Tablet -tietokoneet tulee ja jyrää. Keskustelua Tablet -tietokoneista

Ei kyllä pahan näköinen laite tuo Dell, varsinkaan hintaansa nähden. Siihen vielä langaton näppis ja hiiru niin voi tarvittaessa tehdäkin jotain.

Telakkaan kiinni: Dell Venue 8" Pro Tablet turned into a full desktop with the Plugable Dock - YouTube

- - - Updated - - -

Emäntä tarttis uuden tietokoneen tai tabletin. Enimmäkseen jotain surffailua mutta tarttis nyt jotain pientä pystyä tekemäänkin tarvittaessa.

Tuli niinkin "sairas" idea mieleen että pitäiskö hankkia tuo MS Surface. Siinä on kuitenkin tuo office mukana niin voisin kuvitella että aika täydellinen paketti olisi näppiksen kanssa. Mun nexus 7 on joskus käytellyt mutta selkeästi niin tabletmainen ei saisi olla, ainakin fyysinen näppis pitäisi löytyä.

Järkevintä ja halvinta tietysti olisi ostaa halpa kannettava mutta onko tuo Surface ihan paska. Jotenkin oudolla perverssillä tavalla on alkanut mua kiinnostamaan :D

Ainakin Surface 2 Pro on helvetin hyvä laite, mutta se ei ole mikään edullisin vaihtoehto ja Office tulee mukana vain Windows RT -laitteissa mikä taasen Surface 2 Pro ei ole.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO

Paitsi ei saa ladattua samalla. Acerissa olis HDMI out joka helpottelis ulkoisella näytöllä käyttöä, samoin kuin Dellin 11":ssa jossa harmillisesti hinta nousee. Jos taas laitetta käyttää pelkästään tablettina niin pro on aika turha, varsinkaan 8" ruudulla.

13 tuumainen win 8 tabletti vois olla aika passeli. :) Tai Lenovon yoga, no ainakin vaihtoehtoja riittää.

Aina välillä käyny jonkun tabletin hankkiminen mielessä ja tuntuu että vuoroviikoin vaihtuu aina minkä kannalla on. Yksi suuri tekijä on hinta, en ole valmis maksamaan ko laitteesta paljoa, max pyörii siellä 300-400€ väliin, kun kiinan androidit ei vakuuta kuitenkaan. Muutoin käytetty ipad ois varmaan oiva valinta, mutta kun tähän mennessä ei ole yhtään i-vehettä taloudessa, niin olisi kivempi jatkaa win/android linjalla. Softia ei välttämättä tulisi mahdottomasti ladattua, kun andoidi pyörii kuitenkin jatkuvasti taskussa. Winu vehkeen saisi ilmeisesti synkattua jotenki pyötäkoneen kanssa. Käyttönä tulisi siis olemaan reissuille mukaan otettava vehe ja yleinen näppäily kotona. Surface RT vähän äske zoomailin, mikä on ilmeisesti "kevyt" versio kokonaisesta win8? Noh, pitää tutkailla ja miettiä millaselle muka olisi käyttöä..

Aina välillä käyny jonkun tabletin hankkiminen mielessä ja tuntuu että vuoroviikoin vaihtuu aina minkä kannalla on. Yksi suuri tekijä on hinta, en ole valmis maksamaan ko laitteesta paljoa, max pyörii siellä 300-400€ väliin, kun kiinan androidit ei vakuuta kuitenkaan. Muutoin käytetty ipad ois varmaan oiva valinta, mutta kun tähän mennessä ei ole yhtään i-vehettä taloudessa, niin olisi kivempi jatkaa win/android linjalla. Softia ei välttämättä tulisi mahdottomasti ladattua, kun andoidi pyörii kuitenkin jatkuvasti taskussa. Winu vehkeen saisi ilmeisesti synkattua jotenki pyötäkoneen kanssa. Käyttönä tulisi siis olemaan reissuille mukaan otettava vehe ja yleinen näppäily kotona. Surface RT vähän äske zoomailin, mikä on ilmeisesti "kevyt" versio kokonaisesta win8? Noh, pitää tutkailla ja miettiä millaselle muka olisi käyttöä..

Windows RT:n kanssa kannattaa muistaa, että siinä ei toimi mitkään perinteiset Windows -sovellukset, ajurit yms. koska kyseessä ARM -arkkitehtuurin perustuva Windows -versio. Jos tietää tämän ja sen kanssa voi elää, niin ei siinä mitään sitten. Surface 2 Pro on sitten täysiverisellä Windowsilla ja se on pätevä laite, mutta sitä ei saa tuohon hintaluokkaan lähellekkään.. Suosittelisin tsekkaamaan tämän: Dell Venue 8 Pro Windows 8.1 HD Tablet Details | Dell. Siinä on normaali Windows 8.1 ja voit ajaa siinä kaikki normaaleja PC:lläkin pyöriviä softia.

Näytti kans lukevan, että toi RT on ehkä häviämässä pois tai yhdistymäs WPhen Tuota dellin konetta pitää jäähä oottelemaan että tulis suomeenkii myyntiin..

Haha, löysin kaapin perältä iZen merkkisen tabin. Näyttäs Android 4.0.3 olevan ja muuten ihan hieno mutta jumalattoman laginen :D

Emännällä alkaa läppäri vetelemään viimeisiä, niin tuolla normaalilla W8.1 voisi korvata sitten kokonaan uuden läppärin hankinnan. Pitää tässä vielä odotella, kun noi dellit saapuu kunnolla eurooppaan ja kahtoo sitten minne päätyy. Surface pro 10.6 128gb 500€ gigantissa, taitaa ihan hyvä tarjous olla, mutta pitää vielä odotella ja lueskella..

Sen kummemmin en ole näihin tabletteihin perehtynyt ja tietokonemaailmastakin olen tipahtanut ulos jo vuosia sitten eli en ymmärrä näistä mitään.

Mielenkiintoa olisi kuitenkin ostaa tälläinen tabletti, joten kysyisinkin, että minkä hintaisen sitä kannattaisi ostaa? Niitä näyttää löytyvän laidasta laitaan aina sadasta- viiteensataan euroon asti, joten saako hinnalla 200-300e 'hyvää' tälläiseen normaaliin netissä surffailuun/ videoiden/ elokuvien katseluun?

Sen kummemmin en ole näihin tabletteihin perehtynyt ja tietokonemaailmastakin olen tipahtanut ulos jo vuosia sitten eli en ymmärrä näistä mitään.

Mielenkiintoa olisi kuitenkin ostaa tälläinen tabletti, joten kysyisinkin, että minkä hintaisen sitä kannattaisi ostaa? Niitä näyttää löytyvän laidasta laitaan aina sadasta- viiteensataan euroon asti, joten saako hinnalla 200-300e 'hyvää' tälläiseen normaaliin netissä surffailuun/ videoiden/ elokuvien katseluun?

Olin ihan samassa tilanteessa syksyllä että en ollut perehtynyt mutta hieman nettiä lukiessa löytyi nexus 7 hyväksi vaihtoehdoksi ja sen sitten ostin. Ja olen ollut tyytyväinen.

Taitaa kelkka kääntyä Asus t100 puolelle. Hinta varsin maltillinen ja sisältää 8.1 winun. Näytön reso ja tehot ei ole ihan huippuluokkaa, mutta sitä varten on pöytäkone kotona. Tuohon hiiri kylkeen, niin pitemmillä reissullakin datailee kunnolla! Saksan amazonista sain muutaman kympin kalliimmalla version, missä on 500 gigan kiintolevy näppiksessä kiinni, lutta eiköhä toi 64 + muistikortti riitä..

T100 lähti tilaukseen, joulu tulee hieman ennakkoon tänävuonna =) Verkkokaupasta saa vuoden loppuun asti 3v lisätakuun kaupanpiälle!

Toi Surface kävi itsekin itselläkin mielessä kun eilen olin gigantissa. Pyysin myyjältä vertailua eri mini läppäreiden ja tablettien välillä eikä myyjä edes esitellyt surfacea ennen kuin pyysin. Sovellusten vähyyden/ sovelluskaupan huonouden perusteella ei kuulemma ole järkevä ostos. Ja se näppäimistö on IMO tosi huono, en ainakaan itse siitä tykännyt yhtään.
Mukaan tarttu iPad mini 16 gigasena pelkällä wlanilla ja siiihen kylkeen Logitechin normaali kokoinen bluetoothilla yhdistettävä näppäimistö jonka suojakuori toimii samalla iPadin tukena. Laitoin vielä näyttö kalvon samalla joka kylläkin meni aivan vituiksi ja päädyin sen ottamaan pois.
Ei ollut tarvetta sille sim-kortilliselle mallille koska saan aina yhdistettyä iPhonesta siihen tarvittaessa netin jos wlania ei jostain syystä ole saatavilla.
Yhteishintaa tuli 348e, sain suostuteltua myyjän vielä antamaan pikku alennuksen siihen. :) Helvetin hyvä ostos!!

Itsellä heräsi kanssa mielenkiinto näitä tabletteja kohtaan. Tulisi oikeastaan kokonaan läppärin tilalle, joten fyysinen näppäimistö tulisi olla liitettävissä. Todennäköisesti siis touch cover tms. tekeekö niillä mitään pidempiä tekstejä kirjoittaessa? Myöskään windowsin RT ei tule oikein kysymykseen, kun spotify tulisi saada kys.laitteeseen. Windowsin 8:lla pyörivät tabletit tai androidit lähinnä mielessä, I-laitteista en oikein osaa muodostaa mielipidettä...
Myös siihen tulisi saada ns. ''kunnon stylus-kynä'', siis tälläinen, mikä osoitettuna ruutuun, saa aikaan sen että näyttö reagoi vaan siihen kynään, ei esim käden kosketukseen, jolloin kättä voi ''lepuuttaa'' näytön päällä.

Hemmetin sekava teksti, pahoittelen. Microsoftin surface pro 2 ilmeisesti olisi juuri sopiva, mutta se hinta... Kirpaisee kyllä liikaa opiskelijan budjettiin...

Edit: Ilmeisesti Dell venue 8 pro olisi aika hyvin juurikin sopiva laite, tosin sitä ei taida olla vielä markkinoilla, vai vain usassa?

Edit: Ilmeisesti Dell venue 8 pro olisi aika hyvin juurikin sopiva laite, tosin sitä ei taida olla vielä markkinoilla, vai vain usassa?

Muualta lainattua:
"Notebookbilligerissä DELL Venue 8 Pro Tablet kaufen >> Preis bei notebooksbilliger.de päivämääränä on 17. joulukuuta 32 gigaselle Dell Venue 8 Pro:lle - itseäni kiinnostaisi 64Gt versio huomattavasti enemmän. "
Jos nyt oikeesti meinaat läppäriä korvata, etkä pelkästään viihdekäyttää, niin windows 8 pro on varmaankin kohtuu fiksu valinta. Muuten en osaa ottaa kantaa.

Lenovo S6000L 199e. Halpa se ainakin olis, miten lie muuten. Kukaan hommannut itelleen?

Kaverilla ollut 3g malli viikon käytössä ja ainakin tähän asti toiminut moitteettomasti. Itsellä nexus 7 ja tollasessa pika kokeilussa en huomannut mitään eroja nopeuden suhteen.

JPO, tuntuu siltä että 8" on aktiiviseen käyttöön turhan pieni. Tämä kyllä vahvaa mutuilua, kun kaupassa kokeile eri kokosia vehkeitä..

Toi Surface kävi itsekin itselläkin mielessä kun eilen olin gigantissa. Pyysin myyjältä vertailua eri mini läppäreiden ja tablettien välillä eikä myyjä edes esitellyt surfacea ennen kuin pyysin. Sovellusten vähyyden/ sovelluskaupan huonouden perusteella ei kuulemma ole järkevä ostos. Ja se näppäimistö on IMO tosi huono, en ainakaan itse siitä tykännyt yhtään.
Mukaan tarttu iPad mini 16 gigasena pelkällä wlanilla ja siiihen kylkeen Logitechin normaali kokoinen bluetoothilla yhdistettävä näppäimistö jonka suojakuori toimii samalla iPadin tukena. Laitoin vielä näyttö kalvon samalla joka kylläkin meni aivan vituiksi ja päädyin sen ottamaan pois.
Ei ollut tarvetta sille sim-kortilliselle mallille koska saan aina yhdistettyä iPhonesta siihen tarvittaessa netin jos wlania ei jostain syystä ole saatavilla.
Yhteishintaa tuli 348e, sain suostuteltua myyjän vielä antamaan pikku alennuksen siihen. :) Helvetin hyvä ostos!!

Muutaman päivän jälkeen olisi kiva kuulla käyttökokemuksia?

Olen itse miettinyt tätä Ipad miniä, koska omistan luurinkin kyseiseltä valmistajalta, joten nämä ilmeisesti toimisivat hyvin yhteen?
Onko mini koko tarpeeksi 'iso', ettei tule tunnetta, että tämä olisi vain jatke puhelimelle.

Ei ole kaduttanut vielä kertaakaan. Vaikka toi hinta nyt vähän kirpaisikin opiskelija budjetissa niin hyöty on todellakin suurempi kuin rahan meno. Logitechin langaton näppis käy yhteen padin kanssa erinomaisesti, ei ole mitään ongelmia ollut. Itse asiassa tämä näppis on paras millä olen ikinä kirjoittanut. Muutaman kerran ollut ongelma kun ei ole ollut wlan yhteyttä, mutta toi puhelimen jaettu netti toimii aina erinomaisesti.
Akun kestosta olen ollut todella positiivisesti yllättynyt: esimerkiksi tänään olen koko päivän koulussa roikkunut netissä, pelannut clash of clania ja kirjoittanut muistiinpanoja. Akkua tällä hetkellä jäljellä 77% jäljellä.
Icloudin kautta saa jaettua ja ladattua kaikki sovellukset padiin vanhoine tietoineen puhelimesta.
Näytön koko on IMO todella hyvä. Itse en haluaisi sitä isointa mallia tästä, silloin käyttömukavuus ja kuljetuksen helppous kärsii. Ei todellakaan mene puhelimen jatkeesta.
Nyt oon huomannu myös että läppärin käyttö on vähentynyt huomattasti kun tästä on niin paljon nopeampi katsoa. Ei tarvitse koko ajan konetta sammutella ja avata uudestaan.
Toivottavasti oli jotain hyötyä vastauksesta.

Onks kukaa viel keksiny käyttöö näille android tableteille? Ite sain työn puolesta tommosen Sony Ultra Z tabun ja ei ole muuta tullut tehtyä kun soitettua spotifyta ja kokouksissa näyttänyt tekevän hommia :) Matkoilla nyt iha jees mutta ei silleen arkiseen käyttöö tullu mitää miks sitä tarvis tai jakais kantaa paikasta toisee.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom