Tablet -tietokoneet tulee ja jyrää. Keskustelua Tablet -tietokoneista

Nexus 7 (2013) vai iPad mini?

Miniä puoltaa ekosysteemi ja se että "kaikki toimii" (jos toimii ja applen tapa toimia kelpaa)
Nexuksessa olisi paljon parempi näyttö ja speksit muutekin ns kunnossa. Androidi tabletissa kyllä epäilyttää kovasti, joku review sanoi että ykös nexus toimi puoli vuotta hänellä.

Hintaeroa noilla ei taida olla ja saatavuus vissiin applen puolella.

Mulla on nuo molemmat. On juttuja jotka puoltaa applea ja juttuja jotka nexusta.

Nexus7ssa on pientä juttua johon olen pettynyt. Eli käytännössä lagitus nettipuolella, ruutu juuttuu joskus jopa sekunneiksi paikalleen. Myös responsiivisuus on askelen applea jäljessä. Videot ei myöskään aukea yhtä jouhevasti kuin iPadissä, tai ainakin jotkut pleijerit vaatii vähän liikaa näppäilyjä että edes lähtee aukeamaan. Ruutu on kyllä tarkka! Pelit ei oikein tykkää resosta, aika moni geimi hajoaa latausvaiheeseen.

Apple taasen on mukavan jämäkkä ja laadukas noin ulkoisesti. Ja kyllähän se responsiivisuus on edelleen parasta mitä saa. Mutta ruutu on ajastaan jälkeenjäänyt, jotakin se haittaa jotakin ehkä ei. Ja tuo iOS7, kyllähän siitä voi tykätä mutta ei se ole edelleenkään toiminnoiltaan hyväksituunatun androidin tasolla vaikka omenapojat muuta väittäisikin. Togglet on puutteelliset ja ilmoituskeskus tms. on edelleen surkea.

Jos molemmat on samanhintaiset ostaisin iPad minin (jälleenmyyntiarvon vuoksi).

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei ole kyllä mulla mitään pahaa sanottavaa nexus 7 (1 versio). Käytössä ollut jonku vajaa 3 kuukautta. No nyt kun reissusta tulin niin piti uudelleen käynnistää ennen kuin lähti workkimaan 3g:ssä. Reissussa oli puhelinverkot pois päältä.

Harkitsen vakavasti että seuraavana puhelin tulee olemaan nexus 4 :)

Mulla Androidin nettilagausta aiheutti Chrome -selain.

Mulla Androidin nettilagausta aiheutti Chrome -selain.

Arvelinkin että ehkä näin olisi. Mikä toimii paremmin?

Harkitsen vakavasti että seuraavana puhelin tulee olemaan nexus 4 :)

Nexus 5 tulee ihan kohta näppäimillä.

Mulla olisi ollut sulle Nexus4, möin eilen pois. Hurjan hyvin muuten hinnat pysyneet nexus4sissa, laitoin huvikseni 199eurolla myyntiin rupisen kapulan mpfeellä ja tuli 10 ostotarjousta minuutissa :D Uusi oli halvempi viime helmikuussa.

Mulla on nuo molemmat. On juttuja jotka puoltaa applea ja juttuja jotka nexusta.

Nexus7ssa on pientä juttua johon olen pettynyt. Eli käytännössä lagitus nettipuolella, ruutu juuttuu joskus jopa sekunneiksi paikalleen. Myös responsiivisuus on askelen applea jäljessä. Pelit ei oikein tykkää resosta, aika moni geimi hajoaa latausvaiheeseen.

Eli ipad se on. Tabletissa kuitenkin oleellisinta on että selain skulaa ja onhan se kiva jos ne pelitkin toimii.

Mites Dolphin browser? Se ainaki itellä käytös puhelinpuolel, siin aikalail kaikki mitä haluu, syncit koneitte+puhelime välil, desktop modet jne ja tuntus oleva aika nopeaki, vaihoin siihen chromest joskus, enkä oo takas kattonu.

Onko ideaa miten korjata netflixin ääni/kuva lagitus, eli ääni tulee kuvan perässä pari sekunttia? Tablettina Sony Xperia Z Tablet ja 4.2 androidi, ei ole 4.3 saatavilla vielä. Kokeiltu factory resettaa ja asentaa uudestaan appi eikä näytä auttavan... .mkveet toimii kumminkin ihan hyvin toisella appilla että tehoista ei pitäs olla kiinni, kai se vaa pitää toivoo appi updatee.

Microsoft Surface Pro ja Microsoft Surface Pro 2 vie kyllä Ipadejä mennen tullen. Windows 8 Pro käyttöjärjestelmä niin pystyy tekemään tabletilla kaiken mitä pöytäkoneellakin ja tehoa löytyy sekä touchcover on mahtava etenkin uusi joka lisää myös akun tehoa 50%.

Noh, tuossa on mun mielestä se ongelma että ei Surface Pro:ta voi verrata mitenkään normaaliin tablettiin kuten iPad, Nexus, Galaxy Tab, jne. Surface Pro on täysiverinen PC, joka sattuu olemaan myös suht. sievä tabletti. Kyllähän Surface Pro vie normaalia tablettia monessa asiassa 100-0, mutta ei se sama asia ole.

Itselle myös kelpaisi Surface Pro 2, se on aika hieno laite. Intel Haswell i5, 8GB keskusmuistia, 512GB tallennustilaa, USB 3.0, mini DisplayPort.... toki noi speksit on se kallein malli, ja on jo hintaa. Tuohon kun ottaa vielä sen dockin toi vehje voi olla työkone ja aika tehokas sellainen, jonka voi ottaa tabletiksi mukaan ratikkamatkalle himaan.

Ei siinä, saatanan hieno laitos.

Onko suositella mitään järkihintaista autotelinettä ipad minille? Olen katsellut deal extremestä noita , mut ei hajuakaan noiden laadusta.

Noh, tuossa on mun mielestä se ongelma että ei Surface Pro:ta voi verrata mitenkään normaaliin tablettiin kuten iPad, Nexus, Galaxy Tab, jne. Surface Pro on täysiverinen PC, joka sattuu olemaan myös suht. sievä tabletti. Kyllähän Surface Pro vie normaalia tablettia monessa asiassa 100-0, mutta ei se sama asia ole.

Itselle myös kelpaisi Surface Pro 2, se on aika hieno laite. Intel Haswell i5, 8GB keskusmuistia, 512GB tallennustilaa, USB 3.0, mini DisplayPort.... toki noi speksit on se kallein malli, ja on jo hintaa. Tuohon kun ottaa vielä sen dockin toi vehje voi olla työkone ja aika tehokas sellainen, jonka voi ottaa tabletiksi mukaan ratikkamatkalle himaan.

Ei siinä, saatanan hieno laitos.

Ite kyl mielummin kuskaan mukan 13" asuksen ultrabookkia, eipä oo kansi kii paljo tablettii isompi laitos ja paljo mukavampi käyttää

Ite kyl mielummin kuskaan mukan 13" asuksen ultrabookkia, eipä oo kansi kii paljo tablettii isompi laitos ja paljo mukavampi käyttää
Toki, mun valinta myös, mutta tabletiksi tuon on aivan eri sfääreissä koska se on täysverinen PC jolla voi jopa käsitellä 6K matskua.

En kyllä ymmärrä miten 13 tuumainen voi mahtua povariin 7 tuumaisen tilalle. Mulla tabletissa yksi tärkeimmistä on koko, koko ajan on mukana myös 12 läppäri mutta ei sitä viitsi esiin kaivaa kuin työ asioissa asiakkaan kanssa.

Pitäs varmaan päivitellä tablettia kun vanha iPad 1 ei jaksa pyöritellä webbisivuja ja online-lehtiä crashäämättä. Kaiken järjen mukaan tota iPad retinaa saa kaupasta sillä vanhalla käyttiksellä ettei tarvi sitä lasten karkki-väri-viritystä katsella. Tasan ainoa syy miksi jaksaa roikkua tuossa iPadissa on se, että tarjonta on edelleen parasta lehtien ja appiksien suhteen koska muuten lähtisi joku Win tai Android tabletti matkaan. Pitää vielä kypsytellä ton retinan ostoa kun eiköhän se seuraavakin ole nurkan takana, mikä onkin sitten suoraan sillä uudella käyttiksellä...jee.

Mikäs olisi passeli vaihtoehto noin 400-500€ luokassa Android tabletiksi missä ei taatusti ole lagia, laatuvaikutelma on kohillaan, akkua se +10h, näyttö siinä 10" ja kaikinpuolin iPadin veroinen? Wi-Fi riittää datalle ja 16GB massamuistia.

Mikäs olisi passeli vaihtoehto noin 400-500€ luokassa Android tabletiksi missä ei taatusti ole lagia, laatuvaikutelma on kohillaan, akkua se +10h, näyttö siinä 10" ja kaikinpuolin iPadin veroinen? Wi-Fi riittää datalle ja 16GB massamuistia.

Itse ehdottaisin seuraavaa nexus 10 tablettia noilla kriteereillä. Tai oikeastaan sen odottelua, sellainen pitäisi olla tulossa. Se on kylläkin enemmän nörttien vehje, samppaa ostaa kaikki muut. Laadullisesti uusi sonyn xperia voisi olla passeli tai asuksen transformer sarjalainen. Tai sitten ostat sen iPadin ja totuttelet karkkiväreihin. iPadia ei kyllä voita mikään sovellusvalikoimissa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom