Täydet viisi tähteä suomen poliisille....

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja matrix
  • Aloitettu Aloitettu
Näistä asioista pitää ehdottomasti tehdä valitus korkeammalle taholle, muuten ei muutosta tule ja samat poliisit toimivat vastaavasti tulevaisuudessa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
pikkusen saa olla rohkeutta poliisilla sanoa että ei kiinnosta. siinä aletaan syyllistä etsiä kun meteli loppuu ruumisautoon. yksikin isku voi tappaa.

No suomen poliisi on mitä on!!!

Esimerkkinä omat kokemukset.....

Kyllä poliisia kiinnosti helvetisti kun ajoin viritetyllä mopolla 15 kilsaa ylinopeutta mutta sitten kun kaupungilla 4 jätkää oli kimpussa niin poliisiauto ajalehti vaan ohi....en tiiä sit eikö välittäny vai oliko sinivuokot sokeita kuin lepakot....:rolleyes:

Suomen poliisi toimii kuitenkin paremmin kuin todella monen muun maan poliisi. Korruptioastekkin taitaa olla maailman pienin, joidenkin lähteiden mukaan.

Originally posted by rontti
Itse soitin poliisille kun joku narkkari sekopää lähti seuraan mua ja karkaili kimppuun. Eipä poliiseja paljon kiinnostanut vaan löi luurin korvaan tosin olin kyllä jokseenkin kännissä, mutta pystyin kyllä omasta mielestäni kertomaan asiani ymmärrettävästi. Tapahtuma paikka oli tampereella keskustorilla.

Ja omasta mielestään kaikki on maailman vahvimpia miehiä "vähän" humalassa. ;)

Kyllä poliisi hoitaa hommat miten pystyy olevissa olevilla resursseilla luulisin.

Joo mä luulen että tossa tapauksessa siellä osoitteessa on käyty niin monta kertaa että tietynlainen väliinpitämättömyys ja kohteiden priorisointi ohittaa kiireellisyydessään ton hakkaamisen. Asenne on, että jos se "pertsa" ei ole ämmäänsä vielä tappanu ja poliisin lukuisat käynnit ei ole vaikuttaneet, niin mennään sitten kun on aikaa. Samaa meininkiä näkee kytille entuudestaan tuttujen juoppojen kanssa joita ne hoitaa säilöön kunhan muilta hälyiltä ehtivät. Surullistahan toi on mutta ei resurssit riitä parempaan...

A.C.A.B.
Kyllä poliiseja kiinnostaa jos on kaljapullo alaikäisellä tai pukeutunut huomiota herättävästi...

Eikö olisi vähän kehittävämpää kysyä minkä takia päivystävää poliisia oli ohjeistettu vastaamaan tuolla tavoin ja mistä syystä (resurssien puute?). Täälläkin varmaan poliiseja on, niin jonkinlaista tietoakin varmaan löytyy. Poliisin toimintaanhan voi nimittäin vaikuttaa, sillä mehän se työnantaja olemme. Ja jos homma ei toimi, niin selvitetään miksei.

Porukka tuntuu halkeavan onnesta, kun pääsee toteamaan yhden tapauksen perusteella, että kaikki poliisit on täten sairaita ja epäpäteviä paskoja. :thumbs:

No enpä nyt tiedä tuosta hälytysten priorisoinnista. Kyllä poliiseilla ainakin on aikaa tulla kaatamaan 16-17v nuorten kaljapullot maahan ja käskeä hajaantumaan. Juotiin metsän laidalla ja rupateltiin. Ei sitten poliiseilla näköjään ollu parempaa tekemistä kello 01:00 lauantaiyönä.

Originally posted by Taisteluahven
No enpä nyt tiedä tuosta hälytysten priorisoinnista. Kyllä poliiseilla ainakin on aikaa tulla kaatamaan 16-17v nuorten kaljapullot maahan ja käskeä hajaantumaan. Juotiin metsän laidalla ja rupateltiin. Ei sitten poliiseilla näköjään ollu parempaa tekemistä kello 01:00 lauantaiyönä.

Kyllähän toi riippuu ihan päivästä, kellon ajasta ja erityisesti paikkakunnasta.

Kyllä poliiseja kiinnostaa jos on kaljapullo alaikäisellä tai pukeutunut huomiota herättävästi...
Ja pitäisikin! ei alle 18V saisi juoda alkoholia kun eivät nämä helvetin pissa liisat sitä tajua!:wall:
Mutta tuskin poliisit ketään pysäyttää jos epäilyttävästi pukeutuu paitsi jos.. no tietenkin

Originally posted by Juha1
Ja pitäisikin! ei alle 18V saisi juoda alkoholia kun eivät nämä helvetin pissa liisat sitä tajua!:wall:
Mutta tuskin poliisit ketään pysäyttää jos epäilyttävästi pukeutuu paitsi jos.. no tietenkin

Helsingin suunnalla poliisia ei ainakaan kovin useasti näytä kiinnostavan tuo alle 18 vuotiaiden tinttaaminen, vaikka monesti poliisit näkevät vielä selkeästi että lakia rikotaan kun 13-14 v pissikset :kippis1: / :urjo: , tuo taidetaan selittää resurssipulalle ettei ole järkeä puuttua...

Originally posted by matrix
Soitin 10022 ja asianmukaisesti ilmoitin, että olisi tälläinen selkeä perheväkivalta tapaus yläkerrassa ja naispuolinen henkilö ottaa sielä turpaansa oikein huolella.....
.........Päivän hyvä työ tehty......

Niin, olethan sitten varmasti varmistunut siitä, että se todella oli selkeä väkivaltatapaus? Ettei se ukko esimerkiksi hakannut t-luupihviä siellä yläkerrassa ja akka vain roikkunut hihassa kiinni?:D

Muistuupa mieleen eräs "avulias" lähimmäinen, joka oli Teräsmiestä uhmaavilla näkö- ja kuuloaisteillaan kuunnellut talon toimintaa ja meinannut soittaa poliisit meikäläisen osoitteeseen. Oli vain seuraavana päivänä ihmetyksestä moilasena, kun kuuli, että olisi poliisipartio mennyt aivan vikaosoitteeseen. Kyllä se melkoista itsevarmuutta vaatii tulkita itse kunkin liikkeitä, eleitä ja tekoja (kumpi löi kumpaa, kuka heittelee veitsiä) seinän läpi ja tempaista puhelu poliisille. Kaiketi hieman sama asia kuin mennä torilla selvittämään tappelua. Itse olisin soittanut isännöitsijälle. Eihän sitä koskaan tiedä, vaikka pariskunnalla olisi ollut moderni roolileikki päällä. Eihän siihen poliisia silloin tarvita, vaan toinen leikkipaikka. :kinky:

Ironmindilta:

Jos resurssit sitten eivät riitä jokaisen alkoholistipariskunnan erotuomariksi, niin se ei ole poliisin vika, vaan hallinnollinen moka, jonka johdosta varoja on ohjattu johonkin muualle kuin uusien poliisien palkkaukseen.

Tietty poliisiksi ryhtyminenkin on arvokysymys eli valinta se on vääränlaisilla resursseilla työn tekeminenkin...:rolleyes:
Mutta kyllä, peruspoliisiduunarit ovat ns. juoksupoikia, jotka toteuttavat vain annettuja ohjeita. Saattoi tämä päivystäjäkin kiivetä mielessään siellä puhelimen vieressä raivosta seinälle, mutta joutui ajattelemaan loppujen lopuksi järjellä ja suositteli toista vaihtoehtoa. Niin kauan kuin Tony & Sillisalaatti hoitaa tällaiset päätökset kotio, niin tällaista on odotettavissa. Voihan matrix lohduttautua sillä, että ainakin jossakin päin maailmaa terrorismi voi nyt entistä paremmin ja jo kuollut maatalous potkii edelleen. Buhaha.

Lisää poliisia,sikamaista että poliisit kuormitetaan äärimmilleen vitunmoisella työ määrällä.

Itse muistan tapauksen poliisin ylivertaisesta työintomoraalista ollessani noin 18 vuotias. Oltiin Naantalissa festaroimassa, kun vastaan tallusti verinen, 3:n kännisen potkima onneton juhlija. Mieheltä oli ilmeiseti kylkiluutkin mäsänä, kun repaleisen paidan alta näkyi ihan siniseksi potkittu keskivartalo. Naama oli pistelty vihalla söpön näköiseksi. Mies horjui tajunnan liepeillä ja oksenteli silloin tällöin verta. Paikalle saapui poliisiauto ja eräät ohikulkijat kokeilivat saada poliiseja viemään pahoinpidelty puolen kilometrin päähän paikattavaksi, mutta kun se ei kuulu meidän poliisien duuniin tokaisi sinivuokko. Sitten eräs kysyi: no entäs nuo pahoinpitelijät tuolla? Poliisit siihen vaan jotta: ei kato kuulu meille. Suoraan sanoen niitä ei vaan kiinnostanut lähteä selvittämään ja helpommalla näin siitä sitten päästiin.
Miestä ei olisi voinut enää pahemmin hakata ja seuraava taso olisi ollut jo tappo.

Antoi tosi vaikuttavan kuvan poliisin toiminnasta. Kaduilla on turvallista.

Aina kun olen kohdannut poliisin kasvokkain olen saanut ammattitaitoista palvelua, yhtä kertaa lukuunottamatta myös ystävällistä (pyysin poliisilta apua, toimivat sinänsä oikein vaikka hieman hidastelivatkin ja olivat nihkeän oloisia). Poliisin hätäkeskuksesta en ole saanut hyvää palvelua koskaan. Kerran soittaessani numero oli varattu, heti perään soittaessani kukaan ei vastannut. 5 minuuttin aikana yritin soittaa viisi kertaa ja puhelimeen ei vastattu. Kun vihdoin pääsin läpi, tilanne oli ohi ja kaveri joka oli murtautunut kaivuriin ja hajotti sillä toisen kaivurin ja ainakin 1500 litraa vetävän polttoöljysäiliön pääsi karkuun.

112:een tai 10022:een soittaessahan puhelu menee hätäkeskukseen. Poliisi joka siellä vastaa on ns. päivystäjä. Mainitussa tapauksessa päivystäjä on ilmeisesti jostakin syystä päättänyt olla laittamatta partiota tehtävälle. Eli tieto koko tapauksesta ei ole edes tullut koskaan kenttäpartiolle tietoon. Ei kyse ole siitä etteikö poliisia olisi huvittanut lähteä sinne, kun kellokin oli jo melkein 06

Sitä on näillä tiedoilla mahdoton sanoa miksi tässä tapauksessa oli toimittu näin kuten matrix kertoi.

Kannattaa valittaa! Siitä ei kauaa, kun joku nainen kuoli, kun poliisit tuli liian myöhään.

Sisko todisti taannoin tapauksen, jossa nuori mies hyökkäsi ohikulkijan kimppuun, kaatoi maahaan, potki, löi ja hakkasi apuvälineellä. Tietty soittivat poliisille ja poliisilla kesti kuitenkin niin kauan, että pahoinpitelijä ehti karkuun.

Tekijä ei jäänyt kiinni eikä kukaan ottanut yhteyttä siskoon edes kysyäkseen pahoinpitelystä enemmän.

Itse olen nähnyt, kun poliisi antoi sakot kundille, joka pissasi puun juurelle.

Että nää on näitä :rolleyes:

Juuri noista samoista edellä mainituista syistä en ota KOSKAAN yhteyttä poliisiin ,näimpä sitten ihan mitä tahansa, on itselläkin ollut tosi karvaita kokemuksia poliisin välinpitämättömyydestä. Mottoni onkin "mitä vähemmän joutuu poliisin kanssa tekemisiin sen parempi". Poliisin hälytyskeskuksessa istuva välinpitämätön ,ynseä poliisipäivystäjä voi saada uskomatonta vahinkoa aikaan poliisin imagolle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom