Sykemittari

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jarkko
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: ⌚🔥 SYKEMITTARI 🔥⌚

Meta description: Tarkkuutta treeniin, dataa palautumiseen ja sykelukemat jotka kertovat totuuden – pysy kartalla jokaisella askeleella.

Itsekin ajattelin ostaa tässä joulun alla sykemittarin.. Elikkä joku enemmäntietävä voisi heitellä ehdotuksia? =) Hintaluokkaa alta 200e, ite olin miettiny tätä:
http://www.capi-online.fi/epages/Capi.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Capi/Products/219513

Mutta toki jos jollakin halvempi ja parempi mieles nii ehdottakaa vaan! Vaatimuksia vaan sen verran että näkyy syke, vauhti ja matka! Mieluiten GPS että olisi tarkkaa.. Kiitän ja kumarran!

Suosittelen Suunto t3c:tä, ei mitään kunnon valittamista ole löytänyt, POD olisi vielä hieno lisä. Kuitenkin ihan peruskello ettei oikein ole mitään hurveleita :(

+ Yksinkertainen: intervalli, sykealueet, sykerajat, Training effect kiva lisä, herätyskelloa joskus tarvinnut, paljon tai ainakin riittävästi toimintoja kattamaan kaikki perustreenit

- Vähän tilaa logissa ilman PODia (siirto tietokoneelle); ei siis mitään treeninrakennus juttua kelloon, joka olisi ihan hieno sinänsä, tämä toimii ihan vain mittarina..

Inhimillinen hinta, hieno lisä harjoitteluun, motivoi ehdottomasti, mukava katsella lenkin tietoja jälkikäteen, itse en tykkää treenin aikana katsella kellosta sykkeitä sen erityisemmin, kellossa on kimeä piippaus, joka ilmoittaa esim. sykerajan ylityksestä tai intervallijakson alkamisesta. Jees tälläpä jotain matskua mitä tuli mieleen :)

Itselläni on Polarin mittari eikä valittamista ole ollut. Joka päivä ranteesta löytyy
vaikka lenkille tai puntille en olisi menossakaan.:hyvä:

Suunto t3c tuli hommattua ja itseasiassa on intersportissa tarjouksessa, löytyy mm. niiden webbisivuilta se tarjouslehti. Siellä on paketteja noilla eri podeilla.

Mulla on kans t3c ja GPS POD. Erittäin mukava ja motivoiva lisä tuo matkan ja nopeuden mittaus jalkaisin lenkkeillessä.

Kello-osa on mielestäni helppokäyttöinen ja asiallisen näköinen. Sykemittausvyö on oikein mukava ainakin verrattuna vanhaan Polarin viritykseen, joka ei pysyny ees pyöräillessä paikoillaan. GPS PODia on näppärä käyttää, mutta paksumpikätisellä saattaa tulla ongelmia mukana tulevan käsivarsikiinnikkeen pituuden kanssa, vaikka se onkin joustavaa materiaalia.

Ostin kans pari viikkoa sitten Suunnon t3c black arrowin. Erittäin tyytyväinen oon ostoksesta ja kulkee nyt mukana salilla, lenkillä ja muissa aktiviteeteissa. Motivoi hyvin liikkumaan enemmän kun pystyy vähän seurailemaan kehittyvää kuntoa jne. :)

Kiva kuulla että t3c:hen ollaan oltu tyytyväisiä. Itselläni on ollut aiemmin Polareita, mutta huomenna ajattelin käydä hakemassa tuon Suunnon. Laitoinkin tuohon Mac-ketjuun viestiä, mutta onko täällä joku kokeillut iSmartTrainin ja Suunnon toimivuutta?

Nostan vanhan threadin kun en jaksa tehdä uutta.

Sain etuajassa joululahjaksi sykemittarin, Suunto t1c:n. Laittelin omat tiedot sinne ja nykäisin vyön päälle. Pidin sitä tunnin päälle kotona touhutessa. Keitin teetä, istuin koneella, katselin telkkaria ja vedin 10 leukaa: kulutus 178kcal. Kun tämän kertoo 24:llä, saa 4272kcal.

Pitkähkön pohjustuksen jälkeen: voiko sykemittarilla arvoida peruskulutusta vaikkapa tunnin sängyssä kirjaa lukemalla ja kertomalla 24:llä, vai antaako tuo luotettavia lukuja kulutuksesta vasta kun urheilee ja sykkeet nousevat yli 100:n?

Sain etuajassa joululahjaksi sykemittarin, Suunto t1c:n.
Anteeksi offtopic. Mitä itse olet tykännyt tuosta Suunto t1c:stä? Ilmeiseti ihan toimiva peli peruskuntoilijalle. Olen meinaan itse ostamassa sitä joululahjaksi, mutta olen miettinyt myös muista malleja.

Nostan vanhan threadin kun en jaksa tehdä uutta.

Sain etuajassa joululahjaksi sykemittarin, Suunto t1c:n. Laittelin omat tiedot sinne ja nykäisin vyön päälle. Pidin sitä tunnin päälle kotona touhutessa. Keitin teetä, istuin koneella, katselin telkkaria ja vedin 10 leukaa: kulutus 178kcal. Kun tämän kertoo 24:llä, saa 4272kcal.

Pitkähkön pohjustuksen jälkeen: voiko sykemittarilla arvoida peruskulutusta vaikkapa tunnin sängyssä kirjaa lukemalla ja kertomalla 24:llä, vai antaako tuo luotettavia lukuja kulutuksesta vasta kun urheilee ja sykkeet nousevat yli 100:n?
Peruskulutus kuvaa sitä määrää mikä ihmisen kropalla menee elämän ylläpitämiseen, hengittäminen jne. Eli esim toi 4272 kulutus tarkottaisi että tekisit päivän aikana 240 leukaa ja kiertäisit kaikki nuo rutiinit läpi kerran tunnissa 24 tunnin ajan.

Anteeksi offtopic. Mitä itse olet tykännyt tuosta Suunto t1c:stä? Ilmeiseti ihan toimiva peli peruskuntoilijalle. Olen meinaan itse ostamassa sitä joululahjaksi, mutta olen miettinyt myös muista malleja.
En ole vielä varsinaisessa liikunnassa kokeillut flunssan vuoksi, enkä hienompiin ominaisuuksiin ole vielä kerennyt perehtyä.
Tähän astisen käyttökokemuksen perusteella kuitenkin hyvä peruspeli. Mittaa liikuntaan kulunutta aikaa, reaaliaikaista syketaajuutta ja kalorinkulutusta ja näyttää ne samassa ruudussa. Lisäks vanhoja liikuntasuoritteita voi ilmeisesti tallentaa ja selailla myöhemmin. Nää oli juuri ne ominaisuudet mitä hainkin sykemittarilta, joten ainakin itelle riittävä apuväline kuntoiluun.

Peruskulutus kuvaa sitä määrää mikä ihmisen kropalla menee elämän ylläpitämiseen, hengittäminen jne. Eli esim toi 4272 kulutus tarkottaisi että tekisit päivän aikana 240 leukaa ja kiertäisit kaikki nuo rutiinit läpi kerran tunnissa 24 tunnin ajan.
Joo, tämä oli tiedossa. Tarkotin siis sitä, että voiko tuolla sykemittarin antamaa lukemaa käyttää päivän kaloritarvetta laskiessa ikäänkuin pohjana, jos vaikka tunnin leffan kattomisen tai kirjan lukemisen ajan mittaa kulutusta? Päivän aikana kun yleensä tulee tehtyä muutakin kuin ylläpidettyä elintoimintoja ja hengitettyä, vaikkei varsinaista urheilua harrastaisikaan.

Soitin Suunnolle ja he vahvistivat että heidän tuotteissaan kalorikulutus sisältää peruskulutuksen. Case closed =)

Terve,

Tutkittuani asiaa olen tullut tulokseen, että minä en keksi tapaa millä naittaa polarin sykemittari ja mac osx käyttöjärjestelmä. Polarin puoleltahan osx:ää ei tueta, mutta kolmansilta osapuolilta luulisi tähän jotain apua löytyvän. Eli tarkoituksena siirtää syke ja gps-data mac tietokoneelle.

Mittari: Polar RS800CX
Käyttöjärjestelmä: Mac osx leopard

Kokeilin alustavasti iSmarttrain ohjelmaa, jonka luvataan imaisevan tiedot mittarista koneelle, mutta siinä en saanut infrapunasiirtoa toimimaan. Kokeilu lopulta kaatoi koko ohjelman. Tämä tapahtui noin viisi kertaa ja sitten luovutin. Natiivisti ohjelmasta ei kyseiselle sykemittarille säätöjä löytynyt.

Tähän asti ainoa ratkaisu on ollut ajaa parallelsin avulla windowsia ja siellä käyttää polarin omia softia, mutta se on yllättävän turhauttavaa, joten ratkaisua etsimässä.

Miten te olette ongelman ratkaisseet?

Prisma myy tuota T3c Multisport Packiä hintaan 179€. Eikös tuo nyt ole aikas edullinen? Vai onko tuo nyt "joku muu" paketti? Muita saitteja kun on kattonut, niin hinnat olleet siellä 199-249€. Tässä mukana siis GPS podi, mittari ja vyö.

Edullinen on kun pelkkää sykemittaria myydään 129e tarjoushintaan. Podi siihen päälle niin hinta on paketilla >200e jos erikseen ostaa.

En löytänyt haulla tämmöstä aihetta.

Oon tässä jo jonkun aikaa katsellut tuota Suunto t3c sykemittaria, mutta ei oo tullut vielä ostettua, koska ei ole mitään tietoa, että onko tuolla sykemittarilla minkälaista yhteensopivuutta kuntosalilaitteisiin?

Sykemittari tulisi käteen mittaamaan päivittäistä kalorikulutusta, olis nimittäin kiva tietää oma kalorikulutus tarkemmin että osaisi rakentaa ruokavaliota paremmin sen ympärille sitten.

Mitä ootte mieltä Suunto t3c sykemittarista päivän kalorikulutuksen mittaajana ja onko omia kokemuksia tästä pelistä?

Muista sykemittareistakin voi kertoa kokemuksia.

(oon tässä parhaillaan massaa keräämässä ni ajattelin hommata mittarin et saa kalorit sopivasti yli kulutuksen)

Ite sekä suunnon että polarin mittareita (polar F11, suunto t3) käyttäneenä en kyl noiden näyttämiin pohjautuen ruokavaliota alkais koostaa. Suunnossa ehkä polaria vähemmän tulos riippuu asetuksista, mutta en jotenkin jaksa uskoa,että mikään noista mittaisi kovin tarkasti. Tähän kun lisää vielä sykevyön satunnaiset pätkimiset, joita ei aina itse edes huomaa sekä sen, että ainakin itsellä joissain liikkeissä vyö joutuu sellaiseen puristukseen, että pätkiminen on jokakertaista...

Ihan päteviä nuo pelit ovat kovaan aerobiseen, jossa kontakti pysyy hyvin kun vyö suorastaan ui hiessä eikä ole "hankalassa" asennossa.

Mistä sais katottua päivän melko tarkan kalorikulutuksen? Olis kiva syödä se +500kcal päivä mutta se on vaikeampaa kun pitää arpoa oma kalorikulutus.

Back
Ylös Bottom