Tänne kaikki painajaismaiset jalkatreenit suoraan helvetistä!!! PRKL!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hulkki
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Hulkki

Pieni ja vihreä
VIP
Heittäkäähän kaikki ehdotuksia ns. extrakovista reisitreeneistä, joita olette itse kokeilleet tai jotain sinne päin. Tai ehdottakaa vain jotain uutta.

Tarkoitus olisi vetää koko ajan jotain aivan skitsofreenistä reisitreeniä, aina 3-4 viikkoa per ohjelma ja kevyt viikko päälle. Mulla kasvaa perse aivan tajuttomasti ellen joko tee etukäteisväsytystä reisille tai eristävämpiä yleisliikkeitä (etukyykky, hack-kyykky, smith-kyykky) tuollaisten perseenkasvattajien sijaan (vapaa kyykky, maastavedot, prässi).

Tällaisia olen ainakin itse kaavaillut:

Treeni 1
-Ojennus / koukistus vuorotellen 3 sarjaa loppuun asti vakiopainolla, 60s palautukset eli molempia 3 x 12,10,8
-Syväkyykky 1 x 20 ensimmäiset 10 suorana ja toiset 10 rest/pausetoistoina

Treeni 2
-Etukyykky 1 x 5-10 + hack-kyykky 1 x 10-15 + ojennus 1 x 15-20
ilman mainittavaa lepoa välissä, joka sarja loppuun asti ja näitä rundeja 1, 2, tai max. 3
-Koukistus 2 kovaa sarjaa

Lisää esimerkkejä helvetillisistä reisitreeneistä!! Mainittakoon vielä että hakusessa on vain ja ainoastaan massa, eli mua ei kiinnosta vaikka voimat tippuisivat kunhan kokoa tulee reiskoihin lisää.

Viimeksi muokattu:
Jalkakyykky 1* 15-20/
(välillä taukoa n.10min)
+yksi sarja 15kg lisää sillä kuusi toistoa(jos menee)
Taukoa taas n.10 min
Prässi 1*20-triple dropp,painoa pois n.100kg sillä loppuun taas painoa pois 50-100kg taas loppuun sitten pari pakkoa+pari negatiivista ja kaupan päälle painosokan päältä niin paljon osatoistoja kun menee....melkein tulee kuolema
Tähän päälle tekisin suorin jaloin maastavetoa 2*10-20 toistoa,mutta kun ei lonkka kestä nyt

Täytyy kesällä tehdä jalkatreeneinä rullaluistelua ja pyöräilyä,mutta alkaa tota painoa olla niin paljon,että saa nähdä kestääkö luistimet?

Kokeilu Hulkki käydä juoksemassa hyppyrimäen portaita painoreppu selässä(30-40kg) lisää varmasti kokoa ja päälle ylämäki pyöräilyä,jalat huutaa ja sydän.;)

Teen yleensä esiväsytyksen reisien ojennus laitteessa 12,10,8

Sit kyykkyä kolme kovaa sarjaa 10,8,6.

Päälle prässiä rest-pausena kolmesarjaa 6,4,2. Rest-pausella saa kyllä vedettyä ittensä ihan piippuun. Vaihtoehtoisesti teen prässiä kaks kovaa, pitkää sarjaa. toistoja yli 15.

lisäks pohkeet plus takareidet.

Tällä saa hyvät poltteet: laskeutuu kyykyssä 90 asteen kulmaan ja olla möllöttää siinä 5-10 sekuntia, nousee sit ylös ja toistaa niin monta kertaa kun jaksaa.

Roinaforumilaiset eivät ilmeisesti treenaa jalkoja, ainakaan kovaa?

3 vastausta tullut = roinaforumilaiset eivät ilmeisesti treenaa jalkojaan kovaa???

Pistäkää nyt lisää sairaita jalkatreenejä tänne! HETI!

Re: Roinaforumilaiset eivät ilmeisesti treenaa jalkoja, ainakaan kovaa?

Häpeä!
Originally posted by Hulkki
3 vastausta tullut = roinaforumilaiset eivät ilmeisesti treenaa jalkojaan kovaa???

Pistäkää nyt lisää sairaita jalkatreenejä tänne! HETI!

Miä oon jumalauta treenannut jalkoja monta vuotta niin lujaa että sitä ei Juhokaan tiedä..Perkele..

En kyllä Hulk nää näissä mitään epäinhimillistä!
Originally posted by Hulkki
Heittäkäähän kaikki ehdotuksia ns. extrakovista reisitreeneistä, joita olette itse kokeilleet tai jotain sinne päin. Tai ehdottakaa vain jotain uutta.

Tarkoitus olisi vetää koko ajan jotain aivan skitsofreenistä reisitreeniä, aina 3-4 viikkoa per ohjelma ja kevyt viikko päälle. Mulla kasvaa perse aivan tajuttomasti ellen joko tee etukäteisväsytystä reisille tai eristävämpiä yleisliikkeitä (etukyykky, hack-kyykky, smith-kyykky) tuollaisten perseenkasvattajien sijaan (vapaa kyykky, maastavedot, prässi).

Tällaisia olen ainakin itse kaavaillut:

Treeni 1
-Ojennus / koukistus vuorotellen 3 sarjaa loppuun asti vakiopainolla, 60s palautukset eli molempia 3 x 12,10,8
-Syväkyykky 1 x 20 ensimmäiset 10 suorana ja toiset 10 rest/pausetoistoina

Treeni 2
-Etukyykky 1 x 5-10 + hack-kyykky 1 x 10-15 + ojennus 1 x 15-20
ilman mainittavaa lepoa välissä, joka sarja loppuun asti ja näitä rundeja 1, 2, tai max. 3
-Koukistus 2 kovaa sarjaa

Lisää esimerkkejä helvetillisistä reisitreeneistä!! Mainittakoon vielä että hakusessa on vain ja ainoastaan massa, eli mua ei kiinnosta vaikka voimat tippuisivat kunhan kokoa tulee reiskoihin lisää.
:o

Mr D:n monologi... :D

Et ole tainnut koskaan kokeilla OIKEAA breathing squat -hommaa? Eli jos vain teet 15-20 toistoa muuten kyykyssä loppuun saakka olet jäänyt suuresta tuskasta paitsi. Lisäksi pitää tehdä joka ikinen toisto h-i-t-a-a-s-t-i, vaikka tekisi varsinkin loppua kohden mieli vain räjäyttää painot ylös jotta sarja loppuisi aiemmin. Pakarat pohkeisiin joka toistolla, ja sarja ei ole ohi ennen kuin on yritetty työntää itseään tangon alta pois 15 s liikkumatta yhtään mihinkään pohkeiden päältä kaikesta yrityksestä huolimatta.

Siihen alle vielä yht. 6 sarjaa etukäteisväsytystä on aivan tarpeeksi epäinhimillistä mulle. Jos oikea 20 toiston breathing squat -sarja on sinulle jokapäiväistä hommaa, kumarran nöyrästi. Toi on nimittäin mun mielestä kauhein yksittäinen homma, mitä salilla voi tehdä. Ei ole löytynyt uskallusta ottaa noitakaan pariin vuoteen.

Viimeksi muokattu:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ai joku haluaa kusta verta jalkatreenissään. No tässä jotain hauskaa!!! Näin minä teen.

Etukyykky 5x5
Prässi 3x5
Reidenojennus 4x5
Suorinjaloin mv. 2x10

Huom. Tämä on nyt voimakausi!!! Joten nyt lisää poweria ja täten treenikin erikoinen.

Laittakaa lisää jalkatreenejänne tänne!

onne jätkät höpelöjä...ei prkl! meikälle riittää perinteinen kyykky ja siihen lisäks ojennukset+koukistukset. sen jälkeen saa jo mooonta päivää kävellä kuin paskat housussa! :rolleyes:

Jos pumppailla tahtoo,niin tälleen oon joskus tehnyt:
kyykky 3x15
prässi ( jalat laitetaan ylös laudalle ja lähes yhteen) 2-3x15
ojennukset+koukistukset 3x15 (molempia)
jos tuntuu,että ei riitä,niin perään
suorin jaloin maastanosto 2x12

Joo kyllä minunkin jalat saa makaroniksi tekemällä 3*6-12 kyykkyä, ojennuksia 3*8-12 ja vielä prässiä viimeiseksi pari kertaa tunteella pitkä sarja loppuun asti. Sitten takareisille koukistukset ja mahdollisesti suorin jaloin vedot ja pohkeet voikin taas jättää toiselle päivälle kun tekee mieli jo pois salilta :cool:

Meinaakos se että laatta lentää ja tuntuu mahd. paskamaiselta, että treeni tehoaa?? Mä olen kyllä käsittänyt sitten asiat hieman eri tavalla... no kuitenkin. Kokeileppa Crp-systeemiä jaloille ufsin sivuilta. Vaikka sitä ei suositella jaloille rankkuutensa takia, mutta sähän halusit vaihtoehdon: tee syväkyykkyä 10 sarjaa 5 toistoa, aloita 70% 1rm:stä.

ja lainausta ufsin sivuilta..

---------------------

CrP systeemi

Tässä menetelmässä tehdään 10x5 toistoa minuutin palautuksilla. Idea perustuu siihen, että energiantuotto perustuu käytännössä vain kreatiinifosfaattiin ja palautuminen on näin ollen nopeaa. Mielenkiintoinen ilmiö systeemissä on sarjojen helpottuminen kolmen - neljän sarjan jälkeen.

Tämä menetelmä on yksi tehokkaimmista lihasmassan kasvattajista.

Suuresta liikekohtaisesta sarjamäärästä johtuen liikkeiden määrä on syytä pitää pienenä.

Tämä menetelmä saattaa olla liian rankka kyykkyyn ja maastavetoon.

--------------------------------------

Sarjat siis vakiopainolla-alkusarjoja ei loppuun asti, jottei suorituskyky laskisi hermoston takia(mm. tämän takia sarjoja ei yleensäkään tuolla suositella vetämään loppuun). Eli tässä lihaksia rääkätään loppuun, eikä hermosto/energiavarat pääse "keskeyttämään" suoritusta.

Sivun esimerkkiohjelmissa tehdään esim. vinopenaa ja ylätaljaa vuorotellen 10*5, 1 min. palautus joka sarja jälkeen, eli samaa liikettä tehdään reilun 2 min. välein. Itse osaan ainakin sanoa sen kun tuo ohjelma on kokeilussa, että just tuossa 4 sarjan paikkeilla paino alkaa liikkumaan yhtäkkiä helpommin.

Reisiojennus 1x6-8, 1x8-12 + 1-2 pudotusta
Kyykky 1x6-8, 1x8-12 + 1 pudotus ja loppuun pari toistoa rest/pausella
Prässi 1x8-12 + 1 pudotus tai rest/pausella (n.20s) niin monta toistoa kuin menee
Reisikoukistus 1x8-12 + 1 pudotus, 1x10-15 + 1 pudotus

Tässä tämmöinen ihan perusohjelma höystettynä pudotussarjoilla ja rest/pausella.
Kyykky on tärkein liike tässä ja siihen pitääkin satsata kaikki, prässissä menee sitten mitä menee. Ensimmäistä kyykkysarjaa voi pitää jonkinlaisena voimasarjanakin ja siinä keskitytään nousujohteisuuteen.
Mulla menee aikaa ensimmäisestä kovasta sarjasta viimeiseen kovaan n. 60 min, palautukset vaihtelee sarjoista ja liikkeistä riippuen 3-8 min.

Lukekaas FLEX-lehdestä -MAY 2002, Markus Ruhlin "Killer quads" jalkatreeni. Siinä vasta jotain.
Vois joskus koittaa

Itselläni jalkatreeni ei nyt ole kovinkaan kova. Jotain tyyliin tätä...

jalkakyykky 4 sarjaa 12-3 toistoo, lopussa pari pakkoo!!!
prässiä 3 sarjaa 8-4, viimesessä sarjassa niin, et meinaa taju lähteä ja silmät pursuaa päästä pihalle.
Suorin jaloin maastavetoa 2-3 sarjaa, 10-2 toistoo hitaasti ylös.
jalkojen ojennusta 3 sarjaa, (2 pudotussarjaa, joissa viimeisessä negatiivinen toisto). Jos pystyn enään kävelemään, niin pohkeita vielä seisten 3 sarjaa.
:D

Kyykky 1x1 ja kotiin. Siinä on oma treenini ja siis otan maksimin.

Mutta koklatkaa tätä, ainakin ittellä otti ihan jees ja patti kasvoi polven ylle:

Etukyykky 3x10
Takakyykky kapealla asennolla 3x10
Kyykky leveällä jalka-asennolla 3x10
Ojennus 2x10

Koukistuspäivä erikseen eli

hyvää huomenta 3x10
suorin jaloin veto korokkeelta 3x10
suorin jaloin veto maasta 3x10
koukistus 2x10

tekee eetwarttia. Meinasin unohtaa mainita, että tarkoitus on pitää lyhyet palautteet (noin 1min) ja käyttää aina kolmessa ekassa liikkeessä samaa painoa. et noin. rok.

Originally posted by Petkele
Ei voimanostajat mitää jalkoja reenaa...Menee hukkaan vaan!!
eivät treenaa,no on kummia voimannostajia....??

Originally posted by Petkele
Ei voimanostajat mitää jalkoja reenaa...Menee hukkaan vaan!!

penkkipunnertajat eivät treenaa jalkoja! niin se kai pitäisi olla... ja sen kyllä huomaakin. kyllä minä ainakin treenaan kaikkia lihasryhmiä,vaikken kisailekkaan (ainakaan toistaiseksi)..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom