Sykkeen käyttäytyminen muuttunut radikaalisti treenin aikana

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Moi

En nyt äkkiseltään keksinyt mistä etsiä tähän vastauksia, mutta jos joltain löytyy niin kiitollinen olen jos jaat!

Tilanne on se, että olen jo pitkään treenannut (tietty välillä muuttelen treenejä hermosto- ja ärsykesyistä) isohkoilla painoilla ja n. 1min palautuksilla. Olen tottunut siihen, että treenin aikana sykkeeni pysyy korkealla. Palautusten aikana syke on normaalisti tippunut alimmillaan 115 ja sarjojen aikana luonnollisesti ollut korkeampi, n. 140-150.

Tällä viikolla jokin on sykkeessäni muuttunut, vaikka treenit ovat samanlaisia kuin ennenkin. Nyt sykkeeni laskee sarjojen välissä välille 75-85 ja sarjojenkin aikana nousee vain 110-115. Olen myös polkenut pyörää treenin jälkeen rasvanpoltto mielessä ja kun sykkeeni on aikaisemmin, pyöräillessäni samalla temmolla ja vastuksella, ollut yli 130 niin nyt se nousee hädintuskin yli 105!

Treeneistäni vielä sen verran, jos sattuisi jotakin syyn löytämisessä auttamaan, että treenaan 3-jakoisella ohjelmalla 6krt viikossa ja 2-3 viikon välein vaihdan 2-jakoiseen, jolloin perus punttipäivien väliin teen CrossFit:n tapaista harjoittelua.

Kiitos

Kuulostaa turhan simppeliltä mutta kunto parantunut? No en tiedä voiko se viikossa tuollalailla parantua :D Saatko sykettä nousemaan jos esim. poljet kovempaa? Tuntuuko treenaaminen samalta noilla sykkeillä vai onko se mielestäsi helpompaa?

Sykemittari todennäkösesti huijaa nyt vähän. Pattereitten vaihto ensimmäisenä on varmasti kannattavaa kokeilla. Pitkällä aikavälillä sykkeen laskeminen tarkottaa vaan kunnon paranemista, mutta noin nopeesti sitä ei kyllä tapahdu.

Sykemittari antaa vähän toisenlaisia oireita paristojen ollessa lopuillaan, mutta kiitti vinkistä.

Kunto todennäköisesti on kyllä parantunut, mutta se ei kyllä tässä tapauksessa tarjoa selitystä muutoksen tullessa niin äkillisesti.

Treeni tuntuu tehokkaalta edelleen ja painot raskailta, mutta en ole treenin jälkeen ollut tällä viikolla läheskään niin loppu kuin yleensä.

Tää vaivaa siksikin, kun nyt olen dietillä ja yleensä suurin osa rasvanpoltosta on dieteilläni tapahtunut salitreenillä, niin nyt yhtäkkiä kulutus onkin paljon vähäisempi salilla vaikka treenit suoritan samalla intensiteetillä. Kuntopyörällä saan sykkeen nousemaan jos poljen oikein kovaa, mutta dietillä ollessani ei paljon huvita polkea tahdilla, jota normaalisti käyttäisin kunnon kohotukseen.

Ehkä tää menee ohi pian. Kiitti :)

Sykemittari antaa vähän toisenlaisia oireita paristojen ollessa lopuillaan, mutta kiitti vinkistä.

Kunto todennäköisesti on kyllä parantunut, mutta se ei kyllä tässä tapauksessa tarjoa selitystä muutoksen tullessa niin äkillisesti.

Treeni tuntuu tehokkaalta edelleen ja painot raskailta, mutta en ole treenin jälkeen ollut tällä viikolla läheskään niin loppu kuin yleensä.

Tää vaivaa siksikin, kun nyt olen dietillä ja yleensä suurin osa rasvanpoltosta on dieteilläni tapahtunut salitreenillä, niin nyt yhtäkkiä kulutus onkin paljon vähäisempi salilla vaikka treenit suoritan samalla intensiteetillä. Kuntopyörällä saan sykkeen nousemaan jos poljen oikein kovaa, mutta dietillä ollessani ei paljon huvita polkea tahdilla, jota normaalisti käyttäisin kunnon kohotukseen.

Ehkä tää menee ohi pian. Kiitti :)

Joo ei kannata heti kamalasti huolestua...mutta yksi ylikunnon merkeistä on myös ´laiska´syke. Eli onko muut kunnossa? Hikoilet samalla lailla ja saat lepoa/unta tarpeeksi?

Ja milläs tavalla teilläpäin sykemittarit oireilee paristojen ollessa lopuillaan?

e: vaiha nyt vaan siihen vyöhön patteri.

Yleensä hukkaa vaan sykkeen. Aika höpöksi ois mittari mennyt, jos laskisi pulssinkin alas pattereiden vedellessä viimeisiään. :) Mulla on semmonen hauska niksi tarkistaa se pulssi sormenpäiden ja sekuntikellon kanssa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Yleensä hukkaa vaan sykkeen. Aika höpöksi ois mittari mennyt, jos laskisi pulssinkin alas pattereiden vedellessä viimeisiään. :) Mulla on semmonen hauska niksi tarkistaa se pulssi sormenpäiden ja sekuntikellon kanssa.

Joo, eihän siinä. Tarkotus nyt ei ollu vittuilla, mut jos jätkällä sekoo sykkeet viikossa, niin vika on lähes 100% varmuudella siinä sykemittarissa. Ehkä leposyke sattuu suunnilleen kohdilleen, mut ei mee läpi, että kesken sarjojen sekuntikellon kanssa lasket sykettäs.

Mut toinen vaihtoehto on tietysti se, et oot äkillisesti kehittäny itelles ylikunnon ja kannattaa nyt jättää treenaaminen vuodeks.

Joo, eihän siinä. Tarkotus nyt ei ollu vittuilla, mut jos jätkällä sekoo sykkeet viikossa, niin vika on lähes 100% varmuudella siinä sykemittarissa. Ehkä leposyke sattuu suunnilleen kohdilleen, mut ei mee läpi, että kesken sarjojen sekuntikellon kanssa lasket sykettäs.

Mut toinen vaihtoehto on tietysti se, et oot äkillisesti kehittäny itelles ylikunnon ja kannattaa nyt jättää treenaaminen vuodeks.

Sykkeen tarkistin palautusten sekä kuntopyöräilyn aikana. Kyllä se paristojen vaihtaminenkin varmasti kannattaa testata, vaikka en usko niiden kuluneen vielä edellisestä vaihdosta. Oon vaan huolestunu tästä, sillä en oo ennen tällaista kokenut. Kovan, loppuun asti vedetyn sarjan jälkeen syke putosi 80 tienoille ja se ei oo tuttua itelle.

Onko sulla ollu joku treeeniboosteri käytössä? Mulla esim. driven sportsin craze nostaa reilusti sykettä.

Vyö paskana? ei toimi molemmat sykkeen "Lukijat"?
En tidä miten noi käytännös toimii, mut vois kyl aika paljon laittaa laitteiden puolesta vetoo..

Sano mua idealistiksi, mutta koita sarjojen välissä ottaa ihan silleen rauhallisesti ja kuunnella mitä se sun kroppas oikein sanoo. Samalla aikaa katsot sitä sykemittaria ja päättelet nerokkaasti, että mikä kone jättää sydämenlyöntejä välistä.

Mitäs jos ihan kellosta katsomalla ja sormenpäällä mittaisi sykkeet perinteisellä menetelmällä?

Tai vielä parempi että heität helvettiin sen sykemittarin, unohdat koko sykkeen ja treenailet entiseen tapaan kun treeni kerta maistuu.

Tänään tarkistelin sykettä tasaiseen tahtiin salilla. Vyö kunnolla paikoillaan, paristojen ei järjen mukaan pitäisi olla lopussa ja treeni oli yhtä intensiivistä kuin aikaisemminkin. Ohjelma tämä:

Olkapäät ja hauikset

1. Pystypunnerrus seisten, tangolla 5x5x50kg
2. Vipunostot sivuille käsipainoilla 5x8x20kg
3. Pystysoutu tangolla 5x10x50kg
4. Takaolkapääsoutu taljassa 4x12x40kg
5. Hauiskääntö scottpenkissä 4x8x29kg
6. Hauiskääntö seisten käsipainoilla 4x8x17,5kg
7. Hammer käsipainoilla 4x10x12,5kg
8. Krusifiksi 4x8x40kg

Palautukset 1min. Syke katsottuna heti sarjan loputtua oli maksimissaan 110 tippui siitä romahdusmaisesti välille 68-75. Tarkistin sykkeen lähes kaikkien palautusten aikana "sormenpää-sekuntikello" -metodilla ja totta se oli.

Lihaksissa tuntui, että töitä tehtiin ja treeni tuntui ihan hyvältä muutenkin, mutta en voi sanoa kokeneeni väsymystä treenin aikana. Menee itseltäni niin yli hilseen, että jos tämä vielä ensi viikolla jatkuu niin lääkäri saa kertoa.

Kiitos kaikille ketkä esittivät näkemyksiään!

Vaihtaisin silti sinuna ne patterit.. Itellä ainaki sykemittaris on ensimmäinen merkki patterin loppumisesta tuo sykkeiden epämääräinen heittely.. Tai siis vaiha nyt ainaki ekana ne patterit ennen ku mihikään lääkäriin oot menossa. :wtf:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom