Tänne kaikkia iloisia asioita!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja harde20
  • Aloitettu Aloitettu
Jostain syystä vuodesta toiseen mä saan makeat hymyt aina kun valtio rajoittaa jotenkin alkoholia/sen hintaa/tuontia/jotakin suomessa. Oi sitä ahdistusta ja vitutusta kun hinta nousee ja tuonti rajoittuu, tai kun baarit menevät vaikka aikaisemmin kiinni tms :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sain töitä! :) Kaks eri firmaa olis molemmat halunneet mut kurssille ja töihin, piti oikeen valita kumpaan menee. Tänään aamulla siis soitettiin siitä firmasta jonka haastattelun skippasin vahingossa kun oli kalenterissa merkattu väärä päivä, kysy puhelimessa et pääsetkö tunnin sisällä haastatteluun. Olin just sillon oman työpaikan toimistolla niin kysäsin pomolta (iso nimi alalla) että kumpaan kantsis mennä, se suositteli sit tätä tänpäivästä firmaa, kun on itsekin siinä ollut joskus töissä ja tykkäs + tuntee hyvin pomon. Valitsin siis tämänpäiväsen haastattelun perusteellä kyseisen firman koska pystyttiin heti lyömään kättä päälle että pääsiäisen jälkeen alkaa kurssi, sit 2vko palkallinen harjoittelu ja sen jälkeen duunia piisaa niin paljon kuin haluaa tehdä. Toisessa firmassa olis pitänyt oottaa perjantaihin että sais tietää mahtuuko kurssille. Mutjoo, ens kuussa alkaa sit työt :) tunteja tulee olemaan sen verran että saan tuosta firmasta aloittelijan palkalla n. 1600e/kk + ilta ja yölisät jotka tulee lähes joka vuorosta ja sit jatkan ohella vielä sillontällön viikonloppusin järkkärin hommia josta tulis vielä n.200-300e tuohon päälle, veroa multa lähtee vaan 9,5 tai 10,5% eli joka kk jäis käteen n. 1800e, joka on ihan saatanan hyvin kun ottaa huomioon että asun himassa ja mulla ei oo muita kuluja kuin auton + mp:n vakuutukset ja bensat :)

Ota toki huomioon sitten se, ettet voi molemmista paikoista tienata tolla kympin prosentilla. Toiseen paikkaan pitää sunki viiä sivutulokortti;) Ihan vaan vinkkinä että saat kirjotella tähän ketjuun myös vuodenkin päästä : D

Itsekin sain töitä. Pari viikkoa kerkesin haeskella ja pääsin jo viime viikolla läheiseen markettiin. Stressitöntä työtä ja työmatka n. 500m.
Vartiointialan firmoistakin on oltu yhteydessä, mutta palkka olis käytännössä sama joten kyllä sitä mieluummin on päivät marketissa ja yöt ovella!

Ainiin voi vittu tuo sivutulo unohtu kokonaan, täytyy käydä verotoimistolla kyselemässä asiasta :face: prkl, tää olikin ihan liian hyvää ollakseen totta :D no, tuosta tulevasta duunista (vartija) tienaan kyllä jo sen verran ettei ovella tarttis jatkaa mut nyt kun on vielä nuori ja jaksaa tehdä niin ei lisätulo oo pahitteeks, niin maksetaan sit ovihommista hiukan enemmän veroa kun niitä tuloja ehtis kuitenkin tulee enää max 500e kuussa. Noin pääasiassa kuitenkin mulla on kaikki aika hyvin mallillaan, ei stressiä tulevasta :) Nyt voi painaa duunia inttiin asti, josta nautin suunnattomasti tuon kolmen vuoden lukio-hikoilun jälkeen (ei oo mun juttu tollanen pulpetissa istuminen..) ja intin jälkeen sit jatketaan opiskeluja mielekkäämmässä paikassa/alalla.
Nyt on taas aika jees aamu kun ei oo kiire mihinkään ja ainoo mitä pitää tehdä on käydä salilla. Saa juoda kahvia, istuu koneella, kuunnella musaa jne. eikä tarvi herätä aikaisin kouluun, ei valittamista :)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Hommaa freelance-kortti. Sillä mä oon vetäny jo pari vuotta ku on useempaa duunipaikkaa kerralla. Siit joutuu kyl ite vahtimaan ettei mene tulorajat umpeen ja nostaa tarvittaessa. Mutta ihan samalla prosentilla sit joka paikasta tulee palkka.

Äh mä meen sillä sivutulolla vaan ja hyödynnän tuota mun tänhetkistä verokorttia, kun veroa lähtee tosiaan vaan 10%. Veikkaan että mulla jää enemmän käteen jos teen tuolla verokortilla vartijan duunin ja sivutuloina järkkärin hommat + haluan päästä mahdollisimman helpolla tuon verotuksen kanssa, enkä alkaa itse tarkkailemaan ja säätämään, tilitoimisto tehköön sen mun puolesta :)

Jos osaat arvioida paljonko tienaat, täti verotoimistossa laittaa freelancekorttiin oikean prosentin. Jos yhtäkkiä rahaa alkaa tulla ovista ja ikkunoista, veroprosenttia voi nostaa ilmoittamalla palkanlaskijalle että ottaa jatkossa suuremmalla prosentilla.

Eilen oli hyvä päivä. Olin ensimmäistä kertaa oikeudessa ainoana firman edustajana. Kaikki meni hyvin, asiakas oli tyytyväinen ja minä sain taas kerran sellaista kokemusta mitä moni ei tässä vaiheessa uraa saa. Rakastan työtäni :)
Toinen iloinen juttu oli haastattelukutsu. Pääsin hakemuksesta ja videohaastattelusta jo läpi, nyt vielä tunnin kuulustelu ja sen jälkeen saan tietää työskentelenkö seuraavaksi Lontoossa!

Bussikuski kauppasi lastenlippua! Kiva näyttää 16-vuotiaalta :D

Jatkan alaikäisyysriemuani. Kävin äsken hakemassa lähikirjastosta sinne varaamani opiskelukirjan.

Kirjastopoika: "Ja koska ainakin mun laskujen mukaan [katsoo koneelta syntymäaikaani] sä olet vielä alaikäinen, niin tämä ei sitten maksa mitään."
Minä: "Mmm. Joo..."

:D

Ilmeisesti näytän siis meikittä ihan (jättiläis)vauvalta.

Uudet hiukset, kävin vihdoinkin kampaajalla (liian pitkän tauon jälkeen). 20-senttisiä suortuvia jäi kampaamon lattialle ja vieläkin ylettyy hiukset ponkkarille :)

Tein viime viikolla listan mitkä kaikki asiat mulla on elämässä huonosti:

1. ei oo kiinnostavaa opiskelupaikkaa
2. kusin asiat akan kanssa
3. on sisäänpäin kasvanut karva kikkelissä
4. ei oo rahaa
5. on vitusti opintolainaa
6. ei oo tarpeeksi opintopisteitä
7. ei oo töitä

Tänään sain töitä ja nyt nuo kaikki muut asiat tuntuu huomattavasti vähäisemmiltä. Tuli ihan pienenpieni itku kun kuulin ilouutiset.

2460€ palautuksia. Vuokranantajalta nopeaa toimintaa: toissapäivänä soitin, että tarvitsen uuden sähköhellan. Eilen se mulle sellaisen toi.

Tuli haettua jotain 50-100 kesätyöpaikkaa tulevalle kesälle ja luojan kiitos pari viikkoa takaperin osui onkeen paikka, jota en oikein edes kuvitellut saavani. Töiden takia joutuu taas muuttamaan, mutta se on helkutin pieni paha, jos pääsee ihan kunnon työhön kiinni. Voisin tähän avautua ihmisistä, jotka eivät halua muuttaa työn perässä, vaikka sille ei olisi mitään estettä(esim. perhe), vaan mielummin jäävät räkimään kesäksi kattoon, mutta se ei ole kovinkaan iloista.

Paras asia kuitenkin tässä työjutussa on se, että sain tuon paikan ja tuleva kesä asustellaan Tampereella. Eilen tuli mahdollisuus päästä yhteen pikkupuljuun Naantaliin ja tämä olisikin tarkoittanut, että olisi pitänyt muuttaa Turkuun tai hyvin lähelle kyseistä paikkaa. Sen verran tamperelaista on jo historiani vuoksi veressä, että kyllä aina Tampere menee Turun edelle. Mä oon niin onnellinen!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom