Tärkeimmät lisäravinteet (ei palkkarit / "jauheet")

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Slrt
  • Aloitettu Aloitettu
Tuli luettua Hulkin vastauspalstaa ja siellä oli puhetta tärkeimmistä lisäravinteista.

http://fast.emedia.fi/index.php?mid=501&a=show&id=182

( http://fast.emedia.fi/index.php?mid=501&a=show&id=212 )

Itsellä on nyt ollut käytössä

- Pirkka multivita
- Bevitabs B-vitamiinivalmiste
- Sinkki
- Kalaöljykapselit

Mitä mieltä olisitte jos korvaisin multivitan C-vitamiinilla? Kyseisen vitamiinin tärkeyttä sairastumisen torjunnassa painotetaan hyvin monessa paikassa ja totta puhuen olen sairastellut aivan ihan liikaa siitä asti kun aloitin punttien kolistelun.

Lisäksi olisi kiva kuulla kommenttia tuosta minun setistä muutenkin. Sinkki ja B-vitamiinivalmiste on mukana koska kuulemma lisäävät testosteronintuotantoa ja kalaöljykapseleita ylistetään joka paikassa. Multivita sen takia että saisi "kaiken tarpeellisen" päivässä...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Myös D-vitamiinia on viimeaikoina rummutettu sairauksien estäjänä ja yleisesti todellisena ihmeaineena. C:tä saa helpolla hedelmistä, turhaa vetää sitä nappina imo.

En syö hedelmiä. D-vitskua sain hyvin kun join monta litraa Maitoplussaa päivässä mutta sekin on poissa laskuista.

Mä medän monivitamiinin ja C-poretabletin jossa 1000% saantisuosituksesta. C:llä et voi vetää övereitä, joten lisäks vaan.

Maitohappobakteereja suosittelen, jos haluaa välttää flunssia tms. Multivitamiinit, magnesiumia, d-vitamiinia ylimääräsenä.

Joku voisi kertoa mulle noista magnesiumin hyödyistä. Hirveästi löysin ketjuja siitä mutta missasin lahjakkaasti kaikki selitykset miksi sitä mankkua pitää ottaa. Kramppeja en pahemmin saa joten en ainakaan sen takia tartte.

Joku voisi kertoa mulle noista magnesiumin hyödyistä. Hirveästi löysin ketjuja siitä mutta missasin lahjakkaasti kaikki selitykset miksi sitä mankkua pitää ottaa. Kramppeja en pahemmin saa joten en ainakaan sen takia tartte.

Hyväksi sydämen toiminnalle. Erityisesti diureetteja käyttävien sydänpotilaiden pitäisi syödä hivenaineita, joissa on muun muassa magnesiumia. Saattaa alentaa kolesteroliarvoja. Rappeutumissairauksissa kuten kuulonalenemassa ja tinnituksessa voi magnesiumlisästä olla hyötyä. Puute saattaa edistää muun muassa joitakin syöpälajeja, lisätä PMS-oireita ja masennusta. Magnesiumista saattaa olla hyötyä neurologisissa häiriöissä. Sitä on kokeiltu autismissa, ylivilkkausoireyhtymässä, Touretten oireyhtymässä. Levottomat jalat ja suonenveto saattavat korjaantua magnesium- ja kalkkilisällä. Pitkäaikaista käyttöä ei kuitenkaan suositella. Magnesium on hampaiden ja luuston rakenneosa. 60 prosenttia elimistön magnesiumista on luustossa. Magnesium aktivoi entsyymejä. Se osallistuu hermoimpulssien johtumiseen ja on tärkeä lihasten supistumiselle.

Tossa nyt hätäsesti kaivettuna wikipedian vaikutuksia. Palautumiseenhan tota nykyään mainostetaan, en jaksa nyt puhelimella kaivaa mitään tutkimuksia. Pasteen ircciin sulle illalla ton yhden hyvän lähteen, niin saat tutkia.

^ Itse otan juuri kramppeja varten, koska usein öisin heräsin, kun pohje kramppaa. Ei muuten tunnu kivalta :D Itku meinaa tulla.

Eipä tunnu kivalta ei, itseäni on tämä tässä lähiaikoina vaivannut. Oon heränny pari kertaa siihen nyt viikon aikana, että pohje on krampannut. Eli magnesiumin pitäisi auttaa vai? =D

Olisi kiva kuulla mietteitä tämmöisestä setistä:

Aamulla
1x B-vitamiini
1x C-vitamiini
1x sinkki

Päivän mittaan 5-8 kalaöljykapselia

Illalla
1x B-vitamiini
2x sinkki
2x magnesium

Treenin jälkeen C-vitamiini kans..

Olisi kiva kuulla mietteitä tämmöisestä setistä:

Aamulla
1x B-vitamiini
1x C-vitamiini
1x sinkki

Päivän mittaan 5-8 kalaöljykapselia

Illalla
1x B-vitamiini
2x sinkki
2x magnesium

Treenin jälkeen C-vitamiini kans..

Näissä jutuissa pitäisi lisäksi kiinnittää huomiota a) määrään b) laatuun (muotoon). Muutoin vähän sama kuin tekisi saliohjelman missä on penkkiä, kyykkyä ja maastavetoa mutta ei toistoja, sarjoja tai painoja.

Nyt kesällä kaikkien vesiliukoisten mineraalien ja vitamiinien tarve kasvaa entisestään, koska hikoillaan paljon. Vitamiineja on eri vahvuisia ja hintaisia, eli kannattaa viettää hetki vitamiinikaupassa ja tutkia pakkausselosteet. C-vitamiinia kannattaa vetää isompina annoksina, jos on esimerkiksi joku vamma, jota tarvii parannella. Sitä tarvitaan mm. lujittamaan kollageenisäikeitä, jotka ovat tärkeä ainesosa esim. ihossa, luussa, lihaksissa ja rustossa. Runsas liikunta myös lisää vapaiden happiradikaalien määrää ja c-vitamiini auttaa pääsemään niistä. Mä vedän yleensä c:tä gramman ennen ja gramman jälkeen treenin. Kalaökjynä käyän Lysi Omega 3 :ta joka on hyvän makuista eikä tarvi niellä kapseleita. Kuulemma keho pystyy valmistamaan tarvittavat DHA:n ja EPA:n myös alfalinoleenihaposta, jota saadaan esimerkiksi pellavansiemenöljystä. En ole perehtynyt sen tarkemmin asiaan, mutta tämä olis hyvä juttu, koska se on paljon halvempaa, kuin kalaöljy.

Kuulemma keho pystyy valmistamaan tarvittavat DHA:n ja EPA:n myös alfalinoleenihaposta, jota saadaan esimerkiksi pellavansiemenöljystä. En ole perehtynyt sen tarkemmin asiaan, mutta tämä olis hyvä juttu, koska se on paljon halvempaa, kuin kalaöljy.

Pystyy, mutta määrästä on ollut paljon keskustelua täälläkin. Eroja on ihmisten välillä, ja sukupuolittain naisilla tuo ALA->EPA->DHA -muunnos toimii keskimäärin paremmin. Ks. http://en.wikipedia.org/wiki/Omega-3_fatty_acid#Conversion_efficiency_of_ALA_to_EPA_and_DHA

Lohi on hyvää, kiva jos saa jotain terveyshyötyäkin samalla.

Näissä jutuissa pitäisi lisäksi kiinnittää huomiota a) määrään b) laatuun (muotoon). Muutoin vähän sama kuin tekisi saliohjelman missä on penkkiä, kyykkyä ja maastavetoa mutta ei toistoja, sarjoja tai painoja.

Sittenhän minun lisäravinnepolitiikka ja saliohjelma menevät yks yhteen. :D

Kattelin noita määriä ja laatuja ja en huomannut niissä mitään eroja, näin paikallisen Yliopiston Apteekin hyllyllä. Hinnan mukaan aikalailla mentiin...

Qvistus sanoi:
C-vitamiinia kannattaa vetää isompina annoksina, jos on esimerkiksi joku vamma, jota tarvii parannella. Sitä tarvitaan mm. lujittamaan kollageenisäikeitä, jotka ovat tärkeä ainesosa esim. ihossa, luussa, lihaksissa ja rustossa. Runsas liikunta myös lisää vapaiden happiradikaalien määrää ja c-vitamiini auttaa pääsemään niistä. Mä vedän yleensä c:tä gramman ennen ja gramman jälkeen treenin

Mielenkiintoista, voisi vielä lisätä hieman C-vitamiinin määrää siis.

Haittaakohan jos ottaa laitti-colaa jonkin verran näiden tabujen kiskomisen jälkeen?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom