Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
karma sanoi:
Ongelmana on tuo ikkunan edusta, mitäs sinne laittais verhojen lisäksi ???

Millaset verhot???

Taulut???

ehdotuksia kuunnellaan, ite olen vähän miettinyt vastaavaa tasoa kuin tv:n alla mutta ilman ovia ja sitä alaosaa....

Tyylikäs kokonaisuus :thumbs:

Eka mieleeni tullut idea siihen ikkunan alle oli justiinsa tuollainen saman tyylinen taso, kuin tuossa TV:n alla- siihen sitten vaikka viherkasveja kivoissa ruukuissa. Toinen vaihtoehto on yksi/kaksi tuon sohvan tyylistä nojatuolia.

Verhoiksi voisi sopia ihan kunnolliset pitkät verhot ikkunan tämän salliessa, vaikka kahdet paneelit toiset hieman läpikuultavat toiset tummemat tai miksei tuota lampun punaista niihin verhoihin.Verhot vois peittää kokonaan tuon oven.

Sitten vielä sellainen juttu, mun mielestä tuo matto ihan liian pieni tuohon tilaan.Mielestäni tarvitsisit todella paljon suuremman maton, joka tavallaan sitoisi tuon sohva-TV akselin yhteen.Se voisi ulottua ihan tuonne ruokailuryhmään saakka.

Taulun koko saisi olla suuri, ellet sitten laita sohvan yläpuolelle ja ruokailuryhmän sivulle jäävälle seinälle jotain taulua- tällöin voisi sohvan yläpuolella olla pienempikin juttu,että tällaista tuli mieleen :)

Itsellä alkaa pian uuden kodin laittaminen, eli vinkkejä kaivataan pian :D

Selailin aikani kuluksi tätä threadia läpi ja sain kyllä huomata, että tyylikkäimmin sisustetut olohuoneen ovat todella vähätavaraisia. Siis mulla on tuota kamaa niin paljon, että ei olis toivoakaan selviytyä tyylillä sohva-sohvapöytä-tv-taso kera television. Ja siihen sit vielä lisäksi pari sisustukseen sopivaa esinettä tai vastaavaa.
Mulla on isoja kasveja olohuoneessa lattialla sekä kukkalaudalla. Tv-taso on pitkä, jotta kaikki pelit ja vehkeet mahtuvat (kirjahylly olis kyllä tarkoitus hankkia, kunhan sopiva löytyisi. Sit on cd tornia ja jalkalamppua jnejne. Nyt kun ajattelee, niin ihan kun meillä olis liikaa tavaraa olkkarissa..

Paikalla ollaan:rolleyes:

Olen yrittänyt pienentää niitä kuvia kämpästäni, mutta kun en osaa, nyt pitää pyytää joku opettamaan ihan kädestä pitäen, jos tällä minun vanhalla rotiskolla edes voi mitään tehdä.

Aikaa on vienyt myös 2 yökylään tullutta lasta ( siis omien 2 kpl lisäksi ) ja huominen koiranhakureissu, hssss lapset eivät tiedä vielä mitään;)

Jos nyt jotain kerron nopeasti kämpästäni...

-58,5 m2 kaupungin perusvuokrakämppä, ei saunaa, kylppärissä muovilattia + seinät, kaikkialla muovimatot ja valkoiset lastulevy seinät, tummanruskeat ikkunan pokat, 2h + keittiö, lapsilla makkari ja itte nukun olkkarissa

-sisustus kasattu kokoon 4 vuodessa sukulaisten ystävällisellä avustuksella ja penniä venyttäen

-huonekaluista olen ostanut vain 120cm runkopatjan ittelle, mäntyisen (!) kerrossängyn lapsille, valkoisen neliöruudullisen kirjahyllyn Askosta, ikeasta keittiön jakkarat ja ...no eipä muuta

-saatua on keittiön talonpoikaispöytä 1900-luvun alusta, massiivipuinen työpöytä 1900-l. alusta, nojatuoli 40-luvulta, kirjahylly 60-l. pesukomuutti 40-l. kampauspöytä 70-l. ja siskolta lainassa monilaatikkoinen lipasto mallia jysk ja sivusta vedettävä sohva jotain ehkä 20-l.

-tärkeimmät aarteet ensimmäisestä palkasta ostettu peltirasia, missä teepussit ja päällä nalle puhin kuvia, vasta kehystämäni Lennonin taulu, kierrätyskeskuksesta 20mk (!!!!) maksanut Robin Dayn tuoli ja kaikki valokuvat lapsistani

-tyyli on iloinen, kodikas, kulunut, ajallisesti kerrostunut, romanttisen raikas

-korjaamista/tuunaamista odottavat tällä hetkellä yksi 70-l tuoli, uusrokokoo tyylinen pikkupöytä ja krominen trumpettimallin sohvapöydänjalka

-ihailen modernia ja selkeää tyyliä esim. Huppe:thumbs: mutta en kykene siihen itte, tykkään kuluneista esineistä, kirpputoreilla penkomisesta ja tavaroitten laittamisesta ( vrt koulutus verhoilija )

-en ole juurikaan mikään ekoihminen, mutta kierrätän kaiken ja huollan ja korjaan tarvittaessa

-olen lapsellisen innostunut sisustamisesta, minulla on 14 sisustuskirjaa

-paras kiitos neuvoistani tuli juuri siltä pariskunnalta, mikä oli valinnut talon jokaiseen huoneeseen eriväriset seinät, siis minä en ollut neuvonut laittamaan erivärisiä seiniä enkä maalaamaan voimakkailla väreillä taikka muutenkaan neuvonut tekemään jollain tietyllä tavalla, olin vain kertonut omia havaintoja sisustamisesta ja rohkaissut tekemään heille itselleen mieluisia ratkaisu eikä esim ajatella asunnon jälleenmyyntiä, vaan että miettikää minkälaisen tunnelman haluatte luoda, viihdyttekö avarassa tilassa vai pienissä pesissä, haluatteko yhtenäisen linjan vai onko jokainen huone oma maailmansa...ja sellaista sisustusfilosofiaa, tämä keskustelu käytiin työni vuoksi ( myin kiintokalusteita)

-laitan tänne kuvat omasta kodistani heti kun joku käy ne pienentämässä minulle

...kiitos ja anteeksi;)

Kritz sanoi:

MissEvilEveltä tulikin jo tuossa hyviä neuvoja, mutta pitääpä nyt sanoa omakin mielipiteeni. Opiskelijabudjetilla jotain näitä ideoita voi olla vähän nihkeä toteuttaa, mutta kerronpa ne silti :)

Noista kuvista on vähän vaikea hahmottaa ton kämpän lattiapinta-alaa, mutta tuohon voisi sopia hyvin yksi iso matto noiden kahden pienen tilalle. Lisäksi laittaisin tuonne ikkunanurkkaan jalkalampun, esimerkiksi Skyarin Ikeasta. Useampi valonlähde on aina parempi.

Noi verhot on tosiaan kauheat. Väärän pituiset, ankean väriset ja kaikin puolin rumat. Ostaisin siihen tilalle ehkäpä tummemman siniset verhot. Myös tuo sängynpeite on vähän liian 80-lukuisen pastellinen mun makuun. Lisäksi se on niin vaalea, ettei sitä meinaa erottaa seinästä, vaihtaisin senkin tummemmaksi. Ja sitten itse seinät. Laittaisin niille ainakin 3 isoa taulua/julistetta (2 työpöydän seinälle ja 1 sängyn päälle).

Sitten toi hylly sillä ikkunaseinällä. Se näyttää ihan turhalta ja tyhjältä. Minä joko ottaisin sen pois, tai siirtäisin esimerkiksi cd:t ja dvd:t siihen, jolloin sillä olisi jokin funktio. Samalla kirjahyllyyn tulisi tilaa. Vaikka cd:tä ja dvd:tä ei siirtäisikään, niin järjestäisin kirjahyllyä. Esim. kääntämällä cd:t toisin päin ja yhdistelemällä tuollaisia puolityhjiä hyllyjä saisi reilusti lisätilaa. Niille vapautuville hyllyille taas laittaisin jotain koriste-esineen tapaisia tuomaan kodikkuutta, esim. valokuvia kehyksissä, kulhon hedelmiä tai vaikkapa kaktuksen. Toisin, jos olet hakemassa oikeaa macho-tyyliä :jahas:, niin MissEvilEven mainitsemat säilytyslaatikot voisivat olla hyvät.

Mutta ehkä suurimpana muutoksena mä kääntäisin tuon työpöydän ikkunaseinälle, ja heittäisin sen hyllyn sieltä seinältä mäkeen. Sitten voisit laittaa kosketinsoittimen siihen toiselle reunalle, ja soittaa sitä työtuolistasi -> ton ankean jakkarankin voisi heittää ikkunasta. Tällöin tohon sängyn viereen tulisi tällöin reilusti tilaa, ja siihen voisikin ostaa jonkun yöpöydän ja ehkä sinnekin lampun.

Eli yhteenvetona: Valjut verhot ja päiväpeite vaihtoon. Työpöytä ikkunaseinälle, sängyn viereen yöpöytä ja lattialle yksi iso matto. Seinille tauluja ja kirjahyllyyn koriste-esineitä tuomaan persoonallisuutta ja kotoisuutta. Ja lisää lamppuja!

Tällaisia ideoita tällä kertaa.

Kritz: Asutko Tammelassa? Aivan samannäköinen kämppä kuin yhdellä kaverillani oli tässä taannoin. Ihan siistin näköistä kyl.

Kritz sanoi:
Jeh. :)

Tämä nykyinen yksiö on muuten aivan uskomattoman hienosti "sisutettu" verrattuna soluun jossa asuin pari vuotta. Siellä minulla oli sänky (sentään oma), yksi Kortepohjan standard-issue -tuoli ja yksi Kortepohjan standard-issue -pöytä eikä mitään muuta :hyper::whip: (Ne huonekalut on muuten aika ankeita)

Hulluksi sellaisessa tulisi nykyään. Muistutti suunnilleen jotain selliä.

En tiedä mitään opiskelija-asuntoloista (en sellases oo asunu); saisitko, jos haluaisit, maalata seinät uudestaan, vai onko ne täysin standardoituja koppeja, missä sinitarra- naulakiinnitykset on radikaaleimmat muutokset, joita saa tehdä?

Itse asuin ennen opiskelijasolussa. Sinne olisi saanut kiinnittää nyrkkeilysäkinkin, seinien maalauskin olisi varmaan mennyt läpi jos lopputulos olisi ollut siisti. Jos taas keksii maalata ison kirkkoveneen kattoon joutuu maksamaan sen takuuvuokran (200e minun tapauksessani).

selene sanoi:
Lisäksi laittaisin tuonne ikkunanurkkaan jalkalampun, esimerkiksi Skyarin Ikeasta. Useampi valonlähde on aina parempi.
Ei mahdoton idea, pidetään mielessä. :)

Noi verhot on tosiaan kauheat. Väärän pituiset, ankean väriset ja kaikin puolin rumat. Ostaisin siihen tilalle ehkäpä tummemman siniset verhot. Myös tuo sängynpeite on vähän liian 80-lukuisen pastellinen mun makuun.
Jopa nyt verhot saa kuritusta.. Täytyy katsoa josko jossain vaiheessa lähtisi naisten kanssa verhokauppaan, yksin en uskalla ;)

Sitten toi hylly sillä ikkunaseinällä. Se näyttää ihan turhalta ja tyhjältä. Minä joko ottaisin sen pois, tai siirtäisin esimerkiksi cd:t ja dvd:t siihen, jolloin sillä olisi jokin funktio.
Tuota mietin jo muuttaessa mutta en silloin jaksanut alkaa ruuvaamaan irti ja sitten se vaan jäi jököttämään tuonne nurkkaan.

Mutta ehkä suurimpana muutoksena mä kääntäisin tuon työpöydän ikkunaseinälle
Kummin päin meinasit? Itsellä on kerran käynyt mielessä että kääntäisi pyödän ikkunaseinän suuntaiseksi niin, että pöydän takana istuttessa olisi näköala ovelle päin, silleen toimistotyyliin :rock: Yhden feng-shui -harrastajan mielestä se olisi paras vaihtoehto pöydälle :love:

Mixu sanoi:
En tiedä mitään opiskelija-asuntoloista (en sellases oo asunu); saisitko, jos haluaisit, maalata seinät uudestaan, vai onko ne täysin standardoituja koppeja, missä sinitarra- naulakiinnitykset on radikaaleimmat muutokset, joita saa tehdä?
Tuostapa en osaa sanoa mitään, voisi ehkä ottaa selvää.

Melkeinpä kaikki mahdolliset hankinnat - julisteita lukuunottamatta - taitavat jäädä ensi syksylle odottamaan kesätyörahoja. Joitain vinkkejä voipi ehkä toteuttaa jo nyt, pistän kuvia sitten taas.

Minulla on pienimuotoinen ongelma. Omistan akvaarion jonka 130x42cm takaseinä tarvitsisi tyylikkään taustakuvan. Perinteinen akvaattinen teema ei luista. Yleisasu taustalla on oltava melko vaalea valaistuksen vuoksi.

Olen katsellut puolitoista tuntia noita julisteita http://www.allposters.co.uk/ aika hyviä jotkut, mutta harva täyttää vaadittua kokoa ja ideaa, eikä niistä isoimmista löytynyt heti hyvää.

Miten tuo lienee paras toteuttaa? Minulla ei ole skanneria eikä koneella editointiohjelmia saati että osaisin käyttää moista tuohon tarkoitukseen.

Onko joitakin kuvalinkkejä, vinkkejä aiheista? Radikaali, futuristinen, erikoinen, mielenkiintoinen ovat hyviä adjektiiveja :)

Autapa vielä pikkasen lisää, haluatko akvaarioosi taustakuvaksi jonkun futuristisen, vaalean kuvan, h.r.gigermaisen ihmisen ja koneen symbioosin, naisen muodon, jossa kromatut letkut tuovat kemikaaleja sisään ja vievät ulos, kuolleiden silmien tuijottaessa kalojen ylitse katsojaa kohti, vai mitä?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
:) Sillä mitä kuva esittää ei ole niinkään väliä kuin miltä se näyttää/tuntuu. Kuva voi olla abstraktia taidetta tai mitä vain. Giger on kyllä upeaa, mutta kuvan venytys tuottaa ongelmia. Lisäksi se ei saisi olla aivan niin tummanpuhuva.

Onko kellään tiedossa jotakin sivustoa jossa olisi usean megan panoraamatyyppisiä kuvia?

edit: kuollut ihminen olisi kyllä aika eksoottinen. Kuvassa saisi kyllä olla vainajan lisäksi jotakin kevyempää
elementtiä. Hitto kun osaisi muokata kuvia. Tai olisi jokin ohjelma.

Mulle ei oikein uppoa vaaleat seinät yhdistettynä ruskeaan. Eikä yleensä mikään missä on lähes valkoista ja ruskeaa. Näyttää ihan lapsen paskalta tai oksennukselta lumessa. Jos mulla olisi kotonani jotain sisustusta niin valot siellä ainakin pitäisi olla. Spottivaloista tulee turhan läikikäs vaikutelma jos niitä on koko kämppä täynnä. Toki spotti yhdessä/kahdessa paikassa kämpässä on ihan ok.

Orgasmatron sanoi:
Mulle ei oikein uppoa vaaleat seinät yhdistettynä ruskeaan. Eikä yleensä mikään missä on lähes valkoista ja ruskeaa. Näyttää ihan lapsen paskalta tai oksennukselta lumessa. Jos mulla olisi kotonani jotain sisustusta niin valot siellä ainakin pitäisi olla. Spottivaloista tulee turhan läikikäs vaikutelma jos niitä on koko kämppä täynnä. Toki spotti yhdessä/kahdessa paikassa kämpässä on ihan ok.

Uppoaako sininen?

Orgasmatron sanoi:
Ehdottaisin vanhemmilta saatua mäntysänkyä, koivulaminaattia lattiaan ja sinistä sohvaa. Myös pari mäntyistä kalustetta olohuoneeseen, harmaa suuri tv-taso savulasiovin sekä valkoinen kirjahyllyvitriini jonne paljon tavaraa. Seinät ehkäpä persikan värisiksi, joissa vihreä boordi. Lampuksi toki sellainen paperipallo-valaisin, laavalamppu ehdoton valinta sen kaveriksi tunnelman luojaksi. Hankala antaa enemmän vinkkejä, kun et laittanut kuvia.

Näin tehdään seuraavan kämpän kohdalla! Palstan asiantuntijan vinkkejä on noudatettava. Pitäisi vaan vanhemmat saada ostamaan se sänky. :)

Tarkoituksenani ei todellakaan ollut erityisesti kenenkään asuntoa arvostella. Kerroin vain oman kakkamielipiteeni ilman omia kuvia (=perisynti). Taisi sitten Hupen naamaan läjä osua. Sori.

Minulle riittää asuntoni juuri sellaisena kuin se nyt on. Sen on sisustanut joku muu kuin minä eli en ole aivan yksin mieltymyksineni.

Orgasmatron sanoi:
Näin tehdään seuraavan kämpän kohdalla! Palstan asiantuntijan vinkkejä on noudatettava. Pitäisi vaan vanhemmat saada ostamaan se sänky. :)

Tarkoituksenani ei todellakaan ollut erityisesti kenenkään asuntoa arvostella. Kerroin vain oman kakkamielipiteeni ilman omia kuvia (=perisynti). Taisi sitten Hupen naamaan läjä osua. Sori.

Minulle riittää asuntoni juuri sellaisena kuin se nyt on. Sen on sisustanut joku muu kuin minä eli en ole aivan yksin mieltymyksineni.
Hehe, menit sitten ottamaan tosissaan tuon. Kunhan vedätin Neuvostoliiton jatkoksi. Pallien nuoleminen ei liene kuulu tähän threadiin, siitä voisi avata oman keskustelunsa? Mutta jospa jatketaan nyt niillä sisustusjutuilla?

:offtopic:

Mixu sanoi:
... naisen muodon, jossa kromatut letkut tuovat kemikaaleja sisään ja vievät ulos, kuolleiden silmien tuijottaessa kalojen ylitse katsojaa kohti, ...

Jostain syystä repesin täydellisesti kun luin tämän :hyper:

Remppasin keittiön ja ohessa jälkeen-ennen kuva. Keittiöön pitäisi vielä hankkia ruokailuryhmä, joten ehdotuksia otetaan vastaan. Millainen pöytä ja tuolit sopisi tuollaiseen pähkinä/vaalea tyyliin? Lattia on kuvassa olevaa valeaa laattakuvioista laminaattia.

Liitteet

• jälkeen_ennen.webp
    jälkeen_ennen.webp
    30,8 KB · Katsottu: 1 391

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom