Suurin suomalainen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja setae
  • Aloitettu Aloitettu
jarre55 sanoi:
Halonen... mitä hän on tehnyt päästäkseen TOP 10:n???
.
.
.
Halosella ei ole vitun virkaa TOP 10:ssä Mannerheimien, Ylppöjen ja Kekkosten joukossa!

Paljonko painoarvoa voi antaa listalle josta löytyy Halosen lisäksi mm. Matti Nykänen sijalta 11 ja Ville Valo sijalta 13 sekä Antti Tuisku sijalta 89: "Se vaan on paras...aivan ihana...suuri suomalainen!"... :hyper:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Muay sanoi:
Paljonko painoarvoa voi antaa listalle josta löytyy Halosen lisäksi mm. Matti Nykänen sijalta 11 ja Ville Valo sijalta 13 sekä Antti Tuisku sijalta 89: "Se vaan on paras...aivan ihana...suuri suomalainen!"... :hyper:

Ei mitään (Ville valokin osoitti typeryytensä osoittaessaan Ismo Alankoa listalle...mielipiteitä saa olla mutta perspektiivi jätkällä asioihin on kyllä täysin hukassa)

Ville Valot ja Tuiskut on teinien oma "protesti"...tulee mieleen RadioMafian TOP 500-lista muutaman vuoden takaa, maailman kaikkien aikojen parhaista rock-biiseistä, joihin oli sattunut mukaan just senhetken hittejä, joita ei oikein kukaan enää jaksa ees muistaa...

Jotenkin olisin vaan toivonut, että TOP 10:n olisi mahtuneet todelliset suurnaiset- ja miehet, jotka aidosti ovat saaneet jotain MERKITTÄVÄÄ aikaan maamme ja kansalaistemme hyväksi!

jarre55 sanoi:
Jotenkin olisin vaan toivonut, että TOP 10:n olisi mahtuneet todelliset suurnaiset- ja miehet, jotka aidosti ovat saaneet jotain MERKITTÄVÄÄ aikaan maamme ja kansalaistemme hyväksi!

Tää olisi ihan ymmärrettävä lähtökohta, mutta hyvin vaikea toteuttaa. On niin hankala lähteä sanomaan, kuka YKSI ihminen on tehnyt merkittävimmän elämäntyön.

Miksi yhden teot olisi tärkeämpiä kuin toisen teot? Jos nyt lähtökohtana pidetään saavutuksia, jotka on about samalla linjalla.

Hippa sanoi:
Miksi yhden teot olisi tärkeämpiä kuin toisen teot? Jos nyt lähtökohtana pidetään saavutuksia, jotka on about samalla linjalla.

Se on vähän mitä asioita arvostaa. Itse en rinnastaisi esim viihdepuolen saavutuksia suuriin poliittisiin saavutuksiin tms. Toki niilläkin on paikkansa, mutta eri sarjoissa painitaan kuitenkin. Ehkä noille eri osa-alueille olisi pitänyt laittaa omat listat. Nyt jotenkin vähän huvittaa kun Mannerheim ja Nykänen on listalla peräkkäin. Mitalleja varmasti molemmilla, mutta... :rolleyes:

Adolf Ehrnroothia äänestin, siinä on mielestäni suurin suomalainen, tai sitten Mannerheim! :worship:

Vaikuttaa tosiaankin siltä, että äänestystuloksia on manipuloitu. Jos äänestyksessä annettiin vain n. 75000 ääntä, niin n. 7500 äänellä pääsi 100% varmuudella kymmenen joukkoon, käytännössä tietysti paljon vähemmälläkin. Veikkaan n. 5000 ääntä, todennäköisesti veikkaus menee hieman yläkanttiin.

Kun otetaan huomioon se poikkeuksellisen massiivinen kampanja jolla kehotettiin äänestämään Väinö Myllyrinnettä ja hänen potentiaalisten äänestäjiensä määrä (lisäksi monilla on useampi kuin yksi sähköpostiosoite), niin mielestäni on varsin todennäköistä, että hän sai riittävästi ääniä (arviolta 5000) noustakseen kymmenen joukkoon.

horroroso sanoi:
Vaikuttaa tosiaankin siltä, että äänestystuloksia on manipuloitu. Jos äänestyksessä annettiin vain n. 75000 ääntä, niin n. 7500 äänellä pääsi 100% varmuudella kymmenen joukkoon, käytännössä tietysti paljon vähemmälläkin. Veikkaan n. 5000 ääntä, todennäköisesti veikkaus menee hieman yläkanttiin.

Kun otetaan huomioon se poikkeuksellisen massiivinen kampanja jolla kehotettiin äänestämään Väinö Myllyrinnettä ja hänen potentiaalisten äänestäjiensä määrä (lisäksi monilla on useampi kuin yksi sähköpostiosoite), niin mielestäni on varsin todennäköistä, että hän sai riittävästi ääniä (arviolta 5000) noustakseen kymmenen joukkoon.

Niin, enää ei puutu kuin ne 5000 ihmistä, jotka todella ottivat osaa tuohon veikeään "pilaan" ja äänestivät Väinö Myllyrinnettä.

TheGreatOne sanoi:
Niin, enää ei puutu kuin ne 5000 ihmistä, jotka todella ottivat osaa tuohon veikeään "pilaan" ja äänestivät Väinö Myllyrinnettä.

Minä äänestin Väinöä.

Kannattaa lukea tän threadin alkupää, koska siellä on aikamoinen lista ihmisiä, jotka äänesti sitä.

EDIT: ja otetaan lähtökohdaksi se, että ihmiset puhuu totta.

No, tiedän parisenkymmentä jotka ainakin minulle sanoivat Väinöä äänestäneensä, olisiko niillä sitten syytä valehdella tällaisesta asiasta, tuskin. Mistähän löytyisi sellainen jamppa joka voisi sanoa tietävänsä edes viisi ihmistä jotka äänestivät esim. Risto Rytiä.

Mielestäni tällaisia "suomalaisilla on huono itsetunto joten pönkitetään sitä pompöösillä äänestyksellä" -juttuja ei tarvitsisi lainkaan. Ja jos sellaisia järjestetään, niin kuvittelisi YLEssäkin olevan sen verran ajan tasalla olevaa porukkaa, että tietäisivät mitä vaaroja nettiäänestyksissä on.

Olisivat valinneet sen 10 sakin etukäteen poliitikoista ja kulttuuri-, sekä sotaäijistä, niin ei olisi turhaan tarvinnut pelleillä jonkun kansanäänestyksen kanssa. Olen aivan 100% varma siitä, että sekä Nykänen että Myllyrinne saivat selkeästi eniten ääniä, luultavasti vielä moni muukin olisi ohittanut perinteiset gubbet mikäli tulos olisi laskettu "oikein".

Ja jos kerran joitain pelleilyääniä lasketaan pois, niin miksei sitten kaikkia, mitä ihmeen syrjintää se on että joku Lalli, Spede ja se skeittihemmo saa pitää äänensä.

Pah.

Researcher sanoi:
No, tiedän parisenkymmentä jotka ainakin minulle sanoivat Väinöä äänestäneensä, olisiko niillä sitten syytä valehdella tällaisesta asiasta, tuskin. Mistähän löytyisi sellainen jamppa joka voisi sanoa tietävänsä edes viisi ihmistä jotka äänestivät esim. Risto Rytiä.

Minä tunnen muutamia, jotka äänestivät Rytiä, koska hänen henkilökohtainen ratkaisunsa jatkosodan lopussa pelasti Suomen neuvostomiehitykseltä. Lisäkimmokkeen äänestämiseen antoi se, ettei Rytin nimeä ollut Ylen alkuperäisellä äänestyslistalla. Kaikki muut pressat ja kaikenmaailman herttakuusiset sinne kyllä oli saatu ängettyä mukaan, mutta ei sodanaikaista presidenttiä. Hmmm.

Joo mäkin äänestin Rytiä. Ehkä mä olen tosikko, mutta en jaksa riemastua noista protestiäänistä.

Researcher sanoi:
mitä ihmeen syrjintää se on että joku Lalli, Spede ja se skeittihemmo saa pitää äänensä.

No Lallihan oli oikeasti asiamiehiä. Puolusti tinkimättömästi omaa kulttuuriaan ja elämänmuotoaan ristiretkeläisiä vastaan. Kunnon perussuomalainen äijä.

En mä jaksais tota Halosen sijoitusta itkeä, enemmän ihmetyttää että kuinka paljon liimaa pitää impata pitääkseen Matti Nykästä suurimpana suomalaisena?

Percele sanoi:
En mä jaksais tota Halosen sijoitusta itkeä, enemmän ihmetyttää että kuinka paljon liimaa pitää impata pitääkseen Matti Nykästä suurimpana suomalaisena?

Jos ei ajatella Nykäsen viime vuosia, niin hän on ollut varsin merkittävä hahmo suomalaisessa urheiluelämässä. Yksi suurimmista suomalaisista urheilijoista. En tosin minäkään häntä silti suurimmaksi suomalaiseksi arvostaisi. Paljon enemmän minua huolestuttaa listalla mm. täysin tuntematon skedeäijä Arto Saari, Antti Tuisku, Ville Valo (ja vielä niin korkealla :itku: ), Lars Levi Laestadius, Otto Ville Kuusinen ym. Onhan näitä. Tuo äänestys kertoo minusta enemmän tämän hetken suomalaisista, kuin kaikkien aikojen suurimmista suomalaisista. Onneksi top-10 on kuitenkin ihan ok lista.

TheGreatOne sanoi:

iltalehti sanoi:
Myllyrinteen puolesta käytiin vertaansa vailla ollut, ehkä Suomen suurin, internetkampanja. Sähköpostilistoilla ja keskustelupalstoilla kannustettiin äänestämään miestä suurimmaksi suomalaiseksi kautta aikain.

En epäile itse hetkeäkään, etteikö "kenties suomen suurin" kampanja tavoittaisi 5000 henkeä. Kun jo paljon pienemmätkin kampanjat ovat tavoittaneet huomattavasti suurempia määriä.

Mielestäni toi oli aikamoinen floppi toi äänestys. Esimerkiksi Kuusisen perhe kuuluisi suurimpien Neuvostoliittolaisten listalle. Mielipidekysymyksiähän noi on, mutta hämmästelen suuresti tuloksia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom