syön erittäin terveellisesti ja oikean kokoisia annoksia kaikkina muina kuukauden päivinä paitsi herkuttelupäivänäni. se onkin ongelmani. taidan tarvita apua. rakastan rasvaa ja sokeria yli kaiken! toki herkuttelen terveellisemmin joka viikko, mutta todellinen mässypäiväni on aina kokopäiväistä ahmimista. pystyn kuukauden kaikki muut päivät hillitsemään itseni ja suunnittelen lähes päivittäin tulevaa herkuttelupäivääni - joka on ylilyönti kaikin tavoin. tässä on se kaikki, mitä yleensä ahmin herkuttelupäivän aikana normaalin aamupalan lisäksi: iso pitsa, paketillinen suklaakeksejä, suklaalevy, 200g karkkeja, donitsi, jäätelöpuikko, 2 muffinia ja vanukas. HÄVETTÄÄ, nyt kun kirjasin sen tuohon :( kaiken tuon jälkeen olo tietenkin aivan kammottava ja oksettava (mutta en siis oksenna) ja lupaan itselleni ensi kuussa ottaa kevyemmin - en vain mahda itselleni mitään! tuntuu jotenkin kovan kuukauden kiristelyn jälkeen ansaitulta syödä yksi päivä juuri niin kuin haluaa!
kertokaa viisaammat minulle, että onko yksi tälläinen päivä kuukaudessa vaaraksi laihdutuskuurilleni? (painoa pitäisi pudottaa 3 kiloa ja puolen kilon viikkovauhtia) onko tämä vaaraksi terveydelleni? onko minulla syömishäiriö? ja jos on, niin onko tämä oikea/hyvä tapa pitää se kurissa? (kuukauden aikana ei tule lipsumisia) onko parempi ahmia kerralla nämä kaikki, kuin hajautetusti kuukauden aikana rasvavarastoinnin kannalta? kaloreita ei edes uskalla laskea päivän mässyistä!!! sehän tekisi varmaan muutaman päivän kalorit.. huhhuh.
aerobista harrastan n. 4h/vko ja salilla käyn 3krt/vko. olen tyttö ja normaalipainoinen, mutta tavoite olisi saada "ylimääräiset" 3kg läskiä pois ja haluaisin, että herkuttelupäiväni olisi jotain muutakin kuin sängyllä tuskissa ähkimistä vatsa rantapalloksi turvonneena.
kertokaa viisaammat minulle, että onko yksi tälläinen päivä kuukaudessa vaaraksi laihdutuskuurilleni? (painoa pitäisi pudottaa 3 kiloa ja puolen kilon viikkovauhtia) onko tämä vaaraksi terveydelleni? onko minulla syömishäiriö? ja jos on, niin onko tämä oikea/hyvä tapa pitää se kurissa? (kuukauden aikana ei tule lipsumisia) onko parempi ahmia kerralla nämä kaikki, kuin hajautetusti kuukauden aikana rasvavarastoinnin kannalta? kaloreita ei edes uskalla laskea päivän mässyistä!!! sehän tekisi varmaan muutaman päivän kalorit.. huhhuh.
aerobista harrastan n. 4h/vko ja salilla käyn 3krt/vko. olen tyttö ja normaalipainoinen, mutta tavoite olisi saada "ylimääräiset" 3kg läskiä pois ja haluaisin, että herkuttelupäiväni olisi jotain muutakin kuin sängyllä tuskissa ähkimistä vatsa rantapalloksi turvonneena.