Tablet -tietokoneet tulee ja jyrää. Keskustelua Tablet -tietokoneista

Tällä hetkellä jos pitää tabletti saada niin en ihan heti tajua miksi kukaan ostaisi muuta kuin iPad 2:sta. Jos on aikaa odottaa niin Transformerin seuraava versio Kal-el suorittimella ja iPadin seuraava versio lienevät ne pääkisaajat. Jos pitää paljon tekstiä kirjoittaa, niin BT näppiksiä löytyy pilvin pimein iPadille - näyttö landscape-moodissa takareuna smartcoverilla nostettuna tuo ruutunäppiskin kyllä toimii yllättävän hyvin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jaa että miksi kukaan ostaisi muuta? Hieman yleistetään.

iOS on tarpeeksi iso syy, jos haluaa hieman enemmän säätää. Minä haluan säätää, se laite on mielenkiintoisempi sen takia (i-m-h-o). Tämä ei ole mahdollista iPadilla, ainakaan sinne päinkään samalla mittakaavalla.

Vaikka iPadin speksit olisi paremmat, eli se olisi sulavampi ja siinä olisi parempi näyttö ym., ostaisin silti hetkeäkään miettimättä Android tabletin. Vaikka hintakin olisi sama.

Vaikka iPadin speksit olisi paremmat, eli se olisi sulavampi ja siinä olisi parempi näyttö ym., ostaisin silti hetkeäkään miettimättä Android tabletin. Vaikka hintakin olisi sama.
Mä olen Antsa miehiä viimeisen päälle ja ostaisin iPad2:n miettimättä. Oon kokeillu 4:ää eri Android tabia (Xoom, Iconia, Flyer ja Transformer) ja niissä on ollu 1 yhteinen piirre: ne on kaikki melekosen paskoja. Tökkimistä UI:ssä, text-inputeissa, selainta ei saa näyttämään vakiona webasivujen full-versioita, softat kaatuilee jne. Ipad2 on käytettävyydeltään/sujuvuudeltaan ihan eri tasoa. En roottaa, enkä tuneta, kiinnostus 0 tai alle alkaa tunkkaamaan rikkinäistä tuotetta semiehjäksi.

Yhdenkään noiden Antsa-tabien usability ei ole edes tuon Incredible S puhelimeni tasolla. Sad and fucked up, but true. En tosin hommaa Ipad:iakaan, ellen sitten innostu virittämään moista uudessa kämpässä kotiteatterin Universal remoteksi.

Toi on surullista, mutta totta. Jokusta androidia on tullut tablet alustalla pyöriteltyä, aika pian tulee sellainen fiilis ettei se nyt vaan toimi. "Touch and feel" on kateissa Ipadiin verratessa.

Ipad vie tällä hetkellä aika 100-0 omien kokemusten mukaan. Toivottavasti saavat jotain oikeesti toimivaa ulos.

E: olin itselle Apadia ostamassa, mutta jää kyllä väliin vaikka hinnassa voittaa niin muussa sitten häviää.

No mitenkäs sitten Ipadin synkkaaminen mun android puhelimen ja windows office koneen kanssa. Voiko niitä tiedostoja heittää suoraan dropboxin kautta, muistikortilla, sähköpostilla, netistä imuttamalla jne. Ja toimiiko tuossa kakkosessa flassit ja muut muodot.

En kyllä saatana ala laittamaan työ winkulle + kaikille mahdollisille asiakkaiden koneille jotain omena softaa että saa jonku tiedoston toimimaan. Eli toimiiko se sulavasti ei-apple maailmassa...

Mä olen Antsa miehiä viimeisen päälle ja ostaisin iPad2:n miettimättä. Oon kokeillu 4:ää eri Android tabia (Xoom, Iconia, Flyer ja Transformer) ja niissä on ollu 1 yhteinen piirre: ne on kaikki melekosen paskoja. Tökkimistä UI:ssä, text-inputeissa, selainta ei saa näyttämään vakiona webasivujen full-versioita, softat kaatuilee jne. Ipad2 on käytettävyydeltään/sujuvuudeltaan ihan eri tasoa. En roottaa, enkä tuneta, kiinnostus 0 tai alle alkaa tunkkaamaan rikkinäistä tuotetta semiehjäksi.

Yhdenkään noiden Antsa-tabien usability ei ole edes tuon Incredible S puhelimeni tasolla. Sad and fucked up, but true. En tosin hommaa Ipad:iakaan, ellen sitten innostu virittämään moista uudessa kämpässä kotiteatterin Universal remoteksi.

Toi on surullista, mutta totta. Jokusta androidia on tullut tablet alustalla pyöriteltyä, aika pian tulee sellainen fiilis ettei se nyt vaan toimi. "Touch and feel" on kateissa Ipadiin verratessa.

Ipad vie tällä hetkellä aika 100-0 omien kokemusten mukaan. Toivottavasti saavat jotain oikeesti toimivaa ulos.

E: olin itselle Apadia ostamassa, mutta jää kyllä väliin vaikka hinnassa voittaa niin muussa sitten häviää.
Ymmärrän kummakin pointit. Ei se sitä muuta että minä en koskaan iLaiteitta ostaisi, perustelut mun aiemmassa viestissä. :)

Muille saatan hyvinkin iLaitetta suositella, ja olen tehnytkin niin.

Lusikan laitoin soppaan kun todettiin että ei tajua miksi kukaan valitsisi muuta. Okei, lukee "heti tajua", mutta kuitenkin.

^ Periaatteessa olis ihan kiva kokeilla iPadia mutta kun tietoneet on windows ja puhelin android niin ei millään viitsis alkaa opettelemaan taas uusia systeemejä... täytyy varmaan käydä näpelöimässä noita android vehkeitä ja ipadia niin sillä kai se selviää.

Onko muuten ketään joka työkannettavana pitää pelkästään jotain padia...

Kaippa jollain kellä on töissä pöytäkone ja varsinaista työkannettavan tarvetta ei ole. Kyllähän tuollaisella s-posteihin vastaa ja vaikka extra/intranetissä pyörähtää.

Exclusive: HTC Puccini in the wild, AT&T LTE support confirmed!

"As for specs? We've confirmed that a 1.5GHz dual-core processor is onboard, alongside 1GB of RAM, Honeycomb, 16GB of storage and a 10.1-inch WXGA (1280x768/720) touchpanel."

Mmmm.... Puccini. Toki tuo on jenkkilään menevä versio. Tuohon varmaan tuodaan aika hätäseen Ice Cream Sandwich (Android 4.0), voisi ainakin kuvitella.

^ Periaatteessa olis ihan kiva kokeilla iPadia mutta kun tietoneet on windows ja puhelin android niin ei millään viitsis alkaa opettelemaan taas uusia systeemejä... täytyy varmaan käydä näpelöimässä noita android vehkeitä ja ipadia niin sillä kai se selviää.

On, tosin kannettavan tarpeeni on vähäinen. Katetaulukot ja vastaavat avautuu näppärähkösti Google Documentsin kautta ja s-posti kulkee joten kuten suoraan pädistä (iOSin maili on aika kökkö).

iOSin isoin ongelma on se, että tiedostojärjestelmä on jemmattu. Tämän takia dokkarit menisi tosiaan helpoiten Google Docsin kautta - iPadin mailisoftan taas saa synkkaamaan Outlookin kanssa joten sitä Windowsin kanssa naittamista ei oikeastaan tarvitse kuin ekaan aktivointiin ja backuppeihin. Tuossa pitää asentaa Windowsiin iTunes, joka on kyllä :urjo:. Saa iPadiinApplen kehutun toimistosoftankin, mutta siitä mulla ei ole kokemuksia tabletissa.

iPadin käytön opettelu on nopea toimitus - vaimolla on ollut Macbook puoli vuotta kauemmin kuin iPad - OS/X:n käyttölogiikka ei ole auennut vieläkään, mutta iPadin oppi samantien.

iOSin isoin ongelma on se, että tiedostojärjestelmä on jemmattu.....

Valaiskaa hieman tietämätöntä, mutta eikös noissa Appleissa toimi dropbox. Käytännössä firman sisäisiä "ei salaisia" dokumenttejä siirrellään serveriltä dropparin kautta reissukoneelle (yleensä muotoa exel, word, pdf, eDrawing). Tai sitten yhteistyökumppanin luona jossain riisipellon takana siirretään muistitikulla dokumenttejä puolin ja toisin. Onnistuuko tämä iPadilla vai eikö siellä ole mitään paikkaa mihin dokumentit tallentaa. Kai nyt ainakin joku sovellus on olemassa.

Jotku pilvipalvelut ei ole ratkaisu kun verkkoon pääsy on täysi mahdottomuus monissa tapauksissa...

Täytyy kyllä myöntää että iPad on ensimmäinen laite jossa minunkin mielestä hinta/laatu alkaa olemaan todella kilpailukykyinen jo ihan pelkkien speksienkin mukaan ilman ihanaa Aplle käyttökokemusta (jota siis minulla ei ole)...

iOSin isoin ongelma on se, että tiedostojärjestelmä on jemmattu.
Tämä ja iTunes-integraation saatana on se mikä itsellänikin eniten tökkii kyseisessä laitteessa. Käyttökokemushan sohvalla surffailessa noilla vempeleillä on oivallinen ja jotenkin sen käyttö ei aiheuta samanlaista jämähtämistä ja koneen äärellä norkoilua mitä läppäri tekee. Muista pädeistä ei oikein osaa sanoa kun ei ne hirveästi sytytä, Androidia SGS-kännyssä vuoden käyttäneenä sen ajoittainen oikuttelu ja muutamat ffffuuuuu-hetket alkaa vähän tympimään.

Valaiskaa hieman tietämätöntä, mutta eikös noissa Appleissa toimi dropbox.
Toimii erittäin hyvin kun pitää hakea ja avata tiedosto pilvestä. Ongelmia tulee, jos sitä muokkaa ja haluaisi tallentaa Dropboxiin. iWorks-paketti on paras iPad toimisto-ohjelmista, mutta se ei tue Dropboxiin tallentamista (iCloud-tuki tulee varmasti). Toiset toimisto-ohjelmistot, kuten Quickoffice, tallentavat mutta luotettavuus ja käytettävyys on heikkoa. Puoli vuotta sitten käytin niitä viimeksi ja minulla oli paljon ongelmia kaatumisten kanssa sekä tallennuksen huonossa toiminnallisuudessa.

Toimii erittäin hyvin kun pitää hakea ja avata tiedosto pilvestä. Ongelmia tulee, jos sitä muokkaa ja haluaisi tallentaa Dropboxiin. iWorks-paketti on paras iPad toimisto-ohjelmista, mutta se ei tue Dropboxiin tallentamista (iCloud-tuki tulee varmasti). Toiset toimisto-ohjelmistot, kuten Quickoffice, tallentavat mutta luotettavuus ja käytettävyys on heikkoa. Puoli vuotta sitten käytin niitä viimeksi ja minulla oli paljon ongelmia kaatumisten kanssa sekä tallennuksen huonossa toiminnallisuudessa.
Miten se sitten toimii, jos haluaa tallentaa Dropboxiin?

Dropboxin kautta joku add file, vai?

Oon hämilläni. Näkeekö tossa iPadissa siellä olevat tiedostot vain sovelluksen kautta tai jostain iTunesta jos on offlinessä, ja sitten jostain iCloudista jos on onlinessä.

Miten se sitten toimii, jos haluaa tallentaa Dropboxiin?

Dropboxin kautta joku add file, vai?
No esimerkiksi mailin liitetiedostot pystyy tallentamaan suoraan Dropboxiin ja se toimii hyvin. Ei ole nyt iOs:ia käytössä mutta muistaakseni lähes kaikissa appeissa on mahdollisuus avata tiedosto ja sitten valinta Lähetä/Talleta kohteeseen josta valitaan Droppi. Toimisto-ohjelmien editointia tallentaminen oli vaan hanurista. Eräs jännä piirre oli, ettei rtf-dokuja pystynyt muokkaamaan ollenkaan.

Kävin tuossa näpräämässä muutamia tabletteja iPad mukaanlukien ja yllättäen ei oikein mitään vau fiilistä tullutkaan. Taidampa jatkaa linjalla miniläppäri työkäytössä ja HTC nettisurffailussa. Tuo HTC:n puhelin johtuen tottumuksesta tuntuu käteen paljon luontevammalta ja nopeammalta mitä tabletit, no tosin iPadia en hirveesti paljoa hiplannut kun siitä en mitään ymmärrä eikä myyjääkään ollut paikalla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom