No niin... nyt tulee pari kuvaa. Olkoot nämä sitten niitä ennen-kuvia, mutta siitä ei ole takuita tuleeko jälkeen-kuvia ikinä. :D Voi olla, että lopputulos on budjetin rajattomuuden (tai oikeastaan olemattomuuden) vuoksi jopa aiempaa kammottavampi.
1.: Eteinen. Mielenkiintoinen tuo väriyhdistelmä mikä on asuntoon aiemmin valittu. :jahas: Ovelta katsottuna mulla ainakin värien lisäksi pistää ekana pahasti silmään ovien värisävy, joka on todella ruman harmaa. Samoin ovenkahvat on aika kammottavat. Jos värejä ei lasketa, niin suurin ongelma eteisessä on naulakkotilan "järkevyys" - joka kerta kun vessan oven avaa, se pamahtaa naulakon kulmaan (ei taida näkyä tosin kuvassa). Vuokraisäntä oli tietysti fiksuna miehenä sahannut naulakon kulmasta palan irti, ettei ovi enempää menisi ruttuun, heh.
2. ja 3.: Olohuone luonnonvalossa, näkyypä hiukan muutakin asuntoa. Tuo tapetin väri muistuttaa mua jotenkin pikkusiskon barbien vaatteista joskus 80- ja 90-lukujen vaihteessa.. eek. Toiselta suunnalta katsottuna näkyy miten patterin, parvekkeen oven ja ikkunankarmien maali on tosi huono, kaipa nekin tuossa voisi samalla maalailla. Harmi kun näissä vanhemmissa asunnoissa on AINA nuo verholaudat. Oisin halunnut tuonne olohuoneeseen tosi kevyet, vaijeriin ripustettavat paneeliverhot, mutta nythän koko vaijeria ei näy kun verholauta peittäis sen. :(
4. Makuuhuone. Olisin tykännyt tapeteista ollessani 15-vuotias, nyt ne menisi vaihtoon jos yhtään enemmän jaksaisin puuhastella. Taidetaan toistaiseksi jättää nuo kylläkin paikalleen ja maalaan vaan vaatekaapit ja vaihdan niihin vetimet. Ei oikein sytytä tuo harmaa maali... Mutta onko kellään ideoita, miten tuollaista tapettijutskaa saisi pienellä työllä uuteen uskoon? Ehkä laittamalla boordin päälle vain uuden, vai? Makuuhuoneen pääväriksi tulee joka tapauksessa se sininen, kun joka huoneeseen ei ole varaa laittaa uusiksi kaikkia tekstiileitä. Sängynpeitto ja verhot on syvänsiniset, sinänsä kai käyvät ihan hyvin tuohon boordiin. Mutta se on eri asia, kuinka paljon lopulta silmää miellyttää.
5. Pieni, sininen keittiö! Eiköhän ole joka seinä vedelty siniseksi, yhdeltä seinustalta ihan listoja myöten ja loput listat silti jätetty tummanruskeiksi. Hmmh, ihmetyttää - miksi remontoidaan, jos tehdään vaan puolitiehen? Tuolla keittiössä on muuten siivouskomero melko omituisessa paikassa. Ikkunan alla on kai ennen ollut joku taso, mutta edellinen asukas repi sen pois ja laittoi tilalle laudasta tehdyt, kiikkerät ikkunalaudat. En ole vielä ihan varma mitä tuolle tekisi... pitäisikö laittaa siihen takaisin joku taso tai laittaa tilalle leveämpi ja paksumpi ikkunalauta? Meillä on pyöreä Pisara-sarjan keittiönpöytä, en kyllä tiedä miten se tuonne mahtaa edes sopia. Semmoinenkin kävi mielessä, että ehkä iso taso ikkunanedessä voisi toimia samalla keittiönpöytänä. Sitten jää taas melkein liikaa lattiatilaa. On se vaikeata! :lol2: Ainiin.. keittiön ylpeys on tietysti seksikäs muovimatto. Ajattelin toistaiseksi elää sen kanssa.
Auttakaa mua sisustusasiantuntijat - tästä pitäis nyt saada aikaan koti. Ei paljolla rahalla, mut sitäkin suuremmalla kekseliäisyydellä!
edit: Niin joo, ja mä siis pidän sinisestä. Ei mitään sitä vastaan. Muita sävyjä, joita toistaiseksi olen tuonne ajatellut, on mm. turkoosi, harmaa, valkoinen, beige. Miksei joku tosi pirteäkin väri, pinkki vaikka!
edit2: Näyttää muuten siinä Picea-lastussa olevan aika sama ruskea, kuin mitä meidän sohva on. Siispä jonkin verran oma silmäkin osaa katsoa. Kiitos Nevahoodille vinkistä.