Täydet viisi tähteä suomen poliisille....

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja matrix
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by TommyGun
Tuo resussi ja määräraha ruikutus ei ainakaan minuun tehoa, samaa valitusta kuulin jo 80-luvulla.

Sinä joka opiskelet poliisiksi älä koskaan unohda että myös poliisi toimii palvelualalla.

Itekkin mietin että onko niin iso resurssipula mistä aina kovasti puhutaan. Kaikilla on yleensä semmonen kuva että kytät kokoajan tekis töitä hiki-hatussa. Kyllähän mäkin mun duunissa vetoon että on ollut niin paljon kiireitä etten oo vielä kerenny jotain hommaa tehä vaikka totuus on että oon surffaillut netissä kokopäivän. :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Shagrath

Ps. Noi heijastinkampanjat ei nyt ole paljon yksittäisestä poliisimiehestä kiinni...Ja eiköhän ne moporatsiatkin tapahdu keskellä kirkasta päivää, jolloin ei nyt välttämättä yhtä paljon ole "kovaa keikkaa" kuin esim viikonloppuöinä. Niin, ja mielestäni ne marisätkätkin on hyvä saada pois nappuloiden ulottuvilta...

No sitten pitäisi laittaa suurempi osa poliiseista töihin yöllä eikä päivällä, jos ei kerran parempaa tekemistä päivällä ole ja yöllä ei pystytä väkivaltarikoksiin puuttumaan. Ja mitä tulee yleistämisestä niin se on vaan tässäkin tapauksessa "heikoin lenkki" systeemi. Ei ole apua vaikka olisi 1000 pätevää poliisia saatavilla jos yksi kusipää päivystäjä ei lähetä joukkoja.

Noniin, täällä on siis ilmeisesti jotkut sitä mieltä, että poliisin toimintaa ei saa kritisoida ollenkaan. Suomessahan poliisin toiminta on paljon paremmalla mallilla kuin monessa muussa maassa, mutta silti on myös paljon parantamisen varaa. Nämä olemassa olevat epäkohdat eivät ainakaan lisää ihmisten luottamusta poliisia kohtaan.

Ja tämä yksittäisten käyttäjien metsästäminen on todellakin resurssien tuhlaamista. Kyllä poliisin pitääkin puuttua tilanteisiin joissa esimerkiksi julkisella paikalla käytetään laittomia aineita, koska yhteiskunnan pitää antaa sellainen kuva ettei huumeiden käyttö ole sallittavaa. On kuitenkin aivan järjetöntä käyttää suuria määriä resursseja käyttäjien metsästämiseen, kun heitä on niin paljon ja suurin osa ei edes ole mitään nistejä vaan ihan tavallisia työssäkäyviä(tai opiskelevia) ihmisiä. Mitä se muka hyödyttää sakottaa jotain pilvipäätä, ei se polttelu siihen kuitenkaan lopu?

Käyttäjiä kiinniottamalla ei kyllä kovin helposti päästä minkään isompien rikollisten jäljille. Kovin moni ei kuitenkaan kerro kiinnijäädessään mitään, vaan maksaa mieluummin ne sakot. Jos joku nyt jotain kertoisikin niin tällätavalla saatetaan saada ehkä kiinni joku pikkudiileri. Vielä esimerkkinä mainittakoon, että Englannissa poliisit päättivät itse olla puuttumatta ihmisten pilvenpoltteluun, koska se on niin yleistä ja melko vaaratonta kun siihen ei yleensä edes liity muuta rikollisuutta. Olisi varmasti tehokkaampaa jos Suomessakin keskitettäisiin voimat isompien tekijöiden kiinnisaamiseen. Onhan se toki paljon helpompaa sakottaa jotain räkänokkia, kun isommat rikolliset on usein paljon fiksumpia ja toiminta järjestäytynyttä. Ja mikäs sen parempi tapa saada tilastoihin lisää huumerikoksia, kuin käyttäjien sakottaminen, sitten voidaan taas vaatia lisää määrärahoja kun huumerikosten määrä on muka kasvanut.

Kuulin, että Espoossa on arkiöisin neljä partiota liikenteessä.
minusta melkoisen vähän kun ihmisiä täällä Helsingin insinöörilähiössä on kuitenkin reippaasti yli 200 000!

Toki poliisien pitää priorisoida tehtäviään yms. mutta en usko, että maanantai aamuna klo 06 hirveästi mitään kovaa keikkaa olisi ja eikö se ole tarpeeksi kova keikka, kun ihmistä pahoinpidellään kunnolla oli se kuinka juoppo tahansa.

Että kyllä siinä katsastamattoman Fiat uno kuskin kyykytyksen voisi aamun tunteina jättää vaikka kesken ja hoitaa ne tärkeämmät asiat, vai olisko pollareilla ollut juuri vuoron vaihto kesken tms.

Minut ne kyllä pari vuotta takaperin haki himasta vartissa, kun jurripäissäni aloin purkamaan taloyhtiön kyttääjä-pappojen pihalle kyhämää tiesulkua, jonka avulla he päättivät estää aiheettonta pihoille ajoa, Tämä rakennelma tukki myös pelastustien ja vaikeutti muuta tarpeellista liikennettä.

Siinä joku kyylä pappa itki sitten ikkunassa ettei sitä saa ottaa pois, johon minä sanoin ystävällisesti "Kyllä minä saan, Painu kyylä vittuun häiritsemästä ihmisten elämää" ja sitten paiskoin tielle kasatut pyörätelineet syrjemmälle ja vieritin järkyttävän painavan ison betonisen kukka-astia systeemin ojaan. Kun tämän yleishyödylisen aktiviteetin jälkeen menin himaan ja aloin katselemaan töllöä niin hetkenpäästä kuului pling plog, Poliisista päivää..., ja sitten mentiinkin raudoissa Kilon-hotelliin....
Palvelu oli sinänsä hyvää ja ystävällistä.

Ei tuonkaan kokemuksen perusteella näytä olevan kyllä poliiseilla linjat ihan kohdillaan, jostainkukkaruukun vierittämisestä vieläpä ihan aiheesta joutuu putkaan mutta muijaansa saa läpsiä...

Toivottavasti se kukka-astia systeemi sai edes kriisiapua päivystävältä poliisipsykologilta...

Kritisoidessani poliisia en halua puolustaa hampun enkä minkään muunkaan huumeen käyttöä, päinvastoin lain pitää olla tiukka huumeiden suhteen. Kertauksen vuoksi:

-poliisin pitää tehdä tehtävät mitkä poliisille kuuluvat

-ainainen määräraha ruikutus saisi loppua, yksityisellä puolellakin on tultava toimeen rajatulla budjetilla.

-poliisin palkkauudistus on hyvä asia, nuoret, koulutetut, motivoituneet poliisimiehet ja naiset saavat hieman paremman aloituspalkan, laiskat, työhönsä kyrpiintyneet valtion pitkän ja kapean leivän purijat joutavatkin saada pienemmän liksan, ei yksityisellä puolellakaan makaamalla palkka juokse, jokaisen täytyy ansaita palkkansa.

Originally posted by Sumu
Aika pahan pistit. "NE vissiin kai ehkä vissiin ehkä".. Luotettava tietolähde.

Taitaa suomalainen poliisi edustaa keskimääräistä kansalaista siinä määrin hyvin, että uskoisin perhekahinoinnin olevan poliisissa yhtä yleistä kuin muissakin ammattirymissä. Siis jos niinkään yleistä...

Tai siis sillein niinku.. Hehe. Joo, siis olen varma että olen lukenut tutkimuksen tosta, mutta ei tainnut olla kyse suomalaisista kytistä, veikkaan jenkkien, sen jätin tietenkin kertomatta jotta mun lööppi shokeeraisi enemmän. :)

vastaavia tapauksia on sattunut myös meidän lähipiirissä...kaksi korttelia eteenpäin meidän asunnosta tapeltiin joka yö.mies hakkasi vaimoaan niin että nainen oli aina mustelmilla kauttaaltaan joka päivä.poliisi ei puuttunut asiaan vaikka siitä soitettiin joka yö!jossain vaiheessa siellä kämpällä olikin eristysteipit ovissa.mies oli hakannut naisen hengiltä.kuitenkin oikeudessa todettiin että mies on syytön naisen kuolemaan.kuolema oli johtunut aivoveritulpasta vai miksikä sitä nyt kutsutaankin.ja ihmekös tuo koska nainen sai aina niin paljon turpaansa että oli kauttaaltaan musta.eiköhän siinä vaiheessa voikin jo tulla tuollainen veritulppa.
kyllä ne tuolla kadulla pikkupoikia sakottaa tupakanpoltosta vaikka vieressä lykkäisi 30v. mies vahvempaa paskaa suoneen ja tarjoisi sitä niille pikkumuksuille(ihan syytön,ei sakkoja).
poliisit ovat tuossa taannoin myös antaneet pamppua putkassa kaverilleni joka jäi kortitta autolla ajamisesta kiinni.
jos suoraan sanotaan niin poliisit saisivat haistaa pitkän paskan!
tekisivät sen mikä on heidän velvollisuutensa ja mistä heille myös maksetaan palkka...pidättäisivät OIKEITA rikollisia!

Tuli tosta Ritke Forresterin viestistä mieleen että kuinka moni on ottanut turpaan laivakytiltä?

Mun mielestä vittumaisimpii mulkkuja mitä on.

Ite en muista monta vuotta sit, kuunneltiin omalla mankalla käytävällä musaa kunnes laivakyttää tuli hakee mankan meiltä pois (en siinä vaihees tiennyt että se on laivakyttä), joten hyvässä hiprakassa lähin hetken päästä tiskin toiselle puolelle hakemaan sitä takaisin että bileet voisivat jatkua, Kunnes takahuoneen ovesta tulee samahenkilö, katottiin toisia ja sitten juostiin kerroksia ylös & alas kissa ja hiiri leikkiä "leikkien" Kunnes juoksin umpikujaan vessoihin ja virolainen kyttä alkaa huutaa mulle" Poika!!! sä et tiedä mitä sä oot tekemässä!" ja rupes läpsyttelee naamalle. Hyvä ettei meinannu alkaa vetää turpaan vielä sellissä, Sanoin jollekkin naispuoliselle henkilölle joka tuli kattoo mua selliin että se homo läpsi mua naamalle, jonka jälkeen seki oli vaan jotain "höpö höpö". Aamulla viel frendil oli jotain krähnää niitten kaa ja ilmeisesti sen takia vielä ilmoittivat meidät tulliinkin.

Kaveri kun oli ollut aikoja sitten laivalla niin ennenkun ne kysy jotain ne eka potkas kaverin kaveria munille ja mun kaverilta ilmat pihalle ja vei putkaan.

Originally posted by RitkeForresteri
tekisivät sen mikä on heidän velvollisuutensa ja mistä heille myös maksetaan palkka...pidättäisivät OIKEITA rikollisia!

Ihmisillä tuntuu olevan aina sama lässytys jos poliisi puuttuu johonkin pienempään rikkeeseen. Varsinkin jos ITSE joutuu toimenpiteen kohteeksi.

RitkeForresteri: Eikös se sun kaveri sitten ollutkaan oikea rikollinen kun ajoi ilman korttia, ihmettelen vaan sun mielipiteitä.
:rolleyes:

Originally posted by jamaan
Tuli tosta Ritke Forresterin viestistä mieleen että kuinka moni on ottanut turpaan laivakytiltä?

Mun mielestä vittumaisimpii mulkkuja mitä on.

Kaveri kun oli ollut aikoja sitten laivalla niin ennenkun ne kysy jotain ne eka potkas kaverin kaveria munille ja mun kaverilta ilmat pihalle ja vei putkaan.

Käsittääkseni laivoilla ei ole poliiseja vaan ne on järjestyksenvalvojan / vartijan mandaatilla toimivia heppuja vaikkakin niitä erheellisesti kutsutaan laivapoliiseiksi.

Ehkäpä niitä kutstuaan laivapoliiseiksi juuri siksi kun eivät pääse enää pallomereen niin leikkivät sitten rosvoa ja poliisia laivoilla...

Originally posted by man1ac

RitkeForresteri: Eikös se sun kaveri sitten ollutkaan oikea rikollinen kun ajoi ilman korttia, ihmettelen vaan sun mielipiteitä.
:rolleyes:

En oo RitkeForresteri Enkä Sally Spectra mutta vastaan kummiskin. :) Ritke forresterin kaveri oli saanut pampusta, eikai poliisien kuulu pampputta putkassa ketään vaikka olis ryöstänyt kaupan. Itsekkin olen kuullut jengiltä miten ovat saaneet pampusta jalkapohjille niin että käveleminen tekisi vaiketa.

Originally posted by jamaan
En oo RitkeForresteri Enkä Sally Spectra mutta vastaan kummiskin. :) Ritke forresterin kaveri oli saanut pampusta, eikai poliisien kuulu pampputta putkassa ketään vaikka olis ryöstänyt kaupan. Itsekkin olen kuullut jengiltä miten ovat saaneet pampusta jalkapohjille niin että käveleminen tekisi vaiketa.

Ei voi muuta sanoa kuin, että kaikelle varmaan löytyy syynsä. Eli kaveri ei välttämättä kerro/muista millä tavalla on itse toiminut putkalla. Ei siellä ketään syyttä pamputeta. :)
Uskomatonta tekstiä, ei voi muuta sanoa.

jeh

Mä oon itekin teininä ottanut laivakytältä tappouhkauksen vastaan jos lavertelen niiden tekemästä pahoinpitelystä. Että sikäli vähän huonot käsityksen noista. Samoin kytät (suuta auottuani) pistivät kerran rautoihin (kädet selän taa), nostivat raudoista ilmaan ja pää edellä putkan käytävälle, jonka jälkeen pari terävää potkua kylkeen. Aamulla rikosilmoitusta tehdessäni vastaanottotiskin mulkvisti sanoi että ansaitsinkin vähän sakinhivutusta eikä ottanut valitusta vastaan. Vähän vitutti.

Enimmäkseen ne on kuitenkin ollut suht asiallisia ja jos sattuu olemaan niiden mielestä moraalin oikealla puolella, ne on erittäin ystävällisiä.

Tää on nyt sit taas tällasta "joo mun kaveri kerto et sen muija tunsi yhen joka oli kuulemma saanu poliisilta turpaansa". Mun on todella vaikea uskoo et suomessa poliisit syyllistyisivät noin räikeisiin ylilyönteihin, sanotte te sitten mitä tahansa. Ensinnäkin suomessa poliisin voimankäyttö on muutenkin todella rajattua verrattuna muihin maihin. Jos suomessa poliisi muka hakkaisi porukkaa, niin eiköhän siitä olisi isompikin kalabaliikki jo syntynyt. Tottakai kanteluita liiallisesta voimankäytöstä tulee aika-ajoin, mutta ei niissäkään puhuta mistään hakkaamisesta...Yleensä ne jotka on itse koko voimankäyttötilanteen aiheuttaneet törttöilyllään ja niskoittelullaan on ensimmäisinä itkemässä sitä kuinka paskat poliisit suomella on, ja että suomi on poliisivaltio.

Sä joka olit turva-alalla ollut pitkään, niin ikävää että kohdallesi on sattunut sellaisia poliiseja. Toivottavasti tulevaisuudessa yhteistyö sujuu paremmin.

Siitä resurssipulasta vielä. Kyllä se ihan todellinen on, eikä sitä voi verrata "normaali" työn resurssipulaan. Jos siivoojat ei kerkee kerätä kaikkia paskoja lattioilta pois resurssien puutteen vuoksi, niin ei sitä vatvota kansallisesti...

Tästä threadista saa vahvasti sellaisen kuvan kuin suomessa olisi asiat kovinkin huonosti poliisien osalta? Lisäksi aika huumemyönteistä porukkaa täällä näyttää olevan...

Originally posted by man1ac
Ei voi muuta sanoa kuin, että kaikelle varmaan löytyy syynsä. Eli kaveri ei välttämättä kerro/muista millä tavalla on itse toiminut putkalla. Ei siellä ketään syyttä pamputeta. :)
Uskomatonta tekstiä, ei voi muuta sanoa.

Mitä helvettiä?? Lähinnä toi sun kommenttis on uskomaton.. Väitätkö tosiaan ettei poliiseista löydy muita kuin työnsä tunnollisesti hoitavia mallikansalaisia. Tottakai poliisitkin tekevät virheitä, koska hekin ovat vain ihmisiä. Kyllä poliisit tekevät rikoksia siinä missä muutkin ihmiset, ja myös heidät pitäisi saattaa vastuuseen teoistaan. Tämä vain harvemmin tapahtuu, kun kukaan poliisi ei yleensä todista toista poliisia vastaan, eikä asiota sen tarkemmin tutkita. Kyllä joku työhönsä vittuuntunut ja henkisesti epätasapainoinen poliisi voi hyvinkin pahoinpidellä vaikkapa pidätettyjä juoppoja tai narkkeja ilman syytä. Kumpi on uskottavampi oikeuden edessä, kännissä ollut mattimeikäläinen joka väittää poliisien piesseen hänet, vai kaksi poliisia, joista kumpikin sanoo että kaveri kolhi itse itsensä kännipäissään?

Tästä threadista saa vahvasti sellaisen kuvan kuin suomessa olisi asiat kovinkin huonosti poliisien osalta? Lisäksi aika huumemyönteistä porukkaa täällä näyttää olevan...

Minä ainakin mainitsin heti, että Suomessa asiat ovat melko hyvin. Kyllä epäkohtiin pitää silti puuttua etteivät asiat mene huonompaan suuntaan. Edelleenkin poliisit ovat vain ihmisiä ja on ihan ymmärrettävää, että joskus menee hermot tai ollaan välinpitämättömiä. Tällaiset asiat pitäisi vain ottaa esille, koska jos niihin ei puututa niin ihmisten luottamus poliisia kohtaan vähenee.

Tarkoittaako että on huumemyönteinen, jos on sitä mieltä, että huumerikollisuutta yritetään torjua väärällä tavalla. Olisiko sinulla luetun ymmärtämisessä parantamisen varaa?

Tsemiä sulle kuitenkin! Ja toivottavasti susta tulee vastuuntuntoinen ja työnsä hyvin hoitava poliisi. Painotetaan nyt vielä, että useimmat poliisit tosiaan ovat mallikelpoisia, mutta muutamat mädät sitten pilaavat näiden hyvienkin maineen.

"Kyllä poliisit tekevät rikoksia siinä missä muutkin". Paskan marjat. Tääl on taas sellasta huttua liikkeellä et hohhoijaa...Se varmaan pitää paikkansa että osa ajaa joskus ylinopeutta, mutta ei sekään nyt kauhean yleistä ole (kovat ylinopeudet eli törkeä liikenteen vaarantaminen). Kyllä joku jää jostain kovemmasta rikoksesta kiinni kerran 20 vuodessa, mutta tarkoittaako se että poliisit tekevät rikoksia siinä missä muutkin?

"Kyllä poliisit tekevät rikoksia siinä missä muutkin". Paskan marjat. Tääl on taas sellasta huttua liikkeellä et hohhoijaa...Se varmaan pitää paikkansa että osa ajaa joskus ylinopeutta, mutta ei sekään nyt kauhean yleistä ole (kovat ylinopeudet eli törkeä liikenteen vaarantaminen). Kyllä joku jää jostain kovemmasta rikoksesta kiinni kerran 20 vuodessa, mutta tarkoittaako se että poliisit tekevät rikoksia siinä missä muutkin?

No okei, toi oli vähän tyhmästi sanottu. Kyllä poliisit tekevät varmasti paljon vähemmän rikoksia kuin muut ihmiset. Poliisin tekemät rikokset eivät varmasti tule myöskään yhtä helposti esille. Olisit voinut kuitenkin yrittää tajuta kokonaisuuden viesteistäni, etkä tarttua tuohon yhteen lauseeseen.

Ilmeisesti kaikkien viestieni pointti meni sinulta täysin ohi kun tartuit vaan tuohon lauseeseen.

On myös huolestuttavaa jos poliisit alkavat pitää itseään jotenkin muita ihmisiä ylempinä, eivätkä osaa ottaa vastaan edes asiallista kritiikkiä, vaan alkavat lapsellisesti kiukuttelemaan ja väittämään, että kaikki on ihan hyvin ja parantamisen varaa ei ole.

Originally posted by matrix
Käsittääkseni laivoilla ei ole poliiseja vaan ne on järjestyksenvalvojan / vartijan mandaatilla toimivia heppuja vaikkakin niitä erheellisesti kutsutaan laivapoliiseiksi.

Ehkäpä niitä kutstuaan laivapoliiseiksi juuri siksi kun eivät pääse enää pallomereen niin leikkivät sitten rosvoa ja poliisia laivoilla...

Itseasiassa ainakin vielä reilu parisen vuotta sitten laivoilla oli ihan oikeitakin poliiseja (+ näitä laivojen omia järjestyksenvalvojia). Saivat extrata ainakin 90-luvulla "kakkosduunina" laivakeikkoja, mutta nykyään tälläinen toiminta kielletty.

p.s tämä ei ollut mutua.

Eikös parhaillaankin ole menossa oikeudenkäynti useampaakin sodankylän poliisin henkilöä vastaan virkavelvollisuuden rikkomisesta, pahoinpitelyistä ja muista rikoksista. Kyllä ne poliisitkin tekee rikoksia. Ja mitä nyt tulee äkkiä mieleen, niin viime kesänä joku korka-arvoinen poliisisetä jäi kiinni törkeästä rattijuopumuksesta jne.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom