Sykemittari

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jarkko
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: ⌚🔥 SYKEMITTARI 🔥⌚

Meta description: Tarkkuutta treeniin, dataa palautumiseen ja sykelukemat jotka kertovat totuuden – pysy kartalla jokaisella askeleella.

Oletettavasti olet sykevyön jo parittanut kellon kanssa? Vai tarviiko tuossa uudessa mallissa sitä tehdä? (itsellä T4). Kyllä se keskikohta juurikin pitäisi sykevyöstä olla kiinni ihossa. Tiedä sitten missä tuo ohje on, mutta sehän nyt on ihan älytön miehillekkin saatika naisille. 1mm nännin alle??? Jo on tarkka paikka:)

Koitappa laittaa lähetin ihan reilusti rintalihasten alapuolelle. Muista myös kastella iho vedellä lähettimen antureiden kohdalta. Kiristä vyö sopivan kireälle, jotta ei pääse liikkumaan.

Öö.... en mä oo kyllä mitään paritellu (ainakaan tietääkseni) mutta siis kyllä se vähän aikaa silloin toimi ihan mallikkaasti. :david:

Ja ei siinä siis mitään sanallisia neuvoja ollu vaan pelkkä kuva. Kuvailin vaan sitä mallikuvaa sillä 1 millillä.

Koetin laittaa sen siihen tissien ja väliin mutta ei tullut mitään vaikka kastelinkin sen kohdan.

Varmistan nyt vielä: Sen sykkeen on tarkotus ilmestyä siihen ruudulle heti kun vyö on paikallaan. Ei tarvi painella mitään?

Treeni-moodin asetusvalikosta löytyy kohta "Pair a POD" ja sitten vaan "paritat" sen. :thumbs:

Treeni-moodin asetusvalikosta löytyy kohta "Pair a POD" ja sitten vaan "paritat" sen. :thumbs:

Onko asetusvalikko se missä lukee SET siinä ylhäällä? En löydä sieltä mitään tollasta. ;C

Mikä tän parittamisen tarkotus on? (kuten sanoin, se toimi kyllä jonkun aikaa)

Täytyy parittaa. En tiedä miksi Suunto on moisen keksinyt, mutta näin se nyt vaan menee.
Aloita ottamalla sykelähettimestä paristo irti. Tämän jälkeen ota esim. 20 sentin kolikko ja yhdistä patteri "pesässä" olevat liittimet toisiinsa, eli aiheutat ns "oikosulun" (tämä on valmistajan ohje). Tämän jälkeen kello käteen.Siirry sillä vas. puolen keskimmäisellä napilla sykenäyttö tilaan, tämän jälkeen paina sama nappi pohjaan kunnes taulussa lukee set. Siirry valikossa alaspäin kunnes lukee pair a pod, hyväksy tämä (keski nappula), nyt pitäisi lukea pair HrBelt. Hyväksy tämä keskimmäisellä napilla. Nyt laitat lähettimeen patterin paikalleen ja painat kannen kiinni. T4 ilmoittaa parituksen onnistuneen teksitillä paired. Eli jotakin saman suuntaista kait sinunkin kellosi ilmoittaa.

Tossa videossa on eri malli. Ei toimi tällä mun versiolla.

Varmistan vielä: Jos laite toimi jonkun aikaa niin pitääkö se silti parittaa? Ja mitä se parittaminen oikeastaan sitten tekee?
Jos ne kerran toimineet ovat, niin tuskin pari on toisiaan hukannut. Noilla mittareilla voi kestää monta minuuttia "lämmetä" ennen kuin oikeita lukemia alkaa ruudulla näkymään.

Juoksin tänään 1,5 tunnin lenkin 145 keskisykkeellä ja mittarin mukaan kaloreita kului 1500. Onko noin korkeat sitä mitä sopii odottaa vai valehteleeko laite? Ainakin mun mielestä kuulostaa todella korkealta.

Painoa 93kg ja pituutta 177cm.

Juoksin tänään 1,5 tunnin lenkin 145 keskisykkeellä ja mittarin mukaan kaloreita kului 1500. Onko noin korkeat sitä mitä sopii odottaa vai valehteleeko laite? Ainakin mun mielestä kuulostaa todella korkealta. Painoa 93kg ja pituutta 177cm.

Kyllä niitä vaan sen verran kuluu. Tosta mun sigusta voit katella mitä kulutus on eri lajeissa.

Varmistan vielä: Jos laite toimi jonkun aikaa niin pitääkö se silti parittaa? Ja mitä se parittaminen oikeastaan sitten tekee?

Ymmärtääkseni parittaminen saa laitteen tunnistamaan oman sykevyön jos lähistöllä on muita saman mallisia vempeleitä.

Juoksin tänään 1,5 tunnin lenkin 145 keskisykkeellä ja mittarin mukaan kaloreita kului 1500. Onko noin korkeat sitä mitä sopii odottaa vai valehteleeko laite? Ainakin mun mielestä kuulostaa todella korkealta.

Painoa 93kg ja pituutta 177cm.
Muistaakseni kulutus on noin 0,9 kcal/kg/km. Eli jos juoksit 18 km, kulutus pitää paikkansa. Tuon kokoiselle kaverille kyseinen vauhti on helvetin kova. Veikkaan, että mittari on väärin kalibroitu.

Muistaakseni kulutus on noin 0,9 kcal/kg/km. Eli jos juoksit 18 km, kulutus pitää paikkansa. Tuon kokoiselle kaverille kyseinen vauhti on helvetin kova. Veikkaan, että mittari on väärin kalibroitu.

Mm.. Mutta eihän toi kaava ota huomioon nopeutta/sykettä (miten sen nyt tahtoo sanoa). Siis kyllähän 5km 100% sykkeellä kuluttaa enemmän kuin 50% sykkeellä? Vai..? :david:

Kysymys zadamille: kattelin tota sun sivua ja sen intervalliosiota ja mietin että kuinka monta kertaa teet yhden sellasen hidas ---> nopea rundin yhen harjotuksen aikana? Vetojako ne on nimeltään? ;>

Kysymys zadamille: kattelin tota sun sivua ja sen intervalliosiota ja mietin että kuinka monta kertaa teet yhden sellasen hidas ---> nopea rundin yhen harjotuksen aikana? Vetojako ne on nimeltään? ;>

Tällä aloittelin. Nykyään vedän n. 8 minuutin lämmittelyn, jonka päälle sitten intervalleja 5-7 kpl.

Ajattelin hommata sykemittarin, mutta koska ajattelin käyttää sitä myös kellona muulloin kuin urheillessa, niin sille olisi myös jotain ulkonäkövaatimuksia. Mittarilta en kaipaa mitään erikoisia ominaisuuksia, riittää että se kertoo paljon pumppu hakkaa.

Lähes kaikki mittarithan ovat muovisilla rannekkeilla, jotka eivät täytä asettamiani vaatimuksia ulkonäön suhteen. Suunnon t3c, Black Polished näyttäisi ihan siedettävältä ainakin valokuvien perusteella, mutta häiritseekö tuo treeniä enemmän kuin muoviset sisaruksensa? Eli onko järkeä ostaa tuo vai joku halvempi ja käyttää treenin ulkopuolella muuta kelloa?

halvimmalla pääset kun ostat 10e sykemittarin ja lopulla rahalla kellon. Ei se ole mies eikä mikään jos ei ole 3ke kello ranteessa ;)

mutta siis valikoima on tosi paljon parempi kelloissa joissa ei ole sykemittausta... Jos kerran ulkonäköä haetaan.

Suunto Core on ainoa sykemittari jota itse kehtaisin ihmisten ilmoilla pitää. Noin muuten sykemittareihin pitäisi pystyä remmi vaihtamaan siinä kuin kelloihinkin, eli ostaa sopivan mittarin ja rannekkeen sitten sen mukaan mikä itseä viehättää. Rannekkeita esmes --> http://www.watch-band-center.com/

Suunto Core on ainoa sykemittari jota itse kehtaisin ihmisten ilmoilla pitää. Noin muuten sykemittareihin pitäisi pystyä remmi vaihtamaan siinä kuin kelloihinkin, eli ostaa sopivan mittarin ja rannekkeen sitten sen mukaan mikä itseä viehättää. Rannekkeita esmes --> http://www.watch-band-center.com/

Core :eek:? aivan vitun rumia.

Mites X6HRM tai X6HRT? Tohon teräskuoriseen voi vaihtaa metallirannekkeen. Titaanirunkoinen on jo muutenkin hyvän näköinen.

tuppa olemaan aika painavia noi sykemittarit ja sitten kun lyö kaveriksi löysähkön teräsrannekkeen niin hakkaa ärsyttävästi rannetta vasten juostessa. Itse en ainakaan tykkää juosta 160grammanen heiluva ja hölskyvä tissoti ranteessa kun taas tiukasti istuvaa sykemittaria ei edes huomaa.

Back
Ylös Bottom