Suuri sisustusthread (Kuvia?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Vaikeapa on varmaan näillä perusteilla sanoa mitään, mutta yrittäkää. :) Asunnossa kirsikkaparkettia lattiat. Olohuoneen seinät tapettia jossa harmaata ja valkoista. Sohvan väriksi oon ajatellut beigeä tai jotain sinne päin. Kirjahyllyt ym kalusteet vois olla kirsikan värisiä tai jotain muuta tummahkoa puuta. Mikähän väri tuohon sopisi tehosteeksi? Oon ajatellut jotain metallipintoja tai harmaata... Onko huono yhdistelmä vai mitä mieltä olette?

Faidra sanoi:
edit2: Huppe, muistatko miten paljon tuo tapetointi tuli maksamaan? Olohuoneessa sitä seinää on varmaan jotain 8m, huonekorkeus n. 3m.

42757_PE134736_S3.jpg

Tapetointi maksaa mitä tahansa 10e ja 10000e välillä, riippuu täysin tapetista. Alelaarin pohjamudista saa halvat tapetit ja Sanduddin retrotapetit sitten niitä kalliimpia.

41shots sanoi:
Vaikeapa on varmaan näillä perusteilla sanoa mitään, mutta yrittäkää. Asunnossa kirsikkaparkettia lattiat. Olohuoneen seinät tapettia jossa harmaata ja valkoista. Sohvan väriksi oon ajatellut beigeä tai jotain sinne päin. Kirjahyllyt ym kalusteet vois olla kirsikan värisiä tai jotain muuta tummahkoa puuta. Mikähän väri tuohon sopisi tehosteeksi? Oon ajatellut jotain metallipintoja tai harmaata... Onko huono yhdistelmä vai mitä mieltä olette?
Osta Faidralta tuo sohva?

Pah! :D Ehkä se ei ole kaunein mahdollinen, mutta varmana paras istuttava mitä opiskelijabudjetilla löytyy. Niin joo.. ja miesten kärsivällisyydellä, kun ollaan Ikeassa. Ts. ei oo mun sohvani. :jahas:

kyllähän se tapetointi maksaa. mulla meni olkkariin + käytävään yhteensä 10kpl 14e tapettirullia + maalarilta 1½ työpäivää. Itse tein kaikki pohjatyöt.

Tapetin poistoon on semmonen painetoiminen "reppuruisku" paras. Kärsivällinen pitää olla. suihkuttaa seinät pari kertaa ja käy vaikka kahvilla välillä. tapetit lähtee helposti kokonaisina irti. Joku tapettityyppi pitää käsittääkseni repiä kahdessa kerroksessa.

Jos sohva on tuota sävyä kuin kuvassa alla, niin mitä suosittelisitte tapetoitavan/maalattavan seinän sävyksi?
Oon itse etsinyt tummanharmaata sohvaa. Sävyt on revitty Picea lastua mukaillen. Ainakin omaa silmää miellyttää (keskiharmaa seinä, ruskea lattia, valkoista ja tummanharmaata). koneella ei oiken voi noita sävyjä kattoa.

Kannattaa muutenkin olla tarkkana värivalinnoissa, mun kaupassa valitsema harmaa paljastuikin kämpällä halogeenien valossa siniharmaaksi :) Eipä tuo kuitenkaan haittaa.

nevahood sanoi:
Kannattaa muutenkin olla tarkkana värivalinnoissa, mun kaupassa valitsema harmaa paljastuikin kämpällä halogeenien valossa siniharmaaksi :) Eipä tuo kuitenkaan haittaa.
Sama, pitäisi maalata kodinhoitohuone ja wc uusiksi, vihaan sinistä yli kaiken. :urjo:

No niin... nyt tulee pari kuvaa. Olkoot nämä sitten niitä ennen-kuvia, mutta siitä ei ole takuita tuleeko jälkeen-kuvia ikinä. :D Voi olla, että lopputulos on budjetin rajattomuuden (tai oikeastaan olemattomuuden) vuoksi jopa aiempaa kammottavampi.

1.: Eteinen. Mielenkiintoinen tuo väriyhdistelmä mikä on asuntoon aiemmin valittu. :jahas: Ovelta katsottuna mulla ainakin värien lisäksi pistää ekana pahasti silmään ovien värisävy, joka on todella ruman harmaa. Samoin ovenkahvat on aika kammottavat. Jos värejä ei lasketa, niin suurin ongelma eteisessä on naulakkotilan "järkevyys" - joka kerta kun vessan oven avaa, se pamahtaa naulakon kulmaan (ei taida näkyä tosin kuvassa). Vuokraisäntä oli tietysti fiksuna miehenä sahannut naulakon kulmasta palan irti, ettei ovi enempää menisi ruttuun, heh.

2. ja 3.: Olohuone luonnonvalossa, näkyypä hiukan muutakin asuntoa. Tuo tapetin väri muistuttaa mua jotenkin pikkusiskon barbien vaatteista joskus 80- ja 90-lukujen vaihteessa.. eek. Toiselta suunnalta katsottuna näkyy miten patterin, parvekkeen oven ja ikkunankarmien maali on tosi huono, kaipa nekin tuossa voisi samalla maalailla. Harmi kun näissä vanhemmissa asunnoissa on AINA nuo verholaudat. Oisin halunnut tuonne olohuoneeseen tosi kevyet, vaijeriin ripustettavat paneeliverhot, mutta nythän koko vaijeria ei näy kun verholauta peittäis sen. :(

4. Makuuhuone. Olisin tykännyt tapeteista ollessani 15-vuotias, nyt ne menisi vaihtoon jos yhtään enemmän jaksaisin puuhastella. Taidetaan toistaiseksi jättää nuo kylläkin paikalleen ja maalaan vaan vaatekaapit ja vaihdan niihin vetimet. Ei oikein sytytä tuo harmaa maali... Mutta onko kellään ideoita, miten tuollaista tapettijutskaa saisi pienellä työllä uuteen uskoon? Ehkä laittamalla boordin päälle vain uuden, vai? Makuuhuoneen pääväriksi tulee joka tapauksessa se sininen, kun joka huoneeseen ei ole varaa laittaa uusiksi kaikkia tekstiileitä. Sängynpeitto ja verhot on syvänsiniset, sinänsä kai käyvät ihan hyvin tuohon boordiin. Mutta se on eri asia, kuinka paljon lopulta silmää miellyttää.

5. Pieni, sininen keittiö! Eiköhän ole joka seinä vedelty siniseksi, yhdeltä seinustalta ihan listoja myöten ja loput listat silti jätetty tummanruskeiksi. Hmmh, ihmetyttää - miksi remontoidaan, jos tehdään vaan puolitiehen? Tuolla keittiössä on muuten siivouskomero melko omituisessa paikassa. Ikkunan alla on kai ennen ollut joku taso, mutta edellinen asukas repi sen pois ja laittoi tilalle laudasta tehdyt, kiikkerät ikkunalaudat. En ole vielä ihan varma mitä tuolle tekisi... pitäisikö laittaa siihen takaisin joku taso tai laittaa tilalle leveämpi ja paksumpi ikkunalauta? Meillä on pyöreä Pisara-sarjan keittiönpöytä, en kyllä tiedä miten se tuonne mahtaa edes sopia. Semmoinenkin kävi mielessä, että ehkä iso taso ikkunanedessä voisi toimia samalla keittiönpöytänä. Sitten jää taas melkein liikaa lattiatilaa. On se vaikeata! :lol2: Ainiin.. keittiön ylpeys on tietysti seksikäs muovimatto. Ajattelin toistaiseksi elää sen kanssa.

Auttakaa mua sisustusasiantuntijat - tästä pitäis nyt saada aikaan koti. Ei paljolla rahalla, mut sitäkin suuremmalla kekseliäisyydellä!

edit: Niin joo, ja mä siis pidän sinisestä. Ei mitään sitä vastaan. Muita sävyjä, joita toistaiseksi olen tuonne ajatellut, on mm. turkoosi, harmaa, valkoinen, beige. Miksei joku tosi pirteäkin väri, pinkki vaikka!

edit2: Näyttää muuten siinä Picea-lastussa olevan aika sama ruskea, kuin mitä meidän sohva on. Siispä jonkin verran oma silmäkin osaa katsoa. Kiitos Nevahoodille vinkistä.

Liitteet

• eteinen1.webp
    eteinen1.webp
    9,8 KB · Katsottu: 426
  • olohuone.webp
    olohuone.webp
    14,9 KB · Katsottu: 463
  • olohuone2.webp
    olohuone2.webp
    28,4 KB · Katsottu: 512
  • makuuhuone.webp
    makuuhuone.webp
    11 KB · Katsottu: 419
  • keittio.webp
    keittio.webp
    24,4 KB · Katsottu: 471
Okeih, lähtäänpä kommentoimaan kirjoituksia :)

Faidra: Ikävä tosiasiahan on että eteisiin panostetaan aivan liian vähän. Monet unohtavat että eteinenhän antaa sen ensikuvan asunnosta ja vastaanottaa sekä vieraat että talonväen kotiin. Ruma eteinen pilaa helposti päivän jo kotiintullessa. Ovet voi aina vaihtaa, maaleja ja etenkin ruiskumaaleja on erittäin halvalla ja varsinkin spraylla suhuttaen homma hoituu nopeasti, aloittelijaltakin. Ovenkahvoja myydään muutamien eurojen kappalehintaan ja siitä ylöspäin joten sekin tilanne on iisisti muutettavissa, omasta mielenkiinnosta ja viitsimisestä riippuen. Eteinen on varmaan viimeisenä listallanne koska se ei ole tila jossa oleskelette, ja jos asuminen on tällä hetkellä epävarmaa niin kannattanee odotella kunnes tiedätte kuinka pitkään aiotte asunnossa viihtyä. Jos asumisesta tulee pidempiaikaista niin naulakon vaihto, ovien maalaus ja kahvojen vaihtaminen varmaan on sitten ajankohtaisempi.

Olohuoneen tapetti on aika voimakkaan värinen mutta jos on valmis tekemään kompromisseja sisustuksen suhteen niin asunnosta saa erittäin tyylikkään, välittämättä siitä mitkä ovat pohjavärejä. Jos niiden mukaan menee, hommaa sitä suklaanruskeaa ym ehdotettuja värejä avuksi niin hyvä tulee. Monesti ihmiset näkevät ympärillään vain sen mikä on huonoa, eikä juuri koskaan sitä mitä sille asialle voi tehdä. Nythän jo tiedät ihan hyvin että mitä teet kamppaillessasi tapettia vastaan ja saaden sen sopimaan kauniiksi taustaksi olohuoneeseenne :)

Makuuhuoneen kaapistot ovat masentavan karmeat. Ihan paha mieli tulee katsellessa :D Niihin onneksi tiesitkin vastauksen: Maalaus ja uudet kahvat, se riittää ja tekee siitä aivan toisenlaisen huoneen. Jos tapettia et aio vaihtaa niin boordi on sitten mielestäni se pelastava vaihtoehto, päälle vaan sellainen joka miellyttää niin ei tarvi kauhistella kun katselee iltaisin sängystä katonrajaa ja yrittää olla näkemättä painajaisia [ja tällä en viittaa Pullan taitoihin rakajastana :lol2: ]

Art2 sanoi:
Keittiötä mökiltä
Tuo "ihana" kattovalo pitäisi vaihtaa.

Mökkikeittiöksi oikein kaunis ja nykyaikainen. Ja tosiaan, se ihana kattovalo pitäisi vaihtaa :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Osaako kukaan sanoa, miksi tuollainen reikälevy maksaa niin paljon kuin maksaa? Näkyy minun edellissivun kuvista.

Edit: Onko kukaan käyttänyt esim. vaatekaapin ovissa tuota. Voisi olla ihan kivan näköinen. Kuvia jos jollakin on.

Faidra sanoi:
No niin... nyt tulee pari kuvaa.
KArmeaa! Muistan elävästi kun itse ostimme asunnon ja remontti piti aloittaa. Ensimmäisena tulee mieleen että antaisin tapettimiehille potkut ja vaatisin korvauksia, on sen verran päin helvettiä esim. nuo makkarin tapetit laitettu. Tuo värimaailma on itsestäni kamalin mitä missään voisi olla, sininen eritoten (mutta joku varmasti dikkaa)

Kuten MSE sanoikin, kannattaa varmaankin aloittaa ovien maalauksesta ja uusien kahvojen hankkimisella, kahvat eivät paljon maksa. Keittiöönkin voisi harkita uusia kahvoja, nuo 50-60-luvun alkuperäiset ovet ovat kyllä aika :urjo:

Kannattaa oikeasti soittaa sinne Tikkurilan maalilinjalle, sieltä saa arvokkaita vinkkejä esim. ovien maalaukseen ja aivan ilmaiseksi! Itse olen monesti sinne soittanut myös. Uusimmassa Tila-ohjelmassa oli maalailtu paljon, kannattaa katsoa uusinta Sunnuntaina maikkarilta 10:20.

Lattia on varsin vaalea, mun mummo saattais dikata jos hän olisi elossa.

Mutta mutta, eipäs nyt keskitytä vain haukkumaan asuntoa, hyvän siitä varmasti saa pienellä vaivalla. Suosittelen tosiaan vastoin edellisiä kommenttejani repimään suosiolla kaikki nuo tapetit pois, ei tuosta persikasta itämaista sisustusta saa polttamallakaan. Loppujen lopuksi pieni vaiva tuossa tapetoimisessa kun ottaa huomioon miten rumat nuo entiset tapetit ovat :(

Kun tuo kämppä on maalattu/tapetoitu uusiksi niin siitä on helkkarin paljon helpompi lähteä jatkamaan, valkkaat vain värit jonkun valmiin Kaunis Koti värilastun mukaan mihin huonekalusi jo ennestään sopivat.

Tsemppiä vain remonttiin! :thumbs:

FAIDRA: vuokranantajan painostatte laittaan joka seinään (siis niihin missä ennestäänkin tapetti) lasikuitutapetit. Tämän jälkeen on seinän värin vaihto todella helppoa ja nopeaa, ei muutakuin maalitela viuhumaan...

Tai lasikuitutapetin sijasta voi ottaa selluloosapohjaista maalattavaa kuviotapettia, jossa on valikoimassa jotain muutakin kuin ne sairaan vanhat ja väsyneet kuviot kuin lasikuitutapeteissa... Itse olen ainakin läpitympiintynyt lk-tapetteihin.

JSmith sanoi:
Tai lasikuitutapetin sijasta voi ottaa selluloosapohjaista maalattavaa kuviotapettia, jossa on valikoimassa jotain muutakin kuin ne sairaan vanhat ja väsyneet kuviot kuin lasikuitutapeteissa... Itse olen ainakin läpitympiintynyt lk-tapetteihin.
Itsestäni ainoa kiva lk-kuvio on tuo kalanruoto:
http://www.kimppakaverit.com/kuvia/juliste.jpg

Oksat koristeena!

Omistan muutamia 'peikonpuunoksia' jotka olen vuosia sitten ostanut kukkakaupasta ja tehnyt niistä pari erilaista sommitelmaa. Nyt ongelmani on lähinnä se että minua kiinnostaisi saada sellainen kokonainen 'puu' tms todella iso oksisto jonka voisi laittaa kuin tauluksi seinää vasten seisomaan.

Katselin Bridget Jonesin Diary-leffaa jossa erään päähenkilöistä eteisessä oli tälläinen ruskea käppyräoksainen puu ilmeisesti ruukussa seisomassa [vaikkakin elotonhan se risukko on] ja oksat aukesivat upeasti valkoista seinää vasten, varsinkin kun niihin oli ripustettu pieniä pistevaloja.

Nyt mietinkin millä nimellä niitä etsiä esim netistä koska haku peikonpuunoksa ei todellakaan tuottanut tulosta, onkohan ks. 'kasville' jokin toinenkin nimi? Haluaisin löytää jotain massiivisempaa kuin irto-oksat joita kukkakaupat kyllä myyvät, mistähän lähteä etsimään, onko kellään hajua?

nevahood sanoi:
Onko kattoon kiinnitettäviä paneeliverhotankoja olemassa?

Pitääkö ne kiinnittää kattoon? Esim normaalia verhokiskoako ei ole? Paneeliverhothan voi kiinnittää niille tarkoitettuun verhotankoon, vaijeriin, tavalliseen verhokiskoon nipistimillä tai sitten tosiaan ihan kattoon. Ainakin Ikeassa myydään Kvardant-verhokiskoa jossa on kolme uraa ja jonka voi kiinnittää kattoon. Näin ollen sitähän voi hyödyntää esim kaappien ovissa jos haluaa paneelit avohyllyjen eteen tms, mihin mielikuvitus riittääkään.

IronMind sanoi:
En tiedä mikä siinä on, mutta minulle tulee aina lasikuitutapetista mieleen ravintolan/leffateatterin/teatterin eteisaula ja narikka.

Lähteekö tuollainen päälle maalattu lasikuitutapetti muuten miten helposti irti vai joutuuko ylitasoittamaan sitten kun siihen kyllästyy?
Ei se mihinkään lähde. Ja muuten, tuo kuva on kuin onkin omasta "leffateatterista" :worship:
http://www.kimppakaverit.com/kuvia/huone.jpg
(juu, se on hieman kesken...)

Suositut

Back
Ylös Bottom