Tablet -tietokoneet tulee ja jyrää. Keskustelua Tablet -tietokoneista

Joo nappasin valkoisen iPad Retina Wi-Fi 16GB-version verkkokaupan ale-erästä hintaan 399€. Hokasin, että pakkohan mun on vielä roikkua tässä ekosysteemissä kun musatkin kuuntelen Airport Expressin kautta. Tuleva iPad 5 olisi tuskin itselle tuonut lisäarvoa tällä hetkellä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ongelma: kun menen nexulla joillekin sivuille niin väkisin aina aukaisee mobiilisivun eikä normi nettisivua. Jos vaikka vaihdan osoitteeksi www. niin silti lataa m. sivun. Miten tuon saa estettyä tai muutettua?

Sitten onko nuo tablettien ja puhelimien kaikki laturit keskenään sopivia jos niissä on se micro usb? Eli uskaltaako ladata auton laturilla joka on nokialaiselle tarkoitettu tuota nexusta?

Ongelma: kun menen nexulla joillekin sivuille niin väkisin aina aukaisee mobiilisivun eikä normi nettisivua. Jos vaikka vaihdan osoitteeksi www. niin silti lataa m. sivun. Miten tuon saa estettyä tai muutettua?

Sitten onko nuo tablettien ja puhelimien kaikki laturit keskenään sopivia jos niissä on se micro usb? Eli uskaltaako ladata auton laturilla joka on nokialaiselle tarkoitettu tuota nexusta?

Ei avaa kyllä mulla ainakaan chromella mitä käytän.

Olen ladannut vaikka millä laturilla.

Minkälaista suojakoteloa olette Ipadillenne hommanneet? Suosituksia?

Itselläni on Logitechin bluetooth-näppis joka toimii samalla näytön suojana. Verkkokauppa.comista ostin muistaakseni noin 65 euron hintaan.

On varsin hyvä kirjoittaa esim. sähköposteja tai blogitekstejä ym pidempiä juttuja. Ainoa merkittävä huono puoli on, että tabletti kiinnittyy näppikseen ainoastaan kiilaamalla tabletti näppiksessä olevaan koloon, eli ei ole mitään magneetti- tms kiinnitystä, mekaanisista kiinnityksistä puhumattakaan. Näin ollen vaatii, että alla on pöytä tai joku vastaava tukeva ja tasainen alusta. Sylissä kirjoittettaessa täytyy pitää toisella kädellä tabletista kiinni, että ei kaadu ja mahdollisesti putoa maahan. Toisaalta, tabletin ei tarvitse olla kiinni näppiksessä.

Akku kestää muistaakseni 2 h päivittäisellä käytöllä parisen kuukautta, eli kun aina silloin tällöin laittaa lataukseen samalla kun tabletinkin, niin ei ole huolta akusta. Tästä on olemassa myös kalliimpi versio, joka lataa akkuja aurinkokennolla, ja siinä saattoi olla myös joku kiinnitys jonka avulla tabletti pysyy paremmin paikallaan. Hintaakin oli kyllä pitkälti toista sataa.

Mä käytän kanssa chromea ja muutamia sivuja ei aukaise kuin mobiilina. Ja kun esim menen samalle sivulle nokialaisella niin sieltä aina löytyy painike jolla voi siirtyä normi sivulle mutta nexuksella ei.

- - - Updated - - -

Chromea käytän minäkin ja muutama sivu on nyt tullut vastaan jotka aukeavat vain mobiilina ei onnistu mitenkään normisivu.

Periaatteessa kyllä. Mutta laturivalmistajilla on vähän omia epästandardeja systeemejään, ihan varma ei voi olla että homma skulaa, mutta ei mitään pitäisi hajallekaan mennä. Dealextremestä kun tilaa jonkun halvimman mitä löytyy, niin ei mitään takeita toiminnasta.

Eikös androidille ainakin joskus ollut se pieni scripti (ohittaa aina nuo mobiiliversiot) minkä pysty ajamaan sisään näppärästi? En jaksa kuukeltaa. Olen sen joskus postannutkin androidtrediin.

Onko vertailukokemuksia Samsungin tableteista kumpi on parempi käyttöjärjestelmä ko. merkin laitteisiin Android vai Windows? Android on ainakin kännykässä osoittautunut hyväksi ja pikaisella testillä kaupassa se oli ehkä jonkun verran selkeämmän tuntuinen ensimmäistä kertaa tablettia koskettaneelle.

Miten saa nexuksella tallennettua tiedostoja suoraan vaikka pikakuvakkeelle? Jos lähetään kotikoneelta s.postilla vaikka PDF tiedoston niin miten sen saa muuta kautta kuin sen ladatut tiedostot toiminnon kautta avattua? Saako siitä sellaista pikakuvaketta työpöydälle? Miksi tai miten Nexus 7 ja Asus phonebookilla on esim googleplay sivu erilaiset? Onko eri tableteilla eroja siinä mitä ohjelmia voi käyttää

Vihdoin jaksoin punnertaa pojan original Kindle Fireen 4.2 Anteron Amazonin käyttiksen tilalle. Kaduttaa, etten aikaisemmin tehnyt tuota, aika paljon lisää tuli teinille tekemistä.

Noita rautoja sais Ebaysta puoli-ilmaiseksi, ihan hyvä rauta poislukien voluuminappuloiden ja kameran puute.

Ei kyllä pahan näköinen laite tuo Dell, varsinkaan hintaansa nähden. Siihen vielä langaton näppis ja hiiru niin voi tarvittaessa tehdäkin jotain.

Emäntä tarttis uuden tietokoneen tai tabletin. Enimmäkseen jotain surffailua mutta tarttis nyt jotain pientä pystyä tekemäänkin tarvittaessa.

Tuli niinkin "sairas" idea mieleen että pitäiskö hankkia tuo MS Surface. Siinä on kuitenkin tuo office mukana niin voisin kuvitella että aika täydellinen paketti olisi näppiksen kanssa. Mun nexus 7 on joskus käytellyt mutta selkeästi niin tabletmainen ei saisi olla, ainakin fyysinen näppis pitäisi löytyä.

Järkevintä ja halvinta tietysti olisi ostaa halpa kannettava mutta onko tuo Surface ihan paska. Jotenkin oudolla perverssillä tavalla on alkanut mua kiinnostamaan :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom