Täysillä vai säästellen??

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Eli kumpi treenitapa mielestänne johtaa parempaan massan kasvuun...
Tapa 1. Kaikki "kovat" sarjat täysillä totaaliseen loppuun asti,eli niin pitkään ettei omin voimin tule enää...Joskus lisäksi pakkotoistoja ym.ym.6-8 sarjaa/lihasryhmä(en laske lämmittelysarjoja).Kierto 7-9pv.
2-3 treenikierron jälkeen 1 kevyt viikko...

Tapa 2. Tekee sarjat kovaa,jättää kuitenkin aina 1-2 toistoa"varastoon" eli ei vedä täysin loppuun.Kiertoa voi lyhentää ja ehkä sarja tai kaksi lisää...

Tietysti kaikkien elimistöt on erilaisia joten yhtä tapaa ei ole...On tullu mietittyä että pitäisikö treenejä "keventää" tohon 2.vaihtoehtoon,kun tuntuu palautuminen kestävän helvetin kauan...Treenaan naturaalina ja ainakin tuntuu että kropan saa treenattua liiankin kovaa,vaikka sarjoja on vähän...Mielipiteitä!!!

.Treenaan naturaalina ja ainakin tuntuu että kropan saa treenattua liiankin kovaa,vaikka sarjoja on vähän...Mielipiteitä!!!

sarjoja ei mielesträni ole mitenkään vähän vaikka olisi seittemän päivän kierto, ainakaan normi reeni ohjelmiin verrattuna, ennenmin liikaakin jos kerran lämmittelytkin puuttuu.

viisammat neuvokoot paremmin, mutta minun, huom minun mielestäni olis parempi keventää siihen tyyliin että harjoittaisit useammin, mutta sitä kevyemmin per lihas ryhmä.

tosta toistojen varastoon jättämisestäö tulee mieleen ennenmin voima peräiset harjoitus ohjelmat, mutta kuten sanoit toisille toimmii ja taas....

Jaahas, pitänee kommentoida pitkästä aikaa:

VAIHTELU!!

Tee välillä iisimmin ja välillä kovempaa. Opettele kuuntelemaan sitä kroppaas. Kokeile erilaista. Usko pois, ei sun lihakset siitä häviä, vaikka välillä vähän kevyemminkin ottaisit ja ei myöskään ihan veren maku suussa. :)

PS. Kännissä. En varmaan muuten olisi mitään kommentoinutkaan. Mutta vain silkkaa ASIAA!! ;)

mulle toimii parhaiten: joka treeni niin täysiä kun voi. Ota huomioon että joka päivä on erilainen, levon, ravitsemuksen ja muun kannalta. Mutta joka päivä niin kovaa kun voi. Ja salille mennään treenaamaan vain palautunut lihasryhmä. Pidän itse välipäivän juuri silloin kun siltä tuntuu. Ja massaa on tullut erittäin hyvin kyseisellä metodilla. Siis: VITUN kovaa ja rajusti rasitetaan lihaksia eikä mitään neitipäiviä/Viikkoja, ne korvataan lepopäivillä.

niin siis "kun siltä tuntuu" ei tarkota "kun ei huvita" vaan kun tuntuu siltä että mitään lihasryhmää ei voisi kunnolla tänään harjoittaa

Omasta kokemuksestani sanon että ehdottomasti tuo tapa 2 on parempi. Eikä tuo sitten todellakaan tarkoita sitä etteikö treenattaisi kovaa, vaan että treenataan järkevästi kovaa. Ja kroppa läpi kahdesti viikossa tai useammin niin pysyy kiertokin järkevän mittaisena. Sarjoja sitten tuohon treenimäärään suhteuttaen per kerta.

Kroppa läpi 2xviikossa = 2 jakonen ohjelma, 4 krt/vko salilla tai 1-jakonen 2-3 kertaa/vko salilla (tai jokin muu soveltuva ohjelma)? Iha varmistaakseni vain et ymmärrän mistä puhutaan :)

Kuinka vähän normi treeniohjelmissa on sarjoja jos kerran 6-8 sarjaa koko lihasryhmälle on paljon??:)
Olen treenannutkin aina vaihtelevasti,mutta ajattelinkin asiaa pidemmällä tähtäimellä,eli treeni olisi yleensä hieman kevyempää ja vetäisi parin kk:n välein viikon kaksi ihan tappiin...
Mutta olen kyllä vieläkin monijakoisen ohjelman kannalla...Natuna satsaan kyllä kovasti tohon palautumiseen ja jos treenaan koko kropan tai ees puolet kerralla,jää palautuminen aika vähälle...
Jos nyt tuntuu ettei 7 päivää riitä niin miten se 3-4päivää riittäis?Vaikka vetäis kevyemminkin...

mulle toimii parhaiten: joka treeni niin täysiä kun voi. Ota huomioon että joka päivä on erilainen, levon, ravitsemuksen ja muun kannalta. Mutta joka päivä niin kovaa kun voi. Ja salille mennään treenaamaan vain palautunut lihasryhmä. Pidän itse välipäivän juuri silloin kun siltä tuntuu. Ja massaa on tullut erittäin hyvin kyseisellä metodilla. Siis: VITUN kovaa ja rajusti rasitetaan lihaksia eikä mitään neitipäiviä/Viikkoja, ne korvataan lepopäivillä.

niin siis "kun siltä tuntuu" ei tarkota "kun ei huvita" vaan kun tuntuu siltä että mitään lihasryhmää ei voisi kunnolla tänään harjoittaa

Aktiivinen lepo on järkevämpää kuin totaalinen makaaminen. usko pois.

ja kyllähän tuo "useammin,mutta vähemmän kerrallaan/keveämmin" on ihan järki treeniä.malliksi löytyy mm. painonostajia.

ja nuo mainitsemasi "neitipäivät".

niitä nyt harrastaa jokainen joka tietää treeanaamisesta edes jotain muuta kuin nostamisen.

on parempi treenata esim. 3 kovaa viikkoa ja kevyt viikko,kuin 3 kovaa ja totaalilepoviikko.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom