Tärkeimmät lisäravinteet?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ossi-
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko tuo UFS:ssä myytävät omegat hyvälaatuisia?

Suomalaiset urheilulisäravinnefirmat käyttävät nähtävästi saman firman kalaöljykapseleita. Tuskin niissä epäpuhtauksia on, sillä Lidl:n öljy on ainoa, jossa raja-arvot ylittyivät epäpuhtauksien suhteen.
(En tietysti ole saanut käsiini kaikkien maailman merkkien puolueettomia labrakokeita).

EPA:n ja DHA:n alhaiset pitoisuudet kertovat kyllä halvasta raaka-aineesta. Eli valtaosa näissä valmisteissa on muita rasvahappoja. Leaderin ja UFS:n kalaöljyt ovat laadultaan markkinoiden alapäässä. Taitaa muuten FAST käyttää samaa raaka-ainetta myös. Apteekeissa myytävä Pikasol taitaa olla hinta/laatusuhteeltaan paras, Möllerin säästöpakkaus on myös hyvä valinta ja tietysti Lysin nestemäinen. Etyyliesteröidyt SAATTAVAT säilyä hieman paremmin, mitään evidenssiä niiden paremmuudesta ei ole olemassa.

Ja pelkän EPA:n laittaminen valmisteeseen on Tolosen kusetusta. Nythän Tolosellakin on sekä EPA että DHA uusimmassa valmisteessaan....

katselin tota lipo6 tuoteselostetta, niin voisiko joku viisaampi sanoa siitä jotakin?

120 Liqui-Caps
Supplement Facts
Serving Size2Liqui-Cap
Servings Per Container60

Amount Per Serving % Daily Value

Synephrine 20mg *
Synthetic 99% Guggulsterones Z&E 1:1 20mg *
Yohimbine HCL 3mg *
Caffeine Anhydrous USP 200mg *
Bioperine 5mg *

* Daily Value not established

Other Ingredients
Sesame Oil, Oleic Acid, Gelatin

katselin tota lipo6 tuoteselostetta, niin voisiko joku viisaampi sanoa siitä jotakin?

120 Liqui-Caps
Supplement Facts
Serving Size2Liqui-Cap
Servings Per Container60

Synephrine 20mg *
Yohimbine HCL 3mg *
Bioperine 5mg *

Other Ingredients
120 kapselia.. Annoskoko 2 kapselia. Purkista 60 annosta. Noi lopputekstit kertoo päivittäisen tarpeen prosenttiosuuden, missää aineessa ei ole ilmeisesti määritelty.
Korjatkaa jos olen väärässä.

Miks niin monet syö nöita omegakapseleita? Ite syön monipuolisesti(kalaakin paljon) niin en näkis tarvetta noille. Mitäs mieltä ne on, jotka noita syö?
Ite otan tällä hetkellä vain lisäproteiinia, tarkoitus ois syksyllä ottaa kreatiini mukaan, kokeilumielessä ku aikaisemmin en mitään vaikutusta huomannut.

selaa tätä niin löytyy tuohon vastauksia? muistaakseni :D

"Yhteenveto

Omega-3-rasvahapot:
ovat tärkeitä sydämelle ja verenkierrolle.
pitävät verisuonet kimmoisina ja pehmeinä (poistaa rasvakertymiä verisuonista).
ovat tärkeitä aivoille ja mielenterveydelle.
ovat hyväksi silmille ja näölle.
niillä on hyvä vaikutus ihoon ja niveliin."

-Wikipedia

"Ihmisen elimistö valmistaa EPA-rasvahaposta mm. 15-epilipoksiinia, prostaglandiineja ja leukotrieenejä, joilla on todettu tulehdusta ehkäiseviä vaikutuksia. Myös ravintolisänä nautittavien EPA-valmisteiden on todettu tietyssä määrin ehkäisevän ja hillitsevän tulehdustiloja, joita liittyy mm. sydän- ja verisuonitauteihin, reumaan sekä MS-tautiin. Vaikutusmekanismeja ei vielä täysin tunneta."

-tohtori.fi

Siinä on noita joitain syitä miksi itse popsin. Tiedä sitten hyödyn todellista määrää, mutta tuskin haittaakaan. Ja hintakaan ei ole kova niin jatkan popsimista. =)

120 Liqui-Caps
Supplement Facts
Serving Size2Liqui-Cap
Servings Per Container60

Synephrine 20mg *
Yohimbine HCL 3mg *
Bioperine 5mg *

Other Ingredients

Synefriini on efenkaltaista stuffia, mutta sen vaikutuksista on hintsusti tutkimusta. Pomeranssissa tuota on paljon ja joitain viitteitä toimivuudestakin on olemassa, mutta taisi mennä agonistivaikutus enemmän tuonnee a1 puolelle. Guggulsteronit ovat kasvisteroleja, joiden pitäisi leikisti nostaa kilpirauhashormonitasoja, mutta eipä siitä juuri evidenssiä ole. Yohimbine on ihan toimivaa kamaa, mutta ei tuossa kombossa.

Sitte on peruskofeiinit päälle. Tämä on taas vaan yksi huono ja kallis ECA-jäljitelmä.

Itse luottasin kaikkein eniten kalaöljyyn. Tai siis siihen panostaisin rahallisesti eniten.
Hera, ja maltoa sit sen mukaan miten roppaa muokataan..
BCAA, niinkuin oli edellä jo mainittu, todellakin hyödyllinen tuote, ja mainitaan vielä että varsinkin leusiinin määrää kannattaa katsella ostosta tehdessä.
sinkki, magnesiumsitraatti, malaatti tai kelaatti. Oksidista ei imeydy lähellekkään niin suuri osa kuin em.
B-vitamiinit on hermotuksen kannalta tärkeitä.
sinkki, magnesium ja b-vitamiinit kannattaa ottaa ennen nukkumaan menoa.

Ja sit tärkeimpänä kalaöljy, ja sen jälkeen kalaöljy :D
Kalaöljystä saatava hyöty on todella suuri, pitää vaan muistaa että se halvin pirkkapurkki ja 2 kapselia päivässä hyödyttää yhtä paljon ku tissit härällä.
Ite tähtään rahatilanteen mukaan 20-40g/vrk. Sillonku on rahaa siihen..

Esimerkkinä laatueroista joissain halvimmissa on EPA:aa joku 80mg/kapseli, kun taas esim. biomegassa mitä mulla tällä hetkellä on on 600mg

Kaikki ihme höpönpöppöö tuotteet kannattaa unohtaa jos ei ole todella paljon kapitaalia eikä hajua mihin sitä survoo.

IMO parhaiten käytettynä esim;

aamulla: bcaa, kalaöljy +mahdollinen hera jos ei syö tarpeeks.
bcaa:ta voi, ja mahdollisesti kannattaa naukkailla evästyksien välissä, ja ennen- ja jälkeen treenin. Määrät vaihtelee luonnollisesti nostajien painon ja treenin mukaan.
Kalaöljy on hyvä ottaa ennen aterioita, poislukien palautusjuoma, koska se on todella tehokas keino hillitä verensokerin heittelyitä, ja näin ollen hyvä ja helppo keino pitää insuliinit matalina ja supistumattoman massan kertyminen edes jollain tavalla kurissa.

Toinen kikka mitä joskus oon ite käyttäny on se että murskaa vitamiinit ja muut vaikka valkosipulimurskaimella palkkarin sekaan. Kalaöljyä en suosittele, mutta pointsit saa multa jos sen tekee.

Mainitsemisen arvoisia on mun mielestä vielä esim d-vitamiini, vihreä tee-uute, c-vitamiini, kreatiini, ja kalaöljy :D

E: ja niinkuin nightkin yllä mainitsi, kofeiini sytyttää tiettyjä hermojärjestelmiä ketonien ja katekolamiinien tuotannon, joten jos on esim dieetillä ja tykkää tehä aamusin tyhjään pakkiin treeniä niin bcaa/kofeiini(tabletti/musta kahvi)-kombo on yks mitä mie oon käyttäny.

Eikös kalasta saa noita hyviä rasvoja? Jos sitä syö monta kertaa viikossa, onko järkeä vetää viel pillereitä?

No etenkin jos syö rasvaista kalaa, kuten lohta, niin aika paljon saa niitä tärkeitä rasvahappoja. Ihan hyvä se kalaöljy olisi lisäksi, kuten Fuhrer hieman painottikin :).

Kala, kalaöljy tai hyljeöljy, eipä sillä väliä :) Mä syön vaa muutamana päivänä viikossa kapseleita kun kala muodostaa suuren osan ruokavaliosta (kalamiehiä, mutta ei aina saamamies). Ehkä tuon kalaöljyn saatavuus on kuitenkin parhain.. .vaikka kesä kyllä tulee ja hylkeitä alkaa taas näkymään rannoilla...iloisesti kirmaavat siellä XXXL bikineissä niin.. :rolleyes:

Itse menee multivitan lisäksi omegat ja hera, mutta ehkä paras ostos on tähän mennessä ollut glukosamiini-valmiste. (http://fi.wikipedia.org/wiki/Glukosamiini)

Ainoa vika tosiaan on, että kiitos ahnaiden lääkeyhtiöiden lobbaajien, kunnon valmisteet ovat siirtyneet apteekin hyllyyn. Ennen muinoin sai vielä Artifix nimistä valmistetta korkeilla pitoisuuksilla luontaistuotekaupoista, nykyään tuotteet tosiaan sisältävät kohtalaisen pienen annoksen vaikuttavaa ainetta.

Itse voin polvivammaisena kertoa selkeästi havaittavasta hyödystä, kipujen ja arkuuden poistumisena kokonaan. Eikä kyse ole pelkästään treenin tuomasta hyödystä, vaan jopa lääkärini on todennut polven tilan parantuneen selkeästi paremmin kuurin aloittamisen jälkeen.

No mikäs se sit ois paras "rasvatabletti" hinta-laatusuhteeltaan? Jos noita kokeilis...:rolleyes:

Noita UFS-kalaöljykapseleita saa 3x100kpl reilulla 25€:lla. Ihan hyvä hinta-laatu -suhde jos ei pysty kalaöljyä nauttimaan. Itse olen öljynä käyttänyt Lidlin kalaöljyä, 8e/500ml.

Hyvää kalaöljyä ei tahdo löydy kaupoista kun Fuhrer syö ne kaikki! :D

Suositut

Back
Ylös Bottom