Taas mennään!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nijo
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Nyt on taas iskenyt motivaatiopiikki ja aika aloittaa treenaus oikein kunnolla! :hyper:

Tarkoitus olisi ostaa uimahallin salille kortti ja käydä siellä vähintään 3 kertaa viikossa. Kerta sali on uimahallilla niin eiköhän sitten uida aina treenien päätteeksi 1000m. Treenaan samalla vapaaottelua, bjj:tä sekä lukkopainia eli harjoituskertoja tulee se n.4-6 kertaa viikossa. Treenejä siis tulee urakalla....

Selvää on, että lisäravinteita tarvitaan, joten olisiko jotain ehdotuksia/suosituksia mitä kannattaa popsia? Kaapista löytyy 2 purkkia UFS:n Whey 1:stä(toimiiko ja miten annostelu?). http://www.fitnesstukku.fi/5/fi/artiklar/lihaskasvu/zma-pro-90-kapselia tuotteesta olen lukenut ja hyvä tuote kuulemma ja auttaa varmasti tässä tilanteessa nukkumaan(kokemuksia?)

En tiedä kuinka kauan tätä tahtia treenaan, mutta n. 2kk kuullostaa hyvältä sekä tuntuu oikean pituiselta jaksolta. Ja mikä parasta, olen vihdoin päättänyt tehdä sen minkä aikonut tehdä kauan aikaa sitten!! Eli ottaa kehityskuvia ennen ja jälkeen.
Painan tällä hetkellä 80kg ja paino varmasti pysyy kutakuinkin samoissa, laskee varmaa pari kiloa. Urheilua olen aktiivisesti harrastanut, mutta tämän jakson tavoite on kiinteyttää sekä lisätä räjähtävyyttä.

Salilla aijon tehdä paljon harjoituksia kahvakuulilla, sekä vapailla painoilla. Suunnitelmissa on raa'asti 2-jakoisella ohjelmalla suorittaa salikäynnit. Eli salilla kuluu varmasti se 1,5-2h aikaa. Sormet ristiin, ettei tule burnout ja aloituskuvat tarkoitus napsia tänään, kerta ensimmäinen salireeni jo tänään!

Kuvia odotellessa ja etukäteen kiitos vastauksista!

ps. en ollut varma kategoriasta niin lisäsin tänne :)

Ensimmäiseksi haluan toivottaa onnea projektillesi. Toivottavasti homma pelaa ja tuloksia tulee.
Muutama sananen vielä tähän loppuun. Eli koska kulutus on varmasti melkoinen niin syödä pitää ja paljon. Lisäravinteet ovat melkeinpä yhtä tyhjän kanssa jos normaali ruokavalio on retuperällä.
Sitten tuosta salilla kulutetusta ajasta. Minun mielestä tuo 2h on kyllä liian pitkä aika, varsinkin kun vedät vielä perään uintitreenit.

Kaapista löytyy 2 purkkia UFS:n Whey 1:stä(toimiiko ja miten annostelu?)
Eikö paketin kyljestä löydy annosteluohjetta?

Minun mielestä tuo 2h on kyllä liian pitkä aika, varsinkin kun vedät vielä perään uintitreenit.

Joo ehkä toi 2h on vähän yliarviointia, yleensä kun salilla käynyt ja vetässy kunnon reenit niin aikaa kulunut n. 1h15min-1h30min. Tehokasta treeniä 2h ei tuu olemaan, jos sen ajan olen sillä nainen pyörii samalla mukana :D

Eikö paketin kyljestä löydy annosteluohjetta?

Eipä löydy... Ainoa mitä lukee niin kuinka paljon yhteen annokseen tulee, joka on 25g. Onko hyvä vetästä esim. ruuan kanssa sekä treenin jälkeen?

Treenin jälkeen tuo on erityisen hyvä koska hera on nopeasti imeytyvä proteiini. Voi tuota toki ruuan ohessa ottaa jos tuntuu ettei päivän aikana tule tarpeeksi proteiinia, mutta tarkoitukseen paremmin soveltuvia ovat hitaammin imeytyvät proteiinit kuten maito- ja soijaproteiini. Nämä ovat siis hitaampia ja pitkäkestoisempia kuim hera ja täyttävät mm. vatsaa paremmin.
Annostelusta sen verran vielä, että pari kauhallista suosittelisin laittamaan palautusjuomaan.

edit. niin ja käytätkö palkkarissa hiilareita kuten maltoa? jos et niin esim. banaani ja tuo käyttämäsi proteiini ovat hyvä yhdistelmä.

tsemppii treeneihin! :) niinku tos jo mainittiinki ni semmonen 2dl (50-60g) heraa ja vaihtoehtoisesti lisätään myös desi maltoa mukaan, sit vetee sekoitetaa ja juoma valmis.

2 kuukaudessa on suht vaikea saada isompaa burnouttia aikaiseksi ja suosittelen pitämään salilla kevyen viikon noin 50 prosenttia painoista esim kerran kuukaudessa, tämä tuntuu hieman homolta mutta tällä on törkeä vaikutus palautumiseen sekä kehitykseen ja täten myös kevyen viikon jälkeen paukkuu monesti enkat.
Suosittelen melkein syömään paljon oikeaa ruokaa ja tasaisesti sillä kaloritarpeesi on jäätävä, lisäravinteista itse paljon treenaavana suosin hyvää monivitamiinivalmistetta aamulla, aminohappolisää ja ZMA:ta iltaisin (Sekä kalaöljyä ja muita hyviä rasvoja esim ihan rahkasta saatavan proteiinin kanssa) Etenkään ZMA:ta ei kannata turhan lähellä ruokailua tosin ottaa vaan ennen unia, joka kyllä jeesaa itselläni sekä unen laatuun että täten myös palautumiseen.
Hyvä palkkari on toki tärkein ravinne heti runsaan vedenjuonnin jälkeen, proteiinilisää en ihan rahkan lisäksi käytä itse kuin dieetillä sillä safkasta tulee reilu määrä prodea tällä määrällä ruokaa. Sitten jos halutaan hifistellä ja tavotteet enemmän kehopuolella, latausjuoma on ihan hyvä olla kehissä muttei mielestäni sinulle ollenkaan pakollinen. Hyvä aine on esim BSN:n No-Explode joka herättää ennen salia ja antaa hyvän pumpin.
Älä vedä monen tunnin treenejä vaan pyri jakamaan salitreenisi niin että ne pysyvät tuossa tunnissa. Treenaamalla liian pitkiä reenejä, lasket esim testotasojasi ja kortisolitasojasi, saat ylirasitustilan ja kehityksesi ei mene eteenpäin. Kevennetty viikko on jo askeleen myöhässä siinä vaiheessa kun treenin aikana ja jälkeen on huono olo.
Treeni iloa!

Treenaamalla liian pitkiä reenejä, lasket esim testotasojasi ja kortisolitasojasi, saat ylirasitustilan ja kehityksesi ei mene eteenpäin.
Korjaus: Testotasot laskee ja vastaavasti kortisolitasot nousee ;)

Eilen hyvä eka salikerta tästä projektista, mutta nyt pitäisi soittaa 30min päästä päivystykseen mahdollisen angiinan takia... Kerta kaikkiaan hieno homma! :D Noh toivotaan, että treenaus voi alkaa ensi viikolla sitten toden teolla...

suosittelen pitämään salilla kevyen viikon noin 50 prosenttia painoista esim kerran kuukaudessa, tämä tuntuu hieman homolta mutta tällä on törkeä vaikutus palautumiseen sekä kehitykseen ja täten myös kevyen viikon jälkeen paukkuu monesti enkat.

Kiitos vinkistä!

Älä vedä monen tunnin treenejä vaan pyri jakamaan salitreenisi niin että ne pysyvät tuossa tunnissa.

Pitää ottaa huomioon se harjoitteluaika kun tekee sitten saliohjelmaa :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom