T-kulmasoutu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja locozh
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hyvä liike. Tulee tehtyä pääasiallisesti kulmasoutua vastaotteella ja t-tankosoutua pääliikkeinä selälle. T-tankoon tosin ei niin paljon rautaa tartte ladata kun perus kulmasoutuun. 80kg:lla yleensä tulee veivattua sarjaa. Ja selän saa tällä liikkeellä kyllä totaalisen hapoille.

50kg - 100kg painoilla tulee vedettyä ja ihan tuolla tanko seinän alanurkkaan kiinni, painot toiseen päähän ja kahva niiden perään. Ainoa ongelma on ollut, että kun ei ole mitään varsinaista nivellettyä paikkaa asettaa tuo tanko (landmine/torsonator jne.) niin kun on reippaammin painoa tangon toisessa päässä, niin nostaessa noussee koko tanko, eikä pelkästään nostettava pää!
Muuten on loistava liike, jolla itse saan parhaimman tuntuman yläselkään ja lapojen väliin.

Nyt vasta alkanut kokeileeman, pari kertaa takana. Eka kerta oli kyllä parempi, koska WFC:llä (TRE) on normi tanko joka on hitsattu lattiassa olevaan niveleen kiinni. Se on kyl kova.

Omal puntil on laite (painot kiekoilla tosin) tuohon, mutta siinä on kiinteä leveähkö kahva kiinni kun taas ite tykkäis just v-kahvalla tehdä. Ei onnistu, kun ottaa se itse masiinan kahva kii rintaa niin äkkiä. Pitääpi siirtyä tekemään jollain penkin/kyykkypaikan tangolla, mutta joku on perkele vieny ylimääräisen tangon pois (joka ei kuulu mihinkää penaan tms) joten jos on ruuhkaa niin ei viitti varata tankoa pois.

Yleisesti kyl pidän tuosta, jotenkin kiva repiä ja saa tuntumaa.

Teen tätä aika usein, itse teen suht kevyillä painoilla (60-80kg), ja pyrin saamaan noin 10 toistoa ja teen about 4 sarjaa. Raskaammilla painoilla liikkeestä tulee ainakin mulla sellasta nylkytystä, naama punasena ja pumppi on kova joo mutta vaikea tuntea se itse supistus latsien välissä, joka ainakin mun mielestä on tässä liikkeessä tärkein ja minkä takia liike erottuu muista souduista. Snadimmilla painoilla ja hitailla ja hallituilla vedoilla se polte keskellä selkää on uskomaton. En tiedä teistä muista mutta multa meni monta kuukautta kunnes sain tekniikan kunnolla haltuun tän liikkeen kanssa, kattelin utube videoita ja nauhotin salilla kamerakännykällä vetoja ja hioin sen tekniikan kuntoon pikkuhiljaa, joo ei ole rakettitiedettä mutta multa meni oma aikani saada se touchi tän liikkeen kanssa hehe. Suosittelen kaikille jotka ei ole testannut.

60-80kg 6-10toistoa, oma paino 75

yks ainoita selkäliikkeitä joissa mulla vyö on ehdoton lyö alaselän nii pahasti tukkoon

Jos alaselän lyö pahasti tukkoon, niin voi olla sulla sitä ylimäärästä selänojennusliikettä tuossa, mikä aiheutuu yleensä liian isoista painoista. Selän pitäisi olla siis suhteellisen paikallaan, varsinkin alaselän. Parilla vikalla toistolla kovassa sarjassa toki ymmärtää vähän ronskimman radan.

Olen kuullut liikkeestä ja ihmetellyt saleilla tätä typerännäköistä nylkytystä. Eilen sitten koitin ensimmäisen kerran. Kympin korotuksilla 5*10->5*80 ja sitten takasi 5*60,40,20. Helvetillinen polte alaselässä vaikka selkä pysyikin paikallaan. Mutta ottipahan kyllä yläselkään vaikkei kyynärpäitä saakaan vedettyä metriä kropan ohi. Helvetin tehokas liike. Meikäläisellä muutenkin puuttuu tavara tuosta lapojen välistä, joten josko sitä sen verran piilobodariksi alkaisi että t-soudulla koittais lihaa lapojen väliin kerätä. Kerran tai pari viikossa 5*10 niin luulisi löytyvän kohta jotain muhkua sieltäkin.

Yhden kokeilun perusteella tämä saattaa nousta vielä ajan mittaan pendlayn ohi omilla suosikkiliikkeiden listoilla.

En tee kuin eristävänä sitä gymlogista tuttua alalatseihin ottavaa yhden käden. Sihen ei paljon painoa tarvi ja ottaa hyvin minne pitää.

Olen kuullut liikkeestä ja ihmetellyt saleilla tätä typerännäköistä nylkytystä. Eilen sitten koitin ensimmäisen kerran. Kympin korotuksilla 5*10->5*80 ja sitten takasi 5*60,40,20. Helvetillinen polte alaselässä vaikka selkä pysyikin paikallaan. Mutta ottipahan kyllä yläselkään vaikkei kyynärpäitä saakaan vedettyä metriä kropan ohi. Helvetin tehokas liike. Meikäläisellä muutenkin puuttuu tavara tuosta lapojen välistä, joten josko sitä sen verran piilobodariksi alkaisi että t-soudulla koittais lihaa lapojen väliin kerätä. Kerran tai pari viikossa 5*10 niin luulisi löytyvän kohta jotain muhkua sieltäkin.

Yhden kokeilun perusteella tämä saattaa nousta vielä ajan mittaan pendlayn ohi omilla suosikkiliikkeiden listoilla.

Joo tossa saa eliminoitua koko selän supistuksen melkein kokonaan pitämällä selän suorassa maata kohti ja laittamalla mahdollisimman isoja levyjä tankoon lyhentämällä liikerataa, vetämällä hauiksilla ja tekemällä samalla puolkyykkyä. Jo se, että soutaa mahdollisimman pystyssä mahdollistaa sen, että rauta liikkuu paremmin, mutta lapojen liike lyhenee. Jos siis haluaa ihan reilua rutistusta sinne selkään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joo tossa saa eliminoitua koko selän supistuksen melkein kokonaan pitämällä selän suorassa maata kohti ja laittamalla mahdollisimman isoja levyjä tankoon lyhentämällä liikerataa, vetämällä hauiksilla ja tekemällä samalla puolkyykkyä. Jo se, että soutaa mahdollisimman pystyssä mahdollistaa sen, että rauta liikkuu paremmin, mutta lapojen liike lyhenee. Jos siis haluaa ihan reilua rutistusta sinne selkään.

Sehän on parasta, kun tanko pysyy paikallaan ja ukkeli vaan aina sukeltaa paikoiltaan :D

60-80kg 6-10toistoa, oma paino 75

yks ainoita selkäliikkeitä joissa mulla vyö on ehdoton lyö alaselän nii pahasti tukkoon

Kyl se alaselkä sieltä kehittyy siinä missä muutkin, ja siirtyy se alaselän pitovoima aika suoraan muihin liikkeisiin myös. Kantsii noilla painoilla vielä tehdä ilman vyötä niin saapi enemmän hyötyä irti. :)

hyvä liike! justiinsa tänään tein ja painot lähti lämmittelyst 20 kilost 65 kiloon asti. Ja meil on salil tollanen töttörö mihin sen tangon saa tungettua ja sit vaa seinää vasten. Ei liiku ja pystyy tekee ilman kaveriakin. Joo oon nähny pari sälliä tekemäs kauheettomil Ego painoil ja liikerata MINIMAALINEN... ei siis mitää hyötyä. tykkään!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom