Syksyn 2012 dieettaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Diamon
  • Aloitettu Aloitettu
juhannukselta alottelin 102.6kg painosta ja nyt olis alle 90, uutenavuotena tavoite 85 joka taitaa tulla liian pian kuitenki. Mitään treeniä en ole vetänyt enkä ns. syönyt järkevästi, vähemmän vaan

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aamupaino tänään 83,6! Tuli kateltua nuita ennen dieettiä otettuja ja tämänhetkisiä kuvia. Yläkroppa kiristynyt selkeästi ja kaulasuonet tullut esille. Maha näyttää kuvissa yhtä pyöreältä kuin noin 4vko sitten, vaikka senttejä on lähteny 5-6 vyötäröltä. Niinhän se taitaa olla että näkyvä kireys tulee vatsan seudulle vasta viimeisenä. Ilman kuvia oon kyllä havainnu, että ylemmät vatsalihakset tullut esiin paljon paremmin. Myös kyynärvarsissa tullut suonet kivasti esille. Kehitystä siis tullut ja mikä parasta, sarjapainot pysyny samoina, joten tuskin lihasmassaakaan on kauheasti hävinny.:)

Ite huomannut saman että varsinkin tuonne alavatsan seudulle tulokset tulevat vasta viimeisenä. Käsissä ja varsinkin jaloissa kiristyminen näkyy varsin selvästi. Selässä ja rinnas myös selviä merkkejä, mutta vatsassa vain ylimpien palikoiden osalta. Pitää ilmeisesti ruveta tuota vatsanseutua tarkkailemaan myös mitan kanssa. Jotain sieltäkin täytyy olla lähtenyt kun nostovyö entisille reijillä olisi löysä. Tavoite painoon ei olisi kuin pari kiloa enää matkaa, joten kai sitä "Joulubulkin" pääsee vetämään. :D

-Kanen, onhan tuosta hyvin lähtenyt turhaa massaa pois. Jatka vaan samaa rataa, niin hyvä tulee! Siitä sitä lihastakin kertyy ja myös lihaserottuvuus paranee ajan myötä. Oma paino pyörii nyt siinä 80 kg:n kieppeillä, kun 95 kg oli lähtötaso. Olen hieman lisäillyt hiilareita, koska jotenkin talvella kroppa vaan kaipaa hiilareita enemmän. Nyt on kevyt viikko menossa, ja tuntuu ihmeen hyvältä. Vielä on toki polteltavaa, ja paino tuossa hieman hiilarilisäyksen myötä nousikin, mutta taas jatketaan kiristelyä maltillisesti. Välillä on hyvä pitää taukoakin. Ja joo, alavatsassa tulokset näkyvät viimeisimpänä, siinä tarvitaan vaan kärsivällisyyttä ja itsekuria.

Eilen tuli alotettuu Velocity dieetti. Lähtöpaino 84kg. Tavotepainoo en ole asettanu, sit kun palikat alkaa näkymään, toivottavasti ens kesäksi:). Tarkotus ois nyt jouluun vetää tätä velocitya ja joulun jälkeen sit jatkaa joku 4-6 viikkoo. Katellaan sit äijän kuntoa. Siinä mielessä ainaski helppo dieetti, kun ei tarvii miettii "mitä sitä tänään söisi", sen kun vetää protskudrinksuja naamariin. En tiiä sit pitemmän päälle, mut katellaan.

Pakko pistää tännekin mittoja, niin saa ainakin hävetä silmät päästään jos sisu/maltti loppuu kesken. Salihistoriaa vajaa 10 vuotta, ylipainohistoriaa melkein koko ikä. Motivaationa lähestyvä neljänkympin rajapyykki ja pikkuhiljaa alkaa kroppa routimaan sieltä täältä. Vituttaahan se myös, että salilla ähisemiset ei näy läskin alta. Meininki on kaikki tai ei mitn. Lokakuun puolivälistä tähän aamuun vaatimattomasta 142kg lähtöpainosta tippunut 128kiloon. Punnaamisen aloitin vajaa viikko jälkeen aloituksen, eli saattanut alkupaino olla vielä surullisempi. Salilla huomaa vasta penasta, mutta aivan sama jos fläsää lähtee. Toki saa heittää romukoppaan sen ilman paitaa kaksisataa tönäämisen. Ikävän lähelle pääsi.. Katsotaan kuinka äijän käy, tavoitteena ensi kesään asti koetella hermoja. Lohduttavaa tottakai on, että tästä muuttuu vain vaikeammaksi :face:

Ihan hyvinhän tuo haastava viikko loppujen lopuksi meni. Olin pienellä lomareissulla, missä syömisten säännöstely oli jokseenkin haastavaa. Suurelta osin tämä johtui siitä, että rakkaalla äiteelläni on tapana kasata annokset kaikille ruokailijoille valmiiksi. :) Kivasti äiti kuitenkin otti toiveeni huomioon ja parin päivän jälkeen annokset alkoi näyttää siltä kuin olisin ne itse kasannut (vaihtoehto, että olisin itse annokseni kasannut oli täysin mahdoton). Tänään aamulla sitten hiukkasen jännätti, et mitä vaaka näyttää, kun tuntui, että oli tullut kuitenkin syötyä hiukan ylenpalttisesti ja salille ei ollut ehtinyt lainkaan reiluun viikkoon. Mutta sehän näytti vallan kohtuullisia lukemia, -0,4 kg viikontakaiseen ja edelleen on hypoteettinen mahdollisuus siihen, että jouluun mennessä vaaka näyttäisi kaksinumeroista lukua. :D

Noniin nyt on sitten nämä selkävaivat äityny sen verta järkyttäviksi että piti tehdä uus diagnoosi fysioterapeutilla. Ja iskiashan se. Fysioterapeutin sanojen mukaan en saisi edes aivastaa tai kantaa kauppakasseja. Venyttelyn kielsi myös ehdottomasti, kaiken vartalon kierron jne. Kävelyä sen verran kuin kestää. Sanomattakin siis selvää että _kaikki_ saliharjoittelu on kielletty. Ehkä jotain forkkuja vois :D
Eli dieettaaminen tais sitten jäädä tähän. Haetaan joulun jälkeen uutta vauhtia, nyt en jaksa syömisiäni miettiä. Mitään järkeä miinuskaloreilla ei taida olla jos ei kerran lihaksia pääse rasittamaan ollenkaan. Omatoimisestihan jätin treenistä maven ja kyykyn pois jo pariviikkoa sitten mutta nyt kun ei kenkiäkään meinaa saada enää jalkaan niin pakko kai se on alan ihmistä uskoa.

Taas on päiviä kulunut ja nyt taitaa olla noin 1,5 kuukautta diettiä takana. Painoa on nyt lähtenyt selaiset 5-6 kiloa eli ihan hyvään tahtiin edelleen. Välitavoitehan oli olla Jouluun mennessä noin 80kg. Eikä sinne enää matkaa olisi kuin sellainen 1-1,5kg (tämä siis kotivaa'an mukaan). Nyt kun diettailu on sujunut näin mukavasti on mieleen tullut että jos sitä kuitenkin vielä vetäisi rasvoja alemmas. Alunperinhän tarkoitus oli Joulusta aloittaa ei nyt varsinainen kuukauden bulkki, mutta kovempi treeni pienillä plus kaloreilla. Täytyy varmaan ratkaista asia käymällä nyt kuitenkin uudelleen inbody mittauksessa ja katsomassa missä rasva% oikein huitelee ja miten lihasmassan pitäminen on onnistunut.

Treenijaksoa on enää pari päivää jäljellä ja ne vedetään ihan loppuun ennen 4-6 päivän totaalista sali paussia. Sen jälkeen sitten katsotaan minkälaisella treenillä ja ruokavaliolla liikenteeseen. Tavoite alle 10% rasvat ennen ensi kesää on kuitenkin hyvällä mallilla teki miten tahansa. :dance:

En tiedä muistaako kukaan enää avautumisiani, mutta täällä ollaan taas. Ja loppusuora häämöttää! Pelkäsin jotain ihme jumeja, mutta alkoihan se paino sittenkin laskemaan. Päästy siis 81,5kg:stä (kreatiinin kanssa, mutta olen niin siima että en usko että yli 1kg vettä varastoi) jopa 71,7 kg:hen! 1.10 aloitin siis kuttailun. Ensimmäistä kertaa dieettaavana on aina hieno huomata, että hyvin onnistu ja rahkeet riitti. :) 24.12 asti cuttaan vielä, ja sitten joulupöydän kautta jäätävä bulkki päälle ja treenit tappiin! Vähintään 3kk painetaan, sitten katsotaan rasvasta riippuen että yritetäänkö vielä kesäksi jotain vai porhalletaan pömppiksellä läpi.

Mulla paino jumittaa. Viimeisen 4 viikon saldo on - 1 kg. Oon n. ollut -500 kcal/pv miinuksilla. Pitänee nostaa miinukset kovemmiksi että tuloksia alkaisi syntyä...

Mulla paino jumittaa. Viimeisen 4 viikon saldo on - 1 kg. Oon n. ollut -500 kcal/pv miinuksilla. Pitänee nostaa miinukset kovemmiksi että tuloksia alkaisi syntyä...

Oletko aivan varma että miinuksesi ovat olleet -500 päivittäin? En keksi mistä muusta tuo nyt voisi edes johtua

Hmh, miettinyt milloin pitäisi dieetti aloittaa. Hassua, että kesän lopusta on paino noussut 82kg -> 94kg, vatsaan ja lantioille tullut rasvaa, mutta esim käsivarsissa hauiksen päällä pullottaa letkut vieläkin.

Mietin jos aloittaisi dieettihommat tuossa helmikuussa ja kesäksi jos olis siksari näkyvissä...? Luulen että rasvaprosentti on nyt jossain 15-17% kieppeillä, eli pitäisi pudottaa 7-9%, joka silloisesta painosta olisi varmaankin 0,08*96= ~8kg. Jos tiputtelisi painoa n. 2kg/kk (helmi, maalis, huhti, touko). Toimiskohan tuollainen plääni?

Aamupaino 83 kg. Ei enää tipu paino niin nopeesti kuin alussa, mutta pääasia että edes vähäsen. Kalorit siinä 1900-2200/päivä riippuen siitä onko treenipäivä. Viikko vielä ja joulumätöt edessä :dance: Tänään kuitenkin kaupoille ja rahkalastin ostoon. Voisi samalla käväistä mäkistä salaatin lounaaksi :)

183/90 mitat ja 15-17% BF ois tarkotus pudotella johoki 80-85 paino lihaserottuvuuden perässä :rock:

Kellään antaa mitään dieetti vinkkejä?

Noniin päivitystä pitkästä aikaa. Tänään sunnuntaipuntari ja paino 91.3 eli alaspäin on tultu taas parissa viikossa 1,5kg. Hieman oon kiristäny kaloreita ja nyt mennään noin 2000kcal päivä ja sepä auttoikin saamaan tuon painon liikkeelle. huomenna sitten vähän tankkausta joulun merkeissä ja sitten viimene kuukausi täysillä, jos päästäis alle ysikymppiin.

Suositut

Back
Ylös Bottom