Täydet viisi tähteä suomen poliisille....

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja matrix
  • Aloitettu Aloitettu
JJokke: Toi huumejuttu on lähinnä huvittava. Miten sä voit sanoo miten joku huumeyksikkö hoitaa tutkintaansa? Ei joku yksittäinen ratsia jossain reiveissä nyt oo varmaan se päähomma mitä ne tekee. Luulisi et ne osaa hommansa, ja jos ne joskus tekee rutiiniratsian jossain pippaloissa, ni eikös sen pitäis olla hyvä asia? Ei mun luetun ymmärtämisessä mitään vikaa toivoakseni ole. En tarkoittanut sillä huumemyönteisyydellä välttämättä sua. Oli siellä vaan aikaisemmin niitä kannabis jee-jee kommentteja jollakin (eikö oo ihanaa ku yleistetään:)).
Ei tässä kukaan ole väittämässä ettei mitään parantamisen varaa ole, mutta kun täällä jauhetaan välillä selvää p*skaa, niin ei voi olla kommentoimatta. Thread alkoi fiksusti, ja päivystäjän käytös oli valitettavaa, mutta sitten alkoi tulla tätä "joo hei munki mielestä poliisit on ihan paskoja, on aina ollut. Niin ja poliisi veti mua kerran turpaan...Eiku sori, kaksi kertaa, ja niitä olikin kolme poliisia"...Mut hei, :piis:

Paksi: Juuri tätä kyseistä Sodankylän juttua tarkoitin. Ja se rattijuopumus oli vähän hämärä, koska ko. henkilö oli puhalluttanut itsensä aiemmin, mutta rattijuopumus mikä rattijuopumus. Kyseinen kaveri oli tosiaan hieman rivipoliisia ylempänä, joten miksi ei nyt kukaan sano et "vähä noi poliisit on puolueettomia ku ne ottaa oman pomonsakin kiinni" :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Shelto: Kiitos tästä opettavaisesta informaatiopätkästä! Pitääköhän toi oikeen tulostaa ja teipata seinälle :lol2: (provo. ignore)

Itsellä on rivipoliiseista vain myönteisiä kokemuksia. Ongelmatilanteistakin on selvitty asiallisella käytöksellä.

..jotkut asiakkaat kyllä ansaitseekin vähän ylimääräistä kipua,
oppiipahan kerrankin vähän kuria ja pitämään turpansa kiinni.:kippis1:

Originally posted by Shagrath
JJokke: Toi huumejuttu on lähinnä huvittava. Miten sä voit sanoo miten joku huumeyksikkö hoitaa tutkintaansa? Ei joku yksittäinen ratsia jossain reiveissä nyt oo varmaan se päähomma mitä ne tekee. Luulisi et ne osaa hommansa, ja jos ne joskus tekee rutiiniratsian jossain pippaloissa, ni eikös sen pitäis olla hyvä asia? Ei mun luetun ymmärtämisessä mitään vikaa toivoakseni ole. En tarkoittanut sillä huumemyönteisyydellä välttämättä sua. Oli siellä vaan aikaisemmin niitä kannabis jee-jee kommentteja jollakin (eikö oo ihanaa ku yleistetään:)).
Ei tässä kukaan ole väittämässä ettei mitään parantamisen varaa ole, mutta kun täällä jauhetaan välillä selvää p*skaa, niin ei voi olla kommentoimatta. Thread alkoi fiksusti, ja päivystäjän käytös oli valitettavaa, mutta sitten alkoi tulla tätä "joo hei munki mielestä poliisit on ihan paskoja, on aina ollut. Niin ja poliisi veti mua kerran turpaan...Eiku sori, kaksi kertaa, ja niitä olikin kolme poliisia"...Mut hei, :piis:

Juu, välillä noista sun viesteistä sai vain sellaisen kuvan, että poliisia ei saisi kritisoida.

Ihmiset vaan suuttuvat helposti jos kokevat, että poliisi on kohdellut heitä epäoikeudenmukaisesti, varsinkin jos valitukset eivät johda mihinkään..

Tosta huumejutusta vielä. Se oli vaan mun mielipide, joka pohjautuu siihen mitä olen itse nähnyt ja kuullut, että tuhlataan liikaa resursseja käyttäjien jahtaamiseen. Turha tästä nyt on sen enempää väitellä kun ei ne meidän mielipiteet mihinkään kuitenkaan vaikuta..

Originally posted by Juha1
Ja pitäisikin! ei alle 18V saisi juoda alkoholia kun eivät nämä helvetin pissa liisat sitä tajua!:wall:
Mutta tuskin poliisit ketään pysäyttää jos epäilyttävästi pukeutuu paitsi jos.. no tietenkin

[WHINE]
No omasta kokemuksesta... Ainakin Haukiputaan ja Oulun alueilla(eri poliisipiirit) pysäyttävät jos pukeutuu täysin mustiin vaatteisiin ja kävelee täysin normaalisti tai vielä herkemmin jos kädessä on moottoripyöräkypärä ja klo on 00.00-06.00. Ja on kaverikin pysäytetty ainakin kerran... Ja jokainen kerta yksin.
Ja sitten kun mahtavana hoksauksena pyörin känniääliönä aikoinani kaljareppu selässä pyörällä kahta maijaa ympäri Oulun torirannassa niin eivät edes vilkaisseet, mutta oli hauskaa nauraa niille joilta ne juomat lähti käveleen(verkkarit päällä). :david:
[/WHINE]

Se siitä pysäyttelystä, mutta kyllä ne poliisit työnsä tekevät ihan hyvin resursseihin katsottuna...

Originally posted by paksi
Eikös parhaillaankin ole menossa oikeudenkäynti useampaakin sodankylän poliisin henkilöä vastaan virkavelvollisuuden rikkomisesta, pahoinpitelyistä ja muista rikoksista. Kyllä ne poliisitkin tekee rikoksia. Ja mitä nyt tulee äkkiä mieleen, niin viime kesänä joku korka-arvoinen poliisisetä jäi kiinni törkeästä rattijuopumuksesta jne.

Toi vaan sattuu olemaan sitä tusinapaskaa mistä ei tavallisen kansalaisen tekemänä uutisoida. Jos poliisi moiseen syyllistyy, niin lehdet on saman tien täynnä.. Eli ton perusteella en kauheen suuria johtopäätöksiä vetäis..

Syyttäjä on katsonut aiheelliseksi syyttää. Kaipa se jotain kertoo? Raskas ja epäkiitollinen työ kaiken kaikkiaan. Itsemurhatilastoissa poliisi pärjää kohtuullisesti, lekuritasoa.

Originally posted by Sumu
Toi vaan sattuu olemaan sitä tusinapaskaa mistä ei tavallisen kansalaisen tekemänä uutisoida. Jos poliisi moiseen syyllistyy, niin lehdet on saman tien täynnä.. Eli ton perusteella en kauheen suuria johtopäätöksiä vetäis..

Ei ollut tarkoituskaan vetää mitään kovin suuria johtopäätöksiä. Kyse oli ainoastaan siitä, että tekeekö poliisit rikoksia vai ei, ja vastaus on mielestäni että tekee.

Ja mitä tuohon toiseen kohtaa tulee, niin eihän ole mitään järkeä uutisoida jokaista rivikansalaisen tekemää näpistystä tai pahoinpitelyä kun niitä kuitenkin tapahtuu joka päivä niin paljon, mutta poliisi on tässä asiassa eriarvoisessa asemassa koska Poliisi on se instanssi jonka kuuluu toimia lainkuuliaisesti sekä valvoa lakia ja järjestystä, eikä rikkoa niitä

Originally posted by paksi
Ei ollut tarkoituskaan vetää mitään kovin suuria johtopäätöksiä. Kyse oli ainoastaan siitä, että tekeekö poliisit rikoksia vai ei, ja vastaus on mielestäni että tekee.

Ja mitä tuohon toiseen kohtaa tulee, niin eihän ole mitään järkeä uutisoida jokaista rivikansalaisen tekemää näpistystä tai pahoinpitelyä kun niitä kuitenkin tapahtuu joka päivä niin paljon, mutta poliisi on tässä asiassa eriarvoisessa asemassa koska Poliisi on se instanssi jonka kuuluu toimia lainkuuliaisesti sekä valvoa lakia ja järjestystä, eikä rikkoa niitä

aamen to that :worship:

Originally posted by JJokke
- - Mitä järkeä on tuhlata mieletön määrä resursseja, eli kansalaisten verorahoja, pilveä polttelevien teinien jahtaamiseen ja laittaa suuri määrä siviilipoliiseja johonkin teknobileisiin takavarikoimaan porukalta huumeita, joita löytyy omaan käyttöön tarkoitettuja eli pieniä määriä. Miksi poliisi ei keskitä voimavarojaan todellisten suurrikollisten, kuten huumeita maahantuovien rikollisporukoiden, kiinnisaamiseen, vaan jahtaa yksittäisiä käyttäjiä?

Eiköhän JJokke hyvä huumeiden käyttäminen ole laitonta, oli se omaan "viihdekäyttöön" tai omaan riippuvuuskäyttöön tarkoitettua? Ja mistäköhän luulet näiden "viihdekäyttäjien" hankkivan huumeensa? Varmasti ihan samoista lähteistä kuin ne ongelmakäyttäjät.

Entä mitä luulet, mistä löytyy tietoa paremmin, huumeveloissa olevalta paskanarkilta jolta lähtee sormet tai henki kantelemisesta, vai satunnaisostajalta jolla ei ole pelättävää ja/tai menetettävää? Olisiko siinä kenties yksi syy teknobileiden ratsaamiseen? Tai se, että halutaan selkeästi osoittaa myös ympäristölle (media on aina kiinnostunut isoista ratsioista -> huumekeskustelu saa uutta tulta) huumekielteisyys.

Huumeidenkäyttöä on turha kaunistella, viihdekäyttäjät tukevat organisoitua huumekauppaa siinä missä ongelmakäyttäjätkin. Ainoastaan itse kasvatettu hamppu voidaan poissulkea tästä. Muita, etenkin synteettisiä, huumausaineita kun on kohtuullisen hankala kotioloissa valmistaa.

Poliisit on kovia jamppoja!

Mulla ei ole mitään negatiivista poliiseista sanottavaa.Ihmettelen tätä negatiivsta asennetta poliiseja kohtaan.JOKA kerta kun on ollut tarvetta poliisin kanssa olla tekemisissä niin on tullut loistavaa palvelua.
Kun oma auto vietiin niin ajattelin ettei tekijöitä saada kiinni,mutta toisin kävi SUURET KIITOKSET poliiseille.

Minä henkilökohtaisesti kiitän ja kummarran jokaiselle lainvalvojalle ja sille alalle suuntaaville.
:worship::worship: :worship:

Originally posted by fish
Entä mitä luulet, mistä löytyy tietoa paremmin, huumeveloissa olevalta paskanarkilta jolta lähtee sormet tai henki kantelemisesta, vai satunnaisostajalta jolla ei ole pelättävää ja/tai menetettävää? Olisiko siinä kenties yksi syy teknobileiden ratsaamiseen?

Voisi kuvitella että satunnaiskäyttäjällä olisi hyvinkin paljon enemmän menetettävää kuin paskanarkilla. Tiedä sitten kun en itse kuulu kumpaankaan ryhmään. :eek:

Ainoastaan itse kasvatettu hamppu voidaan poissulkea tästä. Muita, etenkin synteettisiä, huumausaineita kun on kohtuullisen hankala kotioloissa valmistaa.

Niin just,niille hamppu farmareille pitää saada kunnon tuomiot.

Eiköhän JJokke hyvä huumeiden käyttäminen ole laitonta, oli se omaan "viihdekäyttöön" tai omaan riippuvuuskäyttöön tarkoitettua? Ja mistäköhän luulet näiden "viihdekäyttäjien" hankkivan huumeensa? Varmasti ihan samoista lähteistä kuin ne ongelmakäyttäjät.

Entä mitä luulet, mistä löytyy tietoa paremmin, huumeveloissa olevalta paskanarkilta jolta lähtee sormet tai henki kantelemisesta, vai satunnaisostajalta jolla ei ole pelättävää ja/tai menetettävää? Olisiko siinä kenties yksi syy teknobileiden ratsaamiseen? Tai se, että halutaan selkeästi osoittaa myös ympäristölle (media on aina kiinnostunut isoista ratsioista -> huumekeskustelu saa uutta tulta) huumekielteisyys.

Huumeidenkäyttöä on turha kaunistella, viihdekäyttäjät tukevat organisoitua huumekauppaa siinä missä ongelmakäyttäjätkin. Ainoastaan itse kasvatettu hamppu voidaan poissulkea tästä. Muita, etenkin synteettisiä, huumausaineita kun on kohtuullisen hankala kotioloissa valmistaa.

Nyt tää taitaa taas mennä hirveäksi väittelyksi, mutta pakkohan se on vastata, kun olen eri mieltä.

Kyllä, tiedän että huumeiden käyttö on laitonta. Jos luet kaikki aikaisemmat viestini läpi huomaat, että en missään vaiheessa ole sanonut, että huumeiden käyttöön ei pitäisi puuttua. Olen vain sitä mieltä, että käyttäjien metsästämiseen keskitytään liikaa. Tarkoituksena on ilmeisesti pelotella ihmisiä, että he eivät kiinnijäämisen pelossa uskaltaisi käyttää huumeita. Minusta tämä taktiikka vain toimii huonosti ja huumeidenkäyttö onkin koko ajan lisääntymässä. Kiinnijäämisen riski on kuitenkin melko pieni, kun varsinkin satunnaiskäyttäjiä on nykyään todella paljon..

Tunnen paljon ihmisiä jotka ovat jäänet kiinni huumeiden hallussapidosta, mutta kukaan ei ole kyllä kertonut poliisille mistä ne on ostanut. Ne sakot joutuu maksamaan kuitenkin, eikä sellaista ihmistä varmaan kauheasti arvosteta joka vasikoi kaverinsa. Jos et sattunut tietämään niin harvemmin niitä huumeita ostetaan miltään isolta pahalta diileriltä, vaan joltain kaverilta jolla on vähän ylimääräistä. Ja jonkun isomman diilerin vasikoiminen on vielä tyhmempää kun siina voi lähteä jotain muutakin kuin kavereiden arvostus(vaikka sormet tai pahimmassa tapauksessa henki).

Huumeiden käyttöä on myös turha demonisoida. Toivottavasti kukaan ei nyt tule itkemään, että olen joku "huumeiden puolustaja". On vain fakta että kun nykyään on helppo saada oikeaa tietoa, niin huumevalistajien paskanjauhanta(se todellakin useimmiten on suoranaista valehtelua) ei enää uppoa ihmisiin. Eli se ei enää estä ihmisiä kokeilemasta huumeita, kun joku valistaja tulee yläasteelle kertomaan, että kannabikseen jää koukkuun ja kohta onkin viemärissä asuva nisti.

Melkein kaikki huumekaupan tulot tosiaan menevät rikollisille, minnekkäs muuallekkaan. Aika monet ihmiset tosiaankin haluavat käyttää muitakin päihteitä kuin alkoholia, mikä on ihan ymmärrettävää, ja tällöin ainoa vaihtoehto on ostaa päihteensä rikollisilta(paitsi hamppu sienet ym.).

Originally posted by JJokke
Nyt tää taitaa taas mennä hirveäksi väittelyksi, mutta pakkohan se on vastata, kun olen eri mieltä.

Olen vain sitä mieltä, että käyttäjien metsästämiseen keskitytään liikaa. Tarkoituksena on ilmeisesti pelotella ihmisiä, että he eivät kiinnijäämisen pelossa uskaltaisi käyttää huumeita. Minusta tämä taktiikka vain toimii huonosti ja huumeidenkäyttö onkin koko ajan lisääntymässä. Kiinnijäämisen riski on kuitenkin melko pieni, kun varsinkin satunnaiskäyttäjiä on nykyään todella paljon..

Tunnen paljon ihmisiä jotka ovat jäänet kiinni huumeiden hallussapidosta...

Haluaisin kysyä liittyen mistä tiedät kuinka suuri osa poliisin huumeyksikön resursseista käytetään käyttäjien metsästämiseen ja kuinka suuri osa isompien kalojen kalasteluun?Onko se suurin osa, pienin osa...? Olisi hyvä jos laittaisitte (kaikki jotka puhuvat ko.aiheesta) faktatietoa kuinka poliisi keskittää resurssejaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom