Syksyn 2007 kisaajat, dieettifiilistelyt tänne!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Faidra
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Kyselyikä :D Määki haluan haastatella teitä! Kauheen mielenkiintoista lukea perusteellisia selostuksia dieeteistänne. Suvituulilla oli hyviä kysymyksiä. :)

1. Missä vaiheessa aiotte aloittaa poseerausharjoittelut? Onko valmentajanne ottanut asian puheeksi vai oletteko itse tehnyt suunnitelman poseerausten, kävelyn ja lavallaolon harjoittelusta?

2. Minkä verran teillä oli alussa treeniä ja aerobista, minkä verran nyt? Millaisella suunnitelmalla lisäätte aerobisia? Onko treeniohjelma muuttunut dieetin aloituksen jälkeen?

3. Millaisella makroravinnejakaumalla syötte? Sisältävätkö eri ateriat jotenkin eri määriä eri makroravinteita, vai katsotteko vaan että päivän tavoitteet täyttyy?

4. Miten hoidatte lihashuollon dieetillä?

Tosiaan kiva lukea, millaisia diettejä teillä on! Kiitos ihanat ja eikun lisää juttua mahdollisimman monelta!:haart:

Mä pudotin kevään kisoihin yhdeksän kiloa, joista osa oli tietty nestettä. Mulla oli alussa, varmaan kuukauden tai kaksi sellainen herkkupäivä, että sain syödä mitä vain. :D Itse asiassa mun täytyi syödä jotain epäterveellistä. Joka toinen lauantai rasvasia ruokia ja joka toinen sokerisia. Se laitto kyllä aika "kivasti" konetta käyntiin viikon diettailun jälkeen. Mulla on sellanen kroppa, että torstaina alkaa jo tajuamaan, että lauantaina on oltava tankkauspäivä, tavalla tai toisella.

Mulla ei oo ollut kalorivaihtelua, mutta oon joskus itsekseni (ihan huvikseni) kokeillut sellaista diettiä, jossa hyödynsin sitä. Mullekin toimiva juttu, muttei välttämättä tarvittava.

Mä oon niin korviani myöten täynnä kaloreiden laskemista, että oon tyytyväinen, että joku tekee sen mun puolesta. Mutta on mulla jo olemassa päänsisäinen kalorilaskuri. Joskus jopa haluaisi kytkeä sen pois päältä.

Samat ruoat joka päivä helpottaa niin julmetusti, kun lapsille pitää tehdä omat ruoat, eikä avopuolisokaan halua syödä kanaa ja riisiä seitsemää päivää viikossa. Kaksi urheilevaa aikuista ja kaksi kasvavaa lasta tarkoittaa aivan valtavisti ruokaa viikossa. Ostan aina vähintään neljä rasiaa kanaa kerralla, 6-8 maitorahkaa ja ainakin 8 litraa maitoa. Rahaa menee Kirkkonummen Prismaan niin paljon, etten edes kehtaas sitä tähän laittaa. Ja voi vitsit mikä pyykkimäärä... About 1-2 koneellista joka päivä.

Onneksi nykyään on niin hyvät jääkaapit ja pakastimet olemassa!:) Ja tietty tehokas linkous pesukoneessa. Ei ois mulla ainkaan tullut tästä harrastuksesta mitään, jos olisin elänyt silloin, kun kaupassa piti rampata lähes päivittäin ja pyykkiä kuivatella pari päivää.

- Suvituuli -

Ehdin jo laittaa tähän väliin viestiä, mutta vastaampa heti Faidran kyssäriin. Kiitos sullekin kivoista kysymyksistä!

1) Heh, mun ei kai tarvii toitottaa enempää, että harjoittelen poseerausta missä vaan ja milloin vaan, jotta tämän keväinen ei tule enää toistumaan. Mutta puhuttiin valkun kanssa, että Line upissa seisomistakin pitää treenata ja se aloitetaan varmaan silloin, kun dietti on jo aika pitkällä. Silloin siihen saa todellisemman tuntuman. Mulla on miesvalmentaja, jolle Body Fitness ei oo aiemmin tuttu laji. Kyllä se niin on, että itse saan huolehtia siitä, että olen muutenkin kuin fysiikan puolesta hyvässä vedossa. Mutta yhdestä kokemuksesta viisastuneena luulen, että tällä kertaa mulle tulee vielä paljon suunnitelmallisempaa harjoittelua poseerauksen suhteen. Kevään kisoihin treenasin poseerauksia aamuisin, ennen kuin muksut heräsivät ja salilla sarjojen välissä. Vikat posetreenit valmentajan johdolla jäi väliin poikani sairastelun ja pukuhässäkän takia. Harmitus... Se ois ollut tarpeen.

2. Mulla ei oo vielä dietti käynnissä, mutta vastaan, kunhan saan tästä jotain ohjeistusta. Keväällä aerobista lisättiin tosi varovasti, kuntoa seuraten. Lopussa tein viikon tai pari melkein joka päivä 2 h aerobista. Lähinnä sauvakävelyä ja kuntopyörällä polkemista.

3. Voi vitsi, miten noloa myöntää... Mulla ei oo mitään käsitystä jakaumasta. Mä oon oollut vaan kone joka tottelee. :D Otan selvää.

4. Miten hoidatte lihashuollon dieetillä? Hierontaa mahdollisimman usein, venyttelyä joka treenin jälkeen ja kaksi kertaa viikossa PNF- venyttely. Lisäksi teen joitain joogaliikkeitä, koska alaselkäni kipuilee jumissa olevien takareisien ja pakaroiden takia. Sitten mulla on tietty palauttavia kävelyitä ja vesitreeni kerran viikossa. Aika usein hieron itse omia lihaksiani esim. suihkussa tai saunassa. Sillein tosi kevyesti. Avopuolisokin on aika isoksi avuksi, jos joku paikka jumittaa pahasti. On ne lapsetkin talloneet mun selän päällä, kun on ollut tosi tuskainen olo.

Mulla on tosi pitkiä salitreenejä. On ihme, jos selviän alle kahden tunnin. Jännä juttu, mutta se toimii mulla. Alkuvaiheessa diettiä käytän urheilujuomaa, että jaksan vetää treenin läpi. Mä oon tosi onnellinen, että käytin syksyn aerobisen kunnon kohentamiseen, enkä alkanut suoraan valmistautua kisaan. Mulla oli joulukuun mittauksessa jo aika kova kunto. Mielestäni se on yhtä tärkeää dietillä kuin lihashuolto.

- Suvituuli

1. Missä vaiheessa aiotte aloittaa poseerausharjoittelut? Onko valmentajanne ottanut asian puheeksi vai oletteko itse tehnyt suunnitelman poseerausten, kävelyn ja lavallaolon harjoittelusta?

2. Minkä verran teillä oli alussa treeniä ja aerobista, minkä verran nyt? Millaisella suunnitelmalla lisäätte aerobisia? Onko treeniohjelma muuttunut dieetin aloituksen jälkeen?

3. Millaisella makroravinnejakaumalla syötte? Sisältävätkö eri ateriat jotenkin eri määriä eri makroravinteita, vai katsotteko vaan että päivän tavoitteet täyttyy?

1. Mää pullistelen päivittäin peilinedessä. Mulla ei oo mitään selkeetä poseerausharjotus suunnitelmaa ja eikä valkun kaa kanssa ole ollut kauheesti puhetta siitä. Sen kanssa en kauheesti voi harjotella kun se asuu sen verran kaukana ettei oo mahollista nähdä kuin korkeintaan kerran kuussa. Olen itse kysynyt yheltä entiseltä fitness kisaajalta, joka asuu tässä lähellä, että voisiko se tulla kattelemaan harjotuksia aina jossain välissä. Tällä hetkellä ei vielä huvita posetella biksut päällä kun se ei näytä kauheen hyvältä:) Mutta varmasti kesän edetessä otan poseharkat ainakin kerran viikkoon isossa peilisalissa.

2. Alussa aerobista oli noin 5h viikkoon. Tällä hetkellä teen noin 10h ja tätä määrää sitten pidetäänkin varmaan muutama kuukausi tai en oo siitä kyllä ihan varma. Kaipa se valkku laittaa tota aerobista kunnon mukaan. Ite treenaan tällä hetkellä 5-jakosella ohjelmalla ja toistot on 10-12. Muutaman viikon kuluttua toisto määriä tiputetaan 8. Mukavaa, pääsee vääntämään isompia rautoja.

3. Ite en tiiä tarkkaan tota makroravinnesuhdetta kun nuo hiilaripäivät vähän sotkee kuviota, mutta suunnilleen ehkä 40-40-20 tai sitten ei. Katon vaan että esim päivän proteiini ja rasva tarve täyttyy. Nekään ei oo joka päivä samat vaan jos vaikka tänään tulee vaan 130g protskua niin sitten huomenna saatan syödä sen 180g niin kuitenkin että viikko keskiarvoksi tulee n.160g proteiinia päivässä.

4. Lihashuollosta pidän huolta. En missään nimessä halua loukkaantua, kun oon niin paljon vammoista joutunut kärsimään. Koko hieronnan otan joka toinen viikko tällä hetkellä, mutta myöhemmin voin ottaa joka viikkokin. Venyttelen vähintään kolme kertaa viikossa puoli tuntia+ salilla venyttelyt. Käyn ottamassa vesihierontaa palautumiskeskuksessa aina silloin tällöin, voisin ottaa useamminkin sillä saan sen ilmaseksi. Ja jos nyt jotain vammoja tulee niin omasta takaa, kiitos ihanan avokin:haart: , löytyy ultra ja sähkölaitteet. Tuo sähkölaite on kyllä tosi tehokas esim. jos on selkä vähänkään jumissa niin laitan sen heti pariksi minuutiksi, se lievittää kivut ja jumit aika tehokkaasti.

No, siinä oli nyt jotain. Aika hauska vastailla näihin kysymyksiin niin saa omiin ajatuksiin jotain tolkkua. Oliko vielä jotain muuta:D

1) Mä harjottelen tällä hetkellä poseerauksia peilin edessä joka päivä ja valmentajalle näytän asennot aina kunnon tarkistuksen yhteydessä. Pika puoliin alan harjotella poseja kokeneen fitnesskilpailijan kanssa. Kävelyä harjottelen tällä hetkellä ehkä kerran viikossa. Line upissa seisomista ja muutenkin lavakäyttäytymistä oon tähän asti harjotellu lähinnä omassa päässäni....:D Tarttis varmaan alottaa niidenkin treenaus.

2) Alkuun lähdettiin kolmella aerobisella ja neljällä salitreenillä. Nyt teen 4x45 minsaa aerobista ja 4-5 salitreeniä viikkoon. Aerobista lisätään kunnon edistymisen mukaan. Seuraavan kerran, kun paino alkaa jumittaa, aerobista tulee yks kerta viikkoon lisää. Dieetin alussa treenasin 4-jakosella ja muutama päivä sitten vaihdettiin 5-jakoseen ohjelmaan, jolloin kroppa kerkee paremmin palautua. Loppumetreillä ohjelma muuttuu vielä jonkin verran. Ei noi treenit silti mitään helppoja ole! Jossakin vaiheessa aerobista tulee myös salitreenin jälkeen.

3) Mä syön joka päivä samat ruuat ja tällä hetkellä protskua tulee 176g, hiilareita 201g ( 1800kcal päivänä 27g vähemmän) ja rasvaa 48 g päivässä. En muista paljonko milläkin aterialla..

4) Mä venyttelen nykyään joka päivä, joskus useamman kerran päivässä. Aina reenin alussa ja lopussa sekä sarjojen välissä ja sit pitkät venytykset vielä muutama tunti reenin jälkeen. Aerobisten jälkeen venyttelen ainakin jalat kunnolla läpi. Hieronnassa käyn tällä hetkellä 2 krt/kk, mut senkin määrää pitää jossakin vaiheessa lisätä.

Ja sit loppuun pientä kitinää. Multa on lähteny nyt reilu 2kg, mut silti tuntuu jo nyt ettei musta jää mitään jäljelle! Mitenkähän tottusin tähän koko ajan pienenevään olomuotoon?

3. Voi vitsi, miten noloa myöntää... Mulla ei oo mitään käsitystä jakaumasta. Mä oon oollut vaan kone joka tottelee. :D Otan selvää.

- Suvituuli

ottakaa ihmeessä selvää ihan jatkon ja tulevaisuuden kannalta. Kysykää ja kyseenalaistakaa (positiivisessa mielessä). Kaikki on teille itsellenne hyödyksi, jotta opitte kuuntelemaan omaa kehoanne. Kukaan ei tiedä kroppaanne paremmin, kuin te itse.

Ja sit loppuun pientä kitinää. Multa on lähteny nyt reilu 2kg, mut silti tuntuu jo nyt ettei musta jää mitään jäljelle! Mitenkähän tottusin tähän koko ajan pienenevään olomuotoon?

Se on varsinkin eka dieetillä yllättävä asia, miten pieneksi sitä kutistuukaan ja vaatteet päällä näyttää lopussa aikas kuikelolta. Jos on aina tottunut olemaan suht hyvissä massoissa (en tarkoita lihavaa vaan normaalia rasvarosenttia lihasmassan lisäksi) niin kisadieetillä pieneneminen saattaa yllättää. Kannattaa näyttää sitä kuntoa asiantuntevalle valmentajalle joka kertoo miten tulee edetä:) Muistan kun ekalla dietillä luulin että seuraa n. 4kg pudotus niin kappas vaan, se olikin 12kg:D tsemppiä sinulle ja kaikille muillekkin syksyn vitnesskissoille:thumbs:

edit. näytäthän sä sitä kuntoa koutsillesi, en lukenu kun nuo "pointit" ensin...:hidas:

Se on varsinkin eka dieetillä yllättävä asia, miten pieneksi sitä kutistuukaan ja vaatteet päällä näyttää lopussa aikas kuikelolta. Jos on aina tottunut olemaan suht hyvissä massoissa (en tarkoita lihavaa vaan normaalia rasvarosenttia lihasmassan lisäksi) niin kisadieetillä pieneneminen saattaa yllättää. Kannattaa näyttää sitä kuntoa asiantuntevalle valmentajalle joka kertoo miten tulee edetä:) Muistan kun ekalla dietillä luulin että seuraa n. 4kg pudotus niin kappas vaan, se olikin 12kg:D tsemppiä sinulle ja kaikille muillekkin syksyn vitnesskissoille:thumbs:

edit. näytäthän sä sitä kuntoa koutsillesi, en lukenu kun nuo "pointit" ensin...:hidas:

Kiitos paljon!:haart:

Itse asiassa narisin samasta asiasta tänään valmentajallekin ja sekin sano, et ekalla dieetillä tuon kaltaiset ajatukset on ihan normaaleja ja noita "dieettikriisejä" tulee kuulemma vielä kunnon edetessä enemmänkin. Niitä odotellessa...:D Mullakin lähtee painosta vielä ainakin 12kg, joten aika kirppu sitä on sit loppu metreillä! Luulen, et sitten kun siihen pieneen olomuotoon on tottunu, niin ei halua palata enää jokinorsuksi...:rolleyes:

Kisaajille tsempitystä loppuviikkoon. Painakaa hommia täysillä jo nyt, niin ei tarvitse miettiä tekikö kaiken 100% vai olisiko voinut jotain tehdä paremmin...

"Champions aren't made in the gyms. Champions are made from something they have deep inside them -- a desire, a dream, a vision."
~ Muhammad Ali

Toivottavasti jokaisella on viikonloppuna aikaa pysähtyä hetkeksi... syventyä omiin ajatuksiin, visualisoida se kuva oman mielen sopukoihin missä saavuttaa valtavan palkitsevia asioita, itse määrittelemäänsä menestystä, sen sijaan että miettisi mitkä asiat voivat mennä pieleen ja miksi et voisi onnistua. Päätä olla innostunut, luottaa siihen että kaikki sujuu. Eikös se niin mene, että asioilla on tapana mennä niin päin kuin ajattelemme niiden menevän.

Faidra-höpöhöpö täällä taas fiilistelee heti aamusta... mä NIIN elän niitä dieettifiiliksiä uudelleen ja uudelleen, varsinkin tällaisina aamuina kun aurinko paistaa jo sängystä noustessa, kroppa tuntuu kevyeltä. Tällaisina aamuina aamuaerobisilla tuntui siltä että mihin muuhun se oma kroppa olisi voitu tehdä kuin juuri tähän mitä nyt teen. :)

Kyselyikä :D Määki haluan haastatella teitä! Kauheen mielenkiintoista lukea perusteellisia selostuksia dieeteistänne. Suvituulilla oli hyviä kysymyksiä. :)

Tosi hyviä kysymyksiä myös Faidralta!:)

1. Harjoittelen muutaman kerran viikossa jatkuvasti poseeraamista (lue=poseeraan aina ja kaikkialla jos olen yksin :D) Valmentajan mukaan aletaan vielä säännölliset asentoharjotukset jossain vaiheessa vähän lähempänä. Meillä on myös hyvä tuttu porukka, jonka kanssa harjotellaan asentoja säännöllisesti. Erityisesti muiden kanssa harjoittelusta on ollut tosi paljon hyötyä!

2. Alussa aerobista oli 1h päivässä, nyt 1,5h. Salit koko ajan saman verran. Aerobisten lisäyksiin toivottavasti ei tarvitse vielä ryhtyä, vaan niissä lisätään ensimmäisenä tehoja. Mitään tietoa ei kyllä ole tulevasta, mikä on ehkä ihan hyväkin. Treenit suunnittelen itse, ja radikaalia muutosta ei ole vielä tarvinnut tehdä kun painot nousee samaan tahtiin kuin ennenkin. Suurin muutos on se, että ihan lyhyttä sarjaa (itselle kovilla painoilla eli alle viiden toistot) ei ole tarkotus tehdä enää ennen kisoja.

3. Makroja en itseasiassa ole tarkkaan seurannut, mutta n. 40-55hh/20-25p/n.10r tms. Makrot on suunnilleen samat joka aterialla, mutta lisättyjä rasvoja tulee vain kahdella aterialla. Protskuja aina 15-20g/ateria, hiilareita hieman enemmän aamulla, päivällä ja iltatreenin jälkeisellä aterialla mutta joka aterialla tulee hiilariakin ihan runsaasti.

4. Lihashuoltoon tuli dieetin alkaessa ihan tajuttoman hyvä lisäys, kun tein tosi hyvän sopimuksen erään urheiluhierojaopiskelijan kanssa, joten tavotteena on että koko kroppa hierotaan n.1 viikossa. Lisäksi yritän muistaa venytellä aina illalla :D.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
"Champions aren't made in the gyms. Champions are made from something they have deep inside them -- a desire, a dream, a vision."
~ Muhammad Ali

Tää on oikeasti niin hyvä ajatus, että pakko vaihtaa siguksi.

Omalla päällään pystyy niin sotkemaan kuin parantamaankin asioita dieetillä (ja muutenkin), joten yrittäkää (ainakin välillä) pistää aivot narikkaan, treenatkaa ja nauttikaa kaikesta siinä tehdessä. Turhalla stressaamisella ja etukäteisellä murehtimisella ei hyödytä mitään. Tiedän, että tää on niin helppo sanoa, mutta toteuttaminen voi olla eri asia :D

Tsemppiä kovasti kaikille dieettaajille. Nauttikaa lämpimistä kesäaamuista ja auringonpaisteesta, sillä loistava kesäkunto on teillä kaikilla ainakin taattu.

:haart: :lla Carina

Tervehdys!

Toi on muuten tosi hyvä homma, että voi porukalla treenata poseerauksia. Mun on varmaan turha kysellä, olisiko täällä Kirkkonumella muita vääntämiskääntämistreenejä kaipailevia. :)

Oli ihan asiallista palautetta se, että pitäisi itse olla selvillä makroravinnejakaumasta. Mä vaan päätin ekan dietin suhteen, että seuraan valmentajan ohjeita omaa kroppaa kuunnellen. Jos oisin heti alkuunsa alkanut miettimään perin pohjin kaikki jutskia, mulla ois aika ja energia sekä fiilis dietin läpiviemiseen saattanut lopahtaa heti alkuunsa...

Mutta hei, tää toinen dietti onkin ihan toinen juttu. Nyt mulla on yksi kisadietti takanapäin ja voin osallistua enemmänkin dietin suunnitteluun ja sen etenemisen seurantaan. Nyt mulla on parempi käsitys mun kropasta ja siitä, miten se reagoi erilaisiin muutoksiin. Muutenkin mun pitää olla aika hyvin tietoinen kaikesta mitä tapahtuu, että voin kirjoittaa treenipäiväkirjaa.

Juttelin PT:n kanssa näistä jakauma jutuista. Mulla protskujen ja hiilareiden suhde muuttui jatkuvasti, riippuen siitä, miten kunto edistyi ja millainen oli vireystasoni. Mulla on se onni, että nään valmentajan useita kertoja viikossa. Ainakin ohimenennen.

Eilen oli se kauan odotettu PT -tapaaminen. Jeeeeeeeeeeeeee!!! Dietti alkaa maanantaina. Jos nyt dietistä voi puhua, kun kalorit nostetaan noin tasolle 2300. Aiemman dietin aloitustaso oli 1800. Mutta nyt mulla on paljon parempi lähtökunto ja enemmän aikaa käytettävissä.

Selkään ja käsiin haetaan lisää massaa ja pohkeisiin ehkä vähän kokoa lisää. Reidet pitää saada tiukemmaksi ja voisi kai rintalihaksetkin vähän turvota.

Seuraavan parin viikon ajan kroppa ajetaan taas sisään treeniin. Tuntuu vähän tylsältä lähteä tekemään pelkkää kokovartalotreeniä ja paljon aerobista, koska haluaisi jo päästä tekemään "kunnon" treenejä. Mutta tietenkinhän sitä on ajateltava, mikä on kropalle parhaaksi.

Mulla oli yläkerran rasvat 15 tuntumassa eilen kun mitattiin. Pari prossaa on tultu ylöspäin. Painoa on tullut 5 kiloa lisää. En yhtään ihmettele sitä, koska mulla oli kunnon pesusienifiilis kisojen jälkeen. Tuntui, että nesteitä tuli ihan villinä sen jälkeen kun alkoi tyhjennys-tankkauksen jälkeen taas juomaan ja syömään vähän normaalimmin. Ja on mulle nyt parina päivän herkutkin maistuneet. Varsinkin jäätelö. Eilen katseltiin avopuolison kanssa Departed -leffa ja syötiin namia sekä Magnum -jäätelöt. Oli kyllä rentouttavaa. Alan huomaamaan, että kroppa alkaa palautua dietistä. Aiemmin hiilarihyrinät ovat aiheuttaneet kamalan olon ja kamalan morkkiksen. Nyt on tosi hyvä fiilis ja nautin jokaisesta suupalasta, jonka eilen söin. :D

Mä oon kärsinyt aikuisikäni käsisäryistä ja kuukautisiin liittyvistä migreenikohtauksista. Mutta ne molemmat olivat poissa dietin aikana. Nyt kun olen taas herkutellut verensokeriarvojeni kustannuksella, ongelmat ovat palanneet. Olen niin niin onnellinen, että voin taas aloittaa dietin. Voin silloin niin paljon paremmin.

Millaisia tavoitteita teillä muilla on kisaamisen suhteen? Mä ajattelin aluksi, että pääasia on, että nautin hommasta, niin matkalla kuin itse kisapäivästä. Mietin, että on kai mahdoton haaveilla pitkään aikaan menestymisestä, kun aina on niitä, jotka on treenannut mua paljon kauemmin. Mutta kyllä mä voin myöntää, että jos mä säilyn ehjänä ja pää pysyy kasassa, mä lähden metsästämään aina vain parempia sijoituksia. Onhan kyse kilapailemisesta.

Mulla on sellainen päätös tehtynä, että musta ei tulla ikinä näkemään mitään alusvaatekuvia, vaikka miten menestyisin kisoissa tai olisin ihan superhyper hyvässä kunnossa. Onhan se niin, että urheilullinen vartalo on seksikäs, mutta jotenkin mua tökkäsee sellaiset viettelykuvat alusvaatteisillaan, kun on kuitenkin urheiluharrastus kyseessä. Mitä te muut mimmit mietitte tästä asiasta?

Ois kiva kuulla sellaisenkin mielipide, josta sellaisia kuvia on olemassa! Mä en tuomitse ketään, jokaisella on ihan erilainen tausta ja tarkoitus tehdä asioita. Mulla asiaan vaikuttaa varmasti paljon se, että olen kahden pienen lapsen äiti, opettaja ja pian vaimoke. Olisi vähän kiusallista, jos oppilaani sattusivat näkemään minusta kuvia alusvaatteisillani tai raivostuttavaa, jos lapsiani kiusattaisiin näin "Lällällää, lällälää sun äitis tissit on netissäää".:)

Tällaisin aatoksin tällä kertaa. Mukavaa viikonloppua kaikille!:haart:

Jes, jes! Tänään on palattu diettifiilikseen;) Pari viikkoa kertyi koulustressin takia univelkoja, niin se vei myös voimat treeneistä. En siis viittinyt yliväsyneenä kammeta punttien kimppuun, kun vielä tulin pariksi päivää kipeeksi ja kroppa kävi kuumana. Nyt oon onneksi palautunut ja univelat jokseenkin paikattu.

Sitten kyssäreiden pariin:
1) Poseerausta on tullut harjoiteltua melkein joka päivä pikaseen kotosalla, mutta tällä viikolla otettiin eka sessio treenikaverin kera ja aiotaan jatkaa kimpassa niiden harjoittelua pari kertaa viikossa. Koutsin kanssa katsotaan varmasti asentoja aina sillon, kun tsekaan kuntoa eli loppua kohden tiuhemmin. Kävely on aika hanskassa, kun tänäänkin siivosin korkkarit jalassa, heh! Avokki nappasi kivan kuvan, kun neiti oli löysät versut jalassa, korkkarit jalois huiskan kanssa heilumassa. Hymy tulee ihan luonnostaa, joten luotan että syksyllä ei tarvis niin paljon jänskättää kuin ekoissa kisoissa. Tai enemmin toivon, että lihakset ei kramppais niin pahasti tokalla kertaa.
2) Salitreenejä on neljä ja aamulenkkejä samanverran. Kaksi lenkkiä sauvoen joku 45min. ja kaks pikakävelyä 1h. Pyöräilen lisäksi työmatkat ja treenimatkat, joista kertyy ehkä 1,5h/vkko. Vielä ei ole tarvinnut lisätä aamulenkkejä ja treenit pysyy nelijakoisena luultavasti loppuun asti. Myöskin treeninjälkeinen aerobinen tulee kuvioihin vasta loppupuolella.
3)Ruuat on tällai 190g prot/ 210g hh/ ~30g rasvat riippuen päivän raaka-ainevalinnoista. Aamupala ja lounas sis. 30g prot/60g hh, päivällinen 40/60, eka välipala 20/10, toka vp 20, palkkari 30/20 ja päivän vika-ateria 20. Omas sekava, mut itelle vettä vaan. Joskus viikonloppun saatan yhdostellä aterioita tai vaihtoehtoisesti muuttaa annosten järjestystä, mutta aika tiukasti noudatan samaa mitä viikolla, kun kroppa toimii sillai parhaiten. Jos alkaa nukuttaa ajois ja päivän vika ateria syömättä, niin saatan herätä sen vielä syömään parin tunnin levon jälkeen.
4)Lihashuolto hoituu säännöllisellä hieronnalla. Joka toinen vkko selkä ja joka toinen jalat. Hierojani on osteopaatti, joten siltä onnistuu myös jumien tsekkaus. Monesti oon käynyt pelkästää ruostuksella, jos on rintaranka vaikka tuntun ahtaalta. Venyttely on ollut vähän liian vähäistä, mutta yleensä teen sitä aamulenkkien ja treenien päätteeksi. Oon päättänyt kyllä ottaa yhdelle lepopäivälle pidemmän venyttelytuokion.

Jos vaikka aloittas tänään Euroviisuja katsellessa..

Moi vaan taas...

Hauska idea siivota korkkarit jalassa. Sehän on aivan loistavaa harjoitusta. Täytyypä kokeilla!

Ei mutta nyt mun täytyy kehua tätä palstaa. Tää on sikahyvä juttu! Tänään mun aamuisen kirjoittelun jäljiltä yksi leiriltä tutuksi tullut tyttö ehdotti yhteisiä poseeraussessioita minulle ja kolmannellekin mimmille. Nyt meitä on jo pieni porukka kasassa ja syksyllä mulla on sellaiset poseeraukset, että selkä näkyy ainaskin johonkin lippukassoille asti. :rock:

Mutta toinenkin fiilistelyjuttu on luvassa: Mä ostin hääpuvun!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ou jee, jippidippiduu. Tai siis mies osti. :) Mun rahat menee tähän harrastukseen. :eek:

Se on niin jumalainen puku, että ette usko. Ai vitsit. Ja saimme upeat Bonjour -puvut puoliskolleni ja pikku sulhaspojallemme. Ja uskokaa tai älkää, mikä pikkuneitikaunotar tyttärestä tulee. AI ETTÄ. Mun puku on yläosasta tosi avoin, siis selkäpuolelta. :) Se on niin kaunis, että mua melkein itkettää. Valitsin sellaisen puvun, joka on nyöritetty selästä, että mahdun siihen heinäkuussakin. PT lupasi, ettei mulle kovin paljoa lisää massaa haetakkaan tähän väliin. Mulla on vika sovitus hääpuvulle viikko ennen häitä. Siten saan istuvan puvun vaikka olen dietillä. Oon aika fiiliksissä kun ajattelen, että olen aika kovakuntoinen kesämorsian. :D

Käytiin myös eurovisu- ja lätkähulinan keskellä katsomassa Union Design -liikkeestä vihkisormuksia. EEK, mitä hintoja! Olemme ihastuneet Petri Pulliaisen sormuksiin. Ne ovat niin kovaa materiaalia, että ne kestävät happoa ja siten myös esim. salin tankojakin. Poikamme pisti hepulin päälle liikkeessä, joten emme saaneet suunniteltua omia sormuksiamme, mutta päätimme, että hankimme kyllä hänen suunnittelemansa kunnon sormukset, koska teemme tämän homman vain kerran elämässämme.

Sori, nyt meni aiheen sivusta, mutta oon tosi fiiliksissä. Rahanmeno vain kauhistuttaa, kun tää harrastus syö niin paljon säästöjä. Voi olla, että ensi syksystä lähtien joudun tekemään sijaisuuksia opiskelun ohella, jotta saan valmennuksen maksettua. Me fiksut mentiin vielä ostamaan uudehko Audi näin häiden alla... Ja mulla on vielä aikamoinen takaisinmaksurupeama edessä opintotukien suhteen. Voi kauhistus. Saan onneksi vähän helpotusta hommaan kirjoittelemalla sitä treenipäiväkirjaa. Ja uskokaa tai älkää, mä rakastan kirjoitella. Varsinkin itsestäni. :david:

Hei, mä sirrryn hiljaiseloon tänne kirjoittelun suhteen. Mutta pysyttelen matkassa mukana. Tsemppiä kaikille!:haart: :haart: :haart:

Hihii. Nyt on pakko kertoa, kun näin niin mahtavan unen.
Eilen iltasella avokki ilmoitti lähtevänsä mun kans ekaa kertaa aamulenkille. Sit vaan höpötin, et aamul pitää tehä vatsatkin. Kävin onnellisena nukkuu, et jes mä saan piitkästä aikaa lenkkiseuraa.

Unesta:
Oltii syksyn kisoissa ehkä ensimmäisellä mustat biksut kierroksella. Pääsin vertailuun Akkin viereen;) ja sit ekakierros loppu siihen, kun otettiin Akkin kanssa tuuletusmielessä käsistä kii ja nostettin ylös. Hurraa. Sit käveltiin kilpailijajärjestyksessä takahuoneeseen ja tokasin Akille, et nyt pumpataan mun vatsat yhtä muhkuiksi kun sun omat. Siinä sitten pumpattiin makuulla ja voimapyörän kanssa "idolin" viekus, jihuu!

Akkille terkkui ja tsemii!
Mä näköjään unissanikin haaveilen sun vatsapaloista..Oon nyt meinaan ajatuksella tahkonnut masukkaa, joskos siitä sais muutakin erottuviin, kun ylävatsat ja serratukset. Vielä on syksyyn aikaan ja harjoitukset jatkukoon.

Unesta innostuneena tein siis voimapyörää aamulla, jeah. Nyt on korsetti vähän taas jämäkämpi.
Mukavaa päivää kaikille:hyper:
ja muutkin vois kertoa kisafiilistely unia, joo?

Kylläpä täällä on hiljaista... Mun piti pysyä täältä poissa, mutta kun ei oo luettavaa paljoa, niin pakkohan sitä on kirjoittaa. :)

Edelleen tää rahanmeno ahdistaa... Voikohan häät ja harrastus viedä konkurssiin...

Mä oon nähnyt kanssa paljon dietti- ja kisaunia. Ne ei oo mitenkään kovin hauskoja, joten en liikaa rasita teitä niillä. Kerran näin unta, että valmentaja määräsi mulle keksiä ja hapankorppua suoraan suoneen. Ideana oli, että saisin superenergiat ja hyvän pumppitunteen lihaksiin. :D

Mulla on nyt alkanut sali- ja aerobiset harjoitukset. Luulin, että tässä pikkuhiljaa ajetaan kroppa sisään treenaamiseen. Odotin jotain vähän samantapaista treeniä kuin sairauden jälkeen :D Valmentaja nauroi hyväntahtoisesti mun mietteille, mutta myös pöllytti käsityksiäni oikein kunnolla.

Nyt on uudet treenikuviot meneillään. Teen tällä hetkellä jotain ihan muuta, mitä en ole koskaa aiemmin tehnyt. Kaksi viikkoa teen salilla kiertoharjoittelua aika kovilla sykkeillä. En tiedä, uskonko itsekkään, mutta maanantaina sykemittari näytti reippaasti yli kahdensadan lukemaa. Tänään syke pysyi jo aisoissa, mutta tulihan sitä oksennuksenmaku suuhun.

Mulla on kalorit tällä hetkellä about 2200. Saan kuulema sittenkin ihan uuden ruokaohjelman. Siistiä saada vähän vaihtelua tähän syömiseen.

Onko kellään mitään käsitystä, ketä on tulossa BF pitkään sarjaan? Tuntuu, että täällä kirjoittelee pääasiassa lyhyen sarjan kisaajia... Vai olenko ymmärtänyt ihan väärin?

Nyt täytyy palata treenipäiväkirjan pariin.

Aurinkoista ja energistä loppuviikkoa kaikille!

Heh, sä oot Suvituuli ihan höpö :) Älä nyt vaan lopeta tänne kirjottelua, oot niin ihanan aurinkoinen persoona että sunlaisia tarvitaan juuri täällä kisaosiolla (varsinkin siinä vaiheessa kun dieettaajat alkavat synkistelemään :D).

Laitathan tänne sitten linkin kun sun treenipäiviksesi putkahtaa nettiin?

Mun arvailujen mukaan pitkään sarjaan voisi olla tulossa ainakin Tunturin Katarina puolustamaan SM-voittoaan... hmm, Tirroniemen Marista ei tiedä, Alasalmen Riikka pitää ilmeisesti välivuoden... Törrösen Erika? En tiedä, on kisannut jo viime syksyn ja tämän kevään putkeen... ehkä jää pois? Pietilän Hilkka voisi olla lähdössä, kun meni niin upeasti tuo kevätkisa - mutta en tiedä hänestäkään. Salon Anna lähtee kans kisaamaan ja pitkään sarjaan siis. Zeitlinin Nuppu tähtää ymmärtääkseni myös syksyyn, mutta en ole varma meneekö vaparipuolelle vai BF:ään, we'll see. Ketähän muita vielä..? Voi olla että viime vuoden tulokkaista saadaan tänä vuonna joitakin jo sinne SM-lavalle. Kallion Emma, Horpun Carita....? Ainiin, jatkaakohan Petra Korkiakangas myös syksyyn?

Huom, en siis oikeasti tiedä ketkä ovat lähdössä, kunhan arvailen. :D

Tulokaskisan kautta varmaan tulee useampikin tyttö, täällä Pakkiksellahan moni on menossa tulokkaisiin. Ex-Tavis, Elkku82, Ironbutt, vanilja, Helga... toivotavasti tulokaskisa menee heillä nappiin ja pääsevät SM:iin. Tulokkaista viidellä parhaallahan on suoraan paikka SM-lavalle.

Lyhyestä sarjasta tulee tosi mielenkiintoinen. Nyt on niin monta noita mielettömän kovia lyhyen sarjan tyttöjä, että varmaan tänä vuonna kisoja ratkaistaan sillä, kuka pääsee kireimpään kuntoon ja osaa esiintyä lavalla luontevimmin...!

Olisin juuri tullut sanomaan ihan samaa kuin Faidra siitä, että aivan ihana lukea Suvituuli sun kirjottelua! Varmasti kaikki muutkin ovat samaa mieltä, sillä näitä juttuja on ihan turha pitää sisällään kun voi tuottaa samalla iloa ja hyödyllistä tietoa dieetillä olevien fiiliksistä muillekin! :)

Mä en valitettavasti vieläkään ole pitkään aikaan nähnyt minkäänlaista kisaunta :rolleyes:. Itseni tuntien unet kuitenkin olisivat joitakin mokailu-unia, joten ehkä on parempikin ettei niitä (ainakaan vielä) näe...heh!

Sitten tänne voisin kirjoitella vielä sen huomion mistä puhuin jo treenipäiväkirjassanikin: Tänään huomasin, että aamutreeni salilla jonka teen aina kuitenkin heran+aminohappojen+kofeiinin+c-vitamiinin voimalla, ei onnistu yhtä hyvin jos treeni alkaa tavallista myöhemmin. Koska korkeimmat kaloripäivät on vielä mulla ma ja pe, ti keskikaloripäivä ja eilinen keskiviikko tietenkin matalimpia kaloripäiviä, niin kroppa selvästi huomaa sen, että nyt on varastot tavallista tyhjemmät jos treenin alkamisajankohta venyy. Ei pitäisi siis olla tällaisia keskellä viikkoa olevia vapaapäiviä ollenkaan, jolloin tulee nukuttua "liian pitkään". :D

Millasetkas teidän muiden fiilikset ovat nyt olleet? Mulla mieliala on ollut koko ajan pirteä ja olo ihan normaaliakin parempi (ja ihanan "kevyt") koko ajan, joten täytyy vaan koputtaa puuta, että tätä jatkuu mahdollisimman pitkään. :)

Mulla on oikein hyvät fiilikset tämän dieetin suhteen. Johtuu kyllä siitä kun dieettiä on kestänyt vasta neljä päivää:) Paino on tippunut 68,2 kilosta 66,6 kiloon. Eli nesteitä on lähtenyt kropasta jonkun verran. Kyllä sen jo tuossa masun seutuvilla huomaa, kun nyt jo alkaa ylävatsalihakset erottumaan paremmin.

Aamulenkit mulla alkoi heti reippaalla tahdilla eli tunnin kävelen 5 kertaa viikossa. Aamupuuro on tällä hetkellä mun elämäni ilo ja ainoa herkku, miten kohmeiset mansikat voi maistua niin ihanalta puuron kanssa:kuola:

Mitään kisaunia en oo vielä nähnyt. Yleensä en kyllä unia näe, tai en ainakaan niitä aamulla muista. Mutta aina kun kisoja miettii, niin muutama perhonen alkaa masussa lennellä. Jännittäviä aikoja nämä:)

Unesta:Oltii syksyn kisoissa ehkä ensimmäisellä mustat biksut kierroksella. Pääsin vertailuun Akkin viereen;) ja sit ekakierros loppu siihen, kun otettiin Akkin kanssa tuuletusmielessä käsistä kii ja nostettin ylös. Hurraa. Sit käveltiin kilpailijajärjestyksessä takahuoneeseen ja tokasin Akille, et nyt pumpataan mun vatsat yhtä muhkuiksi kun sun omat. Siinä sitten pumpattiin makuulla ja voimapyörän kanssa "idolin" viekus, jihuu!

Akkille terkkui ja tsemii!
Mä näköjään unissanikin haaveilen sun vatsapaloista..Oon nyt meinaan ajatuksella tahkonnut masukkaa, joskos siitä sais muutakin erottuviin, kun ylävatsat ja serratukset. Vielä on syksyyn aikaan ja harjoitukset jatkukoon.

Voi apua!!! :lol2: :lol2: Tää oli kyllä ihan paras!!! :haart: Pitää sit oikeesti takahuoneessa tehdä vatsapumppailut kimpassa :D

Tällä hetkellä tosin palat on mukavan pehmoisen kerroksen alla tuolla jossain (näkyy ne hyvässä valossa :D ) mutta eiköhän ne taas sieltä piakkoin esiin kaiveta!

Mä tässä vielä tän kuun seurailen teitä muita ja kun varsinainen valmistautuminen itsellä taas alkaa, niin kirjoittelen sitten enemmän! Ei viitsi tulla tänne kertomaan, montako olutta otin lauantaina ja söinkö 200 vai 400 g karkkia :D

Tsemppiä kaikille ja nauttikaa alkavasta kesästä! Lenkillekin on ihana herätä kun aurinko paistaa ja on valoisaa :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom