Syksyn 2013 Bulkkaus

Löytyykö bulkkaajista vuorotyöntekijöitä? Ite ahtasin ihan mielettömät setit safkaa yövuoroviikolla. Tuntu, ettei se safka sula yövuoroissa niin hyvin, mites muilla?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nykyää alkanu närästään jos alkaa yövuorossa syömään jokasella tauolla jotain. Koittanu syyä jonku lämpimän ruuan heti ekalla tauolla puolen yön aikaa nii pärjää sinne 6 asti, ja kotona juo maitoa puolisen litraa ennen uinumista nii eioo enää pahemmin poltellu.

Kaksi viikkoa sitten alkoi bulkintapainen kahden kuukauden dieetin jälkeen. Kaloreita nostin aluksi 2400->2600, nyt tällä viikolla olen syönyt 2800-3000. Pitää katsoa miten paino lähtee käyttäytymään ja nostan kaloreita jos ja kun tarve tulee.

Löytyykö bulkkaajista vuorotyöntekijöitä? Ite ahtasin ihan mielettömät setit safkaa yövuoroviikolla. Tuntu, ettei se safka sula yövuoroissa niin hyvin, mites muilla?

Täältä löytyy.. Muuten menee kyllä ruokaa töitten ohessa paljon mutta jos yövuoro niin yöllä ei tahdo saada syödyksi kovin paljoa. Varsinkin jos 2-3 väliin yöllä vetäsee mahan täyteen niin nukahtaa pystyyn :) Öisin siis vähän kevyemmin rahkalla tai vastaavalla eteenpäin.

^Itse aika samalla kaavalla lähden talvea viettämään. Tuli lomareissulla sen verta mässättyä, että vedän nyt pari viikkoa tuossa 2400-2500 kcal tienoilla, että enimmät löysät lähtevät kävelemään ja kun paino pysähtyy niin lähden nostamaan sen parisen sataa kaloria viikkoa kohdeen ja katson minne asettuu, että paino nousee sopivasti.

Laitetaan tämä nyt tähän ketjuun,

eli homman nimi on tämä. Lopetin ikuisuus bulkin tuossa Maaliskuussa 2013, (179cm. 102Kg.) Elokuuhun asti dieetattiin semi tarkasti ja tulihan niitä tuloksiakin. Paino alimmillaan 79,8KG, mutta oli hieman "kuiva" kondis niinmpä päätin nostaa vähän kaloreita ja tällä hetkellä paino pyörii tuossa 81.5 - 83Kg. Elokuun jälkeen myös olen joka viikonloppu syönyt yhden päivän mitä huvittaa ihan vaan mielenterveyden kannalta.

Olen kyllästynyt tähän ikuiseen diettaamiseen ja siihen, että pakko saada se six-packi ennen kun bulkille siirrytään. Tällä hetkellä 4 ylintä palikkaa näkyy kun jännittää veikkaisin, että rasvat 12-14%. Siitä fläsästä on kyllä tullut sellainen mörkö itselleni, kun tätä painoa on niin paljon joutunut tiputtaa.

Miten tässä nyt pitäisi lähteä liikkeelle ? Bulkille vai tiputanko vieläkin painoa? Kysymys olisi helppo, mutta kun lihoamisesta on tullut sellainen kammo, että bulkki mietityttää. En myöskään haluaisi tuhlata aikaa siihen, että minulla ei ole tarkkaa suunnitelmaa siitä, että mihin tähdätään.

Any ideas? ps, mitä mieltä olette tuosta, että pidän yhden päivän viikossa ns cheatdayn ihan vaan pääkopan sekä sosiaalisuuden takia ? Luulisi, että bulkilla ainakaan tämä ei haittaisi ?

Kannattaa vielä tiputtaa jonkin verran painoa, on mukavampi lähteä keräilemään massaa kun lähtökunto on kireä. Mutta jos et jaksa enää dieetata, kannattaa hetken syödä ylläpitokaloreilla ennen uuden (maltillisen) bulkin aloitusta.

Toki bulkilla voi pitää mättöpäivän, kunhan ei vedä aivan överiksi.

Kannattaa vielä tiputtaa jonkin verran painoa, on mukavampi lähteä keräilemään massaa kun lähtökunto on kireä. Mutta jos et jaksa enää dieetata, kannattaa hetken syödä ylläpitokaloreilla ennen uuden (maltillisen) bulkin aloitusta.

Toki bulkilla voi pitää mättöpäivän, kunhan ei vedä aivan överiksi.

Juu. Jos sitä nyt jättäisi tuon ikuisen dieetin taakse ja lähtisi todella maltillisille plusille tyyliin, 200kcal ? ja pitäisi mättöpäivän mukana (kohtuuden rajoissa tyyliin, jotain hyvää erillaistaa safkaa kunnolla + 300-500g irtokarkkeja)

Nostelis rauhassa painoa ja vaikka sitten kun häviää kokonaan palikat näkyvistä kiristelisi takaisin ? Onko järkeä ? Tunnen olon paljon paremmaksi/mukavammaksi pienemmissä rasvoissa! :)

tuntuu hassulta kirjotella tänne +100kg miesten joukkoon mutta päätin kuitenki kirjottaa. Minusta massa on voimaa, kuka ****u sitä kattoo onko päkki jos se kumminkin on siinä hilkulla että näkyy. Itte ainaki lahjoitan päkkini mielellää pois jos tulisi vaihdossa vaikka 5-10kg lisää painoa koska, silloin tulis penkkii vähintään saman verran lisää :D

Onko 4000-4500 kalorii päivässä jo liikaa? Oon todellinen hardgainer, eikä paino meinaa nousta millään. Nyt kun oon sen reilut 4000 kalorii vetäny elokuusta lähtien, niin on paino noussu aikalailla sen 0,5kg/vko. Elokuussa paino oli siis 75kg ja nyt 82kg.

En kuitenkaan tee yhtään aerobista. Ainoo liikunta on salilla käynti 5krt/vko. Tuntuu ainakin musta suurelta toi kalorimäärä, kun miettii, että ei mun peruskulutus voi 3000 kalorii enempää kai olla?

Riippuu tavotteesta ja tarkotuksesta, mut ei se liikaa ole, peili sen sulle kertoo...

Mulla menee 4000 treenipäivänä 172cm/86.3kg tällä hetkellä...
...ja en oo tehny aerobista, enkä tee ;)

Tavotteena kasvattaa niin paljon LIHASmassaa kun mahollista. Eiks se oo yleinen "sääntö", että maksimissaan +500kcal yli kulutuksen? Kun miettii, että en harrasta mitään aerobista, niin tuskin mun kulutukseni on reilusti yli 3500 kcal..

Peilistä kun itteeni katon, nii en näytä paljoo lihavemmalta (johtuu varmaan siitä, että katon niin usein :D), mut tyttöystävä ainakin haukkuu läskiks, kun ei enää vatsalihakset näy niin selvästi :D

Niin ja mitat on 185cm ja 82kg eli en mä pituuteen nähden "iso" ole. Lähinnä huolettaa se, että tulisko samat lihasmassat pienemmillä kaloreilla, eli meneekö tosta nyt esim se 500kcal suoraan läskiks?

Tavotteena kasvattaa niin paljon LIHASmassaa kun mahollista. Eiks se oo yleinen "sääntö", että maksimissaan +500kcal yli kulutuksen? Kun miettii, että en harrasta mitään aerobista, niin tuskin mun kulutukseni on reilusti yli 3500 kcal..

Peilistä kun itteeni katon, nii en näytä paljoo lihavemmalta (johtuu varmaan siitä, että katon niin usein :D), mut tyttöystävä ainakin haukkuu läskiks, kun ei enää vatsalihakset näy niin selvästi :D

Niin ja mitat on 185cm ja 82kg eli en mä pituuteen nähden "iso" ole. Lähinnä huolettaa se, että tulisko samat lihasmassat pienemmillä kaloreilla, eli meneekö tosta nyt esim se 500kcal suoraan läskiks?

Nostat hiljalleen niitä kaloreita, tarkkailet vaakaa ja katot miten paino kehittyy. Aluksihan painoa tulee nopeemmin mutta se tasottuu. Kauheasti plussilla ei kantsi olla ellei läskiä tosiaan turhaan halua joten toi 500kcal iha ok.

p.s. ja tuosta viellä kuvan tynkää muijalles http://motivationalgymquotes.com/wp-content/uploads/2013/02/BCC4HcBCUAIb6Ke.jpg

Tää on tuttu kuva mitä oon sille just näytellykkin :D Nyt kun on se 0,5kg/vko tullu painoo, niin lähenkö silti laskeen ton kalorimäärän esim 3800-4000 kaloriin? Tottakai tajuun, että läskii tulee joka tapauksessa, mut en haluu joskus helmi-maaliskuussa olla armoton läski vaan ennemminkin sellanen, että laihduttaa ei tarvii sitä 20kg, että vatsapalikat tulee ees vähän takas näkyviin.

Onko hardgainerille se 3500 kalorii kans ok, vai pitäskö suosiolla alottaa just tosta 3800-4000kcal?

Tää on tuttu kuva mitä oon sille just näytellykkin :D Nyt kun on se 0,5kg/vko tullu painoo, niin lähenkö silti laskeen ton kalorimäärän esim 3800-4000 kaloriin? Tottakai tajuun, että läskii tulee joka tapauksessa, mut en haluu joskus helmi-maaliskuussa olla armoton läski vaan ennemminkin sellanen, että laihduttaa ei tarvii sitä 20kg, että vatsapalikat tulee ees vähän takas näkyviin.

Onko hardgainerille se 3500 kalorii kans ok, vai pitäskö suosiolla alottaa just tosta 3800-4000kcal?
Ei sitä kalorimäärää pysty sanomaan kenellekkään arviolta. Syöt ensialkuun vaikka 3500 kalorilla viikon ajan ja katsot paljon paino on noussut, jos ei ole noussut yhtään ni nostat kaloreita parilla sadalla. Ei sen vaikeampaa?

Ei sitä kalorimäärää pysty sanomaan kenellekkään arviolta. Syöt ensialkuun vaikka 3500 kalorilla viikon ajan ja katsot paljon paino on noussut, jos ei ole noussut yhtään ni nostat kaloreita parilla sadalla. Ei sen vaikeampaa?

Juuri näin. Mulla suurinpiirtein samat mitat (180cm/81kg) ja söin neljä kuukautta 4000kcal/pv. Siinä ajassa paino nousi yhteensä jonku 2,5kg. Eli rohkeasti vaan kaloreita ylöspäin, jos ei paino meinaa nousta. Nyt jälkeenpäin ajateltuna mun ois pitäny tehä sama homma. :D

Kauheet kulutukset tyypeillä.. :D itel nousee rapial 3tonnil vaik paino 109 rasvat 13-15%.. mul noussu kyl aina pienilläki kaloreil joka on iha hyvä täs harrasruksessa.

177 ja 90kg paikkeilla. Kevät tuli treenattua kamppalulajia ja lenkkiä, paino oli jossain 80 paikkeilla, lihaakin kyllä lähti.

Nyt armoton treeni ja bulkki päällä, ehkä täytyisi kerran viikkoon ainakin käydä potkimassa, niin ei ihan turpoa liian paljon keskivartalosta...:D

Syöminen alkaa jo käydä työstä, toisaalta nälkä tulee myös helpommin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom