"Tähtien" näkeminen

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Olipahan kokemus kun tänään nostin maksimit jalkaprässissä ja painoja tietenkin reilusti. Nosto onnistui, mutta heti sen jälkeen näin pieniä sinkoilevia tähtiä näkökentässäni jota kesti jonkin aikaa. Ei tullut sitä perinteistä tajunlähdön lähestyessä olevaa sumeaa vaihetta, vaan näin kaiken ihan normaalisti. Tulipahan vain mieleen että kannattaa olla varovainen kun niitä maksimeja tekee ja varsinki tuossa prässissä, onkohan muilla samanlaisia kokemuksia? Oli kyllä ensimmäinen kerta kun tajunlähdön tunne tulee ilmi noin.

jossei muualla moisia tuntemuksia tule niin jätä toki maksimit kokeilematta prässissä :D eihän siinä ole mitään järkeä

Maastanostossa on ollut tajunnan lähtö aika lähellä. Näin tähtiä ja oli tolkku pois hetken aikaa. Kaverit taluttelivat istumaan penkille ja sanoivat että nyt loppu nostelut tältä päivältä.

Kyl mulla kanssa välillä näkyy, salilla kovien sarjojen jälkeen. Ei varsinaisesti tähtiä, niinkuin sarjiksissa vaan sellaisia kipinöitä. Eipä paljon ole menoa haitannut.

Pari kertaa ollu mullakin just noita narumanin mainitsemia kipinöitä, mut ei koskaan vielä maksimisarjojen yhteydessä. Kerran tuli pystysoudussa ja sit useita kertoja ku on istunu vaa tietokoneella. :confused:

Noin niinku yleisenä huomautuksena että mitä helekatin järkeä on vetää maksimiykköstä prässissä? Jos nyt oikeen tajusin.

Sitten itse kysymykseen että monestikin on näkyny silmissä vaikka mitä tiukkojen suoritusten jälkeen. Kerran kävi niin että tiukan kulmasoutusarjan jälkeen nyppäsin painot samantien rinnalle ja jotenki siinä vissiin unohtu hengittää tai jotain niin silmissä sumeni ja seuraavassa hetkessä koko kroppa täristen roikuin tangossa etten kaadu maahan. Meinas taju lähteä. Onneksi sain juuri ja juuri laitettua tangon telineeseen ennenku kontrolli meni.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Juu itellä tullu joskus semmosia pilkkuja näkökenttää jotka välkkyy mustaa ja valkosta ja näkyy eniten just tos näkökentän sivuilla.. mut ei varsinaista "tajunlähtö" fiilistä..

Tajuki varsinki alkuaikoina meinas mennä muutamat kerrat, nuokuin tuolilla noin minsan iha pöpperös ja sitte taas iha kunnos ja reenaan, yrjöt kans meinas tulla.. Nykyään noita ei juurikaa tuu, paitti noita tähtiä..

Maksimiykköstä prässissä sen takia että selkä ei tahdo kestää kyykyssä ja sen takia maksimeja jaloille muussa liikkeessä kuin kyykyssä. Tosin voishan tuota kyykkyä varovasti lähteä koittamaan kun saa lisää massaa ja voimaa selkään.

Itsekin olen tähtiä joskus kovien sarjojen jälkeen nähnyt. Lähinnä silloin, kun lämmittelyt ym. ovat jääneet vähemmälle. Silloin, kun kroppa on kunnolla lämminnyt ja verenkiertokin päässyt vähän vauhtiin, tähtiä on harvoin näkynyt kovienkaan sarjojen jälkeen.

Mulla näkyy noita tähtiä turhan usein ihan noustessa ylös. Se on aika metkaa, joskus ne on hopeisia, joskus sinisiä ja joskus keltaisia tähtösiä.
Näkökentän sumeneminen onkin jo toinen tarina, ai saatana se on inhottavaa.

kokeilkaapas tällästa: Seisoma asennosta "hyppäät" lattialle punnerrus asentoon ("miesten punnerrus") ja punnerrat ittes ylös. Kyllä näkyy tähtiä :D

kokeilkaapas tällästa: Seisoma asennosta "hyppäät" lattialle punnerrus asentoon ("miesten punnerrus") ja punnerrat ittes ylös. Kyllä näkyy tähtiä :D

Noitahan esim. maga treeneissä tehdään useampiakin peräjälkeen ;)

Koita vaikka tehdä 30 kyykkyhyppyä mahdolisimman ylös ja ylhäällä polvet rintaan.

Itse kun nostin penkistä joskus uuden ennätyksen, niin päässä alko heittää melko paljon ja tähtiä näky juoksevan ympäri päätä. Lisäksi pää oli muutaman päivän punaisten pisteiden peitossa ja silmät punaset :D tais mennä muutama verisuoni samalla poikki

Täälläkin tuollaista, että noustessa alkaa huippaamaan usein. Meinasin melkein pyörtyä viime viikolla, kun nousin tuoliltani ylös ja vedin räjähtävän leuan, leuanvetotanko siis aivan tuolin vieressä. Jäin vain vedon jälkeen roikkumaan tankoon, kun tuntui että joku olisi vetänyt turpaan. Voiko tälläinen johtua jostain tekijästä, jonka voi korjata vai onko tää aivan yleistä, mihin ei voi vaikuttaa? Ei välillä mitään mukavaa. Salilla joskus aloittaessa, 1.5 vuotta sitten, näin tähtiä aina kovan sarjan jälkeen, nykyään ei salilla tälläistä ilmene.

E: Muuten, miksi mun edellinen viesti poistettiin tästä ketjusta, vaikka oli täysin asiallinen? :wtf:

Mullakin on joskus näkyny otavaa kun pomppaa esim. sängystä nopeasti...
Johtuioskohan jostain pään verenkierrosta tjtn.?

Mulla sama joskus. Verenpaineesta se johtuu, ilmeisesti verenpaineen alenemisesta. Aamulla tuo selittyy sillä, että verenpaine on valmiiksi alhainen ja sitten kun pomppaat sängystä pystyyn niin veri syöksyy kohti jalkoja ja menee sekuntti että verenpaine nousee normaaliin. Salillakin on tullut samaa, kun on vauhdilla tullut tehtyä yhden jalan SJ-mavea smithissä takamukselle. Jos pitäisi arvata, niin veikkaisin että kokonaisvaltaisessa liikkeessä kuten kyykyssä verenkierto suurissa lihaksissa vilkastuu huomattavasti, kun verisuonet laajenevat jne. rasitetuissa lihaksissa, ja aivojen verenpaine tippuu tilapäisesti. Verenkiertoa ei varmaan auta jos kyykätessä huomaamattaan jännittää niskan lihaksia.

Suositut

Back
Ylös Bottom