Tällaisesta treenistä mielipidettä?

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Kiinnostuin tällaisesta ohjelmasta, jota olen nyt jonkin aikaa noudattanut.

Aiemmin en juurikaan ole treenannut, jos fyysistä työtä ja työmatkojen kulkemista munamankelilla ei lasketa mukaan (160 km / vk ).

Tuloksista en mene sanomaan mitään, mutta seuraavana päivänä tuntee jotakin tehneensä...

Liekö sitten kyseessä se, etten ole juurikaan itseäni salilla rasittanut, mutta vaikuttaa hyvältä systeemiltä aivan aloittelijoille.

Mielipide myös kokeneemmilta ketuilta kiinnostaa.

by Bodybuilder and Athlete, Brent Vlcek

I'm not talking about professional bodybuilders, but how do these men get in shape in that short period of time called basic training? Bodybuilding takes years to come across the perfect physique and even then, some bodybuilders are still not happy with the results. This is a different approach to training.
This program is about a nine week long program. During this program, you should notice that your endurance will sore to heights never imagined.

First 9 Weeks:

Week 1
• Running: 2 miles, 8:30 pace, Mon/Wed/Fri
• Pushups: 4 sets of 15 pushups, Mon/Wed/Fri
• Situps: 4 sets of 20 situps, Mon/Wed/Fri
• Pullups: 3 sets of 3 pullups, Mon/Wed/Fri
• Swimming: Swim continuously for 15 min. 4-5 days/week

Week 2
• Running: 2 miles, 8:30 pace, Mon/Wed/Fri
• Pushups: 5 sets of 20 pushups, Mon/Wed/Fri
• Situps: 5 sets of 20 situps, Mon/Wed/Fri
• Pullups: 3 sets of 3 pullups, Mon/Wed/Fri
• Swimming: Swim continuously for 15 min. 4-5 days/week

Week 3
• Running: No running
• Pushups: 5 sets of 25 pushups, Mon/Wed/Fri
• Situps: 5 sets of 25 situps, Mon/Wed/Fri
• Pullups: 3 sets of 4 pullups, Mon/Wed/Fri
• Swimming: Swim continuously for 20 min. 4-5 days/week

Week 4
• Running: 3 miles, 8:30 pace, Mon/Wed/Fri
• Pushups: 5 sets of 25 pushups, Mon/Wed/Fri
• Situps: 5 sets of 25 situps, Mon/Wed/Fri
• Pullups: 3 sets of 4 pullups, Mon/Wed/Fri
• Swimming: Swim continuously for 20 min. 4-5 days/week

Weeks 5-6
• Running: 2 / 3 / 4 / 2 miles, Mo/Tu/We/Fr
• Pushups: 6 sets of 25 pushups, Mon/Wed/Fri
• Situps: 6 sets of 25 situps, Mon/Wed/Fri
• Pullups: 2 sets of 8 pullups, Mon/Wed/Fri
• Swimming: Swim continuously for 25 min. 4-5 days/week

Weeks 7-8
• Running: 4 / 4 / 5 / 3 miles, Mo/Tu/We/Fr
• Pushups: 6 sets of 30 pushups, Mon/Wed/Fri
• Situps: 6 sets of 30 situps, Mon/Wed/Fri
• Pullups: 2 sets of 10 pullups, Mon/Wed/Fri
• Swimming: Swim continuously for 30 min. 4-5 days/week

Week 9
• Running: 4 / 4 / 5 / 3 miles, Mo/Tu/We/Fr
• Situps: 6 sets of 30 situps, Mon/Wed/Fri
• Pullups: 3 sets of 10 pullups, Mon/Wed/Fri
• Swimming: Swim continuously for 35 min. 4-5 days/week

Second 9 weeks:

Week 1 & 2
• Running: 3 / 5 / 4 / 5 / 2 miles, Mo/Tu/We/Fr/Sa
• Situps: 6 sets of 35 situps, Mon/Wed/Fri
• Pullups: 3 sets of 10 pullups, Mon/Wed/Fri
• Dips: 3 sets of 20 dips, Mon/Wed/Fri
• Swimming: Swim continuously for 35 min. 4-5 days/week

Weeks 3-4
• Running: 4 / 5 / 6 / 4 / 3 miles, Mo/Tu/We/Fr/Sa
• Pushups: 10 sets of 20 pushups, Mon/Wed/Fri
• Situps: 10 sets of 25 situps, Mon/Wed/Fri
• Pullups: 4 sets of 10 pullups, Mon/Wed/Fri
• Dips: 10 sets of 15 dips, Mon/Wed/Fri
• Swimming: Swim continuously for 45 min. 4-5 days/week

Week 5
• Running: 5 / 5 / 6 / 4 / 4 miles, Mo/Tu/We/Fr/Sa
• Pushups: 15 sets of 20 pushups, Mon/Wed/Fri
• Situps: 15 sets of 25 situps, Mon/Wed/Fri
• Pullups: 4 sets of 12 pullups, Mon/Wed/Fri
• Dips: 15 sets of 15 dips, Mon/Wed/Fri
• Swimming: Swim continuously for 60 min. 4-5 days/week

Week 6 and beyond
• Running: 5 / 6 / 6 / 6 / 4 miles, Mo/Tu/We/Fr/Sa
• Pushups: 20 sets of 20 pushups, Mon/Wed/Fri
• Situps: 20 sets of 25 situps, Mon/Wed/Fri
• Pullups: 5 sets of 12 pullups, Mon/Wed/Fri
• Dips: 20 sets of 15 dips, Mon/Wed/Fri
• Swimming: Swim continuously for 75 min. 4-5 days/week

As you can see, this program builds your endurance and your strength. Also, looking at this program, rest days are few and far between. Hence, one should take in an adequate supply of the necessary nutrients and water. There is no doubt that such a program as this one will work, however, doing this program requires commitment and determination. The exercises are simple - they involve no sophisticated movements or machines. After the fat has been shed and the muscle is packed on.
Brent

Löysin tämän netistä. Jos joku on käynyt tämän läpi, niin kertokaahan ihmeessä, että toimiiko.

Luulisin, että pohjakunnon kannalta aika hyvä.

Navyseal&co-ohjelmat on todettu hyviksi lihaskunnon kasvattajiksi, mutta lihasmassan hankinnan kannalta hyödyttömiksi. Priorisoi tavoitteet ja treenaa sen mukaan.

Originally posted by I Drink Alone
Navyseal&co-ohjelmat on todettu hyviksi lihaskunnon kasvattajiksi, mutta lihasmassan hankinnan kannalta hyödyttömiksi. Priorisoi tavoitteet ja treenaa sen mukaan.

Lihaskunto mua itseasiassa tällä hetkellä eniten kiinnostaakin.
Kun peruskunto on omasta mielestäni kohdallaan, niin sitten salilta massaa hakemaan.

Ihan hyvä periaate... olisin minäkin tajunnut tehdä noin. Mulla lihasmassa alusta asti ollut tavote ja nyt kun sitä jo pikkasen on tullut niin korostuu miten huono kunto on, uida ei esim. kroolaten jaksa uida kun pienen pätkän, sukeltaa varsinkaan kun happi loppuu, hölkkä hyytyy kävelyksi parin askeleen jälkeen jne... :rolleyes:

Aloitan huomenna tuon ohjelman mukaan treenaamisen.
yleiskunto on päässyt rapistumaan ja rasvaakin on kertynyt jonkin verran. Talvella ehtii taas käydä salilla ja hakea lihasmassaa. :thumbs:

Onko kukaan kokeillut tehdä tuota navy seals-ohjelmaa läpi sekä samalla käydä salilla vielä 3-4krt viikossa?

Viisi viikkoa takana ja hyvältä tuntuu.

Tämä siis, jos lasketaan tyylillä rankka = hyvä.
Täytyy myöntää, että ton uimisen kanssa on vähän niin ja näin, mutta oon koettanut ainakin mielessäni koettanut kompensoida sitä monipuolisesti rasittavassa, mutta muutoin hyvinkin fyysisessä työssä.

Pahimmat kivut jäivät kolmannen viikon kohdilla, vaikkakin muutamia kramppeja on ollut.

No.... Kramppeja tulee ja menee, mutta hyvältä tuntuu...

Tässä vaiheessa voisin suositella, jos kestävyys kiinnostaa.

Kunhan saan tän loppuun ja jatkanut pari kuukautta, niin sitten on maksimivoiman lisäyksen aika.

:kippis1:

Minua ihmetyttää hieman että joutuu tekemään lopussa (ja jatkuvasti) Maanantai, keskiviikko ja perjantai 65 sarjaa. Toistoja tulee 1260 kappaletta. Uintia tulee viikottain 5- 6 tuntia. Kilometrejä tulee viikottain noin 40.

Ei se välttämättä ole liikaa, koska homma etenee progressiivisesti, mutta luulisin itse että pärjää vähemmällä kokonaismäärällä, jos käyttää enemmän vaihtelua. Painoja, eri liikkeitä ja periodisaatiota.

Juoksu - jos se on sotilaille, niin pitää tietenkin juosta maihareissa, koska niihän sotilas juoksee - ja tietenkin maastossa - hiekalla tai suon läpi jos sellainen sattuu osumaan kohdalle. Sodassa ei ole armoa...

Uinti olisi paras suorittaa meressä, koska siinä on aaltoja, (niitähän on myös tositilanteessa) ja vielä silloin tällöin vaatteet päällä, tai jopa niin että on kokonainen varustus mitä joutuu kuljettamaan mukanaan :) Myös hyvin realistinen scenario.

Itse haluaisin että sotilaan harjoitus ohjelmassa olisi mukana myös ryömintää, syöksyjä ja rynnäkköä :)

No joo... mutta kuitenkin toteasin että ohjelma on varmasti toimiva, mutta se on myös yksinkertainen (siiinähän on sekä hyvää että huonoa), mutta luulisin että ohjelma on sotilaan kuntoa ajatellen erinomainen, vaikka se ehkä ei ole kaikkein "lajiomaisin". :7

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Hehheh, esim. 20kpl 20 toiston sarjoja etunojapunnerruksia, mä en pystyisi tuohon en sitten _millään_. Oikein itseäkin huvittaa...

Entäs 20 x 15 dippejä. Pystyykö jokainen Navy Seal muka tollaseen? Epäilen että tohon pystyy edes noi MM-tason voimistelijat, jotka paraikaa kekkuloi telkkarissa.

Originally posted by gnut
Entäs 20 x 15 dippejä. Pystyykö jokainen Navy Seal muka tollaseen? Epäilen että tohon pystyy edes noi MM-tason voimistelijat, jotka paraikaa kekkuloi telkkarissa.
Mun mielipide: Jos on maksimi 30 dippiä, niin menee 15 kevyesti, ja niitä 15 sarjoja voi vetää monta peräkkäin. En ole tosin kokeillut vetää 20 sarjaa - ikinä, enkä luultavasti aiokaan. Ellei kukaan vaadi :)

Sanoisin että MM voimistelijat ovat voimasta puhuttaessa - etenkin suhteellisesta (omaanpainoon) - todella vahvoilla. Väittäisin että heille on vaikka 30 leukaa ja 60 dippiä ihan arkipäivää.

Originally posted by Ämmbee
Mun mielipide: Jos on maksimi 30 dippiä, niin menee 15 kevyesti, ja niitä 15 sarjoja voi vetää monta peräkkäin. En ole tosin kokeillut vetää 20 sarjaa - ikinä, enkä luultavasti aiokaan. Ellei kukaan vaadi :)

Sanoisin että MM voimistelijat ovat voimasta puhuttaessa - etenkin suhteellisesta (omaanpainoon) - todella vahvoilla. Väittäisin että heille on vaikka 30 leukaa ja 60 dippiä ihan arkipäivää.

Okei, sori :(

Tuu vetään mua turpaa!

Originally posted by nevalainen
Onko kukaan kokeillut tehdä tuota navy seals-ohjelmaa läpi sekä samalla käydä salilla vielä 3-4krt viikossa?

Kokeilin tota ekat 2 viikkoa jättämällä navy sealista uinnin pois ja käymällä salilla, en suosittele :) Itselläni ainakin lihakset helvetin tuskaisina salille mennessä, siellä saanut mitään aikaan, joten navy seal sai jäädä :) Ainoa mikä jäi oli lenkkeily, jota harrastan edelleenkin, en tosin navy sealin mukaisesti.

Helvata kun tää kiinnostais mut jos mä kuitenkin alottasin tän ohjelman niin sitten mun pitäis jättää kaikki noi punnerrukset, leuat, dipit ja ym. pois koska mul menee tällä hetkellä semmonen 25 punnerrusta, 1 leuka, 1-4 dippiä (riippuu syvyydestä) :D

Läskistähän nämä huonot tulokset johtuvat prkl:itku:

rasvaprosentti kun on 33 ja painoa 113/190

"Week 6 and beyond
• Running: 5 / 6 / 6 / 6 / 4 miles, Mo/Tu/We/Fr/Sa
• Pushups: 20 sets of 20 pushups, Mon/Wed/Fri
• Situps: 20 sets of 25 situps, Mon/Wed/Fri
• Pullups: 5 sets of 12 pullups, Mon/Wed/Fri
• Dips: 20 sets of 15 dips, Mon/Wed/Fri
• Swimming: Swim continuously for 75 min. 4-5 days/week"

Jaahas.. Jos yksi sarja menis keskimäärin minuuttiin ja palautumiseen varattais pari minuuttia sarjojen välissä. Juoksulle palautumisineen puoli tuntia. Ois 30min+60min+60min+15min+60min+75 min=5h päivässä... Ja vieläpä kolmena päivänä viikossa.

Netistähän löytyy vaikka mistä näitä navy sealin treenejä, mutta löytyykös brittiläisten SAS (Special Air Service) ukkojen ohjelmaa mistään? Itse en ainakaan löytänyt, mutta ehkä joku on viisaampi kuin minä. Ois kiva verrata niitä toisiinsa ja koittaa sitä mielestäni parempaa ohjelmaa.

Netistähän löytyy vaikka mistä näitä navy sealin treenejä, mutta löytyykös brittiläisten SAS (Special Air Service) ukkojen ohjelmaa mistään? Itse en ainakaan löytänyt, mutta ehkä joku on viisaampi kuin minä. Ois kiva verrata niitä toisiinsa ja koittaa sitä mielestäni parempaa ohjelmaa.

Käytin tuossa keväällä valehtelematta tunteja netissä aiheen tutkimiseen ja kyllä se ympyrä tuntui sulkeutuvan aina tuohon (tai hyvin lähelle) Navy Seal -ohjelmaan.

Testailin itse pari kuukautta erilaisia virityksiä ja kyllä paino putosi kohinalla. Oksennus oli lähellä joka treenissä. Loppuaikoina tein yhtenä iltana 5 x 100 hindukyykkyä, ei ollut kuitenkaan läheskään rankin treeni.

Kestävyys nousi nopeasti mutta jos joku väittää että noilla voimaa saa niin ei tiedä asiasta mitään. En koskenut kuukauteen pariin minkäänlaisiin painoihin ja sitten kun taas aloitin, sattui pienetkin painot lihaksiin ja etenkin niveliin.

Navy Sealia tein ehkä 5 viikkoa, mutta ehdottomasti omat suosikkitreenit löytyy täältä:

http://www.trainforstrength.com/workouts.shtml

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom