Tablet -tietokoneet tulee ja jyrää. Keskustelua Tablet -tietokoneista

Kannattaa varmaan tsekata erikseen valmistajakohtaisesti miten takuut menee, meinaan Nokia on niin anaali että ei ole kansainvälistä takuuta. Ainakaan näin ei ollut 2008/2009.

En voinut takuuhuoltaa puhelinta Aasiassa kun Suomessa ostin. Tietenkin jos tuo ei ole ongelma, niin forget about it. :D Onhan se tietty kusinen jos omassa on joku tehdasvika heti kärkeen.

Vai olisiko niin että EU maissa pitää silti ottaa takuuseen, siinä mielessä tuo Aasia olisi voinut olla eri vaikka Nokian omissa säännöissä ei ollutkaan OK.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kannattaa varmaan tsekata erikseen valmistajakohtaisesti miten takuut menee, meinaan Nokia on niin anaali että ei ole kansainvälistä takuuta. Ainakaan näin ei ollut 2008/2009.

En voinut takuuhuoltaa puhelinta Aasiassa kun Suomessa ostin. Tietenkin jos tuo ei ole ongelma, niin forget about it. :D Onhan se tietty kusinen jos omassa on joku tehdasvika heti kärkeen.

Vai olisiko niin että EU maissa pitää silti ottaa takuuseen, siinä mielessä tuo Aasia olisi voinut olla eri vaikka Nokian omissa säännöissä ei ollutkaan OK.

Asuksella pitäis olla Global Warranty pl. Etelä-Amerikka.

Voisin venailla tonne joulun tienoille ennen tätä hankintaa, selviän kyllä. Jos kerrankin olisi fiksu eikä heti ryntäisi kauppaan. :)

Asuksella pitäis olla Global Warranty pl. Etelä-Amerikka.
Nonni, sehän on hienoa. Itse pitänyt lafkaa aina alansa parhaimpina eikä se ainakaan tässä petä. Usein katsoin noilta komponentteja ensin, jne.

Nonni, sehän on hienoa. Itse pitänyt lafkaa aina alansa parhaimpina eikä se ainakaan tässä petä. Usein katsoin noilta komponentteja ensin, jne.

Joo olen kanssa ollut aina firman komponentteihin tyytyväinen. Hinta-laatu kohtaa.

Toki, mutta kehitys jatkuu aina. Sen lisäksi useimmiten tehojen jopa monikertaistumiset eivät ole kovin suuria harppauksia akun kulutuksessa, joten kysymys onkin miksi ei?

Akkuja kun (toivottavasti) yritetään kehittää uudenlaisia, niin se kun tapahtuu niin taas nollaa pois tuon akkukesto-ongelman. Sitten olisikin kiva jos tehojen nosto lopetettiin akkujen heikkouden takia, ja sitten akut kestäisikin paljon suurempaa tehoa mutta sitä ei ole vielä tarjolla. :)

Onhan se kuluttajan kannalta valitettavaa, mutta eihän se vuoden vanha laite huono ole, uudet on vain parempia. Kyllä ainakin itse voin ottaa lisää karkkia puhelimeen jos puhelimen tehojen puolesta se on aivan sama.

Joo ei kehityksessä tietenkään mitään vikaa ole, päinvastoin. Mutta mielestäni pikku hiljaa aletaan olla niissä tehoissa ettei niillä ole mitään merkitystä ainakaan normitallaajalle kuten minä. Ennemmin pitäisi siirtyä panostamaan akun kestoon, näyttöihin ja ennenkaikkea softaan ja yleiseen toimintaan. Tällä hetkellä tuntuu ainakin androideissa että monesti rauta menee softan edelle, tehoja löytyy mutta softaa ei ole optimoitu raudalle.

Sent from my Transformer TF101 using Tapatalk

Voisin venailla tonne joulun tienoille ennen tätä hankintaa, selviän kyllä. Jos kerrankin olisi fiksu eikä heti ryntäisi kauppaan. :)

Ei saatana, tilaan, pakko saada...

Mikä mua vaivaa, aikuinen mies!

Joo ei kehityksessä tietenkään mitään vikaa ole, päinvastoin. Mutta mielestäni pikku hiljaa aletaan olla niissä tehoissa ettei niillä ole mitään merkitystä ainakaan normitallaajalle kuten minä. Ennemmin pitäisi siirtyä panostamaan akun kestoon, näyttöihin ja ennenkaikkea softaan ja yleiseen toimintaan. Tällä hetkellä tuntuu ainakin androideissa että monesti rauta menee softan edelle, tehoja löytyy mutta softaa ei ole optimoitu raudalle.

Eiköhän ne kaikkea kehitä, etenkin kun eri tahot kehittää eri osia. :) Akkukestoa varmaan kehitetään aivan tauotta... se joka sen keksii on järjettömän rikas.

Nvidia vääntää rautaa, Google softaa, akkuja joku muu, ja kaiken nitoo se puhelimen/tabletin kokoava firma.

No on.

Ei tohon jaksa edes sanoa mitään.

En tiedä mitä patentteja Samsung on muka rikkonut mutta muotoilullisiin seikkoihin vetoaminen on tuossa casessa ihmeellistä. Ainahan tietokoneet on olleet saman näköisiä noista tableteista puhumattakaan. Sen nyt ymmärtäisin jos Samsung rupeais viljelemään logona jotain puoliks haukattua banaania mutta tuota en...

No sepä se. Apple vielä väitti että myös ohjelmallisesti samanlainen, muotoilusta puhumattakaan. Onko Apple patentoinut V*TTU lasipinnan jossa mustat kehykset?!

Eihän kukaan urpoa tuota iPadiin sekoita jos edes metrin päästä näkee "SAMSUNG".

Aikanaan käytiin oikeutta MacOS vs. Windows - Apple hävisi kiistan koska oli itse kopioinut käyttöliittymän Xeroxilta.

Onhan Google kiistatta kopioinut iOS:n käyttäjäkokemuksen ja monia noista asioista on patentoitukin Applen toimesta. Googlen CEO Schmidt vielä istui Applen hallituksessa silloin kun iPhonea ja iPadia kehitettiin ja varmasti näki paljon asioita ennen tuotteiden julkaisua. Googlea on turha Androidista haastaa oikeuteen, koska he eivät Androidista pyydä lisenssimaksuja, joten sekä Microsoft että Apple haastavat oikeuteen copyright- ja patenttiloukkauksista Androidia käyttäviä valmistajia isoimmista alkaen. HTC jo sopi Microsoftin kanssa ja maksaa Android-puhelimistaan rojalteja.

On kyllä jännä toi Apple-Samsung kiista... yrittääkö Apple saada sillä paremmat hinnat isoimmalta alihankkijaltaan eli *drum roll* Samsungilta.
ISuppli: Samsung valmistaa neljänneksen iPhonesta

Toisekseen, ihme ettei Samsung ole haastanut Applea oikeuteen puhelin design kopioinnista kun iPhonen näyttivät:
Did Apple Really “Steal” Their iPhone Design From Samsung? [Pot, Meet Kettle]

Paras kohta tuosta toisesta artikkelista:
"The answer: no one is stealing from anyone. Apple didn’t invent icons, nor did they invent the grid in which they sit. They didn’t invent the rectangle. They didn’t invent the touchscreen. They surely didn’t invent the nice looking button sitting at the bottom. And last, but not least, they didn’t invent phones."

Fak mä vihaan noita siguja, maileissakin on monasti "sent from my iPhone", ottakaa nyt helvetti ne pops. Sit ymmärrän ton kun se oikeasti haistelee mistä se on lähetetty tyyliin "Sent from my moms best friend faggot dogs iPad"

Itse pidän s-postissa sen takia, että työmaileja laittaessa puhelimesta se on osittain sellainen "hei en ole nyt oikein tavoitettavissa".

No eikö siihen voisi keksiä vähän paremman lorun kuin tuo default-lause? Esim. "hei en ole nyt oikein tavoitettavissa".

Ei voi, "Sent from my HTC" pysyy.

Pitäähän Jobsikin jotain "Sent from my iPad", the lord has spoken.

Millä luurilla lähettelet jos ei pysty muuttaa/poistaa? Vai onko joku pädi käytössä? iPadillakin tuon saa pois.

Millä luurilla lähettelet jos ei pysty muuttaa/poistaa? Vai onko joku pädi käytössä? iPadillakin tuon saa pois.
Pystyy toki, totesin vain että en ollut muuttamassa. Kommentti oli pikemmin tuollainen luokkaa turha. ;)

Uusin yhteydenottoihin en vastaa puhelimen kautta, joten eipä tuossa tarvitse ihmeemmin mitään yhteystietoja tms. Kuitenkin ainot tilanteet joissa edes ylipäätään vastaan puhelimella sähköpostiin on työaikojen ulkopuolella ja vain jos jokin asia on hyvä kuitata.

Eli kirjoitan vain lauseen tai pari jossa joko kuittaan asian tai sanon että palaan asiaan, ja lopussa lukee selkeästi että puhelimen kautta tulee viestiä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom