Itse olen huomannut että kaikista parhaiten kehityn juuri tuolla koko kroppa kolme kertaa viikossa menetelmällä.
Siinä on mielestäni moniakin hyviä puolia. Ensinnäkin lihashan kasvaa keskimäärin 36-48 tuntia treenin jälkeen. Voi olla kipeä pidempäänkin, mutta kehitys tapahtuu ymmärtääkseni tuona aikana. On siis (mielestäni) järjetöntä pitää aina viikon tauko lihasryhmän välillä. (Tuota kasvu aikaa voi käsittääkseni pidentää nostamalla mm. testosteronitasoja, mutta se on sitten ihan oma juttunsa)
Toiseksi, jos yksi treeni sattuu jostain syystä jäämään väliin, ei hätää, sillä tulee kuitenkin treenattua ainakin kaksi kertaa viikon aikana. Ei siis synny monen viikon taukoja yhdelle lihasryhmälle vain yhden treenin skippaamisen takia.
Nimi. 200kg, tuollaisen ohjelman salaisuus on se, että tehdään sen verran kevyemmin, että jaksaa treenata 3 kertaa viikossa. Homma siis pidetään niin kevyeneä, että lihakset ovat tuskin kipeät seuraavanakaan päivänä. Ainakin itse kehityn näin huomattavasti paremmin, kuin jos vetää kerran viikossa yhden lihasryhmän ihan piippuun. Painot siis pysyvät hiukka kevyempinä, joten sarjat saa tehtyä puhtaammin ja riski vammaantumiselle pienenee.
Jos haluaa egoilla salin kovimmilla painoilla niin 1-jakoinen ei ole paras vaihtoehto :D
Tärkeää tälläisissa ohjelmissa on progressiivisuus. Älä junnaa samojen painojen kanssa, vaan nosta aina kun pystyt. Ja jos tuntuu siltä, että ei vielä saa laitettua lisää painoa, niin tee yksi sarja lisää. Tai yksi toisto jokaiseen sarjaan. Vaihtele toistomääriä etc.
Monipuolisuus on tärkeää, sekä painossa, toistoissa, sarjoissa että liikkeissä.
Kannattaa lukea HST ja Arnolds golden six threadit.
Over and out

.
wall of text crits you for 5000
Eli siis, in conclusion, mielestäni tollanen 1 - jakoinen on paljn parempi kuin esim 3 jakoinen.
Moni ammattibodari lienee toista mieltä, mutta se mikä toimii ammati keharin kehossa, tuskin toimii minulla (tai testoboosterilla)