"Tähtien" näkeminen

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Oon itekin nähnyt näitä tähtiä, kun oon tehny rankkaa maastavetotreeniä. Jostakin oon lukenut, että toi ei olisi ollenkaan hyvä asia. Tähtien näkeminen johtuu siitä, että aivoissa on hapenpuutetta. Silloin täytyisi levätä ja hengittää syvään. Olo on kyllä sellainen, kuin olisi saanut turpaansa.

tänään meni treenit aika tappiin..
Mankku jäi kotiin joten tein sitten ykkösiä kovemmila raudoilla että ei kämmenet hikoa.
(alla tietysti 1x20 kyykkysatsi ja penkkisarjat) toiseksi viimeisen noston jälkeen tuli se normaali "vähän pimenee" olo, mutta sitten kaaduin lattialle ja kouristelin/sätkin kuin epilepsiakohtauksessa kolmisen kertaa, ainostaan käden pystyin laittamaan pään ja lattian väliin. Sitten homma ohi ja istumaan vähäksi aikaa.

Tein vielä pystypunneruksia käsipainoilla vinopenkissä muutaman sarjan eikä olo tuntunut yhtään normaalia heikommalta.

Pitänee ottaa vähän kevyemmin noi pääliikkeet välillä..

Mulla näkyy noita tähtiä turhan usein ihan noustessa ylös. Se on aika metkaa, joskus ne on hopeisia, joskus sinisiä ja joskus keltaisia tähtösiä.
Näkökentän sumeneminen onkin jo toinen tarina, ai saatana se on inhottavaa.

Täällä on sellanen että ihan joka aamu kun herään ja juoksen äkkiä sängystä kuselle niin tuntuu että kaikki pimenee ja kaadun lattialle. Tähtiä näkyy ja voi herra jumala. Se johtuu kuulemma terkkarin mukaan kun syke lähtee kovasti liikkeelle. Toinen on että jos niistät jumalattoman kovaa ja korvat menee lukkoon niin itellä lähtee tasapaino pois ja näkökenttä sumenee. :urjo:

Puntilla maastavedossa hyvin monesti jos katon kattoa ja nostan niin rupeaa noi paskat pilkkeet vilisemäään. Tulee joteki himo rento olo sen noston jälkeen sit. :eek: Ei kai tosta voi mikää aivoje verisuoni napsahtaa jos liian kovasti vetää ja sattuu ihan päähän ja sumenee tai "tähteilee"?

Jooh, itellä on kans välillä, että jos nousee vaikka nopeesti sängystä ylös, niin tuntuu että päässä pimenee ja kaatuu...Kestää joku 5-10s ja sitten ohi ja taas normaali olo...

Puntilla maastavedossa hyvin monesti jos katon kattoa ja nostan niin rupeaa noi paskat pilkkeet vilisemäään. Tulee joteki himo rento olo sen noston jälkeen sit. :eek: Ei kai tosta voi mikää aivoje verisuoni napsahtaa jos liian kovasti vetää ja sattuu ihan päähän ja sumenee tai "tähteilee"?

Mulla kävi prässissä n. 9kk sitten niin että kolmannellatoista toistolla alkoi sumenemaan silmissä, ajattelin että oon kova ja teen silti loppuun, no sain neljännentoista ylös ja takaraivossa napsahti. Näkö niin sumeaksi että en erottanut mitään, kävelin seiniä pitkin tuolille istumaan ja aloin taas nähdä paremmin n. 20 min kuluttua. Pää oli helvetin kipeä ja viikon päästä menin fysioterapeutille kun pää oli edelleen kipeä eikä burana auttanut. Hän sitten kertoi että ilmeisesti paine päässä oli niin kova eikä niskassa ollut verisuoni kestänyt enää (ei ollut näkyvää mustelmaa kuitenkaan). 2 viikon päästä tapahtuneesta alkoi jo helpottaa. Että ainakin jotakin voi tapahtua :)

kokeilkaapas tällästa: Seisoma asennosta "hyppäät" lattialle punnerrus asentoon ("miesten punnerrus") ja punnerrat ittes ylös. Kyllä näkyy tähtiä :D

Kokeilkaas vielä silleen ettette ota käsillä vastaan ku hyppäätte, ni varmasti näkyy tähtiä.

Joo mäkin näin kyllä kerran tähtiä, pukukopissa vaihoin vaatteet, sit lähin kävelee salilta ulos, avasin salin oven yhtä rauhallisesti kuin ennenkin ja katoin illalla taivaalle ja kappas vaan näin tähtiä.

No eikunn ihan oikeesti kyykky maximin jälkeen tai penkki maximin tuntuu et sumenee ja näkee tähtiä, mut sitä sattuu mulle todella harvoin onneks.

Joka kerta kun tekee puolivetoja/maveja, eipä nuo haittaa kun ehtii ottaa jostain tukea. Huulet vähän sinistyy siinä samalla, friikkasi salikaverin muutamia kertoja kunnes tottui....

Tähtiä on kyllä näkyny vaan sillon, kun on pudottanu painoa ja käyny salilla. Nyt kun on taasen syöny kunnolla, niin eipähän oo näkyny muutaku taivaalla.

Kyllä se lääkärin mukaan johtuu matalasta verenpaineesta, mikäli silmissä pimenee tai huippaa vaikka sängystä noustaessa. Se ei ole onneksi vaarallista, matala verenpaine on paremminkin terveydelle eduksi. Mulla on muistaakseni yläpaine hiukan yli 100 ja rauhallisesti pitää sängystä nousta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No ei ainakaan meikäläisellä ole ollu koskaan alapainetta että ei siitä pelkoa. Paineet on olleet yleensä siinä 135/90 paikkeilla. Suvussa on ainakin sydän ja verisuonitauteja että eipä ihme jos paineet on välillä korkeahkot, varsinkin alapaine.
Kyllä ne tähdet taivaalla on ihan kivat mutta päässä ei ehkä välttämättä, ainakaan kovin usein :b

Tänään vedin ylä-kropalle pumppitreenin ja viimisten toistojen aikana rupes silmissä sumenemaan ja "tähtiä" rupes näkymään. Voiko johtua hiilareitten puutteesta tms, verenpaineet on hyvällä tasolla(eilen mitattu) ja nestettä elimistössä oli mielestäni riittävästi.. Ennen ei oo käyny näin :O

Suositut

Back
Ylös Bottom