Syksyn 2012 dieettaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Diamon
  • Aloitettu Aloitettu
Onko muut huomanneet, että paino ei laske (päinvastoin saattaa nousta parilla kolmella kilolla), kun aloittaa kovaa treenaamisen pienen tauon jälkeen? Tässä lienee kyse nesteen kertymisestä lihaksiin, mutta alkaa pikkuhiljaa vituttaa, että vielä kolmannen treeniviikonkaan jälkeen paino junnaa paikallaan, vaikka kalorivajetta on varmaan n. 500, protskuja tulee vedettyä väh. 150g/pv, hiilarit .....

Käytätkö mitään apuvälineitä kalorien laskemiseen? Itellä meni aikanaan aika moni dieetti ketuiks mututuntumalla vetämällä..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Käytätkö mitään apuvälineitä kalorien laskemiseen? Itellä meni aikanaan aika moni dieetti ketuiks mututuntumalla vetämällä..

No aluksi laskin aika tarkkaankin ton kiloklubin laskurin avulla, mikä sinänsä on aika paska laskuri. Siksi lopetinkin sen käytön plus, että alkoi saada niin hyvän tuntuman päivän kalorimääriin, koska päivittäin syö melko samoja raaka-aineita ja määriä. En siis usko vian olevan kalorimäärissä tai ruuassa ylipäänsä. Olen elokuun lopusta saakka ollut syömättä mitään paskaa (lukuun ottamatta paria pullaa ja suklaapatukkaa sairaalassa ollessani suruun, mistä myöhemmin) enkä ole myöskään juonut pisaraakaan alkoholia. Alkoholihan on pirullinen ottaa laskelmissa huomioon, sillä jos kunnolla dokaa, saattaa kokonaiskalorimäärä olla aivan käsittämätön kyseisenä päivänä. Hiilarit tulee mulla pitkälti vihanneksista ja maitotuotteista.

Mulla ei erityisemmin vaatteet vielä ole löystyneet päällä. Mittanauhalla mittasin tossa viikko sitten, mutta en viitsi nyt heti uusia mittoja ottaa, koska tuskin niin nopeasti mitään eroa on.

Niin siis elokuun lopusta rukkasin kesän jäljiltä tuon ruokavalion kuntoon (vaikka päällisin puolin vhh-linjalla ollaan menty jo useampi vuosi, mutta nyt haluan nuo ylimääräiset tosissani pois) ja aloitin kunnolla treenata. Noh, siinä tulin kappas vain kipeäksi ja treenit jäi lopulta yli kuukaudeksi, koska tauti yltyi niinkin pahaksi, että jouduin viikoksi sairaalaan astmaattisen kohtauksen vuoksi. Meni putket niin sanotusti tukkoon. No sainpa hyvän syyn lopettaa siinä samalla tupakoinninkin sitten. Mutta nyt toivuttuani treenannut taas kolme viikkoa lujaa.

Nyt ajattelin lisätä suosiolla sen toisen välipäivän viikkoon ja koittaa yhtenä päivänä vetää enemmän hiilareita. Mutta en mistään paskasta vaan ihan perus vhh-tuotteista. Stressitasot on muista jutuista aika koholla ja unenlaatukin tästä syystä varmaan huonossa jamassa, joten niille pitäisi kans yrittää tehdä jotain.

Itselläni myös paino pysytellyt 2 viikkoa tuossa 90kg kieppeillä. Lauantaina otan tankkauspäivän ja lepoa koko viikonloppu. Katellaan siitä vielä seuraava kaksi viikkoa, jos ei paino lähde tippumaan niin vedän parin päivät +-0 kalorit tai hieman plussalle ja käynnistelen aineenvaihduntaa taas uudestaa.

Olen tässä yrittänyt enemmän ja vähemmän dieettailla viimeiset 4kk, paino on alusta asti seilannut väliä 80-86kg ihan parin päivän aikavälilläkin ylösalas. Peilistä en juurikaan ole huomannut isoja muutoksia ja tuntuu ettei dieetti ole onnistunut. Tänään kävin inbody-mittauksessa ja sen mukaan minulla olisi 9.8 rasva%. Tuntuu aivan hullulta sillä peili sanoo jotain aivan muuta. Odotin prosentiksi 15-20. Kuinka pahasti tälläinen inbodymittaus siis voi kusta?
Oli miten oli, dieetti jatkuu entistä kovempana niin kauan että vatsapalikat tulevat kunnolla näkyviin. Mitat: 176/83

Edit: voiko esim ketoosissa olo vaikuttaa tulokseen?

Dietille siirtyminen oli nyt edessä täälläkin suunnalla, kun tuli vuosi treeniä pidemmän tauon jälkeen taas kasaan. Inbodyn kävin huvikseni kanssa tekemässä, kun niitä joskus aikoinaan tuli enemmänkin tehtyä. Tavoitteena olisi nyt alkuun pudottaa painoa nopeaan tahtiin 1,5 kuukautta. Siitä sitten ennen Joulua varmaan Tammikuun loppuun kevyt bulkki ja taas diettiä kevättä kohden. Jos sitten Toukokuussa oltaisiin painotavoitteissa siellä 77-79kg ja rasvaprosentti alle 15%, mielummin lähempänä 10%. :rock:

Inbody näytti seuraavaa:
177cm 85,4kg
Rasvat: 18,2kg 21,3%
Lihasmassa: 38,8
BMI: 27,3
Rasvaton massa: 67,2
BMR: 1821Kcal

Sali pysyy ohjelmassa edelleen 4 kertaa viikossa ja 2-jakoisella ohjelmalla jatketaan. Muut urheilut siihen vielä päälle 1h kovatempoista sählyä, 1h samanmoista futista ja 2 tuntia höntsä säbäilyä viikossa. Kuntopyörä tuli myös hankittua ihan diettiä ajatellen. Pyörällä olisi tarkoitus ottaa pari HIIT harjoitusta mukaan per viikko. Kevyet palauttavat aamu pyöräilyt astuvat myös mukaan kuvaan. Joten urheilua riittää, jos vaan palautuminen pysyy hallinnassa.

Päivittäiset kalorit olin ajatellut sinne 2800-3000 haarukkaan treenipäivinä ja lepopäivinä alemmas. Tuo on nyt aluksi vain sellainen kokeilu ja sitä täytyy sitten alkaa säätää kohdilleen kun näkee miten paino alkaa putoamaan (jos alkaa). Voi olla että noista tarvitsee vielä jonkin verran puristaa pois. Tosin ainakaan ennen painon pudottaminen ei ole suuria ongelmia tuottanut. Saa nähdä onko sitten ikä alkanut jo tekemään tehtävänsä. :D

Olen tässä yrittänyt enemmän ja vähemmän dieettailla viimeiset 4kk, paino on alusta asti seilannut väliä 80-86kg ihan parin päivän aikavälilläkin ylösalas. Peilistä en juurikaan ole huomannut isoja muutoksia ja tuntuu ettei dieetti ole onnistunut. Tänään kävin inbody-mittauksessa ja sen mukaan minulla olisi 9.8 rasva%. Tuntuu aivan hullulta sillä peili sanoo jotain aivan muuta. Odotin prosentiksi 15-20. Kuinka pahasti tälläinen inbodymittaus siis voi kusta?
Oli miten oli, dieetti jatkuu entistä kovempana niin kauan että vatsapalikat tulevat kunnolla näkyviin. Mitat: 176/83

Edit: voiko esim ketoosissa olo vaikuttaa tulokseen?

Kyllähän noi inbody-mittaukset ihan huolella kusettaa. Sano mun rasvaprosentiksi 87.6 kilosena 9.4, jolloin näkyi vain kaksi ylintä vatsapalaa jännittäessä. Mun rasvaton massa oli inbodyn mukaan 79.4kg. Nyt olen dietannut 6 viikkoa ja aamupainoni on 83.4kg. Eli tästä vielä 4 kiloa pois niin olen täysin rasvaton !! Eiku... Nyt alkaa peilistä näyttää, että semmonen 9.5 rasvaprosentti voisi olla silmämääräisesti aika oikea arvio.

Kyllähän noi inbody-mittaukset ihan huolella kusettaa. Sano mun rasvaprosentiksi 87.6 kilosena 9.4, jolloin näkyi vain kaksi ylintä vatsapalaa jännittäessä. Mun rasvaton massa oli inbodyn mukaan 79.4kg. Nyt olen dietannut 6 viikkoa ja aamupainoni on 83.4kg. Eli tästä vielä 4 kiloa pois niin olen täysin rasvaton !! Eiku... Nyt alkaa peilistä näyttää, että semmonen 9.5 rasvaprosentti voisi olla silmämääräisesti aika oikea arvio.
Itsellä juuri ja juuri näkyy 4 ylintä vatsapalikkaa. Jos jännitän vatsalihaksia niin ei enää näy :D

Inbody tulokset tarkemmin siis:

176cm/83kg
BMI 26,8
rasva% 9,8
lihasmassa 43kg
Viskeraalirasva 61,4 cm^2
BMR 1987kcal

Itsellä juuri ja juuri näkyy 4 ylintä vatsapalikkaa. Jos jännitän vatsalihaksia niin ei enää näy :D

Inbody tulokset tarkemmin siis:

176cm/83kg
BMI 26,8
rasva% 9,8
lihasmassa 43kg
Viskeraalirasva 61,4 cm^2
BMR 1987kcal

Mulla oli Viskeraalirasva 114.9, joka on ihan vitusti :D Sulla näyttäis olevan noiden suuntaa-antavien tulosten pohjalta helppo dieetti edessä :)

Miten porukka pitää / on pitänyt tankkaus tai mättöpäiviä?

Itellä neljäs dietti viikko loppumassa ja tänään dietin alin aamupaino 82,3kg eli 6,2kg on tippunut. Tänään tarkotus syödä kaloreita just sen verran kun tuntuu ja mättää vaan kaikkea shaibaa naamaan. Olo ei ole vielä semmoinen, että olisi tarvetta, mutta on jotenkin vaikea kuvitella että tuosta suurtakaan hallaa on jos 2-4viikon välein pitää tankkaus päivää, jossa unohtaa "bodysafkat" päiväksi.

Olipas ylläri tänään vaa´alla. Viikko tuli syötyä "huonosti", vain -200kcal/+900kcal päiviä. Vaaka näytti 109kg... 2kg oli hävinny, piti ihan tarkistaa vaaka :)

Itellä neljäs dietti viikko loppumassa ja tänään dietin alin aamupaino 82,3kg eli 6,2kg on tippunut. Tänään tarkotus syödä kaloreita just sen verran kun tuntuu ja mättää vaan kaikkea shaibaa naamaan. Olo ei ole vielä semmoinen, että olisi tarvetta, mutta on jotenkin vaikea kuvitella että tuosta suurtakaan hallaa on jos 2-4viikon välein pitää tankkaus päivää, jossa unohtaa "bodysafkat" päiväksi.
Kyllä se on välillä hyvä vetää plussakaloreita ja kaikkea höttöä naamaan niin pysyy mieli virkeänä ja jaksaa diettailla paremmin. :)

Jos pää kestää ilman niin vedä ilman, ei siitä ainakaan mitään fyysistä hyötyä ole siitä tankkauksesta jos tuntuu siltä ettei sitä edes tarvitsisi. Henkisesti voi tehdä hyvää. Tosin, jos oot dietannu vasta neljä viikkoa, niin tommonen mättöpäivän pitäminen tässä vaiheessa voi alentaa sitä kynnystä tehdä se aina uudestaan ja uudestaan. Jos olisin sinä, odottaisin niin kauan kun kroppa sanoo, että nyt on pidettävä.

5. dieettiviikonloppu ja tänään taas tankkauspäivä. Aamupalaks meni ruisleipää + sekaleipää lisukkeineen (metukka, lauantaimakkara, juusto, suolakurkku) ja 4kpl grillinakkeja. Juomaks kaakaota ja kahvia. Jälkkärinä muutama karkki ja suklaata. Välipalana maitorahkaa ja ruisleipää samoilla höysteillä ku aamulla. Nyt iltapäivällä käydään American Dinerissa, koska en oo ikinä sielä käyny. Illaksi jääkaappiin on varattu leivitettyjä porsaanleikkeitä. Ja kyllä sitä ny varmaan jotain muutaki tulee vielä päivän aikana syötyä. Huomenna luultavasti vielä yks "tankkaus-ateria" matkanvarrella parkanon shellillä, koska oon himoinnu niiden pekoni-bbq-burgeria kesästä saakka, jolloin viimeksi söin sellasen. Aivan taivaallien ateria :D

Paino putoaa ja kunto kiristyy tasasesti vaikka pidänki yhtenä päivänä viikossa tankkauksen. Aamupaino tänään 86,9kg (-3,9kg /5vkoa).

Jos pää kestää ilman niin vedä ilman, ei siitä ainakaan mitään fyysistä hyötyä ole siitä tankkauksesta jos tuntuu siltä ettei sitä edes tarvitsisi. Henkisesti voi tehdä hyvää. Tosin, jos oot dietannu vasta neljä viikkoa, niin tommonen mättöpäivän pitäminen tässä vaiheessa voi alentaa sitä kynnystä tehdä se aina uudestaan ja uudestaan. Jos olisin sinä, odottaisin niin kauan kun kroppa sanoo, että nyt on pidettävä.

Juu kyllä pää kestäs vielä olla tankkaamatta, mutta kun jo 2 viikkoa sitten pistin kalenteriin 3.11.2012 "mättöpäivä" niin himo kävi ylitsepääsemättömäksi. Seuraavan mättöpäivän meinasin laittaa taas 4 viikon päähän.

Ps. kävin 21 sarjan jalkatreenin päätteksi syömässä mäkissä bic mac ateria + 2kpl tuplajuusto + 2 valkkari dippiä. Säälittävä suoritus kun jo tuosta tuli maha täyteen. Maistu muuten yllättävän paskalta.

Itse oon pidellyt juurikin tuon 4vko välein ja hyvin on jaksanut. Kyllä se tekee hyvää välillä unohtaa nuo bodyruuat kerran kuukaudessa ja varsinkin kun tulee syötyä aikalailla samat ruuat joka päivä. Virkistää mieltä ja jaksaa taas painaa sen 4vko miinuksilla. Mättöpäivänä tulee kyllä syötyä ihan kaikkea mitä tekee mieli ja niin paljon kun vaan mieheen mahtuu, mikä on nykyään aika vähän. Ähky tulee varsin nopeasti.

On se nyt saatana, kun paino jumittaa! Tänään olen pitänyt "mättöpäivän". Lainausmerkit siksi, että mun mättö on koostunut normaalia enemmästä määrästä minihiilarileipää!! aika rajua!! :D äsken tein kunnon protskumassan blenderillä (rahkaa, soijamaitoa ja kahvinmakuista protskujauhetta) ja oli muuten sairaan hyvää. Maistui aivan joltakin mokkamousselta tai vastaavalta :P~ Aamupäivän spinningissä hikoilin kuin pistetty sika, minkä toivoisin olevan merkki nesteiden liikkeelle lähdöstä. Huomenna punttia. Varaan parin viikon päähän inbodyn niin sittenpä nähdään kuka on kuka. Tai ainakin suuntaa-antava tulos viitaten aikaisempiin kommentteihin inbody-tulosten luotettavuudesta. Parin viikon päähän siksi, että menkat alkanevat ensi viikolla ja tämähän nostaa painoa heti pari kiloa huoh. Jotenkin masentaa lukea miten kaikilla muilla paino tippuu tasaista tahtia, vaikka itse teen töitä aivan sikana tämän projektin eteen. Tosin porukka täällä tuntuu lähteneen liikkeelle aika eri massaluokista.

Hola! Lähden itsekkin kirjoittelemaan motivoituneena muiden posteista. On/off tyyppistä treenitaustaa löytyy vuosia, mutta en ole saanut itseäni missään vaiheessa tiukkaan kuntoon --> rasvat 10-15% väliin. Kunnon bulkki ja sen tuoma hyöty lihaksen kasvatuksessa on jäänyt vain haaveeksi. Aina On-kaudella ollaan dieettailtu ja treenattu kovaa, mutta sitten loukkaantumisten/elämäntilanteen/motivaation puutteen vuoksi Off-kaudella ollaan syöty paskaa ja juotu alkoholia, jolloin menetetyt tulokset ovat kadonneet ja fläsää tullut roppakaupalla lisää, lihasten pienentyessä. Nyt kuitenkin elämä on suhtkot balanssissa ja tullut treenattua viimeinen puoli vuotta "kovaa".

Mitat tällä hetkellä 180cm/82.2kg(aamupaino tyhjänä). Dieettailin viime keväästä kesän loppuun 93kg --> 82kg, suht rauhalliseen tahtiin normaalilla proteiinipainotteisella ruokavaliolla. Sitten alkoi taas yliopiston tuomat houkutukset ja opiskelijabileissä tuli vietettyä aikaa alkusyksystä liiankin kanssa. Treenailin kyllä samaan aikaan kohtalaisesti. Krapulamätöt ja runsaan alkoholin tuomat kalorit toivat oman normaalin syksyn tapaan jälleen läskiä ihon alle, ei kuitenkaan onneksi kovin montaa kiloa. Nyt taas motivaatio huipussaan treenauksen suhteen ja tavoitteena on vetää ukko ekaa kertaa elämässään kovaan kuntoon. Vienosti näen jo mielessäin kuinka alfauros kirmailee rannoilla tiukoissa speedoissaan hurmaten kukkahattutädit ja heidän jälkeläisensä :D No ei.. Ensi kesä siis tavoitteena!

Tämänhetkinen tilanne: Viikko dieettiä takana ja nesteet heilahtaneet vekeen pudotus ollut n. kilon. Vyötärönymärys paksuimmasta kohdasta 89cm ja käsivarsi jännitettynä 36.5cm. Tarkoituksena pudotella marraskuun loppuun ylimääräisiä pois tiukalla ruokavaliolla, ilman sen kummempia mättöpäiviä. Tavoite kuun loppuun 79kg. Tästä lähdetään syklittelemään 4vko plus-/ 2vko miinuskalorisyklittelyä toukokuun loppuun saakka. Painotavoitteita en niinkään laita vaan seuraan peilikuvaa ja mittanauhaa projektin edistyessä. Kuitenkin rasvaprosenttitavoite alle 15%, vyötärönympärys karvan verran yli 80cm ja käsivarsi snadisti 40cm. Kuulostaako realistiselta?

Tsemppiä kaikille dieettaamiseen ja jatkakaa kirjoittelua! Antaa mukavasti motivaatiota itselleenkin kun lukee muiden tuloksista ja onnistumisista :) Kuvia lupaan laittaa jossain vaiheessa kehiin, kunhan saan aikaiseksi.

eka olin ketolla, sitten vähähillareilla, nyt vielä ainakin marraskuu ketolla. Paino ekaa kertaa pitkään aikaan alle 85kg! 80kg jouluksi :)

Suositut

Back
Ylös Bottom