Tablet -tietokoneet tulee ja jyrää. Keskustelua Tablet -tietokoneista

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
On tämä nexus7 kyllä käsittämättömän kova peli. Ruutu on mahtava, ja oikeastaan tämä ratiokin on ipadiä terveempi. Kivasti menee taskuunkin.

Napit on kyllä jatkuvasti hukassa. Ikinä ei tiedä mitenpäin vehje on käsissä.

Joo, eipä ole vielläkään löytynyt nexuksesta pahaa sanottavaa. Enempi vaan yllättää useampi päivä kun löytyy uusia toimintoja jne.
Muutaman ihmetys jotka johtuvat varmaan minun tyhmyydestä. Välillä sonera ilmoittaa jostain tietoturva suojasta mutta en löydä sen toimintoja mistään. Eilen se tarjosi jotain lisenssi koodia mutta sitten se viesti hävisi. Tarviaako noihin oikeasti mitään virustorjuntaa jne?
Sitten pakkis muuttui eilen sellaiseksi että oikeassa reunassa on yksi neljäs osaa ruudusta tyhjää. Liekö joku asetus muuttunut vai onko pakkiksella se ongelma. Useana päivänä tuossa yläreaunassa luki server errro jne jne vaikka keskustelut näkyivät normaalisti.

Sen verran huomannut ettei oikein kaikki geimit pelitä. Ilmeisesti tuo liian iso reso vähän tökkii. Pari autopelia kaatuu alvariinsa, eikä BenjiBananaskaan suostu tottelemaan täppäyksiä. Taitaa olla aika harvassa sovellukset jotka olisi optimoitu tälle resolle.

Snadisti myös tatsi on vähemmän herkkä kuin Ipadissä, tai ainakin vaatii pidempiä painalluksia että mitään tapahtuu. Olikohan tähän tulossa jotain korjausdataa tms.? Ainakaan OTA tsekkaus ei anna ilmoa aiheesta.

Only in pakkis. Eli sivu tabletilla ei näy kunnolla. Oikeassa reunassa on paljon tyhjää. Esim tuo blenderi mainos näkyy koko sivun mukaisesti mutta muut ei. Onko sivustosta vika vai minun tabletin asetuksissa? Muualla en ole törmännyt vastaavaan ongelmaan. Tuota tyhjää on noin yksi neljäs osa joten huomattavasti pienentää tekstiä.

Kun tableteista puhutaan on VAIN iPad ja sitten muut. iPad on IHAN vitun ylivoimainen!!!

Pitää olla pimee tyyppi, että muuta hommaa!!

Kun tableteista puhutaan on VAIN iPad ja sitten muut. iPad on IHAN vitun ylivoimainen!!!

Hankin nyt tällaisen ylivoimaisen mininä. Mulla on näitä imutettuja leffoja PC:llä. Saako näitä, ja jos saa niin miten, katsottua tuolla ipab minillä?

Only in pakkis. Eli sivu tabletilla ei näy kunnolla. Oikeassa reunassa on paljon tyhjää. Esim tuo blenderi mainos näkyy koko sivun mukaisesti mutta muut ei. Onko sivustosta vika vai minun tabletin asetuksissa? Muualla en ole törmännyt vastaavaan ongelmaan. Tuota tyhjää on noin yksi neljäs osa joten huomattavasti pienentää tekstiä.

Ihan näkyy normaalisti Chromella nexus 7 mulla pakkis. Tosin yleensä käytän tapatalkkia joskin sen serveri tjsp taitaa välillä olla vähän tukossa kun miettii hetken viestejä ladatessa.

- - - Updated - - -

Hankin nyt tällaisen ylivoimaisen mininä. Mulla on näitä imutettuja leffoja PC:llä. Saako näitä, ja jos saa niin miten, katsottua tuolla ipab minillä?

Kai siihen nyt jonku mediaplayerin saa. Nexusessa on tietty vakiona ja kaupassa sen sata lisää :)

e: se missä android on huono (en tiiä sitte onko paremmin iPadiin) on lehdet. Oon yrittänyt ettiä että vois lueskella vaikka vanhoja tekniikan maailmoja yms näköislehtinä jollakin parin euron nimellisellä hinnalla. Mutta tuollaista ei taida olla ainakaan suomalaisille lehdille. Ja englannin kielinen lehtivalikoima sekin on tosi suppea.

Just.

Perskule, meinasin prismasta hakea ipad minin halvalla, mutta viisi yli kasi oli kaikki menneet. Tarvii ootella kait uutta isoa.

Mä nappasin minin 199€ hintaan , kiirettä piti mut sainpahan kuitenkin :). Heti iski outo ongelma , en pääse tällä tabletilla mun sähköpostiin. Kokeilin läppärillä välissä eikä mitään ongelmamaa. Missähän vika?

Jelppikääpäs mua tabletti asioissa, olisi hakusessa... Malleista en tiedä hölkäsen pöläystä, kunhan sinne saa sim kortin (jolla voisi toimia sekä mokkula että se tabletti, vaihtelisin mokkulan ja tabletin välillä sitä korttia tarpeen mukaan) ja että olisi kynä jolla voisi vaikka koulussa muistiinpanoja kirjoitella. Ja yleiseen surffailuunhan tuo myös varmaan on näppärämpi kuin läppäri!

Pitää käyä myös paikallisella soneralla kattelemassa, mutta laitelkaa ekspertit myös omia tietojanne.

Jelppikääpäs mua tabletti asioissa, olisi hakusessa... Malleista en tiedä hölkäsen pöläystä, kunhan sinne saa sim kortin (jolla voisi toimia sekä mokkula että se tabletti, vaihtelisin mokkulan ja tabletin välillä sitä korttia tarpeen mukaan) ja että olisi kynä jolla voisi vaikka koulussa muistiinpanoja kirjoitella. Ja yleiseen surffailuunhan tuo myös varmaan on näppärämpi kuin läppäri!

Pitää käyä myös paikallisella soneralla kattelemassa, mutta laitelkaa ekspertit myös omia tietojanne.

Ei kynäilyyn ole kuin yksi oikea eli Sampan Note sarja, vanha 10.1 on ihan ok mun mielestä mutta nyt on se uusi versio siitä kohta kaupoissa(?) jossa on vielä enemmän tehoa ja näyttökin erittäin tarkka.

Simmiä ei välttämättä tartte vaihdella, teet vaan siitä tabletista wifi tukiaseman jota muut laitteet voi käyttää..

Nexus 7 LTE lähti tilaukseen Saksan maalta. Saapa nähdä minkälainen tuo 7" on vanhaan 10" iPadiin verrattuna. Ensisijaisesti työkäyttöön tuon hommasin, joten pienempi koko ja nettiyhteys helpottaa arkikäyttöä varmasti aika paljon(vs iPad wifi).

Auttakaa joku sen verran ja nopeasti. Ei VLC näytä Nexus 7(2012) tekstejä ollenkaan?? Mikä helvetti mättää.. Beta-versio vlc:stä.

E: Pitää olla .srt muodossa jotta tunnistaa..

Auttakaa joku sen verran ja nopeasti. Ei VLC näytä Nexus 7(2012) tekstejä ollenkaan?? Mikä helvetti mättää.. Beta-versio vlc:stä.

Varmista että tekstitykset ovat päätettä lukuunottamatta saman nimisiä kuin video esim. "Hauska.Sarja.HDTV.x264.srt" ja "Hauska.Sarja.HDTV.x264.mkv".
Jos ei toimi niin kokeile jollain toisella playerilla, esim MX Player, MoboPlayer, BS Player ...

Onko tänä päivänä Samsung Galaxy Tab 2 enää mihinkään? Ei kai se tehoissa pärjää, mutta kun sellaisen saisi reilun 200 euron hintaan, niin houkuttelisi ostaa. Tulisi netin käyttöön, kuvien selailuun ja no vaikka Youtuben tai ladattujen elokuvien katseluun. Yleensäkkin Samsungin tableteista, niin Galaxy Note 3 10.1 taitaa olla parempi niin näytöltä kuin tehoiltaan kuin Galaxy Tab 3 10.1?

Nexus 7 (2013) vai iPad mini?

Miniä puoltaa ekosysteemi ja se että "kaikki toimii" (jos toimii ja applen tapa toimia kelpaa)
Nexuksessa olisi paljon parempi näyttö ja speksit muutekin ns kunnossa. Androidi tabletissa kyllä epäilyttää kovasti, joku review sanoi että ykös nexus toimi puoli vuotta hänellä.

Hintaeroa noilla ei taida olla ja saatavuus vissiin applen puolella.

Niin, kymppi on hintaeroa ainakin 16GB WiFi versiossa.

Enpä edes muistanut että iPad Mini resoluutio on noin onneton, ja kokoa kuitenkin 0,9" enemmän kuin Nexus 7 (2013). Toi reso kyllä kusee jo nettiselailua jos sivustossa ei olla huomioitu mobiilisaitteja. Ohan toi Nexus 7 1080p reso mahtavan näköinen, akkukestokin tähän mennessä vakuuttanut ainakin mut.

Tähän mennessä tabletti on kerran bootannut itsestään, muita ongelmia ei ole ollut. Tablleti ollut käsissä siis n. 3 viikkoa.

Suositut

Back
Ylös Bottom