Syksyn 2007 kisaajat, dieettifiilistelyt tänne!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Faidra
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Moiks!
Mäkin voisin ilmottautua syksyn karkeloihin tähtääviin. Turku on mun osalta suuntana ja siellä lyhkäset bf:ssä. Dietin aloitin jo n. 6vkkoa sitten, kun kerran painoa hiilaattiin niin ylös sitten viime syksyn. Aika nihkeesti alku on lähtenyt painon laskun osalta, mutta ei se vaan peilikuva on tärkeää, eikö?:)
Ensimmäinen ja uusi treenikaveri, joka valmistautuu Jyväskylään tuo roimasti tsemppiä omaan matkaan.
Lisäksi puuha-duracel-nainen-Faidra hoitaa kisa-asujeni tilaamisen USA:sta. Se luo kovasti treeni tsemppiä, kun tietää että asujen osalta on ainakin paketti lavalla kuosiassa. Niiden takia tullaan myös hullun raivolla viilaamaan kunto tiukaksi, jee! KIITOS Faidralle.

Wautsi, Wou! Ja sit vielä Miken kuvat houkuttelee:worship:
Tossa yks päivä just kattelen viime vuoden kisojen jälkeen otettuja kuvia ja itse asiassa yksi komeilee seinällä joka päivä motivaattorina, niin kyllä niidenkin puolesta haluan näyttää itselleni, että musta on tähän. Siis Mike, ilomielen mä ainakin tulen posettelemaan ja tänä vuonna voidaan jokunen otos julkaistakin, hih.

Ei muuta kuin :whip: ja tsemiä kaikille syksyn kisoihin tähtääville!

Mä en tiedä muuta kuin että Lehtisen Minna on kisannut sekä masterseissa että yleisessä sarjassa vuoden (?) sisään, mutta samoissa kisoissa hän ei ole ollut molemmissa sarjoissa.

Periaatteessa Lahden 2-päiväisiä kisoja varten saa oivaa harjoittelua, jos esim. joku masters-sarjalainen kisaa lauantaina Turussa sm-karsinnoissa ja sunnuntaina JKL:n masterseissa. Jos on sekä tulokas että masters, niin luulisi että sais kisata molemmissa sarjoissa samana päivänä niinkuin susanahin tapauksessa. Ainakin fitnesspuolella tulokas on voittanut tulokassarjansa ja voinut sijoittua yleisessäkin mitaleille, en nyt vain muista tämän porilaisen mimmin nimeä.

Eli spekulointia spekulointia, kohta saadaan virallista tietoa :)

No niin, tänne ketjuun siirtymisen aika on koittanut :D

Viikko Forcen takaista mässäilyä (:kuola: ) takana ja tänään paluu arkeen.
Toukokuu mennään vielä suht rennosti (ruokamääriä ja painon nousua kuitenkin tarkkaillen) ja kesäkuussa tiukempi linja taas päälle. Eli homma jatkuu, ei tätä malta lopettaa kun vauhtiin pääsi :hyper:

Toivotaan vaan, että kroppa kestää vielä yhden dieetin yhtä hyvin kuin kaksi edellistä ja kehitystäkin saisi vielä jopa vähän aikaan :)

Moi

Minäkin liityn Akki sinun fysiikkasi ihastelijoiden joukkoon. Minusta kokonaisuutesi oli äärimmäisen harmooninen.

Minullakin on n. viikko kisanjälkeistä syömistä takanapäin. Aika hillitysti olen mitään mässännyt ja ensi viikolla palaillaan takaisin ruotuun kaikelta osin. Sain valmentajalta kaksi viikkoa treeni- ja diettikesälomaa. :)

Olin alimmillaan varmaan jollain 900 kalorilla tyhjennyspäivinä. Ei siis ihme, että kroppa heittää volttia nyt kun syö vähääkään enempää hiilareita. Eilen meinasin juosta pumppitunnilta oksentaen ulos, kun olin syönyt pari tuntia aikaisemmin protskupatukan. En yhtään ihmettele, miksi Faidra laittoi painavaa juttua siitä, että dietin lopetus pitäisi olla yhtä suunniteltu kuin itse diettikin. Olen aika hyvin onnistunut siinä, mutta joitain ylilyöntejä on matkaan jo mahtunut mukaan. (Tai no.. Onko grillipihvi, suklaakakun pala jälkkäriksi ja muutama nami lasten Lauantaipussista ylilyönti? Päätä sinä.)

Mulla mitattiin "kotikonstein" noin 13 prossan rasvat ennen kevään kisoja. Syksyllä tavoitteena voisi olla jotain 10-12 välillä. Mulla jäi omasta mielestä vielä jalat aika löysäksi.

Mulla on monta muttaa edess dietin osalta... Mun kaksi vuotias on sairastellut valtavasti ja mm. neljä viikkoa ennen kevään kisoja kului kuumeista/ oksentavaa/vatsatautista/kurkkukipuista lasta hoidellessa. Kisaa edeltävän päivän vietimme lastenlääkäriasemalla. Miten tämä kaikki liittyy syksyn kisoja valmistavaan diettiin... No kerron sen verran, että lääkäri soitti tänään pojan verikokeen tulokset. Senkka on edelleen kohollaan ja imusolmukkeet ovat olleet jo yli vuoden turvoksissa. Jos senkka ei laske, joudumme taas sairaalatutkimuksiin (uskokaan tai älkää, meillä noita Jorvi tai Tammisaaren sairaala reissuja on jo aikasta monta takanapäin). :( Onneksi Jorvissa voi tilata keiittiöstä kanasalaatin toiveiden mukaisesti. Viimeksi tilasin salaattia ja ananasta, jossa on 100g kanasuikaleita ja hiilarit otin kanttiinista otetusta ruisleivästä, josta kaavin voit pois. :) Tuli silloin sen verran kiire lähtö, ettei ehtinyt omia eväitä vääntämään.

Ne pari muuta muttaa ovat isohkot kesähäät heinäkuussa ja proseminaarin ja gradun kirjoittamisen aloittaminen. Ei äksyilevä varhaisnuorikaan helpota hommaa entisestään. Mun onni on, että nautin dietilläolosta ja ehdottomuudesta omassa henkilökohtaisessa elämässäni. Mutta miten osaan ostaa sopivan kokoisen hääpuvun? Entä saanko edes pientä kakkupalaa kurkusta alas omissa häissäni? Häämatka ainakin saa odottaa ajankohtaa, joka on reippaasti kisojen jälkeen.

Minä luulen, että touko- ja kesäkuusta otetaan kaikki irti kehittymisen suhteen. Uskoisin, että heinä-, elo- ja syyskuu ovat ainakin ihan kunnon diettikuukausia. Tosin luulen, ettei tässä kesän alussakaan kovin paljoa mässätä. Mun kohdalla dietti ei estänyt kehitystä laisinkaan. Kuten jo jossain vietissä mainitsinkin, mulla alko kisaan valmistava treeni vasta vuoden alusta 2007. Neljässä kukaudessa saatiin ihmeitä aikaan. Tosin mulla alkoi aamuaerobiset aivan viime metreillä diettiä, jos vertaan moneen muuhun kilpailijaan.

Mulla olikin tän dietin aloituksen suhteen enemmän sydämmellä kuin osasin ennen kirjoittamaan ryhtymistäni aavistaa. Mä haluun vaan niin kovasti taas treenaamaan ja tekemään seikkailumatkaa kohti syksyä. Odotan myös, että saan taas oman kullan avustajaksi. Kisapäivä oli yksi hauskimmista meidän yhteisellä taipaleella. Olemme naureskelleet monet kerrat jälkeenpäin, miten kaadoin ProTanit pitkin poikin, kun kuulin pääseväni finaaliin. Oli myös aika hupaisaa, että tuleva sulho kursi kasaan bikineitä vielä kisapaikalla. Taisin olla ainoa kisaaja, jolla oli kahden miehen ompelemat kisa-asut. :)

Tsemppiä kaikille diettaajille! Mulla alkaa kunnon treenit ensi viikolla ja sen jälkeen en ehdi paljoa enää kirjoitella. Mutta käyn lukaisemassa teidän kuulumisianne ja tuun laittaa tännekin linkin, jos ja kun nettiin tulee multakin jonkilainen päiväkirjatyyppinen systeemi.

Tahdonvoimaa ja onnistumisen iloa matkalle mukaan! Arvostan teitä, ihan jokaista!:haart: :haart: :haart:

Voi vitsi kun oli hyvä teksti sulta suvituuli! Tuossa taas yksi todiste siitä että jos vaan tarpeeksi jotain haluaan niin sen varmasti saavuttaa. Tosi rankkaa varmaan kun oma lapsi sairastaa, gradua pitäisi vääntää, häät tulossa ja toinen lapsi vielä jolla on uhma ikä, ei voi kuin hattua nostaa sulle kun sait kaiken tehtyä ja pääsit noin hienoon kuntoon:rock: Kova mimmi!

Ite kun tota sun tekstiä luki niin ei voi kuin itseää syyttää jos mun diettiä ei onnistua. Mulla ei oo lapsia, opiskelut on opiskeltu, työpaikka on treeni paikalla ja muutenkin työajat suosii diettiä, kämppä on lähellä työpaikkaa (1km), joten matkoihin ei mee juuri mitään aikaa, ei oo koiria eikä kissoja joista pitäs huolehtia. Poikakaveri on, mutta sillekin löytyy helposti aikaa kun sekin urheilee. Eli toisin sanoen mulla pitäs olla aika ideaali tilanne dietin läpi viemiseen. Saa nähä miten käy että pääsen hyvään kuntoon, kaikkeni ainakin yritän:)

Voi vitsi kun oli hyvä teksti sulta suvituuli! Tuossa taas yksi todiste siitä että jos vaan tarpeeksi jotain haluaan niin sen varmasti saavuttaa. Tosi rankkaa varmaan kun oma lapsi sairastaa, gradua pitäisi vääntää, häät tulossa ja toinen lapsi vielä jolla on uhma ikä, ei voi kuin hattua nostaa sulle kun sait kaiken tehtyä ja pääsit noin hienoon kuntoon:rock: Kova mimmi!

Ite kun tota sun tekstiä luki niin ei voi kuin itseää syyttää jos mun diettiä ei onnistua. Mulla ei oo lapsia, opiskelut on opiskeltu, työpaikka on treeni paikalla ja muutenkin työajat suosii diettiä, kämppä on lähellä työpaikkaa (1km), joten matkoihin ei mee juuri mitään aikaa, ei oo koiria eikä kissoja joista pitäs huolehtia. Poikakaveri on, mutta sillekin löytyy helposti aikaa kun sekin urheilee. Eli toisin sanoen mulla pitäs olla aika ideaali tilanne dietin läpi viemiseen. Saa nähä miten käy että pääsen hyvään kuntoon, kaikkeni ainakin yritän:)

Tää oli suurimmaksi osaksi kuin mun suusta! Ei mitään ylimäärästä "häiriötekijää" ja opiskeluilta/töiltä jää aikaa vain itselle ihan tarpeeksi. Oikeasti kunnioitan ihan älyttömästi tyttöjä, joilla on lapsia ja pystyvät painamaan dieetin kunnialla läpi. Voin vaan kuvitella kuinka paljon rankempaa suvituulin kaltaisilla tytöillä on kisadieetillä! :worship:

Sitten on pakko hehkuttaa tänne hieman dieetin edistymisestä: Nyt on lähtenyt yhteensä 4,1kg dieetin alusta, eli n. kuudessa viikossa. Ulkopuoliset ovat alkaneet kommentoida muutosta, mikä tuntuu niiiiin kivalta! Toivotaan että jatkokin sujuu hyvin, vaikka tiedän, ettei paino voi tippua tätä vauhtia kovin kauaa. :)

Hyvä ex-tavis että ihra tirisee:) Sulla se vähänenki...Mulla on nyt lähteny 5kg ja kukaan ei oo vielä huomannut tai ainakaan sanonu mitään:( Mua ainakin motivoi, näin välitavoitteena, että ihmiset alkaa sanomaan että vähän sää oot laihtunut. Sitten yksi toinen hyvä välitavoite on että saan yhet ihanat farkut, jotka ostin pari vuotta sitten, mahtumaan jalkaan sillain sulavasti:D Ilmotan täällä sitten heti kun se tavoite täyttyy:hyper:

Hyvä ex-tavis että ihra tirisee:) Sulla se vähänenki...Mulla on nyt lähteny 5kg ja kukaan ei oo vielä huomannut tai ainakaan sanonu mitään:( Mua ainakin motivoi, näin välitavoitteena, että ihmiset alkaa sanomaan että vähän sää oot laihtunut. Sitten yksi toinen hyvä välitavoite on että saan yhet ihanat farkut, jotka ostin pari vuotta sitten, mahtumaan jalkaan sillain sulavasti:D Ilmotan täällä sitten heti kun se tavoite täyttyy:hyper:

Hei on täällä tätä pudotettavaakin vielä tavoitteekseni pistämät n. 11kg, joten saa se paino tippuakin! :rolleyes: ...Tuo vanhojen farkkujen mahtuminen jalkaan on muuten mullakin yksi suurimmista motivaationlähteistä! :thumbs:

Moi

Kiitos mimmit! Kisadietin läpivieminen voi varmasti olla rankkaa, vaikka kaikki elämässä tuntuisikin tukevan prosessin läpiviemistä.

Itse ajattelen, että asennoituminen on se mikä pitkälle ratkaisee, kuinka vaivattomasti dietti etenee. On tosi hienoa lukea, kuinka ihmiset osaavat nauttia pienien välitavoitteiden saavuttamisesta! Jos olen ihan rehellinen, en osaa kuvitella, miltä tuntuu olla dietillä todella pitkän aikaa. Itselläni rasvaprosentti oli kevään dietille lähtiessä 16-18 prosentin tuntumassa. Mutta kyllähän se kutkuttelee itsetuntoa, kun jengi alkaa huomata, että kunto on edistynyt.

En ole taikauskoinen, en laisinkaan. En edes jaksa uskoa horoskooppeihin, onnenkiviin tai muuhun sellaiseen. Mutta sanotaanko näin, että on aika ihme juttu, että joka ikinen aamu, kun dietillä kävin lenkillä, juoksi jänis tien yli. "Se" juoksi aluksi aina samasta kohtaa ja kutakuinkin samaan kellonaikaan, mutta lähempänä kisa-ajankohtaa näin jäniksen juoksevan tien yli monissa eri paikoissa lenkkipolun varrella.

Joo, ei kai jänikset ole niin tavattomia lenkkipolun varella, mutta kuulkaas tätä... Viimeisellä lenkillä ei jänistä näkynyt. Sen sijaan näin mustan kissan juoksenvan tien yli kahdesti. Ja tiedättekö mitä... Siitä se painajainen alkoi. Lapseni oli todella sairas, kisa-asuun paloi reikiä ja meinasin missata kisakokouksen kokonaan. Toiseksi viimeisenä iltana ennen kisoja meinasin heittää hanskat tiskiin ajaessani pois ompelijalta. Asut jäi edelleen ompelijalle, vaikka olin mennyt niitä noutamaan. Taisi muuten olla keskiyö. Olin siis tosi murheinen ja epätoivoinen ja sanoin ääneen, että ehkä mua ei ole tarkoitettu osallistumaan niihin kisoihin... Ja PAM, jarrut pohjaan... Edestä juoksi jänis. Mä sain siitä niin paljon henkisiä voimavaroja, että päätin viedä prosessin läpi vaikka väkisin ja vielä nauttia siitä täysillä.

Mutta ei nää mun jäniksjutut vieläkään loppuneet. Tänään ohjatun tunnin jälkeen sain ikävän puhelun ja olin todella murheellinen. Lähdin kodin sijasta Prismaan, etten menisi perheen luokse allapäin. Kun ajoin pyörällä kotiinpäin mietin syksyn kisoja ja sitä, onko musta oikeasti tähän hommaan. Ja PAM. "Se jänis" vilisti taas tienyli.

Vitsit mä toivon teille jokaiselle "JÄNIKSEN" matkaan mukaan. Silloin kun oma usko loppuu on aina jokin joka kannattelee. Mua kannatti perhe ja ystävät , mutta myös oma luottamus(pupu) siihen, että tällä kaikella on jokin tarkoitus. Dietti ei oo vaan dietti kisapäivää varten. Se on jotain äärimmäisen hienoa meille itsellemme. :haart: :haart: :haart:

Huh, Suvituuli, oot kyllä melkoinen WoimaNainen! Henkistä kanttia on varmaan tuplaten verrattuna moniin muihin, kun pystyt tuollaisissa olosuhteissa vetämään kisadieetin läpi. Sen voin sanoa, että lopputyön teko kyllä onnistuu (kirjoitin diplomityöni kisadieetillä), mutta häitä en kisadieetin keskelle halunnut. ;) Sen vuoksi kisaankin vasta ensi keväänä seuraavan kerran...

Sulla on ollut lähtökuntokin jo todella hyvä, jos rasvat oli noin alhaalla. Ei taida kertyä extraa kovin helposti? Mulla oli varmaan samoissa lukemissa kisadieetin lopussa. :lol2: No, eipä sitä tosin pitäisi yksilöitä verrata tässä asiassa keskenään!

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Kiitti Faidra! Mä oon saanut sun kautta tosi paljon rohkeutta lähteä kisaamaan. Sun juttuja kun olen seuraillut, olen tuuminut, että eihän se kisadietti tarkoita sitä, että elää kisoja varten 24 h vuorokaudessa. Dietin kohdalla voi käydä vähän niin kuin lapsen kasvatuksessakin... Jos siihen pistää KAIKEN huomionsa ja keskittää kaikki voimavaransa, niin on suurempi riski epäonnistua. Dietti tulee elämään yhdeksi osaksi, siitä ei tule itse elämää. :) Mun mielestä olet monessa yhteydessä jaksanut muistuttaa siitä, ettei dietti ole mitenkään järkyttävän kummallinen juttu. :) Upea juttu, että naimiisiin meno on sinulle niin tärkeä juttu, että voit asettaa sen kisaamisenkin edelle. :5: Minulla nää jutut menee vähän niin kuin lennossa. :)

Tjaa, kai se pitää paikkansa, mitä Elovaaran Maija sanoi... Olen kai luonnostaan aika "kireä". Valmentaja oli kevään dietin kanssa sitä mieltä, että suurempi riski mun kohdalla on olla liian kireä kuin liian löysä. Itse asiassa mua toppuuteltiin aika paljon esim. aamuaerobisen suhteen. Tyhjennyspäivinä en ollut mikään nätti näky. Suonia pullotti mahassa aika monta... Onneksi tankkaus vähän tasoitti tilannetta. Mutta, jos oikeesti ollaan menossa siihen suuntaan, että kireyden pitäisi olla samaa luokkaa kuin Lindroosin Lauralla, niin mäkin saan vetästä niitä aamuaerobisia aika huolella. :)

En tiedä, saako keskustelun sekaan laittaa kuvia, mutta en kyllä halua laittaa näitä kuvathreadiinkaan, joten valituksen mielellään privatemessagena. :D

Tässä oon kolme kuukautta ennen toisen lapsen synnytystä
katso liitettä 33989
Tässä oon joitakin kuukausia synnytyksen jälkeen
katso liitettä 33990
Ja tässä mun masu n. 9kk synnytyksen jälkeen
katso liitettä 33991

Kyllä mäkin lihon, jos syön paljon. En vaan syö kovin paljoa (nyt kun PMS -oireet saatiin kuriin) ja liikun paljon. Varsinkin lasten kanssa. Ulkoilemme joka päivä, käymme jumpassa ja uimassa sekä pyöräilemme koko perheen voimin. Ollaan koko sakki aika aktiivisia. Energiaa ois vaikka lampaat söis. :D Joo, on mulla pikku etu. Nimittäin aktiivinen kilpirauhanen. Mutta nyt se on normaalitilassa. Onneksi, että lihaksetkin voi kehittyä. :D

Pudottelin synnytyksen jälkeen 13 kiloa. Sitten olinkin aika rimpula... Reidetkin oli tosi sirot ja sievät. Nyt ne on niin isot, että pitäis varmaan alkaa kysellä teiltä mimmit, että mistä ihmeestä ostatte housunne.

Mutta hei, mullakin näitä kauhuskenaariokuvia riittää, jos jotakuta alkaa dietillä ahdistamaan. :hyper: Mä oon tällainen kameleontti. Vaihdan ulkomuotoa aina vähän mihin suuntaan sattuu. Olin juuri hyvässä kunnossa ykkösen jälkeen, kun päätin hommata pikkukakkosen. Sitten halusin olla laihaakin laihempi, kunnes tajusin, että se on ihan tyhmää ja että haluan kunnon ihakset. :) Eli välillä olen laiha, välillä muhkea ja välillä lihaksikas. Nyt olen tajunnut, että kyllä tää lihasten hommaaminen on eniten mun juttu.

Tahdonvoima on aika kova juttu. Mutta onneksi sitä on meissä KAIKISSA! :haart:

Viimeksi muokattu:
Hienoa tekstiä Suvituuli, ihan liikutuin tuosta sun jänis-jutusta :haart:

Ja kiitos kanhan, Hermione ja Suvituuli ihanista sanoista :love: Tuollainen palaute omalta osaltaan tuo lisää sitä tsemppiä ja jaksamista tähän touhuun.

Toinen salitreeni tauon jälkeen takana ja kaksi päivää ilman karkkia tai muita herkkuja :D Vaikka nyt ei vielä niin tarkkana tarvitsisi olla, niin huomaan, että karkin suhteen mulle sopii paremmin nollatoleranssi. Jos aloitan, niin en mä voi pussia kesken jättää. Eli parempi olla ilman. Lauantaina sitten karkkipäivä :)

Puntarilla voisin pyörähtää myös lauantaina ja katsoa, mitä edellisen viikon mättäminen sai aikaan ja joko paino ehti nousemaan yli asetetun rajan :rolleyes: 3 pv Lontoossa firman piikkiin ei nimittäin ollut mikään kevyt reissu (Burger King, fish and chips, Malteaser-suklaapallukat, englantilaiset aamiaiset, oluet jne...) :D

Yhden omituisen jutun huomasin eilen illalla, mulla teki mieli aamulenkille :eek:

Hei, muistetaanhan nyt että tämä on se kisaajien kisaforum. Eli kaikki tsemppailut yms. kirjoitetaan punttimimmien puolelle ja annetaan kisaajien (=seuraaviin tulossa oleviin kisoihin valmistautujat tai aiemmin kisanneet) pitää tämä omana keskustelupaikkana. Ok? :) :piis:

Joo, sorry, taisin viedä keskustelua väärälle raiteelle... Hyvä huomautus:thumbs:

Suvituuli, ei ei - en mä sua tarkottanut :) Sähän olet kisaaja!

Meinasin muita tyttöjä, jotka postittivat tähän ketjuun tsemppiviestejä ja ihailevia kuola-hymiöitä. :D

Ahaa... No ei yksi ylimääräinen anteeksipyyntö koskaan ole pahitteeksi. :) Koitan itsekin pysytellä vielä enemmän vain ja ainoastaan diettifiilisjutuissa.

Mua jännittää aika paljon, mitä kaikkea valmentaja on keksinyt mun päänmenoksi. Perjantaina saan tietää. Hän lupaili, että tämä kahden viikon "lepo" on ehdottomasti tarpeen, että jaksan painaa syksyyn saakka. Mulla on yleensä ohjelmassa vähän kaikenlaista... Pitkiä kahden tunnin salitreenejä, rullaluistelua, uintia, sauvatreeniä tai ohjattuja tunteja. Lisäksi on ollut PNF -venyttelyä ja pumppaustreenejä.

Mua kiinnostaisi teidän muiden dieteissä tällaiset asiat:

1) Syöttekö joka päivä samoja safkoja? Itse syön täsmälleen samaa koko dietin. Protskut ovat vain kanasta ja herasta. Tankkauspäivinä on saattanut tulla jotain extraa, kuten kuivattuja hedelmiä. Mitään poikkeuksia en saa tehdä ilman, että varmistan ensin onko se ok. Mä sain olle viimeiset diettiviikot niin tarkka, että makeutusaineet ja esim. xylitilipastillit olivat pannassa.:)

2) Osallistutteko itse dietin suunnitteeluun? Minä saan ohjeet suoraan ylhäältäpäin. Allergiat (kananmuna, kala) on tietty otettu huomioon ja muutama toive(puuro olisi kaurapuuroa, eikä moniviljauuroa ja ruoalla riisiä).

3) Ahdistaako jotakin toistakin alkudietin herkkupäivät... ?Jos sellaisia sattuu olemaan. Mulla on ollut ja ne ovat järkyttävän kamalia. Elimistö saa sellaisen shokin, että voin pahoin koko illan ja osan seuraavastakin päivästä.

4) Niin ja millaisia aloitustasoja on kaloreiden osalta? Vaikka ei tällä sinänsä ole mitään merkitystä, kun siihen vaikuttaa niin moni tekijä, mutta olen vain utelias. Itselläni viime dietillä aloituskalorit olivat jotain 1800. Olin vähän reilut kolme ja puoli kuukautta dietillä.

- Suvituuli

1) Syöttekö joka päivä samoja safkoja? Itse syön täsmälleen samaa koko dietin. Protskut ovat vain kanasta ja herasta. Tankkauspäivinä on saattanut tulla jotain extraa, kuten kuivattuja hedelmiä. Mitään poikkeuksia en saa tehdä ilman, että varmistan ensin onko se ok. Mä sain olle viimeiset diettiviikot niin tarkka, että makeutusaineet ja esim. xylitilipastillit olivat pannassa.:)

2) Osallistutteko itse dietin suunnitteeluun? Minä saan ohjeet suoraan ylhäältäpäin. Allergiat (kananmuna, kala) on tietty otettu huomioon ja muutama toive(puuro olisi kaurapuuroa, eikä moniviljauuroa ja ruoalla riisiä).

3) Ahdistaako jotakin toistakin alkudietin herkkupäivät... ?Jos sellaisia sattuu olemaan. Mulla on ollut ja ne ovat järkyttävän kamalia. Elimistö saa sellaisen shokin, että voin pahoin koko illan ja osan seuraavastakin päivästä.

4) Niin ja millaisia aloitustasoja on kaloreiden osalta? Vaikka ei tällä sinänsä ole mitään merkitystä, kun siihen vaikuttaa niin moni tekijä, mutta olen vain utelias. Itselläni viime dietillä aloituskalorit olivat jotain 1800. Olin vähän reilut kolme ja puoli kuukautta dietillä.

- Suvituuli

No mäpä vastailen näin ensimmäisenä.

1) Mulla ei ole tosiaan joka päivä samat ruuat, sillä kaloritkin vaihtelee päivittäin ja haluan muutenkin vaihdella ruoka-aineita vähäisissä määrin. En tosiaan tiedä dieetin lopusta yhtään mitään, mutta tähän asti olen syönyt heraa, raejuustoa, maitorahkaa ja seitä sekä kalkkunaa proteiinin lähteistä (kaurahiutale, 4-viljanhiutale, jasmiini riisi on pääosassa hiilarilähteitä). Varmaankin pitää poistaa maitotuotteet dieetin loppuvaiheilla.

2)Osallistun itse suunnitteluun, saan periaatteessa syödä mitä vain kunhan pysyn sovittujen hh/p/r- ja kalorimäärien sisällä. Vaihtelenkin vähän ruokia päivittäin ja tällainen on kätevää, kun jonkun ruoka-aineen ollessa loppu ei välttämättä tarvitse kipittää äkkiä kauppaan, vaan sinä päivänä voin ottaa puuttuvat kalorit muusta ruuasta (esim. omenat loppu-> syön appelisiineja, porkkanaa jne.)

3)Eipä ole ainakaan tähän asti ollut herkkupäiviä, koska joka päivä on herkkupäivä ;) . Syön kerran päivässä mm. corn flakeseja ananaksella, ehrmanilla ja marjoilla. :kuola:

4)Ihan dieetin alussa kalorit oli 3250 joka päivä, sen jälkeen 3250 2 pvänä, 2900 1 pvänä ja 4 pvänä 2600.

Vastailkaahan muutkin, koska näitä on tosi mielenkiintoista lukea! :whip:

suvituuli sanoi:

- Suvituuli

Mukavaa luettavaa tullut Suvituulilta, kiitos! ja tsemppiä matkallesi syksyä kohti.

Tässä vähän mun kuvioita dietillä:
1)Melkein samoja ruokia tulee syötyä päivästä toiseen, vaikka ruoka-aineita on todella laaja skaala käytössä. Itelle vaan sopii pysyä melko askeettisella linjalla, kuten hyvin pystyy syömään tonnikalaa ja riisiä päaterioilla monta päivää putkeen tai puuroa, nam! Sitten kun tökkäsee, niin syö välillä jotain muuta. Ja pepsiä kuluu paljon sekä läkerol pastilleja popsin sillon tällön. Ne toki jätän pois kun alkaa kalorit tippuu, ettei sitten lisää nälkää turhaa, kun mulla ainakin keinomakeutetut juomat ja namit pistää nälän kurnii..
2) En osallistu dietin suunnitteluun, muuten kun ilmottamalla koutsille, et nyt tarttis varmaan tehä jotain kun paino junnaa junnaamistaa.
3) Mulla ei ole alkudietistä herkkupäiviä. Mutta niin kuin Ex-taviksella, mulla on vielä jokapäivä herkkupäivä kun ruokaa on paljon ja marjoista/ hedelmistä saa ihan tarpeeksi herkullisia. Tankkauspäivät tulee kuvioihin tai ainakin viime vuonna sain tankata joskus diettiviikko 11. jälkeen. Hihii, sitä odotellessa.
4) Aloituskalorit oli n. 2300. Pudotettavaa mulla on vielä n. 16 kg, joten reilusti tullaan vielä vähentämään sapuskaa. Viime vuonna lopusta n. kuukauden päivät vetelin 1000 kcal:lla ja hyvin men. Tällä tokalla dietillä luulen kyllä lopussa syöväni enemmän, koska aloituskaloritkin olivat 400 enemmin kuin viime vuonna.

Mukavata hommaa täytyy sanoa. Innolla odotan, onko vuodessa saanut kehitystä aikaiseksi..kuhan nää ihrat saa tästä tiristettyä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Hei, hyviä kysymyksiä suvituulilta :haart: !

Tässäpä mun juttuja.

1) Mä syön joka päivä samat ruuat. Reenipäivinä vaan tulee lisäks 150g banaania, muuten samat safkat joka päivä. Tää systeemi sopii mulle parhaiten, ei tartte paljon ressailla kaupassa käyntejä, kun muistaa ruokalistan ulkoa. Kaikki listalla olevat ruuat on tosi NAM!:kuola:

2) Dieetin suunnitteluun oon osallistunu lähinnä ruoka-aineiden valinnassa joiltakin osin. Riisi vaihdettiin pastaan ja lisäks perunaa. Riisi hyi, pasta ja peruna nam! Tankkauspäivän suunnitteluun pääsen osallistumaan vähän enemmän, mut sitä on vielä turha miettiä. Aikaa siihen on vielä liian paljon...:itku:

3) Mullakaan ei ole ollut minkäänlaisia herkkupäiviä dieetin alussa. Tankkauspäivät tulee sit jossain 11.viikon tienoilla, jos kunto on riittävän hyvä. Sitä odotellessa...:rolleyes:

4) Alotuskalorit mulla oli 2000kcal, mut ne jouduttiin heti kolmannen viikon alussa tiputtamaan 1800-1900 kaloriin, kun paino ei alkanut kunnolla tippua. 1900kcal syön salipäivinä ja 1800kcal välipäivinä. Oon kyl huomannu, et toi 1900kcal ei riitä, jos samalle päivälle sattuu sekä sali et aamuaerobinen. Vatsa huutaa koko päivän, mut kyllä sen kestää! Kasvattaa luonnetta :D .

Tähän mennessä dieetti on sujunu hyvin ilman minkäänlaisia vastaankäymisiä tai mielitekoja. Reenit sujuu loistavasti ja jokaista aamuaerobista odotan innolla! Koko ajan on energisempi olo ja muutenkin hyvä olla! Painokin tippuu nyt tasaisella vauhdilla.:hyper: Tsemppiä ja jatkamista kaikille treeneihin ja diettiin!

1. Mulla vaihtelee kanssa joka päivä ruuat ja se toimii mulla tosi hyvin. Ei oo minkäänlaisia mielitekoja ollut. Mieliruuat on kyllä jo kehkeytynyt tässä mutta esimerkiksi syön erilaisia marjoja joka päivä. Ei oo ees tuntunut vielä dietiltä vaikka oon jo laskellu ruokia pari kk.

2. Valmentaja antaa vain gramma määrät kustakin makraravintoainesta ja viikon keskiarvo kalorit ja niistä sitten itse suunnittelen mitä syön. Mulla on alusta asti ollut kalorivaihtelut mukana eli käytännössä vaihtelut on +-300 päivässä. Olin aluksi aivan kauhuissani kun valmentaja sanoi ettei hän ala kenellekkään tekemään päivän ruokalistoja vaan ne on itse opeteltava laskemaan, kun kaikilla on niin erilaiset mieltymykset ruokien suhteen. Ja tuo on niin totta! Tässä oppiikin niin paljon enemmän kuin siinä että ruokalista tulee suoraan nenän eteen. Kirjaan kaikki syömiset ylös mun vaaleanpunaiseen vihkoon ja sitä oonkin tutkiskellut tosi ahkerasti, ois aivan kaameeta jos mun vihko menis hukkaan, mitenhän pärjäisin ilman sitä:D

3. Mulla on ollut jo kaksi hiilaripäivää ja ekan jälkeen olin aivan kaameen väsynyt ja pari päivää sen jälkeen oli suussa semmonen tärkelyksen maku koko ajan. Mikään varsinainen herkkupäivä se ei ollut vaan söin hiilareita n.400g ja otin ne kaikki aika puhtaista ruuista kuten myslileivästä, kaurapuurosta ja energia patukoista. Nyt on semmonen suunnitelma että joka toinen viikko ois hiilaripäivä. En kauheen innoissani oo tästä mutta kyllä se kieltämättä buustaa ihan hyvin aineenvaihduntaa ja täyttää hiilarivarastoja. Tämä kylläkin tietää sitä että viikolla sitten mennäänkin aika paljon pienemmillä kaloreilla...

4. mulla alotus kalorit oli siellä 2500 ja nyt ne on pudotettu 1800kcal. Paino on mennyt koko ajan ihan mukavasti alaspäin. 1800 ei oo kauheen paljon ja välillä onkin ollut vähän nälkä mutta treenit kyllä jaksaa hoitaa tosi hyvin...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom