosta koiraa vastakkain..:david:

hmmmm

Täällä 12 vk dobberinpennun omistaja, jolla tää on eka koira!!Ja kuule helvetin hyvin on menny.
Ekaks koiraksi suuri palveluskoira on hyvävaihtoehto, jos a) on valmis uhraamaan koiralle PALJON aikaa b)Valmis harrastamaan koiran kanssa jotakin mielekästä kuten jälkä,hakua,suojelua tai jotain muuta c)Tärkeimpänä itse pidän sitä, että muistaa, että tosta pikkuisesta tulee vielä joskus ISO ja aloittaa koulutuksen heti ,kun pentu astuu ovesta sisään. Kotikoiraksi dobberi on vähän huono... tai no tietenkin, jos koiran kaa lenkkeillään paljon ja touhutaan muutenkin sen kaa. Muutenkaa mun mielestä dobberit ja muutkaan isot rodut eivät sovi "hellille" ihmisille. On se nähty jo, miten tää saa jo 12 viikkosena kiedottua kaverit pikkusormensa ympärille oikein kunnolla. Huomaa nimittäin heti, jos ihminen ei sitä käske... Sen jos tyttö huomaan niin ei kyllä uskokkaan mitään.
Dobberit,rotikat ym.. muut sopivat aivan hyvin ensimmäiseksi koiraksi, kuhan muistaa että tämä ei ole mikään "nyrkillä tapettava" otus jota viedään kolmesti päivässä pissalle. Hyvin koulutettuna näistä saa maailman parhaimman ystävän!

Muutenkaa mun mielestä dobberit ja muutkaan isot rodut eivät sovi "hellille" ihmisille.

Mitä tarkoitat tuolla? Tekeekö mielestäsi koiran suuri koko siitä kovan luonteeltaan? Esim. kauttaaltaan laumanvartijarodut ovat pehmeitä. Ne siis muistavat hyvin liian kovan kohtelun. Sellaisen kun menee selättämään pentuna "alistuskeinona", niin tekee virheen, jonka koira muistaa kuolemaansa saakka.
Koirasta huomaa, onko se koulutettu nuhteella ja käskemällä, vai huolellisesti hyvä suhde rakentamalla. Tottelee se varmasti molempien tapojen tuloksena, mutta kuinka mielellään, se on toinen asia.

Onnea ja hyviä vuosia dobberille ja isännälle! :)

Muutenkaa mun mielestä dobberit ja muutkaan isot rodut eivät sovi "hellille" ihmisille.
Oot osittain oikeassa. Joskin musta välillä tuntuu ettei ne pikku fifitkään aina sovi hellille ihmisille. Ei tunnu koulutus menevän perille, kun omistaja ei erota koiraa ja pehmolelua :/
Täysin OT ja ihan vaan omaa mielipidettä, mutta mun mielestä dobberi ei ole vielä iso koira. Kaippa mie oon nähny poksuja (koiria) niin paljon elämän aikana ettei osaa enää piettää isoakaan isona :)

edit.
Mietin tota asiaa viel lisää ja tulin itseasiassa siihen tulokseen ettei välttämättä sen kovempi sen isonkaan koiran omistajan tarvitse olla, kuin pikkukoiran. Se vaan miten koiran kanssa käyttäytyy ja miten sen tuntee vaikuttaa jo paljon "lopputulokseen".
Meillä on bullmastiffit, labbikset, ynnä muut koirat saanu saman koulutuksen, eikä millään rodulla ole tarvinnut tähän mennessä olla toista kovempi. PAITSI nykyinen australianpaimenkoira tuntuu olevan hemmetin energinen ja käsittelee asiat valonnopeudella, joka johtaa siihen että sille joutuu pitämään aikaisempia koiria kovempaa jöötä. Luonteeltaan kyseinen aussi taas on lässyin koira mitä olen ikinä nähnyt.

Mitä tarkoitat tuolla? Tekeekö mielestäsi koiran suuri koko siitä kovan luonteeltaan? Esim. kauttaaltaan laumanvartijarodut ovat pehmeitä. Ne siis muistavat hyvin liian kovan kohtelun. Sellaisen kun menee selättämään pentuna "alistuskeinona", niin tekee virheen, jonka koira muistaa kuolemaansa saakka.
Koirasta huomaa, onko se koulutettu nuhteella ja käskemällä, vai huolellisesti hyvä suhde rakentamalla. Tottelee se varmasti molempien tapojen tuloksena, mutta kuinka mielellään, se on toinen asia.

Onnea ja hyviä vuosia dobberille ja isännälle! :)

Tarkoitin ihmisiä, jotka eivät osaa KÄSKEÄ.Esim.. "ei" sano sanotaan samalla tavalla kun kehutaan koiraa.Sellaiselle ihmiselle ei kyllä mikään koira sovi, ei varsinkaan mikään isompi..Palkkaamisen merkityksen ovat myös liian monet ihmiset lähipiirissä unohtanee.Sitten ihmetellään, miksi koira ei tule luokse :hyper:
Itse en pentuani ole selättänyt, enkä selätä. Dobberit ovat erittäin herkkiä koiria ja se meillä tiedetään."Rajoja ja rakkautta" on minun mottoni tässä asiassa.Tiukat rajat täytyy olla jokaisella koiralla ja itse ajattelen niin että jos ei sana ja oikeaan tekemiseen ohjaaminen onnistu niin sen jälkeen otan niskasta kiinni,pieni ravistus ja sen jälkeen yleensä tajuaa. Tässä juuri kamppaillaan kissojen jahtaamisen kanssa. Kyllä ymmärrän, että niitä on varmasti aivan mahtava jahdata, mutta omistajien mielenterveyden säilyttämiseksi se olisi saatava loppumaan. Mutta hiljaa hyvä tulee ja kyllä katit kyytiä sille joku kerta antaa sen verran kovasti, että loppuu se :rolleyes:
Täällä muuten emäntä kirjoittelee :) mutta kiitoksia kuitenkin:kippis1:

Koirista ja kurista..

Mielestäni kaikkien koirien koulutukseen, rodusta riippumatta, kuuluu ennen kaikkea johdonmukaisuus, säännöt ja rajat. Tietysti joku spanieli on varmaan niin leppoisa tapaus, ettei siitä saa lepsummallakaan otteella harmillisen tottelematonta. Se taas ärsyttää, kun otetaan pieni koira, ja kuvitellaan ettei sitä tarvitse niin tarkkaan kouluttaa.. Ihania vastaantulijoita varsinkin kouluttamattomat (pomo)terrierit joskus.:jahas:

Sinänsä ns. kova koira, joka vaatii oppiakseen paljon toistoja, on aloittelijalle helppo, koska sen kanssa ei yhdestä virheestä olla vielä allikossa. Kunhan osaa oikeasti sanoa sen EI, niin että se myös kuulostaa "EIltä". Itsellä terrieri, joka on jalostettu repimään kettu tai mäyrä ulos luolastaan, eli siinä sitä kovuutta on tarvittu, ettei ekasta ketunpuremasta olla häntä koipien välissä luolan suulla. Samaa kovuutta nuo kaukkarit ovat tarvinneet puolustaessaan laumaa susilta, mutta ihmettelenpä minäkin, miksi joku ottaa sellaisen kaupunkilemmikiksi . Kuulin juuri yhden puolitutun hankkineen sellaisen kaupunkiasuntoonsa, nyt 1,3v., ja kuulema jo hieman "ongelmia", noin rivien välistä luettuna. En ihmettele:jahas:

Tuota selättämistä meillä käytettiin kyllä hyvällä menestyksellä pentuna paljonkin, ei edes hampaiden vaihdossa tullut sitä tyypillistä "käsienkaluamisvaihetta", kun se oli pikkuisesta asti nou-nou. Edelleen tiukan paikan tullen sovelletaan, tosin erittäin harvoin enää tulee sellaisia tilanteita, on opittu jättämään uusioperheen 2 muuta kissaa rauhaan sen oman vanhan tutun lisäksi. Alussa apuna myös kuonokoppa:D Edelleen kisut kiinnostaa kovin, on esim. ihan pakko ängetä sen sohvan/tuolin/pöydän tms. esineen alle, jonka päällä on jokin kissoista:lol2: Ravistaminenhan on esim. susilla käytössä ainoastaan tappotarkoituksessa, käsittääkseni selättäminen on pehmeämpi keino? Kahden nartun välisessä suhteen kehittymisessä huonompaan suuntaan tuo ravistelu tuli käyttöön (dobberi vs. parsonrusseli) vasta kun toinen oli saanut tarpeekseen, ja oli jo hengenlähtö lähellä.

Tarkoitin ihmisiä, jotka eivät osaa KÄSKEÄ.Esim.. "ei" sano sanotaan samalla tavalla kun kehutaan koiraa.Sellaiselle ihmiselle ei kyllä mikään koira sovi, ei varsinkaan mikään isompi..

Komppaan sua täysin tässä. Monet lisäksi kieltävät koiraansa asiassa, jota ei ole ikuna opetettu. Ja sitten ihmetellään kun koiruli ei tottele.

Täällä muuten emäntä kirjoittelee :) mutta kiitoksia kuitenkin:kippis1:

Jehh..Mietin sekunnin otanko riskin ja eihän se kannattanut.:rolleyes:

Korjailen tässä sanomisiani, ennen kun tulee noottia:nolo:

Siis eihän ne kaukkarit tosiaan olekaan kovia, vaikka laumanvartijarotu onkin, vaan yrittää ratkaista tilanteen ennemmin karkottamalla haukunnallaan, joten haukku siis tosi herkässä. Jotenkin luulin, että ne ihan tappelis niitten susien kanssa:nolo:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom