Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Siis saako normaalista valokuvasta saman tarkkuisen suurennoksen tyyliin 10-20 kertaisena kun laittaa massia pöytään vai kärsiikö tarkkuus? Oon ihan pihalla näistä. Haluisin avokin ja omasta kisakuvasta laittaa muistot työhuoneen seinälle.

Minun tapauksessani oli kyse itse asiassa digikuvasta, joka oli alkuperäiskoossa jo 1600 x jotain. Suurensin sen 6000 x johonkin. Sanoin valokuva vanhasta tottumuksesta.

Jos sinulla on negat tallella, niin niistä voi tehdä hyvin isoja jäljennöksiä. Se, miten ison (ja tarkan) jäljennöksen valmiista valokuvasta saa, riippuu skannerin tarkkuudesta, jolla kuva luetaan. En kyllä tiedä, mihin valokuvafirmat pystyvät.

Millaisia astiastoja porukalla on ja mistä olette ne löytäneet?
Mulla ois edessä uuden astiaston keräämisen aloittaminen enkä ole millään löytänyt mitään varteenotettavaa vaihtoehtoa. Arabian ja Iittalan astiastot ei oikein uppoo, niitä on kaikilla. Iittalalla ois yks hyvän muotoinen setti mutta lautaset ovat valkoisia, vähän liian tavis. Villeroy & Bochilla oon joskus nähnyt pari fiksun näköistä astiastoa, niitä pitää käydä joku päivä uudestaan hypistelemässä.

Villeroyn New Wavet on suht mageet:

B000GPDKWE.01-A2HLK9C2IWJJB7._AA280_SCLZZZZZZZ_V64972873_.jpg

Laatikosta löytyy Iittalan Mangosarja:

588_photo_1_055747.jpg

Veitset ovat todella epäkäytännölliset eivätkä harkatkaan mitkään hyvät ole. Mutta on kyllä saakelin mageen näköiset! :D

En ole kumpiakaan nähnyt tuttavilla enkä kuullut että jollain olisi...

Jos et tuolta Bauhausista löydä, kysys vinkkiä muuttohaukantie ohjelmasta Yleltä. Siinä laittoivat tällä viikolla johonkin kämppään samannäköisen valaisimen.

On muuten aika kummallisia ratkaisuja siinä ohjelmassa sillä sisustussuunnittelijalla. Ei ainakaan omaan makuun natsaa yhtään.
KAtsoin tänään taas tuon ohjelman ja olen yhä enemmän sitä mieltä että koko ohjelma on huono vitsi... Ei hyvää päivää, itse saisin paremmat sisustukset tehtyä kierrätyskeskuksen kamoista wanhaan autotalliin... :david:

Valokuvista puheenollen, itse tilasin fotonetti.fi:stä tämän itse ottamani kuvan:

IMG_0160_web.jpg

30x90cm tulosteena (n.7e). Saa nähdä mimmoinen tulee, muutin tuon ensin mustavalkeaksi. Leveys taisi olla 3498 pikseliä.

Pentikin sivuja eilen selailin ja siellä oli pari ihan fiksun näköistä vaihtoehtoa. Vilmikset postaamalla merkillä on kyl tosi makeita astioita, harmi, ettei niitä vaan myydä täällä päin.
Täytyy käydä ens viikolla pyörimässä Pentikillä ja käydä kattomassa Sokkarin Villeroy-valikoimat.

Laatikosta löytyy Iittalan Mangosarja:
Veitset ovat todella epäkäytännölliset eivätkä harkatkaan mitkään hyvät ole. Mutta on kyllä saakelin mageen näköiset! :D

En ole kumpiakaan nähnyt tuttavilla enkä kuullut että jollain olisi...

Mä himoitsin tota Mangoa, mutta mies ei suostunut, vaikutti sen mielestä epäkäytännöllisiltä. Mutta ne on kyllä tosi hyvän näköset!

Me päädyttiin sit sen sijaan Iittalan Artikiin.

artik_tk.jpg

Muotoilultaan noi on hillitymmät, mutta käytönnöllisemmät. Ne on aika painavat, minkä takia ne myös tuntuu hyvältä käteen.

Astioina on Arabian 24h valkoisena, sellanen perussetti, mutta etenkin arkikäytössä näppärät. Ja toisaalta kun ne on niin pelkistetyt, niin halutessaan saa muulla kattauksella leikkiä, niin saa siihen lisää ilmettä. Miinuksena on, että noita löytyy joka toisesta kodista, mutta toisaalta haitanneeko tuo millä muut ruokansa syö...

Viinilaseina meillä on Villeroy&Bochia, en nyt muista että minkä nimistä sarjaa. Ulkoasultaan perinteisten viinilasien näköiset, mutta taasen ne tuntuivat käteen jotenkin jykevämmiltä kuin muut ja muotoilun puolesta sopisivat tarkempaankin viinintarkasteluun haisteluineen kaikkineen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mä himoitsin tota Mangoa, mutta mies ei suostunut, vaikutti sen mielestä epäkäytännöllisiltä. Mutta ne on kyllä tosi hyvän näköset!

Me päädyttiin sit sen sijaan Iittalan Artikiin.

Oikeessa oli ukkosi. Meillä on tota Mangoa, Artikkia ja Savoniaa. Savonia on kyllä ylivoimainen käytännöllisyydeltään, vaikka ei mikään varsinainen design-kukkanen olekaan. Kaksi ensimmäistä ovat olleet aivan turhia ostoksia.

Mango on aivan paska eli muotoiltu jonkin alienin raajojen ja ruokien mukaan. Bonuksena vielä järjettömän iso koko. Artikin aterimet taas pyörii raivostuttavasti kädessä kun niissä on täysin pyöreä varsi.

Astioista...

Mulla on Arabian KoKoa ja teemaa (vain osia), melko tavallinen vaitoehto siis. Tykkään kuitenkin itse kovasti etenkin koko-sarjan astioista, kun tyylini ja makuni on muutenkin varsin simppeli niin sopivat meikäläiselle hyvin. Edullisia, laadukkaita ja hyvin saatavilla, tämä riittää minulle. Ei ole tarvetta mitään erikoista tavoitella kodin ja sen tarvikkeiden suhteen, eikä tällä hetkellä sellaiseen olisi varaakaan.

Edit: Iittalaa löytyy myös (lasit), sopiva jatke tälle "tavis-linjalle"! :)

Mä olen sitä mieltä ettei minkään sarjan kerääminen ole 'tavista'. Turha sitä lähteä mitään ihmeen erikoisuutta tavoittelemaan, ellei se juuri ole ideana että haluaa olla jotenkin muista poikkeava :D Oli Arabiaa kuinka monella tahansa niin se on kuitenkin hyvin arvostettu merkki, jonka arvo senkuin kohoaa vanhentuessaan :)

Itse olen hyvin selkeälinjaisten astioiden suosija, Merzin mainitsema KoKo-sarjakin voisi kiinnostaa. Teemaa ja ABC:tä on tähän asti :)

Mä olen sitä mieltä ettei minkään sarjan kerääminen ole 'tavista'. Turha sitä lähteä mitään ihmeen erikoisuutta tavoittelemaan, ellei se juuri ole ideana että haluaa olla jotenkin muista poikkeava :D Oli Arabiaa kuinka monella tahansa niin se on kuitenkin hyvin arvostettu merkki, jonka arvo senkuin kohoaa vanhentuessaan :)
Jep, minulle tärkeintä on se että tykkään itse noista astioista (kuten muutkin asiat joita hankin kotiini), oli samanlaiset sitten vaikka joka toisessa suomalaisessa kodissa.

Tykkään myös hankkia Arabian sesonkituotteita, kuten nyt "talviyö"-mukit on ihanat kupposet joulunalusajan glögihetkiin. :)

Juuh, näinhän se oikeastaan on. Ja niinkuin IronMind mainitsikin, Savonia, tuo aterimien de facto standardi :D , on käytettävyydeltään omaa luokkaansa moniin muihin sarjoihin verrattuna.

Juuh, näinhän se oikeastaan on. Ja niinkuin IronMind mainitsikin, Savonia, tuo aterimien de facto standardi :D , on käytettävyydeltään omaa luokkaansa moniin muihin sarjoihin verrattuna.

Allekirjoitan tuon myös itse, parhaat aterimet käytännössä, tai sitten suomalaiset ovat vain tottuneet niihin. Kuten sanoin jo kertaalleen: Mangot ovat hyvännäköiset, ei muuta, no okei, pirun hyvät kädessä. Käytännölliset ne eivät ole. Joku jo mainitsi noista ohkasista varsista Artikissa, tutun tuntoiset kokemukset.

Jos joku muuten on epäkäytännöllinen niin Arabian 24h -astiasto, siis ne värilliset, on aivan saatanasta syödä niistä kun ovat sellaista röpelöpintaa, mieluummin syön vaikka sormineni. Käsittääkseni valkoinen versio on kuitenkin tasaista pintaa.

Niin mutta on se kuitenkin ihan kiva, että oma koti poikkeaa muista. Jotenkin tuntuu tympeältä, että kaikilla on aina ne samat astiasarjat, pohjassa lukee se Arabia tai iittala. Muilla ne astiastot näyttävät hyvältä ja onhan ne tosi käytännöllisiä mutta itselle en niitä halua. Kodin pitää olla mun mielestä jotenkin persoonallinen...

Allekirjoitan tuon myös itse, parhaat aterimet käytännössä, tai sitten suomalaiset ovat vain tottuneet niihin. Kuten sanoin jo kertaalleen: Mangot ovat hyvännäköiset, ei muuta, no okei, pirun hyvät kädessä. Käytännölliset ne eivät ole. Joku jo mainitsi noista ohkasista varsista Artikissa, tutun tuntoiset kokemukset.

Sit niitä Mangoja pitää vain ihailla :) , laittaa vaikka johonkin esille. Mä en ole kokenut noita Artikeja mitenkään hankaliksi. Tietysti voi olla että ne tälläseen pieneen käteen istuvat vähän paremmin, kuin miehekkäämpään lapioon. Täytyypä seuraavaksi, kun syö jotain, niin tunnustella paremmin niitä.

Jos joku muuten on epäkäytännöllinen niin Arabian 24h -astiasto, siis ne värilliset, on aivan saatanasta syödä niistä kun ovat sellaista röpelöpintaa, mieluummin syön vaikka sormineni. Käsittääkseni valkoinen versio on kuitenkin tasaista pintaa.

Joo se valkoinen on pinnaltaan ihan tasainen. Mä päädyin joskus ostamaan sitä valkoista, kun se vihreä ei tuntunut omalta sävyltä ja ajattelin että valkoinen on sit helppo yhdistää minkä värisiin kattauksiin ja keittiön sisustukseen tahansa. Sittemminhän noita värejä on tullut vielä lisää.

Arabian sivuilta:
Vihreä ja sininen väri poistuvat tuotannostamme 31.12.2006

Vissiin jonkun muunkin mielestä ne on hankalat käytössä.

juu eihän noissa sinisissä 24h ole normaalilasitus,ni vähä helpommin jää lika kiinni,mut täytyypä ostaa jotain kuppeja vaikka jos kerta vuoden loppuun asti vaan valmistavat....

Arabian ja Iittalan astioita olen kerännyt myös, perusastiastona löytyy 24h valkoisena kuten monella mullakin. Ja toisena astiastona on Arabian Paratiisi, joka onkin vähän retrotyylisempi, näitä sitten yhdistelen maun ja fiiliksen mukaan, Paratiisi astiastoa en ole saanut kerättyä vielä kokonaan, vaan näitä yleensä tippu lahjoina yms. Laseina on Essence ja sininen Mondo, myös fiiliksen mukaan. Mondo on nyt jäänyt vähän taka-alalle viimeaikoina, olen vähän kyllästynyt siihen, mutta kausittan otan senkin aina käyttöön.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom